Dodaj do ulubionych

Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa

IP: *.gdynia.cvx.ppp.tpnet.pl 19.01.02, 17:20
W najnowszym Auto sukcesie w porownaniu malych aut stary silnik Fabii 1,4
okazuje sie lepszy od 1.0 Yarisa mimo ze ma on uklad zmiennych faz rozrzadu i
mniej pali. Co wy na to prawda , niemiecka propaganda czy cos innego?
Obserwuj wątek
      • Gość: Andre Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pcplus.com.pl 19.01.02, 19:42
        Gość portalu: Krzysiek napisał(a):

        > Bo komus sie wydaje , ze co niemieckie to najlepsze i trzeba nas Polakow w tym
        > utwierdzac. Trzeba bylo jeszcze porownac z silnikiem 1,6 to byla by jeszcze
        > wieksza roznica. Silnik 1,4 w Fabii to nawiekszy chlam w tej klasie, ale moze
        > da sie wmowic, ze jest inaczej.
        Nikt nie kwestionuje zalet nowoczesnych jednostek 16V ze zmiennymi fazami
        rozrządu. Nie zmienia to jednak faktu że jest to wiertarka .
        Silniki 8V mają swoje zalety .
        Są elastyczne już od niskich obrotów prawie jak wysokoprężne i dają się kręcić
        do wysokich obrotów prawie jak 16V.
        Są ciche. Spełniają najostrzejsze normy szkdliwości spalin.
        Bardziej nadają się dla kapeluszników niż dla drechów.
        PZDR.


        • Gość: cc Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 23.01.02, 20:11
          Silnik Fabii lepszy od całego Yarisa???
          ;-))))
          Atak poważnie:
          > Nikt nie kwestionuje zalet nowoczesnych jednostek 16V ze zmiennymi fazami
          > rozrządu. Nie zmienia to jednak faktu że jest to wiertarka .
          > Silniki 8V mają swoje zalety .
          vide: najnowsza Honda Jazz (Fit) 1.4 ma silnik 8V, mimo że Honda sprzedaje
          samochody 16V od końca lat 1980-tych. Konstruktorzy doszli do wniosku, że
          oszczędność w zużyciu paliwa, dynamika, głośność silnika i jego trwałość
          niekoniecznie wiążą się z użyciem 4 zaworów na cylinder. Jazz zużywa ok. 5,5
          litra na 100 km (średnio, choć może zejść do 4,3 na trasie), przyspiesza do 100
          km/h w ok. 12 s., ma max moment obrotowy 120 Nm przy 2800 obr.
          Co na to Skoda i Toyota?

          • Gość: Andre Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pcplus.com.pl 23.01.02, 20:56
            Gość portalu: cc napisał(a):
            najnowsza Honda Jazz (Fit) 1.4 ma silnik 8V, mimo że Honda sprzedaje
            > samochody 16V od końca lat 1980-tych. Konstruktorzy doszli do wniosku, że
            > oszczędność w zużyciu paliwa, dynamika, głośność silnika i jego trwałość
            > niekoniecznie wiążą się z użyciem 4 zaworów na cylinder. Jazz zużywa ok. 5,5
            > litra na 100 km (średnio, choć może zejść do 4,3 na trasie), przyspiesza do 100
            >
            > km/h w ok. 12 s., ma max moment obrotowy 120 Nm przy 2800 obr.
            > Co na to Skoda i Toyota?
            Co na to Tojota to ja nie wiem.
            Natomiast Fabia 1,4 68KM 8V ma 120 Nm przy 2500 ale na tym podobięństwa niestety
            się kończą.
            Do stówy o 3,5 sek dłużej.
            Paliwa o 1,5 l więcej
            PZDR.

            • Gość: Wojtek Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 23.01.02, 23:15
              Gość portalu: Andre napisał(a):

              > Gość portalu: cc napisał(a):
              > najnowsza Honda Jazz (Fit) 1.4 ma silnik 8V, mimo że Honda sprzedaje
              > > samochody 16V od końca lat 1980-tych. Konstruktorzy doszli do wniosku, że
              > > oszczędność w zużyciu paliwa, dynamika, głośność silnika i jego trwałość
              > > niekoniecznie wiążą się z użyciem 4 zaworów na cylinder. Jazz zużywa ok. 5
              > ,5
              > > litra na 100 km (średnio, choć może zejść do 4,3 na trasie), przyspiesza d
              > o 100
              > >
              > > km/h w ok. 12 s., ma max moment obrotowy 120 Nm przy 2800 obr.
              > > Co na to Skoda i Toyota?
              > Co na to Tojota to ja nie wiem.
              > Natomiast Fabia 1,4 68KM 8V ma 120 Nm przy 2500 ale na tym podobięństwa niestet
              > y
              > się kończą.
              > Do stówy o 3,5 sek dłużej.
              > Paliwa o 1,5 l więcej
              > PZDR.
              >

              A ile konikow ma ten silnik z Hondy, bo Fabia moze ciezsza jest?
              • Gość: Niknejm Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pg.com 24.01.02, 09:49
                Gość portalu: Wojtek napisał(a):


                > A ile konikow ma ten silnik z Hondy, bo Fabia moze ciezsza jest?

                KM wpływają na prędkość maksymalną, nie przyspieszenia. Dla przyspieszeń
                ważniejszy jest przebieg momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.
                Jazz ma, z tego co pamiętam, nieco poniżej 90KM. I ciekawostka - po 2 świece w
                cylindrze (jak w Alfa Romeo ;-))

                Pozdrawiam,
                Niknejm
                • Gość: bObO Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.chello.pl 24.01.02, 13:53
                  Gość portalu: Niknejm napisał(a):

                  > Gość portalu: Wojtek napisał(a):
                  >
                  >
                  > > A ile konikow ma ten silnik z Hondy, bo Fabia moze ciezsza jest?
                  >
                  > KM wpływają na prędkość maksymalną, nie przyspieszenia. Dla przyspieszeń
                  > ważniejszy jest przebieg momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.
                  > Jazz ma, z tego co pamiętam, nieco poniżej 90KM. I ciekawostka - po 2 świece w
                  > cylindrze (jak w Alfa Romeo ;-))
                  >
                  > Pozdrawiam,
                  > Niknejm

                  Uważam, że jest akurat zupełnie odwrotnie. Np. Fabia 1,4/100KM przyspiesza b.
                  podobnie do wersji 1,9/100KM TDI, chociaż TDI ma pewnie ze dwa razy wyższy moment
                  i zdecydowanie bardziej płaski.

                  Albo Suzuki Swift. Wcześniej był 1,3/68KM, teraz jest 1,3/85KM. Przyspieszenie
                  poprawiło się bodajże o 3 sekundy, a Vmax została na tym samym poziomie.

                  I jeszcze jedno porównanie. Accord 1,8/136KM ma taką samą Vmax jak Civic Vti
                  1,6/160KM, choć - wg twojej teorii - Civic powinien mieć wyższą Vmax, tymczasem
                  ma znacznie lepsze przyspieszenie do 100 (7,7 vs. 10,4 około).

                  Hę?

                  bObO
                  • Gość: Niknejm Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pg.com 24.01.02, 15:57
                    Gość portalu: bObO napisał(a):

                    > Uważam, że jest akurat zupełnie odwrotnie. Np. Fabia 1,4/100KM przyspiesza b.
                    > podobnie do wersji 1,9/100KM TDI, chociaż TDI ma pewnie ze dwa razy wyższy mome
                    > nt
                    > i zdecydowanie bardziej płaski.
                    > Albo Suzuki Swift. Wcześniej był 1,3/68KM, teraz jest 1,3/85KM. Przyspieszenie
                    > poprawiło się bodajże o 3 sekundy, a Vmax została na tym samym poziomie.

                    Fakt, podniosłeś istotną rzecz. Liczy się to, co idzie na koła, zatem
                    zestopniowanie skrzyni biegów i przekładni głównej też jest ważne. Ponadto
                    turbodiesle nie są dobre w sprintach do 100 (wyniki poniżej 7 sekund osiągają
                    dopiero 'potwory' o pojemności rzędu 4 litrów). Wynika to z faktu, że na 4500
                    obr/min jazda się tu kończy, wrzucasz wyższy bieg (spada moment na kołach),
                    podczas gdy w benzynie tak naprawdę jazda dopiero się zaczyna i 'ciągniesz' dalej
                    na tym samym ('mocniejszym') przełożeniu. No nie, mój Hondowy przyjacielu? ;-)
                    Wszystko to trochę pobieżne... Na www.hondapl.org i na honda post_forum są niezłe
                    artykuły na ten temat (moment vs moc i podobne).

                    > I jeszcze jedno porównanie. Accord 1,8/136KM ma taką samą Vmax jak Civic Vti
                    > 1,6/160KM, choć - wg twojej teorii - Civic powinien mieć wyższą Vmax, tymczasem
                    > ma znacznie lepsze przyspieszenie do 100 (7,7 vs. 10,4 około).

                    Tu akurat wiem na pewno, że Cif VTi ma znacznie 'krótsze' przełożenia, bo
                    obserwuję to codziennie, a porównanie z innymi autami mam... :-) Dodatkowo Cif
                    VTi ma bardziej płaski przebieg krzywej momentu obrotowego i szerszy zakres
                    obrotów użytecznych dzięki VTEC DOHC - zakres obrotów użytecznych sięga tu ponad
                    8000, a w tym zakresie moment jest praktycznie płaski, zaś moc przyrasta niemal
                    liniowo; w Accordzie jest VTEC SOHC. Przy 100 km/h w Civicu masz wciąż drugi (a
                    więc bardzo niski i 'mocny') bieg, moment obrotowy silnika wciąż bliski
                    maksymalnego, więc moment na kołach jest duży, a w Accordzie musisz już wrzucić
                    kolejny ('słabszy') bieg. A masa obu pojazdów (Cif vs Accord - spora różnica)?
                    Z kolei 'krótka' skrzynka w Cifie ogranicza Vmax, bo 'kończą się obroty'. Na V
                    nawet nieźle przyspieszasz, ale w pewnym momencie dochodzisz do 8400 obr/min,
                    komputer odcina zapłon. 'Wydłużenie' V pozwalałoby zwiększyć Vmax, ale kosztem
                    momentu na kołach, a więc przyspieszenia. Dlatego wielu 'ścigantów'
                    wręcz 'skraca' wyższe przełożenia (np. znany nam obu Integrator).
                    Więcej na ten temat w artykułach wspomnianych powyżej.

                    Pozdrawiam,
                    Niknejm
        • Gość: Darekk ile zaworow? IP: 217.153.117.* 24.01.02, 11:11
          > Nikt nie kwestionuje zalet nowoczesnych jednostek 16V ze zmiennymi fazami
          > rozrządu. Nie zmienia to jednak faktu że jest to wiertarka .
          > Silniki 8V mają swoje zalety .
          > Są elastyczne już od niskich obrotów prawie jak wysokoprężne i dają się kręcić
          > do wysokich obrotów prawie jak 16V.
          > Są ciche. Spełniają najostrzejsze normy szkdliwości spalin.
          > Bardziej nadają się dla kapeluszników niż dla drechów.

          2 tygodnie temu zamienili mi sluzbowe autko - w starym natluklem 215 tys. km.
          Dotychczas jezdzilem Astra Classic 1,6 16V 100 KM. Przesiadlem sie do 1,6 8V 75
          KM (100KM juz nie robia). No i z doswiadczenia moge powiedziec, ze nie widze
          zadnych ale to zadnych zalet 8-zaworowego silnika (moze poza cena zakupu). Wcale
          nie jest cichszy niz 100-konny (gdy byl nowy). Jest o wiele mniej elastyczny. Ma
          nieporownywalnie gorsze przyspieszenia. I, co przy sluzbowym aucie jest malo
          istotne, znacznie wiecej mi pali. Dlaczego? Powod jest prosty: w poprzednim wozie
          nie musialem mocno naciskac gazu. W tym jezdze z pedalem w podlodze. Na trasie
          musze robic redukcje przy kazdym wyprzedzaniu. Efekt: 1,5 l / 100 km wieksze
          spalanie w trasie i o okolo litr w miescie. Cos nie przekonuja mnie argumenty o
          zaletach 8-zaworowych autek.

          Darek Pietrzak
        • Gość: driver Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 04.02.02, 22:00
          Gość portalu: Andre napisał(a):

          > Nikt nie kwestionuje zalet nowoczesnych jednostek 16V ze zmiennymi fazami
          > rozrządu. Nie zmienia to jednak faktu że jest to wiertarka .
          > Silniki 8V mają swoje zalety .
          > Są elastyczne już od niskich obrotów prawie jak wysokoprężne i dają się kręcić
          > do wysokich obrotów prawie jak 16V.
          > Są ciche. Spełniają najostrzejsze normy szkdliwości spalin.
          > Bardziej nadają się dla kapeluszników niż dla drechów.
          > PZDR.
          >
          >Zgadzam się w 100%. Yaris'a aby w ogóle jechał trzeba wysoko kręcić a wtedy
          ryczy jak kosiarka do trawy, jak wszystkie 16V. To puste, "papierowe konie".
          Stare przysłowie mówi: " Chcesz mieć przyjemność musisz mieć pojemność".


          • Gość: Niknejm Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pg.com 05.02.02, 13:06
            Gość portalu: driver napisał(a):

            > Zgadzam się w 100%. Yaris'a aby w ogóle jechał trzeba wysoko kręcić a wted
            > y
            > ryczy jak kosiarka do trawy, jak wszystkie 16V. To puste, "papierowe konie".
            > Stare przysłowie mówi: " Chcesz mieć przyjemność musisz mieć pojemność".

            No, nie do końca. Osiągi czterocylindrowej Hondy Integry TypeR (pojemność 1.8,
            190KM, 0-100 poniżej 7s) lokują ją w sferach osiągalnych dla mocnych aut z
            silnikami 3.0 V6. Inżynierowie Hondy skonstruowali auto, które ma płaski przebieg
            momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie obrotów (od około 2500 do 8200),
            więc skrzynia biegów jest bardzo krótko zestopniowana, a mimo to na dwójce można
            ciągnąć prawie do 100 km/h (w Civicu VTi, który ma podobny silnik, ale 'dłuższą'
            skrzynię biegów, na dwójce dociąga się do około 106km/h). Dzięki temu moment
            obrotowy na kołach jest cały czas duży, mimo, że generalnie moment obrotowy tego
            silnika (choć duży jak na tę pojemność) ustępuje oczywiście silnikowi V6 3.0. Ale
            dzięki szerokiemu zakresowi obrotów, w których moment bliski jest maksymalnemu,
            i 'krótkiej' skrzyni, różnica ta jest niwelowana. A spalanie jest przy tym dużo,
            dużo niższe... Co ciekawe, silnik taki jest bardzo trwały i niezawodny. Trochę
            takie cudeńko technologiczne :-))

            Pozdrawiam,
            Niknejm
            • Gość: Andre Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pcplus.com.pl 05.02.02, 18:59
              Gość portalu: Niknejm napisał(a):

              > Gość portalu: driver napisał(a):
              >
              > > Zgadzam się w 100%. Yaris'a aby w ogóle jechał trzeba wysoko kręcić a wte
              > d
              > > y
              > > ryczy jak kosiarka do trawy, jak wszystkie 16V. To puste, "papierowe konie
              > ".
              > > Stare przysłowie mówi: " Chcesz mieć przyjemność musisz mieć pojemność".
              >
              > No, nie do końca. Osiągi czterocylindrowej Hondy Integry TypeR (pojemność 1.8,
              > 190KM, 0-100 poniżej 7s) lokują ją w sferach osiągalnych dla mocnych aut z
              > silnikami 3.0 V6. Inżynierowie Hondy skonstruowali auto, które ma płaski przebi
              > eg
              > momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie obrotów (od około 2500 do 8200),
              > więc skrzynia biegów jest bardzo krótko zestopniowana, a mimo to na dwójce możn
              > a
              > ciągnąć prawie do 100 km/h (w Civicu VTi, który ma podobny silnik, ale 'dłuższą
              > '
              > skrzynię biegów, na dwójce dociąga się do około 106km/h). Dzięki temu moment
              > obrotowy na kołach jest cały czas duży, mimo, że generalnie moment obrotowy teg
              > o
              > silnika (choć duży jak na tę pojemność) ustępuje oczywiście silnikowi V6 3.0. A
              > le
              > dzięki szerokiemu zakresowi obrotów, w których moment bliski jest maksymalnemu,
              >
              > i 'krótkiej' skrzyni, różnica ta jest niwelowana. A spalanie jest przy tym dużo
              > ,
              > dużo niższe... Co ciekawe, silnik taki jest bardzo trwały i niezawodny. Trochę
              > takie cudeńko technologiczne :-))
              >
              > Pozdrawiam,
              > Niknejm

              Ale to są wyjątki potwierdzające regułę.
              PZDR.
    • Gość: Casey Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: 192.168.1.* 21.01.02, 00:08
      > W najnowszym Auto sukcesie w porownaniu malych aut stary silnik Fabii 1,4
      > okazuje sie lepszy od 1.0 Yarisa mimo ze ma on uklad zmiennych faz rozrzadu i
      > mniej pali. Co wy na to prawda , niemiecka propaganda czy cos innego?

      A co powiesz na, hmmm... jak by to delikatnie nazwać, kontrowersyjne
      porównanie Yarisa i Volvo S80 w kwestii bezpieczeństwa?
      Japońsko-francuska propaganda?

      Casey_zupełnie_nie_nowoczesne_ale_niezawodne_Volvo
    • Gość: Niknejm Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.pg.com 23.01.02, 17:21
      Gość portalu: Wojtek21 napisał(a):

      > W najnowszym Auto sukcesie w porownaniu malych aut stary silnik Fabii 1,4
      > okazuje sie lepszy od 1.0 Yarisa mimo ze ma on uklad zmiennych faz rozrzadu i
      > mniej pali. Co wy na to prawda , niemiecka propaganda czy cos innego?

      Nie czytałem tego artykułu, ale na zasadzie analogii przypuszczam, że silnik
      Nissana 3.0L okaże się lepszy od 1.8L Nissana, mimo że
      1.8 mniej pali. Co wy na to, prawda, propaganda czy cos innego? ;-)

      Jak odpowiednio dobierzemy kryteria, to możemy zawsze uzyskać wynik, który nas
      interesuje. Np. Fiat Siena jest lepszy od Bentleya, bo ma większy bagażnik ;-)

      Pozdrawiam,
      Niknejm

    • Gość: Tom Polecam A 1,7 CDI IP: *.mt.put.poznan.pl 24.01.02, 12:25
      Kochane autko. 95 KM i 180 Nm w szerokim zakresie obrotów. Bardzo elantyczny i
      oszczedny silnik ( 4.1 litra oleju napędowego na 100 Km w trasie i około 5.1 w
      mieście)przy niezłych osiągach (około 12 s do setki).
      Cena ... cóz nie mała ,ale wyposażenie praktycznie pełne (ABS,EDS,ASR,BAS ....
      4 poduszki ,centralny zamek ,alu felgi,elektryczne szyby , lusterka (również
      podgrzewane regulowana kolumna kierownicy i wiele wiele innych ,sam już
      zapomniałem co .... no i to co cenie w tym autku najbardziej - zaskakująca
      ilość miejsca w środku i to ze siedzi sie wysoko prawie tak jak w vanie !!!
    • magnatec Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa 24.01.02, 13:12
      Gość portalu: Wojtek21 napisał(a):

      > W najnowszym Auto sukcesie w porownaniu malych aut stary silnik Fabii 1,4
      > okazuje sie lepszy od 1.0 Yarisa mimo ze ma on uklad zmiennych faz rozrzadu i
      > mniej pali. Co wy na to prawda , niemiecka propaganda czy cos innego?

      Czytałem ten artykuł, mam podobne odczucia, ale spojrzałem od razu na wydawcę
      pisma AXel Springer, nie jest to bynajmniej wydawnictwo japońskie ani włoskie,
      oczywiste że musiała wygrać niemiecko-czeska Skoda. Bez sensu są porównania aut z
      silnikiem 1.0 z 1.4. ciekaw ejaki byłby wynik testu, gdyby porównano Yariskę 1.3
      ze Skodą 1.4. Temat bezpieczeństwa w zasadzie pominięto, no bo tutaj Yariska
      okazałaby się zdecydowanym zwycięzcą.
      Magnatec
    • Gość: Sławek Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: 192.168.3.* 24.01.02, 17:42
      W normalnych porównaniach dobiera się samochody z uwagi na podobieństwo cen
      oraz przynależność do poszczególnych klas.Uważam,że tak być
      powinno.Podejrzewam,że ceny Fabii vs Yarisa są zbliżone więc nie należy
      oczekiwać porównania Fabii 1.4 ze sporo droższą wersją Yarisa 1.3.Przy
      podobnych cenach wybór pozostanie i tak sprawą indywidualną.Każde z autek ma
      swoje plusy i minusy.Pomimo stronniczości testujących bądz też sztywnych zasad
      testu pozostane przy swoim faworycie niezależnie od wyniku testu.

      p.s.napis 120 Nm przy 2500 na papierze nie odzwierciedla rzeczywistej
      elastyczności samochodu.Lczy się cały przebieg krzywej a,nie tylko jego
      najwyższa wartość.W praktyce lepiej moze zachowywać się "kosiarka" np. 120 Nm
      przy 4500 obr.,gdyż np. 80 czy 90 % Nm może być dostępne w zakrecie 2000-6000
      obr.,ze nie wspomne o takich czynnikach jak masa,aerodynamika nadwozia,opory
      toczena,łatwość wkręcania się silnika na obroty,koła,opony,skrzynia oraz
      kierowca rzecz jasna ;-)

      pozdrawiam

    • Gość: TOYA Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: 192.168.6.* 24.01.02, 18:53
      Nic nie mam przeciwko Fabii, jej osiągów, stylistyki nadwozia itd. itp. ale
      porównywanie jej w jakimkolwiek zakresie z Yarisem jest tym samym czym
      porównanie czekolady z rowerem. Prawda jak konweniuje? To jakiś idiotyzm i
      czyste szaleństwo obliczone najprawdopodobniej na sprowokowanie jakiejś
      bezsensownej dyskusji u co mniej odpornych nerwowo.Nie jeden raz drobnym
      druczkiem ten badziewiasty Auto Świat odszczekiwał ewidente bzdury które często
      wypisuje na swoich łamach.Ten typ tak ma. Pzdr.
      • Gość: Braził Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: 213.25.84.* 25.01.02, 15:00
        Gość portalu: TOYA napisał(a):

        > Nic nie mam przeciwko Fabii, jej osiągów, stylistyki nadwozia itd. itp. ale
        > porównywanie jej w jakimkolwiek zakresie z Yarisem jest tym samym czym
        > porównanie czekolady z rowerem. Prawda jak konweniuje? To jakiś idiotyzm i
        > czyste szaleństwo obliczone najprawdopodobniej na sprowokowanie jakiejś
        > bezsensownej dyskusji u co mniej odpornych nerwowo.Nie jeden raz drobnym
        > druczkiem ten badziewiasty Auto Świat odszczekiwał ewidente bzdury które często
        >
        > wypisuje na swoich łamach.Ten typ tak ma. Pzdr.

        Co za bełkot
        Nic niema na przeciw a dyszy nienawiścią
        Pogadaj z Adamem W.
        To ponoć dobry psycholog.
    • Gość: Mar Zależyu co się porównuje! IP: 213.25.197.* 26.01.02, 15:19
      Silnik 1.0 Yarisa jest z pewnością nowocześniejszy, bardziej oszczędny i chyba
      ma nawet większą moc od 1.4 w skodzie. Niewykluczone, że jest też trwalszy,
      choć 80 KM z 1 litra to tochę dużo. No ale może Japończycy umią tak zrobić,
      żeby było dobrze i się nie psuło... Natomiast silnik 1.4 musi być
      przyjemniejszy w uzytkowaniu. Jest na pewno bardziej elastyczny. Nie dla
      wszystkich liczy się te 0,7 litra na 100 km wiecej czy mniej... Jeździłem już
      wieloma samochodami - swoim, służbowymi, pozyczonymi... - i uważam, że im
      wiekszy silnik przy niższej mocy tym lepiej. Dlatego wszystkie te 16V, zmienne
      fazy rozrzadu... nie budzą mojego entuzjazmu. Owszem - optymalizuje się zużycie
      paliwa, rośnie moc... ale nie ma to jak V6 albo V8, nie mówiąc o V12 (takim
      niestety nie jeździłem). A że chla jak smok - no trudno, coś za coś. A jeżeli
      już miałbym wybierać standardowy czterocylindrowiec - to najlepiej 8V, ale za
      to z odpowiednia ilością cm3.
      • Gość: BoBo Re: Zależyu co się porównuje! IP: *.chello.pl 26.01.02, 16:01
        Gość portalu: Mar napisał(a):

        > Natomiast silnik 1.4 musi być
        > przyjemniejszy w uzytkowaniu.

        Przy czym "przyjemność w użytkowaniu" jest określeniem całkowicie subiektywnym i
        zależy od tego kto co lubi (równomierne przyspieszanie vs. wkręcanie na obroty).
        Yarisa poleciłbym miłośnikom tego drugiego.
      • Gość: cc Re: Zależyu co się porównuje! IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 26.01.02, 21:41
        Gość portalu: Mar napisał(a):

        > Silnik 1.0 Yarisa jest z pewnością nowocześniejszy, bardziej oszczędny i chyba
        > ma nawet większą moc od 1.4 w skodzie. Niewykluczone, że jest też trwalszy,
        > choć 80 KM z 1 litra to tochę dużo. No ale może Japończycy umią tak zrobić,
        > żeby było dobrze i się nie psuło...
        Ej, chyba trochę mu dodałeś.
        Yaris 1.0 ma 80 KM? Nie mam katalogu pod ręką, ale raczej ma ok. 68 KM. Wersja
        1.3 VVTi ma ok. 85 KM.
        A co do 80 KM z litra, to Honda S2000 ma 120 KM z litra i bez turbo. A kiedyś
        było sobie Daihatsu Charade 1.0 TDi 100 KM. Trzycylindrowe.
        :-o
        • Gość: Mar Re: Zależyu co się porównuje! IP: 213.25.197.* 27.01.02, 10:01
          Gość portalu: cc napisał(a):
          > Ej, chyba trochę mu dodałeś.
          > Yaris 1.0 ma 80 KM? Nie mam katalogu pod ręką, ale raczej ma ok. 68 KM. Wersja
          > 1.3 VVTi ma ok. 85 KM.

          Niewykluczone... ale 68 KM to też nie mało. Natomiast na www.toyota.pl nie sposób
          znaleźć specyfikacji Yarisa... Niemniej jednak to są "szlifierki" a nie
          samochody. 16V i VVT-i to może jest i fajne w dużym silniku - miniumum 1.8 -
          gdzie stanowi to przyjemny dodatek do i tak relatwywnie dużej mocy. Ale jesli ma
          to być ZAMIAST pojemności, to ja dziękuję...

          > A co do 80 KM z litra, to Honda S2000 ma 120 KM z litra i bez turbo. A kiedyś
          > było sobie Daihatsu Charade 1.0 TDi 100 KM. Trzycylindrowe.
          > :-o

          No tak, a w formule 1 jeżdżą samochody z silnikami do 3000 ccm i mocy 800 KM.
          Wytrzymują 1 wyścig... a czasem robią na torze buuum! i z kierowcy zostaje wtedy
          czasem coś co wygląda jak wyżygana karma dla kota :-)... (tak sądzę...).
          • Gość: cc Re: Zależyu co się porównuje! IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 27.01.02, 12:17
            Gość portalu: Mar napisał(a):

            16V i VVT-i to może jest i fajne w dużym silniku - miniumum 1.8 -
            > gdzie stanowi to przyjemny dodatek do i tak relatwywnie dużej mocy. Ale jesli m
            > a
            > to być ZAMIAST pojemności, to ja dziękuję...
            Zgadzam się. VTEC, VVTi itp. nadaje się do pojemności powyżej 1.5 (wg mnie).
            > > A co do 80 KM z litra, to Honda S2000 ma 120 KM z litra i bez turbo. A kie
            > dyś
            > > było sobie Daihatsu Charade 1.0 TDi 100 KM. Trzycylindrowe.
            > > :-o
            >
            > No tak, a w formule 1 jeżdżą samochody z silnikami do 3000 ccm i mocy 800 KM.
            > Wytrzymują 1 wyścig...
            Nie o to chodziło. Niektórzy potrafią robić silniki o dużej mocy i małej
            pojemności, które sprawdzają się nawet w codziennym użytkowaniu i są trwałe.
            Wszystko zależy od podejścia użytkownika (serwisowanie, olej, sposób traktowania
            gazu itp.), ale bolid F1 nawet kapelusznik zajeździ w miesiąc, choćby jeździł na
            holu;-)))
            a czasem robią na torze buuum! i z kierowcy zostaje wted
            > y
            > czasem coś co wygląda jak wyżygana karma dla kota :-)... (tak sądzę...).
            Taką karmę dla kota można obejrzeć nawet w Seicento. Nie potrzeba dużej mocy.
            • Gość: andrzej Re: 8V a 16V IP: *.wil.pk.edu.pl 28.01.02, 09:01
              ja też uważam, że silniki 8V są trwalsze od 16V. sam mam ibizę 1.4 max moc to
              60KM przy 4700 obr/min. kuzyn ma Clio 1.2 16V i 98 KM wyciąga prz 6000 obr/min
              (albo coś koło tego) Jeżeli coś się kręci znacznie szybciej to chyba szybciej
              się zużywa. Nie chce mi sie wierzyć, by w autku za ponad 40 tys. stosowano
              jakąć specjalna technologię i super trwałe materiały. Niejstem specem od
              samochodów,ale tak to widzę.
              PS wiem że 60 KM to mało, ale dla mnie wystarczy.
              • Gość: szatan Re: 8V a 16V IP: 10.133.131.* 28.01.02, 11:58
                Gość portalu: andrzej napisał(a):

                > ja też uważam, że silniki 8V są trwalsze od 16V. sam mam ibizę 1.4 max moc to
                > 60KM przy 4700 obr/min. kuzyn ma Clio 1.2 16V i 98 KM wyciąga prz 6000 obr/min
                > (albo coś koło tego) Jeżeli coś się kręci znacznie szybciej to chyba szybciej
                > się zużywa. Nie chce mi sie wierzyć, by w autku za ponad 40 tys. stosowano
                > jakąć specjalna technologię i super trwałe materiały. Niejstem specem od
                > samochodów,ale tak to widzę.
                > PS wiem że 60 KM to mało, ale dla mnie wystarczy.

                jeśli kuzyn ma clio 1.2 16V to 75 kucy, jeśli ma 98 KM to ma sliniczek 1.4 16V

                8V czy 16V...hmm każdy bez większych problemów można zarżnąć

                sztuka polega na tym że twój kuzyn by jechać w miarę dynamicznie i oszczędnie
                (przy 98KM przy silniku renault którego krzywa mocy i momentu obrotowego jest
                bardzo dobra nie musi kręcić do 6000) może ograniczyć się w większości przypadków
                do 4000 ot co...

                pozdrawiam

              • Gość: Sławek Re: 8V a 16V IP: 192.168.3.* 28.01.02, 18:25
                Raczej nie.A i tak jest to nie do stwierdzenia ;-) Podejrzewam,że wszystkie
                (zdecydowana większość)silników z dwoma zaworami na cylinder(np.1.4 60 KM;1.6
                75 KM;1.8 75/90 KM) są delikatnie mówiąc przestarzałe (nie twierdze,że
                złe).Zostały zaprojektowane lata temu,a urządzenia na których są wykonywane
                (np.frezarki,tokarki)są mocno wyeksploatowane (mogę się mylić rzecz jasna ;-)Do
                tego dochodzą materiały,technologia,postęp,bardzo dobre oleje oraz co
                najważniejsze KIEROWCA.Nowoczesne silniki są praktycznie bezobsługowe (poza
                wymianą oleju,filtrów,czasem paska/ów).

                pozdrawiam
                • Gość: Niknejm Re: 8V a 16V IP: *.pg.com 28.01.02, 18:43
                  Co do bezawaryjności silników 16V... Honda robi takowe masowo od 1989r., i są to
                  silniki powszechnie znane jako bardzo dobre pod względem trwałości i
                  bezawaryjności (pomimo tego, że wytwarzane są typy silników
                  samochodowych 'kręcące się' do ponad 9000 obrotów/min).

                  Choć teraz wchodzi na rynek Honda Jazz 8V... Za 10 lat porównamy wyniki ;-))

                  Pozdrawiam,
                  Niknejm
                  • Gość: Adam W. Tylko spokój IP: 10.128.137.* 28.01.02, 19:14
                    Tylko spokój nas uratuje.
                    Ja mam nowego yarisa a wcześniej myślałem o fabii , mój brat ma fabię choć
                    wcześniej miał okazję jeździć nowym yarisem. Wolny wybór .
                    Bzdurą jest oczywiście porównywanie leciwych silników wersji podstawowej fabii
                    z nowoczesnymi jednostkami toyoty. Inaczej by pewnie wyglądało porównanie z
                    większymi niemieckimi motorami - tylko , że wtedy to nie ma sensu bo co
                    właściwie można porównywać?
                    Dawać wiarę Auto Światowi to tak jak wierzyć Wałęsie , że puści Gąsiorowskiego
                    w skarpetkach - wydawcy realizują interesy określonych grup i zawsze tak było.
                    Natomiast w naszym gronie należy zachować pewien umiar.Powtórzę to , co już
                    kiedyś pisałem : chwalmy się swoimi autami ale nie obrażajmy innych.
                    Ja osobiście w każdym calu wolę yarisa niż fabię co nie znaczy , iż np. Andre
                    ma mieć podobny gust.
                    Myślę w ogóle , że porównania aut w stylu serwowanym nam przez infantylny Auto
                    Świat ( wcale nie przyjaciel kierowcy - jak widać ) nie mają sensu. Każdy szuka
                    auta dla siebie i dla swoich możliwości - jeden woli aby było większe , inny
                    żeby mniej paliło , ktoś jeszcze chce dużego bagażnika itp.
                    Równie dobrze ta polskojęzyczna gazetka mogłaby mapisać , że np. maluch jest
                    lepszy od lexusa bo mniej pali , tarpan to cudo w porównaniu z subaru bo więcej
                    kartofli przewiezie a skoda wymięka z czołgiem średnim T-72 jeśli idzie o
                    pojemność silnika i crash-testy oczywiście.
                    Pozdrawiam wszystkich kolegów zza kierownicy i klawiatury.
                    PS. Nie wiem czym jeździ TOYA , mnie kojarzy się rzeczywiście z toyotą ale
                    jeśli mówi , że nie to trzeba mu wierzyć.
                    • Gość: bolo Re: Tylko spokój IP: 212.106.160.* 28.01.02, 19:50
                      Gość portalu: Adam W. napisał(a):

                      > Tylko spokój nas uratuje.
                      > Ja mam nowego yarisa a wcześniej myślałem o fabii , mój brat ma fabię choć
                      > wcześniej miał okazję jeździć nowym yarisem. Wolny wybór .
                      > Bzdurą jest oczywiście porównywanie leciwych silników wersji podstawowej fabii
                      > z nowoczesnymi jednostkami toyoty. Inaczej by pewnie wyglądało porównanie z
                      > większymi niemieckimi motorami - tylko , że wtedy to nie ma sensu bo co
                      > właściwie można porównywać?
                      > Dawać wiarę Auto Światowi to tak jak wierzyć Wałęsie , że puści Gąsiorowskiego
                      > w skarpetkach - wydawcy realizują interesy określonych grup i zawsze tak było.
                      > Natomiast w naszym gronie należy zachować pewien umiar.Powtórzę to , co już
                      > kiedyś pisałem : chwalmy się swoimi autami ale nie obrażajmy innych.
                      > Ja osobiście w każdym calu wolę yarisa niż fabię co nie znaczy , iż np. Andre
                      > ma mieć podobny gust.
                      > Myślę w ogóle , że porównania aut w stylu serwowanym nam przez infantylny Auto
                      > Świat ( wcale nie przyjaciel kierowcy - jak widać ) nie mają sensu. Każdy szuka
                      >
                      > auta dla siebie i dla swoich możliwości - jeden woli aby było większe , inny
                      > żeby mniej paliło , ktoś jeszcze chce dużego bagażnika itp.
                      > Równie dobrze ta polskojęzyczna gazetka mogłaby mapisać , że np. maluch jest
                      > lepszy od lexusa bo mniej pali , tarpan to cudo w porównaniu z subaru bo więcej
                      >
                      > kartofli przewiezie a skoda wymięka z czołgiem średnim T-72 jeśli idzie o
                      > pojemność silnika i crash-testy oczywiście.
                      > Pozdrawiam wszystkich kolegów zza kierownicy i klawiatury.
                      > PS. Nie wiem czym jeździ TOYA , mnie kojarzy się rzeczywiście z toyotą ale
                      > jeśli mówi , że nie to trzeba mu wierzyć.

                      nie Auto Świat tylko Auto Sukces, a pozatym AŚ nie jest wcale infantylne, to
                      dobre czasopismo, jeżeli ktos twierdzi inaczej to nie musi go kupować, proste nie?

                      pzdr bolo
                      • Gość: bObO Re: Tylko spokój IP: *.chello.pl 28.01.02, 22:05
                        Gość portalu: bolo napisał(a):

                        > AŚ nie jest wcale infantylne, to
                        > dobre czasopismo, jeżeli ktos twierdzi inaczej to nie musi go kupować, proste n
                        > ie?
                        >
                        > pzdr bolo

                        Ale również może je krytykować proste nie? Co do AŚ mam podobne zdanie (Pani Domu
                        dla panów).

                        bObO
                        • Gość: bolo Re: Tylko spokój IP: 212.106.160.* 28.01.02, 22:15
                          Gość portalu: bObO napisał(a):

                          > Gość portalu: bolo napisał(a):
                          >
                          > > AŚ nie jest wcale infantylne, to
                          > > dobre czasopismo, jeżeli ktos twierdzi inaczej to nie musi go kupować, pro
                          > ste n
                          > > ie?
                          > >
                          > > pzdr bolo
                          >
                          > Ale również może je krytykować proste nie? Co do AŚ mam podobne zdanie (Pani Do
                          > mu
                          > dla panów).

                          bardzo proste

                          bolo

                          • Gość: spik Re: Tylko spokój IP: *.szczecin.cvx.ppp.tpnet.pl 10.02.02, 18:52
                            Jestem wieloletnim,pilnym czytelnikiem AŚ ( a raczej Auto Bild ).Pismo w pełni
                            profesjonalne i kompetentne.Dla mnie zdecydowanie numer 1 w tym kraju.Lecz
                            niestety muszę za kazdym razem wykazywać sporą dozę tolerancji dla nieustannych
                            manipulacji.Za każdym razem czytając informację o zawartości kolejnego numeru
                            jestem niemalże w 100 % pewien kolejności pojazdów w teście porównawczym.Zasada
                            jest jedna : 1.pojazdy aryjskie (BMW,Mercedes,Volkswagen) 2.pojazdy produkowane
                            w Niemczech o niepewnej aryjskości(Ford,Opel)3.Popłuczyny povolkswagenowskie
                            (Seat,Skoda),4.żabojady,5.ryżojady,6.reszta tałtajstwa.
                            Dlatego drodzy forumowicze proszę o dorobinę dystansu do AŚ i innych
                            polskojęzycznych niemieckich czasopism motoryzacyjnych ( i nie tylko ).
                    • Gość: Andre Re: Tylko spokój IP: *.pcplus.com.pl 28.01.02, 20:05
                      Gość portalu: Adam W. napisał(a):

                      > Tylko spokój nas uratuje.
                      > Ja mam nowego yarisa a wcześniej myślałem o fabii
                      Jesteśmy uratowani !
                      Ja mam nową Fabię choć wcześniej myślałem o Yarisie
                      Yarisa nie kupiłem bo nie ma serwisu w mojej dziurze.
                      Fabia natomiest podoba mi się bardzej "optycznie"
                      De gustibus non disputandi est.
                      motorek 1,4 68 KM 8V odpowiada mi bo jest elastyczny i nie wymaga wysokich
                      obrotów.
                      Przez to pali mi mniej niż podaje instrukcja
                      PZDR.
                        • Gość: Andre Re: Tylko spokój IP: *.pcplus.com.pl 04.02.02, 22:36
                          Gość portalu: Wojtek napisał(a):

                          > Gość portalu: Andre napisał(a):
                          >
                          > > Przez to pali mi mniej niż podaje instrukcja
                          > > PZDR.
                          >
                          > Ile pali? - Paczke czy dwie? Slyszalem, ze Czesi sa bardzo proekologiczni, wiec
                          >
                          > pali pewnie super light :)))
                          >
                          > Pozdrowka

                          Paczkę lub dwie to paliłem ja 2 lata i 10 kg temu.
                          Fabia pali mniej niż podaje jnstrukcja o ok. 1 litr BENZYNY w mieście.
                          Chyba pisałem o tym dość dokładnie.
                          PZDR.
                      • Gość: jako Re: Tylko spokój IP: 217.98.97.* 07.02.02, 18:46
                        Gość portalu: Andre napisał(a):


                        > Ja mam nową Fabię choć wcześniej myślałem o Yarisie
                        > Yarisa nie kupiłem bo nie ma serwisu w mojej dziurze.
                        > Fabia natomiest podoba mi się bardzej "optycznie"
                        > De gustibus non disputandi est.

                        De gustibus non disputanDUM est - sorry, ale nie mogłam się powstrzymać...
                        poza wszystkim dyskusja okazuje się dość jałowa, głównie reprezentowany styl:
                        moje tak czy inaczej najlepsze. A konkretnej wiedzy brakuje, tylko info z
                        katalogu producenta... Pozdrawiam wszystkich, a głównie zdystansowanych.
                        • Gość: Andre Re: Tylko spokój IP: *.pcplus.com.pl 07.02.02, 23:20
                          Gość portalu: jako napisał(a):

                          > Gość portalu: Andre napisał(a):
                          >
                          >
                          > > Ja mam nową Fabię choć wcześniej myślałem o Yarisie
                          > > Yarisa nie kupiłem bo nie ma serwisu w mojej dziurze.
                          > > Fabia natomiest podoba mi się bardzej "optycznie"
                          > > De gustibus non disputandi est.
                          >
                          > De gustibus non disputanDUM est - sorry, ale nie mogłam się powstrzymać...
                          > poza wszystkim dyskusja okazuje się dość jałowa, głównie reprezentowany styl:
                          > moje tak czy inaczej najlepsze. A konkretnej wiedzy brakuje, tylko info z
                          > katalogu producenta... Pozdrawiam wszystkich, a głównie zdystansowanych.

                          OK. Co do dyskusji to staje się ona może bardziej cywilizowana. A co do Fabii to
                          ja nigdy nie byłem ortodoksyjny.
                          Uważam że jest to autko lepsze niż takie sobie i CÓŚ w sobie ma.
                          Daje sobie łeb uciąć i to przy samym tyłku że gdyby fabia miała inny znaczek to
                          była by o wiele lepiej notowana a wątek "paranoja" wcale by nie powstał.
                          PZDR
      • Gość: Spik Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa IP: *.szczecin.cvx.ppp.tpnet.pl 10.02.02, 18:28
        Gość portalu: kiła napisał(a):

        > tak silnik skody jest lepszy od silnika toyoty i powiem więcej choć może trudno
        >
        > w to uwierzyć ,ta konstrukcja wyprzedza konkurencje , słyszałem że w ww i audi
        > też będą montowane te motory po lekkim rozwierceniu, a kto wie może i toyota
        > zacznie je stosować u siebie ,podobno już wysyłają swoich inż do czech, e tam..
        > .
        Ze żródeł dobrze poinformowanych dowiedziałem się ,iż czescy inżynierowie są
        nieustannie inwigilowani przez wywiad gospodarczy największych potęg
        technologicznych tego świata.Czeskie służby kontrwywiadowcze pozostają w stałej
        gotowości.Gazeta "Skodovinkove Noviny" poinformowała o pojmaniu Yokohatu H.,tuza
        japońskiego wywiadu.Tenże nawiązując intymne stosunki z pracownicą stołówki
        fabryki w Mlada Boleslav ,Heleną F.,przechwycił klucz do fabrycznej
        kuchni.Wyrafinowanie skośnookiego sabotażysty spowadowało obużenie opinii
        publicznej w całych Czechach.
        Koncepcja omawianego przez szanownych forumowiczów silnika (1.4 60 KM )wiele lat
        przeleżała w sejfach czechosłowackiej bezpieki.Albowiem radziecki okupant
        zamierzał wykorzystywać go w produkcji pojazdu,który zadał by ostateczny cios
        imperialistycznej hydrze.
        Aha jeszcze jedna poufna informacja.Szefowie Audi zadecydowali na ostatnim
        posiedzeniu zarządu o montażu czeskiego silnika ( po uprzednim rozwierceniu ) w
        komorze silnikowej następcy A8.
        SKODA FOREVER.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka