• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

zepsute lozysko-objawy?

  • 19.01.09, 12:04
    Witam,
    Jak zdiagnozować zepsute łożysko w przednim kole (lewym)w fordzie
    mondeo mkII? Nie mam jakichs szczegolnych szumów podczas jazdy.
    Tylko na nierównościach coś tam grzechocze. Byłem na wymianie oleju
    i koleś "przy okazji" stwierdził, że mam do wymiany łożysko
    wręczając mi przy tym kosztorys (na którym łożysko optimal było 2
    razy droższe niż w sklepie). Jako, że warsztat ten uważam za dobry
    jedynie do wymiany oleju chciałbym to jakoś zdiagnozować we własnym
    zakresie. Powinny być wyczuwalne jakieś luzy? Bo wydaje mi się, że
    grzechotanie na nierównościach może być objawem czegokolwiek innego.
    Co do samych łożysk: czytałem, że optimal odpada, skf jest najlepszy
    a co z CX? Jedną opinię tylko znalazłem i to nad wyraz pozytywną. Na
    jakie Wy wymienialiście? I czy dobrze działają?
    • 19.01.09, 12:18
      Ja używałem SKF, ale najpierw były objawy, łożysko buczało, zawsze na zakręcie
      mocniej. A stuki? proste, łączniki stabilizatora, w Mondeo normalne, sztuka ok.
      25,-PLN plus zmiana po 30,- za stronę, razem ok. stówki. Pozdrawiam.
      --
      Darek Dax od Busów - www.dax-transport.pl
      • 20.01.09, 22:31
        Optimal,cx-to chińskie gó....Na łożyskach markowych
        tj.SKF,FAG,NTN,NSK,TIMKEN,FŁT,ZKL,NACHI,INA,TORRINGTON,FAFNIR,SNR,KOY
        O,IRB z reguły nie ma napisu GERMANY,który robi wodę z mózgu
        niezorientowanym.Chinole boją sie podrabiać marki więc piszą GERMANY
        na wyrobach łożyskopodobnych.
    • 22.01.09, 17:50
      Dobrze myślisz.W każdym samochodzie jest tak samo. Uszkodzone
      łożysko szumi a nigdy nie stuka. Wystarczy podnieść auto i zakręcić
      kołem a wszystko będzie jasne.Stuki mogą pochodziś ze sworzni, tulei
      i amortyzatorów.
    • 22.01.09, 20:04
      Zużyte łożysko szumi, czy raczej buczy. W czasie jazdy to
      wychwycisz, w mairę pogarszania się stanu łożyska buczenie bedzie
      coraz głośniejsze. Możesz też zdiagnozować na postoju podnosząc na
      lewarku odpowiednią stronę i puszczając koła w szybki ruch
      (najlepiej na piątce przegazowując silnik), buczenie będzie słychać
      wyraźniej.

      --
      Zieleń, zabytki, autobany czyli... Katowice na fotografiach (w ilości około mnóstwo). Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

      Auto
      • 22.01.09, 20:17
        Jak podniesiesz jedna strone samochodu, dasz piatke i przegazujesz
        silnik do obrotow odpowiadajacych 200 km/h to te jedyne obracajace
        sie kolo bedzie "jechalo" z predkoscia 400 km/h.
        Wtedy nawet dobre lozysko bedzie buczec.
        • 23.01.09, 09:56
          wtedy należy kopnąć w lewarek i masz pierwsze miejsce w wyścigu na 1/4 mili
          :)
      • 23.01.09, 10:08

        Dobry mechanik, ktory nie uszkodzil sobie sluchu sluchajac od
        dziecka muzyki ze sluchawkami w uszach i "volume" nakreconym
        na FULL, po podniesieniu samochodu na podnosniku i energicznym
        obroceniu kola NATYCHMIAST zdiagnozuje lozysko.

        Gluchy mechanik powinien miec przydzielone inne prace w warsztacie.
        Tyle.
        • 23.01.09, 21:52
          Ale ten naród ma problemy, nie?
          Następny zapyta co robić, bo nie świeci mu jedno światło stopu.
          --
          Darek Dax od Busów - www.dax-transport.pl
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.