Dodaj do ulubionych

cdi mercedesa czyja to konstrukcja?

02.09.08, 20:19
Witam wszystkich,
chodzi mi o silnik comon raila mercedesa o pojemonosci 2.0 w zaleznosci od doladowania ma on rozne moce.
To konstrukcja mercedesa, czy od kogos zapozyczona?
I przy okazji pytanie o wasze doświadczenie z silnikami common raila, lejecie zwykły ON, czy paliwa Premium typu Verva ON, Shell V-power diesel, Ultimate diesel?
Tankuje zwykle na orlenie Verve ON, ale zdarza mi sie tankować Ultimate diesel i bezsiarkowy ON na statoliu. Czasami tankuje również zwykłą rope na orlenie lub shellu, szczerze mowiac nie zauwazam roznicy.
Jak to jest z silnikami common rail, są wrażliwe na jakość paliwa, czy warto lać do nich paliwa Premium ktore jak by nie bylo jest drozsze o kilkanascie gr. na litrze?
Obserwuj wątek
    • misiak.bk Re: cdi mercedesa czyja to konstrukcja? 02.09.08, 23:46
      Dwulitrowy cdi jest tylko w obecnej a-klasie. Generalnie 200 cdi ma pojemność
      2,2 litra (około). Konstrukcja silnika jest mercedesa, cr jest produkowany przez
      firmę bosch. Generalnie jeździ to na wszystkim (oprócz OR)aby nie było
      zanieczyszczone jakimś syfem. Generalnie to pilnuj wymiany filtra paliwa (w
      polskich warunkach wymiana przynajmniej raz w roku przed zimą) i kontroluj
      wtryski oraz szczelność instalacji paliwowej(co 50 tkm podjechać do serwisu
      boscha i przejrzeć - koszt około 200 pln).

      Fiat ma chyba patent na cr ale nie przełożysz instalacji ze stilo do e-klasy:)
      • tomaszp3 Re: cdi mercedesa czyja to konstrukcja? 03.09.08, 01:08
        mam wlasnie A klase z silnikiem 180 cdi, kiedys jezdzilem stilo 1,9 JTD, super sie tym jezdzilo, ale ten silniczek mial 150 koni ten w MB ma 109, ale i tak sie b.fajnie nim jezdzi. Czyli co, nie sa to silniki majace ten sam rodowod tylko indywidualnie wymyslone przez fiata i mercedesa tyle ze maja wspolna ceche: listwe CR produkowana przez Boscha? A czy to prawda, taką słyszałem opinie, że nowoczesniejsze silniki diesla powinny jezdzic na bezsiarkowym (czytaj mala zawartosc siarki). A jak sie jezdzi na zwyklym ON to nalezy wymieniać filtr paliwa co ... 7500 km?
        • 111slavo Re: cdi mercedesa czyja to konstrukcja? 03.09.08, 03:38
          Wlasnie ta listwa CR produkowana przez Boscha jest patentem
          odkupionym od Fiata (AR)
          Wracajac do tematu - co jak co ale na szczescie Mercedes potrafi (z
          lepszym badz gorszym skutkiem) jeszcze produkowac wlasne diesle w
          przeciwienstwie do np Opla (ktory nigdy w histori nie mial dobrego,
          wlasnego diesla) czy Forda.

          pozdr
            • crannmer Re: cdi mercedesa czyja to konstrukcja? 04.09.08, 10:45
              chris62 napisał:

              > A np w silniku 1,5 dCi 100 KM renaulta nie ma listwy
              > CR tylko jest kula.

              Idea common rail nie jest zwiazana z okreslonym geometrycznym ksztaltem
              magistrali. Dla _ogolnej_ funkcji ukladu ksztalt zasobnika jest nieistotny.

              Tak jak np. na idee i zasade dzialania silnika czterosuwowego nie ma wplywu
              ilosc i polozenie przestrzenne zaworow.

              --
              The lowing herd winds slowly o'er the lee.
        • misiak.bk Re: cdi mercedesa czyja to konstrukcja? 03.09.08, 12:56
          Tak, zasilanie typu cr jest tylko pomysłem, patentem. Konstrukcje mb czy fiata
          różnią się ciśnieniem wtrysku, czasem otwarcia wtryskiwaczy itp, jak również
          samym rozmiarem urządzenia. Mercedes stosuje indywidualne konstrukcje (zresztą
          silnik z a-klasy jest specjalnie zbudowany pod konstrukcję typu sandwich).
          Oczywiście (niezależnie od typu silnika) najlepiej jest jeździć na jak
          najlepszym paliwie, ale w Polsce jest praktycznie niewykonalne (chociaż i tak
          jest zdecydowanie lepiej niż 5 lat temu). W swoich samochodach zawsze wymieniam
          filtr paliwa raz do roku przed zimą. Z mojego punktu widzenia lepiej dmuchać na
          zimne niż później słono zapłacić. Nie jestem chemikiem i nie znam się na temacie
          składu paliw ale z tego co jest napisane w certyfikatach orlenu wynika, że
          zwykłe paliwo spełnia wszystkie obecne wymogi, więc nie widzę sensu dopłacać za
          "cudowne" v-power itp. Mam vito cdi, które już przekroczyło 400 tkm (ropa z
          orlenu lub białoruska , tzn. tankowana na Białorusi a nie zbeczki:))i nie ma
          problemu z wtryskami i systemem cr.

          napisałeś:
          A czy to prawda, taką słyszałem opinie, że no
          > woczesniejsze silniki diesla powinny jezdzic na bezsiarkowym (czytaj mala zawar
          > tosc siarki). A jak sie jezdzi na zwyklym ON to nalezy wymieniać filtr paliwa c
          > o ... 7500 km?

          zawartość siarki w legalnym paliwie jest znikoma a filtr paliwa nie ma tu nic do
          rzeczy. Problemem jest zanieczyszczenie paliwa różnorodnym syfem, który przy
          może się przedostać do układu wtryskowego. Wsypanie piasku do tak precyzyjnego
          mechanizmy ja wtryskiwacz powoduje jego zniszczenie. Mój patent polega na tym że
          na przewodzie paliwowym przed pompą montuję dodatkowo zwykły filterek
          przepływowy filtrona za 10 pln i uwierz mi po 5 tkm jest czarny i przytkany od
          syfu niezależnie od miejsca tankowania (testowałem shell, bp itp. wszędzie jest
          to samo). Dlatego twierdzę że bezpieczniej wydać stówę na główny filtr raz do
          roku niż bawić się w szukanie "idealnego" pożywienia dla reaktora:)
          pzdr
          W twoim przypadku auto jest jeszcze pewnikiem na gwarancji, więc wystarczy na
          przeglądzie podłączyć je do diagnostyki i tyle.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się