Dodaj do ulubionych

Koniec motoryzacyjnego świata

IP: 77.79.192.* 06.01.09, 09:37
Wnętrze Cayenne nie najpiekniejsze..? lepiej zajrzeć do środka bliźniaczego touarega, tam to się vw dopiero popisał.. auto dla dziadków, brakuje miejsca na laskę w drzwiach, jak w superbie na parasolkę.. Na porsche jeszcze nie ma co narzekać, w porównaniu do vw wnętrze jest prześliczne..
Obserwuj wątek
    • Gość: Adas Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.01.09, 10:15
      Panie Jacku, aż tak bardzo nie lubi Pan diesli? Ciężko je porównac z benzyną, one są po prostu inne! Taki wielki diesel ze swoją specyficzną, w porównaniu z benzyną, pracą świetnie się nadaje do dużych samochodów. I nie wszyscy muszą się tym autem ścigać na 1/4 mili, niektórzy po prostu lubią duże auta, chwalą sobie duży moment obrotowy a auto w codziennym uzytku powinno palić normalne ilości paliwa. Oczywiście, w jakimś sensie profanacja jest;)
      Ja mam wrażenie że dla ludzi większą profanacją jest wsadzenie do porsche diesla niż np hybrydy...
    • Gość: Orel Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.warszawa.mm.pl 06.01.09, 12:01
      "Mam nadzieję, że firma w końcu uprości te pogmatwane (...) i po prostu je uprości" Drobny zgrzyt Panie Jacku, czyżby prompter nawalił? :P A co do samych oznaczeń to wystarczy zapamiętać, że liczba nie zawsze dokładnie odpowiada pojemności silnika (np. notorycznie mówi się, że 320 CDI ma 3.2l, gdy tymczasem ma 3l), a oznaczenia wersji nadwozia są chyba proste: Cabrio, Coupe, Kombi, Limuzyna ;)
    • Gość: jacek.balkan Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.01.09, 12:28
      Orel, z tym uproszczeniem to był żart... A co do oznaczeń - weźmy przykład C klasy, gdzie oznaczenie 180 oznacza silnik o pojemności 1.6 (156KM) lub 1.8(też 156KM). 200 oznacza silnik 1.8 lub 2.2 - 220 - silnik 2.2, 230 - 2.5 litra... Więcej logiki mają oznaczenia Vito - 109 - silnik 95KM, 111 - 116KM, 126 - 258KM itd....
      A oznaczenia nadwozia? CLK, CLS, CLC... Faktycznie, na pierwszy rzut oka widać, z czym mamy do czynienia i z czego wywodzi się platforma podłogowa...
      Pozdrawiam - Jacek

    • Gość: Orel Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.warszawa.mm.pl 06.01.09, 12:53
      W takim razie nie zrozumiałem, zmyliło mnie to zawachanie na końcu tego zdania :D

      Co do oznaczeń silników to w dużej mierze jest to chyba wymuszone tym, że Mercedes stosuje często te same silniki, ale o różnych mocach, np. w C klasie 180K (156 KM) i 200K (184 KM) to ta sama benzyna 1,8l z kompressorem, 200CDI (136 KM) i 220CDI (170 KM) to silnik diesla 2,2l, np. w MLu 280CDI (190 KM) i 320CDI (224 KM) to diesel 3,0l. Śmiesznie jest też w A klasie, gdzie oznaczenia 160CDI (82 KM), 180CDI (109 KM) i 200CDI (140 KM) to diesel 2,0l.

      Co do oznaczeń wersji CLK, CLS, CLC to bardziej bym powiedział, że są oznaczenia modelu, fakt, może się wydawać, że to są tylko zmienione nadwozia, ale mimo wszystko funkcjonują jako oddzielne modele. Choć rzeczywiście zrobiło się ich juz całkiem sporo. Merecedes ma już chyba 16 modeli osobówek w ofercie plus niektóre występują jako Limuzyna/Kombi, Coupe/Cabrio lub wersja standard i przedłużona, więc wychodzi tego pokaźna ilość. Chyba żaden producent nie ma pod jedną marką tylu modeli :P A teraz proszę sobie wyobrazić, jak ciężka musi być praca handlowca z salonu, żeby to wszystko spamiętać :D

      PS. Panie Jacku, szczerze mówiąc nie słyszałem o wersji C klasy 180 z silnikiem 1,6, no chyba, że w którejś z poprzednich generacji...
    • jaro88 Re: Koniec motoryzacyjnego świata 06.01.09, 13:25
      eh bezsensowna dyskusja. Oznaczenia są takie a silniki inne i już. w BMW jes tak samo - silniki z regóły są inne niż oznaczenia. 318 ma 2l a 323 ma 2.5 ale również 325 ma 2.5. Różnie to jest. Nowe Merce mi sie akurat podobają, np C klasa :).
    • Gość: Owoc Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: 82.160.252.* 06.01.09, 13:32
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Panie Jacku w ostatnim zdaniu o tej nietypowej bemce wspomniał pan ze trzeba uwazac aby nie przegrzac silnika.Niestety silniki Bmw ( i nie tylko) maja ta wielka wade ze w stosunku do konkurencji bardzo czesto sie przegrzewaja, ogolnie maja problemy z ukladem chlodzenia, co z technicznego punktu jest uzasadnione(R6,V12).Ale i nawet samochodom ktore slyna ze swej malej awaryjnosci zdarza sie zagotowac.Niestety z bulem serca obserwuje ze coraz wiecej firm w swoich nowych modelach notorycznie rezygnuje z bardzo waznego wskaznika cieczy chlodzacej! I to firmy ktore produkuja sportowe samochody takie jak Mercedes ,Mazda, Mitsubishi, Opel, Subaru, Volvo czy Bmw ktore jako pierwsze wraz z odejsciem od pieknych klasycznych lini zrezygnowalo z tego wskaznika ktory w starszych modelach czesto ustrzegl wlascicieli od zniszczenia silnika .Czy moze Pan jest wstanie wytlumaczyc osoba ktore tak jak ja sa zwolennikami tego podstawowego wskaznika dlaczego producenci z nich rezygnuja?Bo niestety ja od dluzszego czasu usiluje dostac jakas sensowna odpowiedz w tej kwesti od przedstawicieli roznych marek ale bez skutku.Odp na ogol brzmi niema bo niema!
      Pozdrawiam
      Owoc
    • Gość: Orel Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.warszawa.mm.pl 06.01.09, 13:33
      Rzeczywiście, też zajrzałem na stronę Mercedesa i przyznam, że jestem zaskoczony, bo do tej pory słyszałem, że BlueEFFICIENCY to tylko, jak kiedyś było w Motodzienniku, "opony o obniżonych oporach toczenia, pakiet aerodynamiczny oraz skrzynia biegów o wydłużonych przełożeniach, dzięki czemu..." :D Szczerze do tej pory nie słyszałem, żeby był w nich też nowy silnik, tym bardziej, że ma taką samą moc jak "normalny", a w dieslowskich wersjach BlueEFFICIENCY silniki są takie same jak w zwykłych. No ale jak to mawiają, człowiek uczy się całe życie, więc dziękuję za kolejną lekcję, Panie Jacku :-)
    • Gość: Bielas Re: Koniec motoryzacyjnego świata IP: *.chello.pl 06.01.09, 15:14
      @ Adas - niekoniecznie mogą też być szlifierki typu hondowska B-seria lub jednostki turbodoładowane. Wtedy nie potrzeba 4l pojemności. A kobieta nie musi być tylko ładna, no chyba, że się ją ogląda jedynie na plakatach lub w necie.

      @ Moto fan - V12 TDI jest okropnie ciężką krową z wąskim zakresem obrotów użytecznych. Piszesz., że jest lepszy od wielu benzyniaków, zgoda ale od swoich odpowiedników w benzynie (np. 63 lub 65 AMG, V10 z M5/M6) znacznie odstaje.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się