Dodaj do ulubionych

Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passat

21.09.08, 18:58
Jeszcze jednak zajawka z AB... Zrobili otóż test długodystansowy 170-konnego Paska Varianta 2,0 TDI. Wypadł nawiasem mówiąc fatalnie, kompletna padaka (elektronika), gorsze od niego w grupie 32 testów były tylko Citroen C8, Peugeot 307 oraz... VW Polo i VW Touran (najgorszy samochód wśród dotychczas przetestowanych).

Ale nie o tym miałem. Rozkład pod względem sprzedaży na wersje silnikowe jest następujący: 1,4 TFSI (122 KM) - 4,4 %, 1,8 TFSI (160 KM) - 4,0 %, 1,6 FSI - 1,2 %, 2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %, 3,2 FSI 4Motion - 0,7 %, R36 - 0,5 %, 2,0 FSI 4Motion (150 KM) - 0,1 %, 2,0 TDI (140 KM) - 53,1 %, 2,0 TDI (170 KM) - 16,2 %, 1,9 TDI (105 KM) - 10,6 %, 1,9 TDI BlueMotion - 8,4 %. Diesle stanowią, jak by nie liczyć, 88,3 % sprzedaży... Passaty V6 są poniekąd pojazdami o ekskluzywności porównywalnej z Maserati Quattroporte, podobna roczna liczba sprzedawanych egzemplarzy.

W sumie te wyniki, pewnie dość reprezentatywne dla całego segmentu, sprawiają, że np. portalowo-dyskusyjne wybrzydzanie na Japończyków z Hondy, Toyoty czy Mazdy, że nie robią dla Europy wersji swoich wozów klasy średniej z V6 czy 4x4 jest bzdurne. Po co? - mógłby zasadnie spytać dyrektor Nachujmitafura... To, co ma minimalny sens w przypadku Passata schodzącego w ilości ponad 300 000 sztuk rocznie w skali kontynentu w odniesieniu do Mazdy 6 (ca 60 000) czy Hondy Accord (30 000) byłoby absurdem - wymagająca dużej ilości prac projektowych i sporych nakładów wersja o wysokich osiągach, która zeszłaby w liczbie 300 czy 600 rocznie. Nic dziwnego, że Mazda dała sobie siana z 6 MPS, Volvo odpuściło S60/V70R, Saab limitując swojego 9-3 2,8 turbo XWD do 2000 egzemplarzy tylko kokietuje klientów (coś jak z nakładami płyt zespołów blackmetalowych z głębokiego podziemia „limitowanymi” do np. 666 sztuk, he he), a Ford nie spieszy się z Mondeo ST. Nic też np. dziwnego, że Toyota w nowym Avensisie nie wysiliła się nadmiernie z beznynami, skoro i tak sprzedawać się będą prawie wyłącznie Diesle...

--
www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
Obserwuj wątek
    • tocqueville Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 21.09.08, 19:06
      wielu narzeka że prasa niemiecka promuje za wszelką cenę niemieckie auta a
      szczególnie VW, a to jednak naciągana teoria

      to w sumie interesujące że w teście długodystansowym ABilda wśród 5 najbardziej
      awaryjnych aut 3 to... produkcje VW (Touran, Passat, Polo).
      a zdecydowanym triumfatorem testu jest japończyk - Mazda 6
      wniosek: VW nie wezmę nawet za pół ceny :)
    • crannmer Udzial klientow prywatnych 21.09.08, 19:27
      Analizujac rozklad wersji silnikowych nalezy wziasc pod uwage udzial klientow
      prywatnych w calej sumie sprzedanych pojazdow.

      W przypadku Passatow udzial klientow prywatnych
      lezy mocno ponizej 50 %, w przypadku wiekszosci
      Japonczykow mocno ponad 95 %.

      Samochody firmowe i flotowe w zdeycdowanej wiekszosci ida jako diesle. Prywatne
      niekoniecznie.
      --
      MfG
      C.
      And a bit of augmentation is a serious temptation
      • daria.1 Re: Udzial klientow prywatnych 21.09.08, 19:48
        a jakiś czas temu ktoś kłócił sie ze mną ze disle są na wymarciu zastąpić je
        miało TFSI .
        Jakoś wczyscy wypuszczają coraz to nowsze dilse BMW ,MERCEDES ,MAZDA .
        A jakie moce Mercedes 2,2 moc 204 km ??
        moto.onet.pl/1507002,2254,artykul.html
        500 nm kurcze to jak dobry silnik v
        Mazda 2,2 185 km i 400 nm BMW chyba coś 240 km z 3,0 .
        Coś tak wygląda jakby znowu uciekły tym podwójnie doładowanym benzynką .
    • sniperslaststand Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 21.09.08, 20:17
      karakalla napisał:

      > Rozkład pod względem sprzedaży na wersje silnikowe jest n
      > astępujący: 1,4 TFSI (122 KM) - 4,4 %, 1,8 TFSI (160 KM) - 4,0 %, 1,6 FSI - 1,2
      > %, 2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %, 3,2 FSI 4Motion - 0,7 %, R36 - 0,5 %, 2,0 FSI 4M
      > otion (150 KM) - 0,1 %, 2,0 TDI (140 KM) - 53,1 %, 2,0 TDI (170 KM) - 16,2 %, 1
      > ,9 TDI (105 KM) - 10,6 %, 1,9 TDI BlueMotion - 8,4 %. Diesle stanowią, jak by n
      > ie liczyć, 88,3 % sprzedaży... Passaty V6 są poniekąd pojazdami o ekskluzywnośc
      > i porównywalnej z Maserati Quattroporte, podobna roczna liczba sprzedawanych eg
      > zemplarzy.

      Bardzo cenne dane, a i też bardzo rzadko publikowane, jedyne źródło takich na szerszą skalę jakie znalazłem to JATO Dynamics, ale trzeba płacić. Firmy ich zazwyczaj nie podają dokładnie, bo to cenne pod kątem strategii informacje.

      Pozwoliłem sobie sprawdzić, na ile obmacywanie takich relacji wersji silnikowych używając mobile.de jest poprawne w stosunku do danych rynkowych.

      I mamy dla Paska > 2005:
      sumarycznie 22859
      diesel < 131 KM 5701 25%
      diesel 131 KM - 151 KM 11690 51%
      diesel > 150 KM 2661 10%

      benzyna < 131 KM 1417 6%
      131-151 577 2,5%
      151-200 1888 8%
      > 200 734 3,2%

      (nie sumuje się idealnie, ale nieważne)


      W porównaniu do danych prawdziwych:
      1,9 TDI (105 KM) - 10,6 %
      1,9 TDI BlueMotion - 8,4 %

      19% za AB vs 25% za mobile.de
      --

      2,0 TDI (140 KM) - 53,1 %
      53% za AB vs 51% za mobile.de
      --

      2,0 TDI (170 KM) - 16,2 %
      16% za AB vs 10% za mobile.de
      --

      1,6 FSI - 1,2 %
      1,4 TFSI (122 KM) 4,4 %

      5,6% za AB vs 6% za mobile.de
      --

      2,0 FSI 4Motion (150 KM) - 0,1 %
      0,1% za AB vs 2,5% za mobile.de
      --

      1,8 TFSI (160 KM) 4,0 %
      4% za AB vs 8% za mobile.de
      --

      2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %
      3,2 FSI 4Motion - 0,7 %
      R36 - 0,5 %
      2% za AB vs 3,2% za mobile.de
      --

      Wychodzi, że ten symulator mobile'owy działa całkiem sprawnie, zwłaszcza dla bardziej z grubsza podziałów.



      > W sumie te wyniki, pewnie dość reprezentatywne dla całego segmentu, sprawiają,
      > że np. portalowo-dyskusyjne wybrzydzanie na Japończyków z Hondy, Toyoty czy Maz
      > dy, że nie robią dla Europy wersji swoich wozów klasy średniej z V6 czy 4x4 jes
      > t bzdurne. Po co? - mógłby zasadnie spytać dyrektor Nachujmitafura... To, co ma
      > minimalny sens w przypadku Passata schodzącego w ilości ponad 300 000 sztuk ro
      > cznie w skali kontynentu w odniesieniu do Mazdy 6 (ca 60 000) czy Hondy Accord
      > (30 000) byłoby absurdem - wymagająca dużej ilości prac projektowych i sporych
      > nakładów wersja o wysokich osiągach, która zeszłaby w liczbie 300 czy 600 roczn
      > ie. Nic dziwnego, że Mazda dała sobie siana z 6 MPS, Volvo odpuściło S60/V70R,
      > Saab limitując swojego 9-3 2,8 turbo XWD do 2000 egzemplarzy tylko kokietuje kl
      > ientów (coś jak z nakładami płyt zespołów blackmetalowych z głębokiego podziemi
      > a „limitowanymi” do np. 666 sztuk, he he), a Ford nie spieszy się z
      > Mondeo ST. Nic też np. dziwnego, że Toyota w nowym Avensisie nie wysiliła się
      > nadmiernie z beznynami, skoro i tak sprzedawać się będą prawie wyłącznie Diesle
      > ...

      No i do takich wniosków zawczasu dochodziliśmy. Dobrzy jesteśmy! Trza by zacząć jakoś spieniężać te forumowe 'intelligence data & tactics'.


      > Jeszcze jednak zajawka z AB... Zrobili otóż test długodystansowy 170-konnego Pa
      > ska Varianta 2,0 TDI. Wypadł nawiasem mówiąc fatalnie, kompletna padaka (elektr
      > onika), gorsze od niego w grupie 32 testów były tylko Citroen C8, Peugeot 307 o
      > raz... VW Polo i VW Touran (najgorszy samochód wśród dotychczas przetestowanych

      Z jakiegoś powodu te Volkswageny są tam gdzie są: autos.yahoo.com/consumerreports/article/best_and_worst_used_cars.html
      Z podobnego powodu Passaty mają ocenę oczekiwanej niezawodności przeciętną: www.jdpower.com/autos/Volkswagen/Passat/2006/Sedan/ratings


      --
      sniperslaststand.blogspot.com
      • karakalla Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 21.09.08, 21:31
        sniperslaststand napisał:

        > Bardzo cenne dane, a i też bardzo rzadko publikowane, jedyne źródło takich na s
        > zerszą skalę jakie znalazłem to JATO Dynamics, ale trzeba płacić. Firmy ich zaz
        > wyczaj nie podają dokładnie, bo to cenne pod kątem strategii informacje.

        Mam jeszcze info na temat wersji nadwoziowych (78:22 dla Varianta, jak w sumie łatwo było przewidzieć) i kolorów.
        >

        > Wychodzi, że ten symulator mobile'owy działa całkiem sprawnie, zwłaszcza dla ba
        > rdziej z grubsza podziałów.

        I kompletnie za darmo...

        > No i do takich wniosków zawczasu dochodziliśmy. Dobrzy jesteśmy! Trza by zacząć
        > jakoś spieniężać te forumowe 'intelligence data & tactics'.

        Może w GM na przykład, he he.

        Mnie ciekawi, jakie będą konsekwencje rynkowe benzynowego turbodownsizingu, wyższość T(F)SI nad TDI udowadniałeś wszak w wątku obok, widać jednak, że mamy do czynienia ze sporą bezwładnością, wiedza na temat zalet benzyn jeszcze się nie rozpowszechniła (chociaż, jeżeli weźmiemy Paska i np. 1,8 T(F)SI, to on akurat wcale taki oszczędny nie jest, a różnica cen w stosunku do 170-konnego TDI nie zbija z nóg, w Niemczech raptem 1700 €).

        --
        www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
        • sniperslaststand Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 21.09.08, 22:05
          karakalla napisał:


          > Mam jeszcze info na temat wersji nadwoziowych (78:22 dla Varianta, jak w sumie
          > łatwo było przewidzieć) i kolorów.

          Aż tyle dla kombi. Wiedziałem, że jakaś przewaga będzie, ale że aż taka?

          W sumie, pozwala to zaprognozować wstępnie, że z tych 4-drzwiowych coupe niewiele wyjdzie, bo tutaj liczy się wyłącznie praktyczność. Auto ma mieć dużą budę z tyłu, a 2 miejsca siedzące tamże nie będą akceptowane. W sumie szkoda, bo wstępnie liczyłem, że jednak styl zwycięży i taka upraktyczniona przed drugą parę drzwi seria jak Passat CC odegra istotną rolę.

          Warto zauważyć, że, według danych roadlook'a, taka sama proporcja sprzedaży jest dla Volvo S80 i V70, prawie jak 2 do 8.

          Stawiam tym samym, że te wszystkie piękne coupe nowe pozostaną taką niszą, jaką dawno temu były Calibra i później Astra Coupe, 407 Coupe i tym podobne.


          > > Wychodzi, że ten symulator mobile'owy działa całkiem sprawnie, zwłaszcza
          > dla ba
          > > rdziej z grubsza podziałów.
          >
          > I kompletnie za darmo...

          I w zasadzie dla każdego modelu reprezentowanego przez w miarę sporą liczbę egzemplarzy. Wniosek - warto z niego korzystać, aby widzieć, co się dzieje i próbować przewidzieć, co się stanie.



          > > No i do takich wniosków zawczasu dochodziliśmy. Dobrzy jesteśmy! Trza by
          > zacząć
          > > jakoś spieniężać te forumowe 'intelligence data & tactics'.
          >
          > Może w GM na przykład, he he.

          Tylko będą musieli znowu obciążyć amerykańskich podatników na dodatkowe pensyjki.

          A tak na serio, to GM teraz potrzebuje konsultacji tak naprawdę w kwestii baterii. W przypadku Tesli Roadstera, czym już producent się nie chwali, koszty wymiany baterii powodują, że w USA auto jest z punktu widzenia kosztów paliwa znacznie droższe niż taki Lotus Exige, o oszczędniejszych szybkich autach (BMW 123d, najmocniejszy Golf TSI) nie wspominając.

          Tym samym kluczowe pytania dotyczące Volta to cena początkowa i TRWAŁOŚĆ baterii. Producent jej, 123systems, chwali się, że ogniwo zrobi 7000 cykli zanim zdechnie do 80%. Jeśli to prawda, Volt zadziała. Jeśli nie, są szanse, że nie zadziała, bo on tam ma drogie baterie litowo-fosforowe i ktoś w końcu policzy.

          Wkrótce napiszę o tym na blogu, już od dawna nic nie wyprodukowałem, a pomysłów mam 100 :-/


          > Mnie ciekawi, jakie będą konsekwencje rynkowe benzynowego turbodownsizingu, wyż
          > szość T(F)SI nad TDI udowadniałeś wszak w wątku obok, widać jednak, że mamy do
          > czynienia ze sporą bezwładnością, wiedza na temat zalet benzyn jeszcze się nie
          > rozpowszechniła (chociaż, jeżeli weźmiemy Paska i np. 1,8 T(F)SI, to on akurat
          > wcale taki oszczędny nie jest, a różnica cen w stosunku do 170-konnego TDI nie
          > zbija z nóg, w Niemczech raptem 1700 €).

          Ano muszą zajść pewne okoliczności, aby benzyna wyszła prawie tyle samo. Dla Golfa i Paska z małym turbosilnikiem to działa, ale dla większych rozmiarów i mocy na dziś jest gorzej (szczególnie jak teraz ceny benzyny i diesla się nieco rozjechały: www.spritmonitor.de/de/verlauf_der_kraftstoffpreise.html ).

          Ale, w sumie, to nawet dobrze, bo raz, że kompakty i auta małe (jak Corsa) to największe segmenty rynku i tym samym najwięksi emitencji zanieczyszczeń, jednocześnie to modele najrzadziej wyposażone w DPF, tam więc przejście na benzyny da relatywnie duży uzysk. W mocniejszych dieslach klasy średniej i klasy wyższej sprawa ma się lepiej, bo DPF jest prawie wszędzie, może wreszcie rozpowszechni się system redukcji tlenków azotu. Nie wiem czemu UE nie przycisnęła producentów już dawno, pewnie dlatego, że to Angela ma tam ostatnie słowo.

          Cały czas jednak uważam, że ludzie po prostu nie liczą realnych kosztów, wybierając silniki. W Twoich danych jest Pasek ze słabym TSI i sam widzisz, jak 140-konne TDI go robi w sprzedaży. A dla tych aut przecież było to liczone.


          Jest też tak poniekąd dlatego, że:

          - prawie nie ma zestawień kosztów diesla i benzyn 'dust to dust', widziałem takie może jedno czy dwa, na milion pochwał, jak to diesel prawie nic nie pali, a ludzie bardziej wartościują zysk w krótkiej perspektywie czasu niż w długiej (i ten zysk na który są często eksponowani w skali małej, niż rzadko, ale w większej)

          - większość konsumentów nie kupuje aut za gotówke, więc tej walizki pieniędzy wydanej na nie nie widzi, widzi tylko raty, a wtedy różnica w cenie benzyny i diesla się rozmywa

          - producentom wcale nie musi zależeć na promowaniu małych turbobenzyn - jeśli cena auta jest wyższa, a profit na nim procentowo podobny, to wiadomo, na czym producent robi więcej kasy

          --
          sniperslaststand.blogspot.com
          • karakalla Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 22.09.08, 00:03
            sniperslaststand napisał:

            > W sumie, pozwala to zaprognozować wstępnie, że z tych 4-drzwiowych coupe niewie
            > le wyjdzie, bo tutaj liczy się wyłącznie praktyczność. Auto ma mieć dużą budę z
            > tyłu, a 2 miejsca siedzące tamże nie będą akceptowane. W sumie szkoda, bo wstę
            > pnie liczyłem, że jednak styl zwycięży i taka upraktyczniona przed drugą parę d
            > rzwi seria jak Passat CC odegra istotną rolę.

            Jednak jakiś kawałek tortu wśród tych 22% może urwać, myślę, że ilość tych wersji silnikowych powyżej 200 koni dla sedana zwykłego spadnie już w ogóle do okolic zera.


            >
            > Tylko będą musieli znowu obciążyć amerykańskich podatników na dodatkowe pensyjk
            > i.

            Spokojnie, jakoś się w tych 700 miliardach chyba uda zmieścić, nawet przy obecnym kursie...

            > A tak na serio, to GM teraz potrzebuje konsultacji tak naprawdę w kwestii bater
            > ii. W przypadku Tesli Roadstera, czym już producent się nie chwali, koszty wymi
            > any baterii powodują, że w USA auto jest z punktu widzenia kosztów paliwa znacz
            > nie droższe niż taki Lotus Exige, o oszczędniejszych szybkich autach (BMW 123d,
            > najmocniejszy Golf TSI) nie wspominając.
            >
            > Tym samym kluczowe pytania dotyczące Volta to cena początkowa i TRWAŁOŚĆ bateri
            > i. Producent jej, 123systems, chwali się, że ogniwo zrobi 7000 cykli zanim zdec
            > hnie do 80%. Jeśli to prawda, Volt zadziała. Jeśli nie, są szanse, że nie zadzi
            > ała, bo on tam ma drogie baterie litowo-fosforowe i ktoś w końcu policzy.
            >
            > Wkrótce napiszę o tym na blogu, już od dawna nic nie wyprodukowałem, a pomysłów
            > mam 100 :-/

            No właśnie, a przy ewentualnym wyhamowaniu biegu cen ropy, niechby i chwilowym, osiągnięcie opłacalności znów może odejść w przyszłość.

            > Ano muszą zajść pewne okoliczności, aby benzyna wyszła prawie tyle samo. [...]
            >
            > - producentom wcale nie musi zależeć na promowaniu małych turbobenzyn - jeśli c
            > ena auta jest wyższa, a profit na nim procentowo podobny, to wiadomo, na czym p
            > roducent robi więcej kasy

            Wszystko prawda, ja jednak dopatruję się też, może zupełnie śmiesznego i absurdalnego, ale kto wie, czy jakoś tam nie ważącego czynnika natury psychologicznej. Przychodzi taki klient do salonu albo uruchamia konfigurator, patrzy na pojemność - 1,4 litra, Pasek ma prawie 4,8 metra, myśli sobie po swojemu coś w stylu „łeee... niepoważnie to wygląda... chyba nie uciągnie... i jeszcze 1,4 na bagażniku? wezmą mnie za biedaka”, a potem prosi o Diesla z solidnymi 2 litrami.

            --
            www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
          • franek-b Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 25.09.08, 00:47
            > W sumie, pozwala to zaprognozować wstępnie, że z tych 4-drzwiowych coupe niewie
            > le wyjdzie, bo tutaj liczy się wyłącznie praktyczność. Auto ma mieć dużą budę z
            > tyłu, a 2 miejsca siedzące tamże nie będą akceptowane. W sumie szkoda, bo wstę
            > pnie liczyłem, że jednak styl zwycięży i taka upraktyczniona przed drugą parę d
            > rzwi seria jak Passat CC odegra istotną rolę.

            Nie masz pojęcia o segmentach i strategii różnicowania - podstawy marketingu. Passat CC startuje do klienta który ma dokładnie w poważaniu wielkość bagażnika, dla którego liczy sie styl a zwykłay passat sedan jest autem za pospolitym. Chodzi o pozyskanie dodatkowych 5-10% klientów, sprzedając auto z marżą 2 czy 3 krotnie wyższą niż zwykłego passata sedana. Ot i cała 'tajemnica' wersji CC.


            > Stawiam tym samym, że te wszystkie piękne coupe nowe pozostaną taką niszą, jaką
            > dawno temu były Calibra i później Astra Coupe, 407 Coupe i tym podobne.

            ROTFL przecież to z założenia auta niszowe. Może odważnie stwierdzisz, że woda jest mokra?


            > I w zasadzie dla każdego modelu reprezentowanego przez w miarę sporą liczbę egz
            > emplarzy.

            No no, znów woda jest mokra...


            > Jest też tak poniekąd dlatego, że:
            >
            > - prawie nie ma zestawień kosztów diesla i benzyn 'dust to dust', widziałem tak
            > ie może jedno czy dwa, na milion pochwał, jak to diesel prawie nic nie pali, a
            > ludzie bardziej wartościują zysk w krótkiej perspektywie czasu niż w długiej (i
            > ten zysk na który są często eksponowani w skali małej, niż rzadko, ale w więks
            > zej)

            Co za bełkot...

            >- większość konsumentów nie kupuje aut za gotówke, więc tej walizki pieniędzy w
            > ydanej na nie nie widzi

            Jaka walizka? Chłopie, obudź się. 1200 ojro przy wartości auta 25 - 30k ojro, to jest mniej niż 5% wartości. Róznica pomiędzy corolla a priusem jest ok 35% wartości auta i tutaj mozna mowic o wyrzucaniu kasy w błoto.

            > - producentom wcale nie musi zależeć na promowaniu małych turbobenzyn - jeśli c
            > ena auta jest wyższa, a profit na nim procentowo podobny, to wiadomo, na czym p
            > roducent robi więcej kasy

            Producenci sprzedają to co chcą klienci a klienci chcą diesli.

            --
            Pozdrawiam,
            Frank
        • simr1979 Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 22.09.08, 10:45
          karakalla napisał:


          > Mam jeszcze info na temat wersji nadwoziowych (78:22 dla Varianta,
          > jak w sumie łatwo było przewidzieć)

          I tu jest klucz do fenomenu udieslowienia sprzedaży Passata w Niemczech. To wół roboczy kupowany przez firmy - co słusznie wypunktował cranmer - i jego sprzedaż nie jest reprezentatywna dla struktury całego rynku. Spośród 5 największych rynków europejskich to w Niemczech udział diesli w sprzedaży należy do najmniejszych i wynosi za I półrocze 2008 45,1 % (tendencja spadkowa) - mniejszy jest tylko w Wlk. Brytanii (42,9% , ale ze stałą dość silną tendencją wzrostową). Dla porównania we Francji 78,3% , w Hiszpanii 70,4 % , we Włoszech 52,5% (trzy lata temu było już ponad 58%, więc też spadek).
          Średnio dla całej Europy Zach. (EU15+EFTA) 53,2% (w całym 2007 było 53,3%).

          Udział diesli w Europie będzie się stabilizować, tym bardziej że czeka nas bezprecedensowy wzrost sprzedaży w USA, co niewątpliwie spowoduje wzrost ceny tego paliwa - dla wielu Europejczyków będzie to sygnał do odwrotu od silników wysokoprężnych na rzecz "zdałnsajzingowanych" benzyn.
          • sniperslaststand Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 22.09.08, 18:31
            simr1979 napisał:


            > I tu jest klucz do fenomenu udieslowienia sprzedaży Passata w Niemczech. To wół
            > roboczy kupowany przez firmy - co słusznie wypunktował cranmer - i jego sprzed
            > aż nie jest reprezentatywna dla struktury całego rynku. Spośród 5 największych
            > rynków europejskich to w Niemczech udział diesli w sprzedaży należy do najmniej
            > szych i wynosi za I półrocze 2008 45,1 % (tendencja spadkowa) - mniejszy jest t
            > ylko w Wlk. Brytanii (42,9% , ale ze stałą dość silną tendencją wzrostową). Dla
            > porównania we Francji 78,3% , w Hiszpanii 70,4 % , we Włoszech 52,5% (trzy lat
            > a temu było już ponad 58%, więc też spadek).
            > Średnio dla całej Europy Zach. (EU15+EFTA) 53,2% (w całym 2007 było 53,3%).

            Skąd masz te dane? Z www.acea.be ?

            Co do niereprezentatywności Passata jako wskaźnika dla całego rynku, to trzeba uściślić, co pod tym pojęciem mamy na myśli - sprzedaż wszystkich aut czy może klasy średniej?

            Rozkład przez Ciebie pokrywa się mniej więcej np. z podziałem na diesle/benzyny dla aut (wszystko roczniki >= 2006) takich jak Accord (42% to diesle) czy Mazda 6 (44% diesla), ale dla modeli robiących większość sprzedaży już nie, np:
            BMW 3 - 63% diesla
            Audi A4 - 71% diesla
            Mercedes-Benz C - 52% diesla
            Ford Mondeo - 66% diesla
            Peugeot 407 - 75% diesla
            Opel Vectra - 63% diesla
            Toyota Avensis (60% diesla)

            Prawda leży więc po środku.


            > Udział diesli w Europie będzie się stabilizować, tym bardziej że czeka nas bezp
            > recedensowy wzrost sprzedaży w USA, co niewątpliwie spowoduje wzrost ceny tego
            > paliwa - dla wielu Europejczyków będzie to sygnał do odwrotu od silników wysok
            > oprężnych na rzecz "zdałnsajzingowanych" benzyn.

            Dwie uwagi.

            Raz, to nie wiem, czy ewentualny wzrost zapotrzebowania na olej napędowy w USA przełoży się na wzrost ceny tegoż w UE. Na skalę kontynentalną wozi się raczej nieprzetworzoną ropę naftową, a o proporcji jej rozkładu na benzynę i olej napędowy i tym samym cenie finalnych produktów decydują już lokalne (w skali kraju bądź blisko siebie położonych małych krajów) rafinerie. Tym samym zmiany preferencji na rynku aut osobowych wpływają na zmiany cen paliw lokalnie.

            No chyba, że ktoś mi udowodni, że jest inaczej. Ale w ciągu ostatnich dwóch lat ceny benzyny i diesla w USA, poza dwoma lokalnymi maksimami, utrzymywały stały dystans od siebie:
            tonto.eia.doe.gov/oog/info/gdu/gasdiesel.asp
            podczas gdy w takich np. Niemczech konwergencja cen jest wyraźnie widoczna:
            www.spritmonitor.de/de/verlauf_der_kraftstoffpreise.html

            Dwa, że nie uważam, aby udział diesli na rynku w USA miał się jakoś istotnie zwiększyć.

            Przyczyna jest prozaiczna - nie ma to żadnego sensu. Toyota Prius kosztuje w USA dokładnie tyle samo, co Jetta TDI, a spali nieco mniej nieco tańszego paliwa. Dokładnie to samo można powiedzieć o Lexusie RX400h i Mercedesie ML 320 CDI. W stosunku do tej pierwszej pary, za 2000 USD więcej jest już Camry Hybrid, która wprawdzie spali nieco więcej niż Jetta, ale po uwzględnieniu różnicy w cenie paliwa, wyjdzie na to samo. Podobnie, za cenę Mercedesa E320 CDI Bluetec można mieć Lexusa GS450h, spalanie o 2 MPG gorsze, a osiągi znacznie lepsze.

            Oczywiście będzie można powiedzieć, że 'diesle osiągnęły spektakularny sukces' po tym, jak sprzedaż z 1 sztuki wzrosła do tysiąca, ale przecież nie o to chodzi.

            --
            sniperslaststand.blogspot.com
            • simr1979 Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 23.09.08, 10:05
              sniperslaststand napisał:

              > Tym samym zmiany preferencji na rynku aut osobowych wpływają na
              > zmiany cen paliw lokalnie.
              > No chyba, że ktoś mi udowodni, że jest inaczej.


              Co tu "udowadniać", wystarczy wyjrzeć przez okno i popatrzyć na świat
              rzeczywisty, np. na najbliższą stację benzynową - każdy wzrost cen ropy na
              rynkach światowych powoduje w ciągu najdalej 48 godzin podniesienie przez PKN
              Orlen (i innych sprzedawców) cen detalicznych nas pompie u pana Kazia.
              Wystarczy jeden raport uznanego eksperta prognozujący wzrost udziału sprzedaży
              oleju napędowego dla motoryzacji indywidualnej w USA z np. 0,00002 % do 20% w
              ciągu najbliższych 10 lat, aby odbiło się to na jego cenach na całym świecie -
              tak po prostu funkcjonuje współczesny rynek (nie tylko paliw).



              > Dwa, że nie uważam, aby udział diesli na rynku w USA miał się
              > jakoś istotnie zwiększyć.
              Uważać (czyt. spekulować na temat)mogłeś sobie 3 lata temu. Teraz to już
              postanowione - przez samych Amerykanów. A to bardzo zdyscyplinowane i
              konsekwentne w swoich zbiorowych zachowaniach społeczeństwo - po dieselki będą
              się ustawiać kolejki.. ;)

              > Przyczyna jest prozaiczna - nie ma to żadnego sensu.
              Może i nie ma (to już kwestia Twojej i mojej opinii), ale to nic nie zmienia -
              obżeranie się przez całe życie hamburgerami też wg. wielu osób nie ma sensu... ;)
              • jaki71 Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 23.09.08, 10:32
                simr1979 napisał:

                > > Dwa, że nie uważam, aby udział diesli na rynku w USA miał się
                > > jakoś istotnie zwiększyć.
                > Uważać (czyt. spekulować na temat)mogłeś sobie 3 lata temu. Teraz to już
                > postanowione - przez samych Amerykanów. A to bardzo zdyscyplinowane i
                > konsekwentne w swoich zbiorowych zachowaniach społeczeństwo - po dieselki będą
                > się ustawiać kolejki.. ;)

                Możesz to jakoś udokumentować? Jakoś żaden ze znajomych mi amerykanów nawet
                przez chwilę się na dieslem nie zastanawia w samochodzie osobowym, a wielu
                kołata się po głowie myśl o hybrydzie. Wielu to może przesada ale kilku na pewno.

                > > Przyczyna jest prozaiczna - nie ma to żadnego sensu.
                > Może i nie ma (to już kwestia Twojej i mojej opinii), ale to nic nie zmienia -
                > obżeranie się przez całe życie hamburgerami też wg. wielu osób nie ma sensu...
                > ;)

                Z tym się już nie zgodzę - dobry ręcznie robiony hamburger z grilla ma sens i to
                jak największy, nawet w obżeranie nim jest całkiem sensowne ;)

                --
                Jeśli wszystkie inne sposoby zawiodą zajrzyj do instrukcji.
      • babaqba Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa 21.09.08, 22:06
        A co powiecie o trujących spalinkach diesli? Jakoś nie udaje się tego
        wyeliminować, a okazuje się, że są rakotwórcze tak bardzo, że zdrowiej
        strzelić sobie paczkę Marlboro niż wyjść na pobocze szosy. Połowa naszego
        narodu, uwielbiającego stawiać chałupy tuż przy drogach, żyje non stop w
        smrodzie diesli a będzie ich jeszcze więcej. Mnie cieszy spadająca cena
        benzyny. Rząd przerzuca powoli koszty utrzymania rolnictwa i górnictwa na
        spalających ON. Za parę lat benzynka (jako odpad od produkcji ON) będzie za
        2 złote a paliwko do diesli po ...ile?

        Macie stary link: www.rag.org.au/buc/cancerrisk.htm, zresztą Google
        wywala tego setki. A u nas cisza. Trwa walka z palaczami przystankowymi i
        knajpianymi. A że od szosy dostajemy dawkę dymku wielekroć bardziej
        trującego? Nikogo to nie wzrusza.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się