Dodaj do ulubionych

Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

24.10.08, 21:11
Takowy test został opublikowany w najnowszym AMuS. Auto zostało ocenione b. wysoko. Do napędu nie ma zastrzeżeń, wszystko pracuje jak w zegarku. Osiągi należy uznać za znakomite - do setki w 6,2 s, zaledwie 0,3 s gorzej niż dane fabryczne. Jednak zużycie paliwa nie zaskakuje jakoś pozytywnie, średnio wynosi 12,9 litra (maksymalnie 15,2). Mamy pewien materiał porównawczy z innych testów: wersja 3,2 FSI quattro (255 KM) przy 0-100 w 8,4 s. paliła średnio 13,1 l (maks. też 15,2). 4,2 FSI (350 KM) - 0-100 w 6,6 s, spalanie średnio 13,4, maks. 18,4. Notabene, wartości przyspieszeń zdają się wskazywać, że silnik TFSI ma faktycznie sporo więcej niż deklarowane 290 KM, nic dziwnego, w BMW 335i dostaje się 50 koni w gratisie. Bezpośrednio te niezwykle ciekawe silniki, sprężarka mechaniczna vs biturbo, ciężko porównać, zwykły 335i z automatem robił setkę w 5,7 s przy średnim spalaniu 11,9 l, 335i Coupe też aut. - 0-100 w 5,6 s przy zużyciu 12,4 l. Biorąc pod uwagę, że A6 jest przecież o wiele większe i sporo cięższe, a w dodatku ma quattro, wygląda na to, że konstruktorzy Audi spisali się doprawdy nieźle. Jednak zapowiadano większą redukcję zużycia paliwa w stosunku do 3,2 FSI, to miało być ponad litr. Nie udało się, co potwierdza trafność spostrzeżenia Józefa Stalina, przytoczonego w tytule wątku. Oczywiście postęp jest bardzo duży, klient dostaje obecnie, za praktycznie taką samą cenę jak wcześniej za 3,2 auto z o klasę lepszymi osiągami i chociaż symbolicznie mniej palące. Kolejne redukcje mogłoby chyba dać zastosowanie przekładni S-tronic, jednak na ocenę jej współpracy z podobnym silnikiem trzeba będzie poczekać do pierwszych raportów z jazd nowym S4.

--
www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
Obserwuj wątek
    • sniperslaststand Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI) 25.10.08, 12:56
      karakalla napisał:

      > Bezpośrednio te niezwykle ciekawe silniki, sprężarka mechaniczna vs biturbo, ciężko porównać

      Niedawno Edmunds Insideline testował BMW 535i i kilka innych aut konkurujących bezpośrednio z 3.0TFSI.

      BMW 535i twinturbo: 5,5 sek. 0-96,6 km/h 22,5 MPG ~= 10,45 l/100 km [1]
      Audi A6 3.0 TFSI: 6,2 sek. 0-100 km/h, 12,9 l/100 km


      Ktoś może powiedzieć, że BMW ma napęd na tylną oś, a Audi paliwożerne quattro. OK, weźmy poprawkę i na to. Europejskie oficjalne testy zużycia paliwa jak wiadomo mają z realiami niewiele wspólnego. Każde auto jest tam jeżdżone tak samo, podczas gdy na codzień usportowione auta będą prowadzone dynamiczniej i agresywniej, mniej płynnie niż auta dostrojone na komfort. Do jednego jednak te testy się nadają - porównania spalania.

      I tak takie Audi A6 2.8 FSI 6b FWD pali według ECE średnio 8,2l, podczas gdy takie samo auto z quattro osiąga 8,7l [2]. 6,1% więcej. Z kolei dla Audi A4 2.0T dodanie quattro zwiększa zużycie o 12% [2.1]. Przymijmy więc umownie 10%-owy wzrost zużycia. Po doliczeniu tego do wyniku BMW:

      BMW 535i twinturbo: 5,5 sec 0-96,6 km/h 11,5 l/100 km
      Audi A6 3.0 TFSI: 6,2 sec 0-100 km/h, 12,9 l/100 km


      Pójdźmy dalej, dodając do tego porównania obecnie jeden z sensowniejszych wolnossących V6 w okolicy 3,5 litra, wyposażony w mieszany wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu na obydwu kolektorach silnik Toyoty. Niedawno Edmunds zestawił wyposażonego w ten silnik Lexusa z Hyundai'em Genesis, bardzo mocną propozycją Koreańczyków z pogranicza klasy wyższej i luksusowej [3]. Ten drugi wygrał, oferując niewiele mniej za istotnie niższą cene, ale nie to, a osiągi są tematem dyskusji.

      Lexus GS 350 robi 0-96,6 km/h w 5,7 sek. Spalanie w teście? 22,9 MPG ~= 10,27 l/100 km, po doliczeniu 10% 11,3

      Takie niskie spalanie wymagało potwierdzenia. Poszukałem po innych testach, które oscylowały od 9,7l/100 [4] dla AWD do 12l/100km [5], aż w końcu znalazłem dyskusję, gdzie użytkownicy tej wersji GS wymieniają się swoim spalaniem [6]. Kombinowane zużycie dla GS 350 z napędem na tył z tego wątku to (24+23,5+16,5+24,5)/4=22,21MPG~=10,6l/100km co uwiarygadnia test Edmundsa.

      Można dodać do zestawienia wyniki innych A6 quattro oraz przykładowego auta z takim samym rodzajem napędu na cztery koła:

      Lexus GS 350__: 5,7 sek. 0-96,6 km/h 11,3 l/100 km
      BMW 535i turbo: 5,5 sek. 0-96,6 km/h 11,5 l/100 km (+1,7%)
      Lexus LS600h L: 6,0 sek. 0-96,6 km/h 12,6 l/100 km (+11,5%)[7]
      Audi A6 3.2 FSI: 7,8 sek. 0-96,6 km/h 12,8 l/100 km (+13,3%) [8]
      Audi A6 3.0 TFSI 6,2 sek. 0-100 km/h, 12,9 l/100 km (+14%)
      Audi A6 4.2 FSI: 6,5 sek. 0-96,6 km/h 13.8 l/100 km (+22%) [9]

      Hybrydowy czołg jest tu w zasadzie na doczepkę, tylko dlatego, że jako jedno z niewielu aut przetestowanych przez to samo źródło ma torsena, a danych LS 460 AWD nie było. To jednak inna kategoria aut, konkurująca w klasie luksusowej z benzynowymi V12.

      Można argumentować, że 3.0 TFSI ma przewagę mocy w dolnym zakresie obrotów nad wolnossącym V6 użytym do zestawienia, ale w przypadku aut seryjnie z automatami jest to mało istotne. W każdej chwili, w razie potrzeby, skrzynia przesunie zakres obrotów silnika do takiego z adekwatną mocą wobec wymaganego przyspieszenia, redukując bieg.


      Wstępnie można wyciągnąć następujące konkluzje:

      1. Podobne do europejskich pomiary zużycia paliwa dla A6 3.2 i 4.2 rozwiewają wątpliwości o ewentualnej różnicy w kaloryczności paliwa w USA i tutaj i o różnicach w podejściu do testu.

      2. Pomimo poprawki na quattro, 3.0 TFSI pali wyraźnie więcej i jest wolniejszy od konkurencji, gdy zestawić go z nowoczesnymi sześciocylindrowymi benzynami z ciekawymi dodatkami jak turbo czy ulepszone wietrzenie cylindrów. Czy wynika to z faktu, że kompresor jednak trzeba czymś kręcić? Być może. Agregat klimatyzacji też nie pobiera wiele mocy, a spalanie zauważalnie zwiększa.

      3. Lepszym spodobem na realnie obniżenie zużycia jest stosowanie systemów, które jednak mocy silnikowy nie odbierają.

      4. Przy nowoczesnych 6-cylindrowcach V8 w zasadzie mają jedynie fajny dźwięk i prestiż na swoją obronę, bo na pewno nie osiągi ani zużycia paliwa.


      Temat interesuje mnie szczególnie, ponieważ jakiś czas temu twierdziłem, że właśnie będzie tak [10], jak jest. I jak każdy szanujący się jasnowidz, przypominam i podkreślam tylko te swoje przepowiednie, które się sprawdziły.



      [1] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=121047/pageId=124629
      [2] tiny.pl/sdzp
      [2.1] tiny.pl/sfxx
      [3] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=130686/pageId=145836
      [4] www.canadiandriver.com/luxurycars/lexus/test-drive-2007-lexus-gs-350-awd.htm
      [5] thegarageblog.com/garage/2008-lexus-gs-350-sporting-elegance-in-the-garage
      [6] townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.f1843d7
      [7] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=120486/pageId=122610
      [8] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=106555/pageId=64916
      [9] www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=126107/pageId=138547
      [10] forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78206429





      --
      sniperslaststand.blogspot.com
      • mameja21 Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI) 25.10.08, 15:31
        sniperslaststand napisał:
        Można argumentować, że 3.0 TFSI ma przewagę mocy w dolnym zakresie
        obrotów nad wolnossącym V6 użytym do zestawienia, ale w przypadku
        aut seryjnie z automatami jest to mało istotne.

        Jest to OGROMNIE istotnie.


        W każdej chwili, w razie potrzeby, skrzynia przesunie zakres obrotów
        silnika do takiego z adekwatną mocą wobec wymaganego przyspieszenia,
        redukując bieg.

        Nawet gdy "skrzynia przesunie zakres obrotów silnika ", to i tak
        auto z motorem doładowanym - dysponujące znacznie wyższym momentem
        obrotowym - będzie wyraźnie szybsze.

      • karakalla Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI) 25.10.08, 15:43
        Parę luźnych uwag na szybko.

        Nie wierzę do końca w adekwatność do celu tego porównania spalania 535i, z uwagi na podane wartości z dwu testów trójek z tym silnikiem. 1,5-2 litry więcej dla mniejszych i lżejszych aut świadczy chyba o jakiejś niepomijalnej różnicy w metodologii. Podobnie ekstrapolowane 5,8 s 0-100 dla 535i wydaje mi się być wartością trochę zbyt optymistyczną, z powodu j.w., niestety nie mam pod ręką nadającej się do zastosowania pary testów. No nic na całkowicie miarodajne, trzeba będzie poczekać albo aż A6 trafi do Ameryki albo 3,0 TFSI do A4...
        --
        www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
    • v-6 Cudów nie ma, bo niepotrzebne. 25.10.08, 14:56
      Witam!
      Sądzę,że dla przyszłego właściciela 6-cylindrowego A6 quattro różnica o litr w zużyciu paliwa nie ma najmniejszego znaczenia. Natomiast rożnica w przyspieszeniu jak 7,8 do 6,2 jak najbardziej ma. I wbrew temu co pisze sniper, mocny dół też jest mile widziany. Ja w każdym razie zdecydowanie wolę mieć doładowanie niż go nie mieć, bo nawet z automatem jego obecność jest wyraźnie odczuwalna (vide różnica przyspieszeń pomiędzy FSI i TFSI).
      Pozdrawiam
      v-6
          • 01boryna ceny paliw 26.10.08, 11:24
            dzisiaj litr diesla kosztuje 1.30€ a Super 1.27€ . Jak dlugo ta tendencja bedzie
            sie utrzymywala (roznica cen) i jak wielki wplyw ma to na decyzje o kupnie
            takiego czy innego silnika
    • karakalla Jeszcze o parametrach 30.12.08, 00:00
      W AZ jest test S4 S-tronic przeciw BMW 335 xDrive z automatem. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, na razie wychodzi na moje - S4 pali 13,5 litra, BMW niewiele mniej, bo 12,7, pewnie Audi coś pomógł 7. bieg, ale z drugiej strony jest cięższe niż beemka i ma naprawdę stały napęd na 4 koła, poza tym bajeczne osiągi - 5,1 s. do setki świadczą o tym, że tych koni realnie musi być sporo więcej niż nominalne 333 - BMW robi ten wynik w 5,5 s., mając faktycznie koni pod 350, a nie 306, więc Audica może mieć ich prawie 400... Poza tym S4 zostało ocenione niezwykle wysoko pod każdym względem, właściwości jezdne np. Aż strach się bać, jakie wyjdzie RS4.
      --
      www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
      • mameja21 Re: Jeszcze o parametrach 30.12.08, 07:43
        karakalla napisał:

        > W AZ jest test S4 S-tronic przeciw BMW 335 xDrive z automatem.
        Jeżeli chodzi o
        > zużycie paliwa, na razie wychodzi na moje - S4 pali 13,5 litra,
        BMW niewiele mn
        > iej, bo 12,7, pewnie Audi coś pomógł 7. bieg, ale z drugiej strony
        jest cięższe
        > niż beemka i ma naprawdę stały napęd na 4 koła, poza tym bajeczne
        osiągi - 5,1
        > s. do setki świadczą o tym, że tych koni realnie musi być sporo
        więcej niż nom
        > inalne 333 - BMW robi ten wynik w 5,5 s., mając faktycznie koni
        pod 350, a nie
        > 306, więc Audica może mieć ich prawie 400... Poza tym S4 zostało
        ocenione niezw
        > ykle wysoko pod każdym względem, właściwości jezdne np. Aż strach
        się bać, jaki
        > e wyjdzie RS4.

        Rewelacja. Muszę kupić "Auto Zeitung".
        Polski importer Audi nie jest w stanie podać ceny tego auta, a np.
        estoński tak (o niemieckim nie wspominam, tam cena jest w
        konfiguratorze).
        Jedna obawa: wydaje mi się, że nie ma siły, żeby w tak nowym modelu
        nie wychodziły na początku produkcji jakieś błędy,usterki,wezwania
        do napraw itd.
        Praktycznie z prawie każdym, trochę bardziej skomplikowanym nowym
        autem dzieją się takie rzeczy.
        itd
        • karakalla Re: Jeszcze o parametrach 30.12.08, 10:20
          Trochę się nazbierało tych nowości: silnik, zmodyfikowane quattro, nowa skrzynia dwusprzęgłowa po raz pierwszy, obok 3,0 TDI w Q5, sprzęgnięta w ramach koncernu z silnikiem o takich parametrach (nie liczę Bugatti), no bo jednak te 2,0 TFSI i 3,6 były troszkę mniej wymagające. A6 3,0 TFSI wydaje się mniej ciekawy, ale za to mniej ryzykowny.
          --
          www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
          • mameja21 Re: Jeszcze o parametrach 30.12.08, 17:01
            Byłem w dwóch EMPIK-ach, ale nie było jeszcze AZ - szkoda.
            W "Sport Auto" był test porównanwczy Audi S4 i BMW 335i (z napędem
            na tył), ale z ręcznymi skrzyniami, a te mnie nie interesują.
            Na marginesie: Audi mimo wyraźnie większej wagi był szybszy.
            No to teraz patrzeć tylko jak BMW podniesie parametry w 335i
            ( w serii 7 już jest mocniejszy - 326 KM / 450 Nm ).
            Patrząc na osiągi S4 nasuwa się pytanie, jakie osiągi będzie mieć
            RS4 - czyżby równorzędne do RS6 ?
            • karakalla Re: Jeszcze o parametrach 30.12.08, 22:52
              BMW ma w zanadrzu jeszcze inną broń, DKG. Podniesienie mocy w 335i do oficjalnie 326 KM a w rzeczywistości pewnie pod 400 biłoby trochę w M3, ale to już problem dla marketingowców BMW.

              Jeśli chodzi o RS4 nie będzie niczym dziwnym, jeżeli będzie miało osiagi nawet lepsze niż RS6, taka sytuacja zachodzi już w parze S4/S6, a RS musi mieć urwaną tę ok. sekundę wobec S.
              --
              www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
              • crannmer Wolne fantazje 30.12.08, 23:58
                karakalla napisał:

                > BMW ma w zanadrzu jeszcze inną broń, DKG. Podniesienie mocy w 335i do oficjalni
                > e 326 KM a w rzeczywistości pewnie pod 400

                Wolna fantazja.
                Taka roznica miedzy moca znamionowa, a rzeczywista skutkowalaby natychmiastowa
                utrata homologacji.
                DIN 70020 stawia dosc waskie granice tolerancji rozrzutu seryjnego mocy.
                --
                MfG
                C.
                Pater Brown erbebte in freudiger Erregung, als dunkle Cellos den Raum betraten.
                • karakalla Re: Wolne fantazje 31.12.08, 00:12
                  Opieram swoje fantazje na pomiarach z hamowni opublikowanych jakiś czas temu w Auto Bild Sportscars. Wyszło im tam dla BMW 335i chyba 348 KM, dla Saaba 9-3 2,8t 283 KM, nie pamiętam ile dla Passata R36 i Audi A4 3,2, szczerze mówiąc nie chce mi się szukać, ale coś tam powyżej mocty katalogowej. Ale na pewno coś źle zrobili, bo przecież to niemożliwe, żeby było inaczej niż mówisz.

                  --
                  www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
                  • jackk3 Re: Wolne fantazje 31.12.08, 16:50
                    <Wyszło im tam dla BMW 335i chyba 348 KM>

                    Nie wiem skad te mity/liczby? Zaraz sie pewnie okaze ze ma 400KM!
                    Nie ma szans aby mial taka moc. Mialem raz 'bliskie spotkanie 2-
                    giego sopnia tylko/niestety)' i gdyby tak faktycznie bylo facet by
                    odjechak jak chcial (przy domniemanej roznicy 100 KM i man. skrzyni
                    a tak wcale nie bylo).
                    • karakalla Re: Wolne fantazje 31.12.08, 17:05
                      Powiadam, przytaczam opublikowane dane z pomiarów z hamowni. Może to niecny spisek macherów z BMW, którzy w poprzedzającą badania noc wysłali do wykonujących je pracowników kobiety różowe płaskie jak opłatek lub fantastyczne twory z obrazów Hieronima Boscha. Może sterroryzowali ich talibowie z Klewek, może urok rzucił Starzec z Gór. Niechaj każdy sobie wierzy w co chce, łącznie ze skanerem w oczach objawiajacym nieomylnie moc silnika. Amen.
                      --
                      www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
                        • karakalla Re: Wolne fantazje 01.01.09, 14:19
                          We wspomnianym teście AZ 295-konne Evo robi setkę w 5,2 sekundy. Przy czym od 335xi jest lżejsze o jakieś 100 kg. Pytanie, jaką ma faktyczna moc.

                          Kwestia faktycznych mocy naprawdę nie jest bezzasadna, weźmy A6 3,0 TFSI z pierwszego wpisu, które setkę wyciąga w 6,2 s, natomiast A6 4,2 FSI - w 6,5 sekundy. Pierwszy ma formalnie 290 koni, drugi - 350 koni, oba takie samo quattro i 6-biegowego tiptronica. TFSI ma może lepszą reakcję, jest minimalnie lżejszy, ale są to chyba czynniki, które mogłyby odrobić z nawiązką 60 koni...
                          --
                          www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4
                          • lastszogun Re: Wolne fantazje 29.01.09, 19:58
                            hej
                            właśnie stoje przed możliwościa zakupu Audi A6 3,2FSI Quatro z 2004r
                            z przebiegiem 148 000km
                            przyznam sie ze zawsze jeżdziłem samochodami o poj. do 2,5 litra
                            mam pytanie czy ktos moze mi powiedziec z doświadczenia a nie przytaczając
                            jakieś testy
                            jak kształtuje sie spalanie tego motoru
                            i dlaczego kazdy odradza mi auta ze skrzynią multitronic a polecają tiptronic

                            --
                            "Jeden doświadczony lekarz wart jest więcej niż stu wojowników"
                            mail: snp1978@wp.pl
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka