Dodaj do ulubionych

taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0

01.08.08, 01:05
Taka niezobowiązująca ciekawostka.

Argumentowałem kiedyś [1], iż nowe A4 jest tak duże, tak dopracowane, tak wizualnie atrakcyjne (głównie przód), na wskroś nowoczesne, bezpieczne i zasobne we wszystkie wartościowe rozwiązania technologiczne Audi, że w zasadzie jest lepszą propozycją niż obecne A6. Porównywałem nawet dokładnie wymiary wnętrz, aby stwierdzić, że różnice są na poziomie milimetrów [1][2].

No to mówiono, że to nie jest możliwe, auta ze sobą nie konkurują, żeby iść fizycznie porównać (ciekawe po co, jak wszystko zostało wymierzone w mm) i że ogólnie nie jest to prawda.

Znalazłem dziś porównanie tych dwóch aut (nowe A4 i A6) przez AutoBilda: www.youtube.com/watch?v=aHr_H2SnZkI (filmik niestety do dederońsku, ale tabele i wyniki są bardzo czytelne)

Wynik? 4:0 dla nowego A4.

Głównym atutem A6 staje się więc oznaczenie, sugerujące, że kogoś stać było na A6, a nie bardziej pospolite A4.


[1] forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78313253
[2] forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78416304&a=78515613
Obserwuj wątek
    • karakalla Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 08:32
      E tam, jakie 4:0, jeżeli już to należałoby raczej odwołać się do koszykówki i tamtejszej różnicy 4 punktów, powiedzmy 108:104. Poza tym A6 zaraz przejdzie lifting, po którym trafi do niego i np. ten nowszy 2,7 TDI i nowocześniejsze wyposażenie, chociaż A4 będzie miało dzięki innej, nowszej konstrukcji lepsze wyważenie niż dość kiepskie pod tym względem A6, niebezpiecznie bliskie 60/40.

      --
      www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
      • sniperslaststand Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 09:11
        karakalla napisał:

        > E tam, jakie 4:0, jeżeli już to należałoby raczej odwołać się do koszykówki i t
        > amtejszej różnicy 4 punktów, powiedzmy 108:104. Poza tym A6 zaraz przejdzie lif
        > ting, po którym trafi do niego i np. ten nowszy 2,7 TDI i nowocześniejsze wypos
        > ażenie, chociaż A4 będzie miało dzięki innej, nowszej konstrukcji lepsze wyważe
        > nie niż dość kiepskie pod tym względem A6, niebezpiecznie bliskie 60/40.
        >

        Nie no, wiadomo, że to jest przekolorowane, na zasadzie posumowanego binarnego myślenia. Chodzi jednak o wpływ robienia tak dużego auta klasy średniej na auto o klasę wyższe. A4 ma o parę milimetrów mniejszy rozstaw osi + wszystkie jakości typowe dla Audi i to robi swoje.

        Z tej samej przyczyny Mondeo jest takie duże. Mówiło się, że ma to spowodować chociaż częściowe pokrycie obszaru zajmowanego drzewiej przez Scorpio. Dziś też mówi się o możliwym negatywnym wpływie tak dużego Mk4 na sprzedaż S80 (które ma nawet nieco mniejszy od niego rozstaw osi).

        Zaś w najistotniejszej kwestii, czyli diesli, unowocześnienie A6 w zasadzie niczego nie wniesie [1]. Dochodzi lepsze rozłożenie mas w nowym A4, co w A6 pozostanie niezmienione oraz to, że nowe A4 ma w każdym quattro rozłożenie momentu 60% na tył [2], podczas gdy nic nie mówi się o tym, aby w zwykłych A6 quattro (w sensie nie S6 i RS6) miał się ten rozdział zmienić z ze standardowego 50:50 [3]. To spowoduje, że przewaga z znacznie mniej podsterownym prowadzeniu się nowego A4 pozostanie utrzymana. Jego bliskość w sensie rozmiarów tak samo.


        [1] www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/erlkoenige/hxcms_article_513131_13987.hbs
        [2] www.motorbar.co.uk/a6avant42q.htm
        [3] www.driverside.com/auto-library/2009_audi_a4_quattro-164
        • karakalla Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 09:58
          No tak, tylko, jaki by ten wpływ nie był, Audi na tym nie straci i fakt, że odłamki pocisku wystrzelonego w pozycje BMW 3 i Mercedesa C, a poniekąd Mondeo, trochę porysują A6 pewnie nikogo w Ingolstadt nie martwi. Zresztą ten sam problem będzie mieć BMW za kilka lat, z przecieków wynika dość niedwuznacznie, że utrzymywanie 3 w obecnej klasie wymiarowej zostanie zarzucone i nowy model poważnie urośnie, gdzieś do formatu A4 właśnie (Mercedes chyba się naciął ze swoją W204, nie przewidując tego trendu, ostatnie lata tego modelu na rynku mogą być dość ciężkie, trójka była jednak te 2 lata wcześniej).

          Faktycznie, zakres modyfikacji w A6 nie będzie za szeroki - jednak pozycja klasowego bestsellera usprawiedliwia taką powściągliwość. Raczej na pewno nie pojawi się S-tronic, ot, trochę ulepszone silniki, 3,0 TFSI i tyle. Czy dłubną przy Torsenie, rzeczywiście, nie ma o tym wzmianek, ale może zmiana jest uważana za zbyt mało czytelną dla szerokiego grona odbiorców, żeby kłaść na nią nacisk w skąpych wzmiankach. Czy to wystarczy na uzbrojone po zęby w nową technikę przyszłoroczne BMW 5 i klasę E, ciężko powiedzieć, ale w sumie już w 2010 przyjdzie odsiecz w postaci A7 (diabli wiedzą, co to będzie, do tej pory mówiło się raczej o konstrukcyjnym pobratymcy A4/A6 na modułowej platformie, jednak ostatnio AMuS bąknął coś o A7 jako... skróconym A8).

          A podsumowując - na to wychodzi, że rzecz gustu. Komuś zależy na nieco lepszych właściwościach jezdnych czy o włos lepszych osiągach - będzie brał A4. Inny potrzebuje więcej metrów bieżących auta - A6...

          --
          www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
          • mameja21 Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 10:42
            karakalla napisał:
            > A podsumowując - na to wychodzi, że rzecz gustu. Komuś zależy na
            nieco lepszych
            > właściwościach jezdnych czy o włos lepszych osiągach - będzie brał
            A4. Inny po
            > trzebuje więcej metrów bieżących auta - A6...

            Oprócz tego wyraźnie więcej miejsca w A6, znacznie większy bagażnik
            i jednak A6 wyróżnia się na plus pod względem materiałów
            wykończeniowych ( np. w A4 w podstawowej wersji elementy dekoracyjne
            na desce i drzwiach są ze srebrnego plastiku, w A6 już od podstawy
            jest aluminium. Bagażnik w A4 jest wyłożony materiałem znacznie
            gorszej jakości - filcopodobnym niż w A6 - coś welurowatego itd ).
            • al9 mameja ma rację 01.08.08, 11:47
              A6 jest o klase lepiej wykonany
              ostatnio przymierzałem sie do a4 (ale to jednak nie moja półka,
              musiałbym brać najsłabszą wersję) i przyznaję- a4 to znakomite auto.
              (Mondeo jest jednak wiekszy... i ma okropne plastiki w środku)
              a a6 to inna bajka..
              sniper przywołuje porównanie tych dwóch modeli, ale jednak cenowo to
              dwa światy...
              poza tym - z moich obserwacji wynika, że wiekszość a4 w Niemczech to
              2tdi a a6 3tdi
              Zobacz sniper jak to wygląda w cenniku...
              a4 i a6 - to nie są konkurencyjne samochody...
              Pozdr
              al
    • simr1979 Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 12:21
      sniperslaststand napisał:

      > Porównywałem nawet dokładnie wymiary wnętrz, aby st
      > wierdzić, że różnice są na poziomie milimetrów [1][2].

      > [1] forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78313253

      I dalej cytat z przypisu:
      >....
      "Oto wyniki w następującym formacie (odległości w cm):
      - model
      - odległość między oparciami foteli przednich i tylnych
      - odległość od siedziska tylnej kanapy do podsufitki
      - odległość od oparcia przedniego fotela do podpórki na stopę kierowcy, tzw.
      przegięcie
      - odległość od siedziska fotela kierowcy do podsufitki

      I mamy:

      - Audi A4 1.8 TFSI
      - 60 do 84
      - 93
      - 94 do 116
      - 100

      - Audi A6 3.2 FSI quattro
      - 61 do 88 (przewaga od 1 do 4 cm)
      - 95 (przewaga 2 cm)
      - 93 do 116,5 (przewaga 0,5 cm)
      - 95 do 1030 (przewaga 3 cm)

      Czyli jest dokładnie tak, jak mówiłem. Różnica w przestrzeni wewnątrz na długość
      jest tożsama z różnicą w rozstawie osi, wynoszącą 3,5 cm. 3,5 cm więcej (4%)
      miejsca na długość z tyłu to ma być dużo?
      ..."
      >

      ------------------------------------------------------
      Tak 3.5 cm więcej na kolana z tyłu to BAAAARDZO dużo. Odpowiada to z różnicy
      wzrostu pasażera 180 a 190 cm.
      Z drugiej jednak strony w szczególnym przypadku A4 rozstaw osi akurat ....nic
      mówi o długości wnętrza. Nie słyszałeś, na czym polegał zabieg zwiększenia o
      kilkanaście cm rozstawu w nowym A4 ??? Praktycznie na przesunięciu osi do przodu
      w ramach istniejącej komory silnikowej !
      A na koniec - nigdy nie zapominaj o podaniu szerokości wnętrza - najlepiej na
      wysokości ramion. To bardzo ważny i bardzo - optycznie nawet - wyczuwalny
      parametr przestronności wnętrza.
    • 111slavo Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 12:54
      Wszystko pieknie ladnie z wyjatkiem jednego waznego szczegolu:
      Nowe Audi A4 jest jednym z nielicznych samochodow ktore znacznie ale
      to znacznie gorzej wyglada na zywo niz na zdjeciach.
      Ma bardzo ciezka sylwetke bez nawet odrobiny dynamiki. Taki woz dla
      emeryta czy taryfiarza jak E klasa Mercedesa.
    • non_plus_ultra Re: taka ciekawostka - nowe Audi A4 vs A6 - 4:0 01.08.08, 20:44
      Klania sie te slynne porownanie wielkosci i jakosci Golfa I i Polo III.

      Dzisiejsze A4/3/C posiada wystarczajaco miejsca, bagaznika i wystarczajace osiagi dla "normalnego" zjadacza chleba.
      Wystarczy zauwazyc ze w Europie wiekszosc (nawet dochodzi do 70%) limuzyn klasy A6/5/E i wyzszej kupuja firmy i towarzystwa leasingowe.

      Wszystko powyzej tej klasy ma symbol statusu lacznie z iloscia cylindrow pod maska. Limuzyny 7/A8/S w pelnej wersji sa w cenie domku jednorodzinnego.
      Downsizing to tez ten trend. Podobnie jak premium kompakty we wszystkich wersjach.

      Aktualnie w Europie obowiazuje trend przesiadki o model nizej danej marki - przynajmniej dla prywatnych osob.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się