Dodaj do ulubionych

fabia 1.4 16 V - katalizator do wymiany po 20 tys?

25.07.08, 14:19
Mam fabię kombi 1.4 16 v (2005 r., przebieg 20 tys. km. ). Od kilku dni po nagrzaniu silnika z okolicy układu wydechowego pojawia się dokuczliwe brzęczenie. Każda zmiana biegów oznacza nieprzyjemny hałas. Autoryzowany serwis skody stwierdził oberwanie katalizatora i zaproponował wymianę kompletnego układu wydechowego w ramach dobrej woli za 1800 zł (50 % kosztów katalizatora plus koszty robocizny). Samochód eksploatowany na oleju Mobil 1 5W/50 i tankowany na stacjach Statoil, BP, Orlen. Do tej pory auto było bez usterek. Czy ktoś z forumowiczów zna tańszy sposób naprawy pechowego katalizatora.
Obserwuj wątek
    • roadtraffic Re: fabia 1.4 16 V - katalizator do wymiany po 20 25.07.08, 14:35
      Oto odpowiedź Skody Polska na problem z katalizatorem:
      "Informujemy, że opisana przez Pana sytuacja nie może być rozpatrzona
      pozytywnie. Argumentem przemawiającym za oddaleniem Pana prośby jest fakt, że
      gwarancja na samochody marki Škoda wynosi 2 lata od daty wydania samochodu
      Kupującemu. W przypadku Pana samochodu termin ten wygasł w lutym 2007 roku.
      Niemniej jednak Partner Serwisowy Skoda AUTO pomimo upływu gwarancji podstawowej
      wyszedł naprzeciw Pana oczekiwaniom i za pośrednictwem Skoda AUTO POLSKA S.A.
      wsparł naprawę katalizatora w wysokości 50% ceny części zamiennej. Należy
      również zauważyć, że fakt regularnego serwisowania samochodu u naszych
      Autoryzowanych Partnerów Serwisowych Škoda Auto, jak również w niezależnych
      serwisach nie jest, i nie może być, absolutną gwarancją niezawodności pojazdu.
      Rolą przeglądów okresowych, a także innych czynności serwisowych, nie jest
      przecież każdorazowe sprawdzanie wszystkich podzespołów i części zamiennych w
      jakie został wyposażony pojazd. Ich rolą jest kontrola wybranych obszarów
      samochodu, zdefiniowanych przez Producenta, Škoda Auto a.s. (Czechy),
      zapewniających jego ogólną sprawność techniczną. Jest przy tym możliwe, że
      personel serwisu wychwyci potencjalne, czy też rzeczywiste niedomagania innych
      części zamiennych, ale o tyle, o ile z przyczyn obiektywnych będzie władny w
      danej chwili to uczynić. Škoda Auto Polska SA w świetle powyżej przytoczonych
      argumentów informuje Pana, że nie może pozytywnie ustosunkować się do Pana prośby."
      Bardzo ładna, zwięzła odpowiedź firmy SKODA, która chce dorównać jakością
      produkcji przodującym firmom i szczyci się pierwszym miejscem pod względem
      sprzedaży samochodów w Polsce.
      • jac.gaz Re: fabia 1.4 16 V - katalizator do wymiany po 20 25.07.08, 19:54
        Normalnie, ręce opadają. Widzę, że w ASO Skody obyczaje absolutnie
        się nie zmieniły. Kiedyś też korzystałem z ich usług, ale dałem
        sobie spokuj. Miałem podobne doświadczenie, lecz ze sterownikiem
        zapłonu. Trzy lata serwisowałem samochód w ASO a po przyjeżdzie na
        stację diagnostyczną (3 dni po przeglądzie) czujnik spalin oszalał,
        ponieważ wszystko wartości jakie mogły być w spalinach zostały
        przekroczone i to kilkukrotnie. Też wyszli mi z dobrą wolą
        proponując naprawę 50/50%. Myślę, że raczej nie masz szans na
        pozytywniejsze rozwiązanie. Wymieniaj tą część, chyba, że znajdziesz
        sobie jakiś normalny serwis, który zrobi ci tą usługę taniej. I tak
        masz, już koniec gwarancji więc spokojnie możesz olać autoryzowne
        serwisy. Powodzenia.
        • dx771 Re: fabia 1.4 16 V - katalizator do wymiany po 20 04.08.08, 18:10
          W Cinq. często puszczają spawy w zewnętrznej osłonie termicznej i wtedy dzwoni.
          Ja ściągnołem je metalowymi obejmami i po sprawie. Pewnie w skodzie to nie miało
          miejsca skoro sprawa oparła się aż o Skoda Auto.
          Jak nie ma sondy lambda za katalizatorem to można wytłuc wkład katalizatora i
          dalej jeździć.
          --

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się