Dodaj do ulubionych

Peugeot 407SW 2.0 HDI - czy to jest dobry pomysl?

15.02.09, 21:00
Hej

Od pewnego czasu szukam rodzinnego kombi, pod uwage biore Opel Vectra. Opel
Astra, Ford Focus i Peugeot 407SW wszystkie wersje kombi. Najbardziej mi jakos
lezy ten peugocik choc jakos nie mam przekonanai do francuskich samochodow,
boje sie tez troche o to ze to nowoczesny diesel choc fajny bo 136KM to jak
sie sypnie to portfel cierpi. Nie jest on mi specjalnie potrzebny bo robie do
20000km rocznie ale benzyn w tym modelu prawie nie ma. Pytanie czy warto kupic
to auto? Jak z tym dieselkiem i jego awaryjnoscia?

Pozdr

S.M
  • dokto 15.02.09, 21:58
    Nie wiem jak rozumiesz pojęcie rodzinny ale jeżeli chodzi Ci np. o
    miejsce w bagażniku to chyba więcej go znajdziesz w P308/307SW. Z
    przestronnością wnętrza też w wymienionych jest całkiem dobrze. 3
    indywidualne siedzenia z tyłu to jednak przydatny patent.
  • frax1 15.02.09, 22:24
    Fajne auto. Z benzyn jest 1.8 i 2.0 - nie jeździłem 1.8 ale 2.0 jest dość
    dynamiczne i elastyczne - optymalne do tego auta. Z diesli obie jednostki 1.6 i
    2.0 są dobrymi silnikami. W mieście różnica pomiędzy 1.6 a 2.0 nie będzie bardzo
    zauważalna, ale na trasie już tak. Uważam że 407 to najlepsza propozycja - jest
    najbezpieczniejszy, najbardziej komfortowy i najlepiej wyposażony z tych aut.
    Jeżeli chcesz mieć awaryjnie 3ci rząd pomyśl o 308SW - ale w tym aucie ciężko
    trafić egzemplarz z ESP, a w 407 to standard. Peugeoty mają fajną opcję ze
    szklanym dachem - w 407 to w większości wersji standard, w 308 w wersji
    premium(ale w PL innej nie oferują)
    Pozdrawiam
  • smajko 15.02.09, 22:51
    308SW jakos mi wizualnie zupelnie nie lezy choc wiem ze bagaznik bylby wiekszy.
    Zona ktora jest glownym zapychaczem bagaznika ;-) ogladala ten w 407SW i
    zaakceptowala (pewnie pomoglo ze auto jej sie bardzo podoba) wiec drugi raz jej
    pytal nie bede :-) No i ten szklany dach tez ja zachwycil :-) Mnie interesuje to
    zeby ten dieselek sie w miare sprawowal bo do tej pory jezdzilem japoncami z
    ktorymi nie mialem zadnych problemow, co do francozow to chodza rozne opinie ale
    wydaje mi sie ze ich jakosc poprawila sie znacznie w przeciagu kilku ostatnich
    lat... ale wole popytac przed zakupem ;-)

    pozdr

    s.m
  • frax1 15.02.09, 23:22
    A jechałeś tym autem? Jeżeli chodzi o bezawaryjność to jak kupujesz nówkę, to
    zawsze możesz wykupić ekstra gwarancję i przez b.długo spać spokojnie. Poza tym
    jest to długo produkowane auto i raczej z bolączek wieku dziecięcego zostało
    wyleczone. Japończyki w 90% teraz nie odstają awaryjnością od innych marek - mam
    na myśli nowe auta. Jak dla mnie to najlepszy wybór z tych które podałeś. Jeżeli
    to nówka to domyślam się że kupuje wersję Premium.
    Pozdrawiam
  • smajko 16.02.09, 10:04
    No niestety nowki maja cene poza moim zasiegiem dlatego rozgladam sie za
    rocznikiem 2005-2006. Jest ich sporo sciagnietych z zachodu ale nie wiem czy w
    takiego diesla da sie dobrze sprawdzic przed zakupem tak zeby sie nie naciac na
    dodatkowe wydatki. Poza tym zagranica raczej nie kupuje sie diesla zeby robic
    20k km rocznie wiec przebiegi tych aut sa dosc duze ;-( Polską sztuke
    teoretycznie mozna sprawdzic w salonie gdzie byl serwisowany, bolaczka moze byc
    jeszcze zawieszenie poorane przez polskie drogi...
  • frax1 16.02.09, 10:43
    To koniecznie zadzwoń do okazji lwa - tam kupisz auto najczęściej z gwarancją, a
    jeżeli nie to nie od podejrzanego handlarza i najczęściej z małym przebiegiem.
    Przy Twoim przebiegu pomyśl też o benzynie - 2.0 naprawdę się fajnie zbiera.
    Polecam telefon do Peugeot Polska na Krakowską.
    Pozdrawiam
  • smajko 16.02.09, 10:59
    zajrzalem tam ale za auto z 2005 zycza sobie ponad 50k to troche duzo patrzac ze
    jest spory wybor w okolicach 40k... Wole chyba doplacic za porzadne sprawdzenie
    auta ale nie 10k tylko troche mniej (sciezka diagnostyczna penie bedzie
    kosztowac pare stowek)
  • frax1 16.02.09, 13:21
    Za diesla może tak, za benzynę z kilkunastoma tysiącami przebiegu i doskonałym
    wyposażeniem ok. 50tyś - rocznik 2007, rok gwarancji z tymże sedan. Z taką
    ofertą do mnie jakieś parę tyg. temu zadzwonił Pan z krakowskiej.
    Pozdrawiam
  • lupus76 16.02.09, 10:57
    Ten silnik, który jest w P 407 z nieco przeprogramowaną mapą zapłonu pracuje w
    Mazdzie 6, jeśli Cię to przekona.
    --
    Kobieta jest jak pół litra. Na jednego za dużo na dwóch za mało...
  • smajko 16.02.09, 11:06
    dosc mocno interesowalem sie mazda, z tego co wiem to w 3 pracuje diesel 1,6
    produkcji PSA. A z kolei 6 to maly wybor u nas i niezbyt dobre opinie o tym
    dieslu - a prawie wszystkie sa sprowadzone i w wiekszosci diesle, jak nie
    wiadomo jak poprzedni wlasciciel obchodzil sie z tym silnikiem to spore ryzyko,
    w benzynie bardzo malo ich jest a szkoda...
  • lupus76 16.02.09, 11:21
    Popytaj w autoryzowanych serwisach, jaka jest szansa odtworzenia historii pojazdu.
    --
    Kobieta jest jak pół litra. Na jednego za dużo na dwóch za mało...
  • smajko 16.02.09, 11:27
    Dla mazdy 6 szansa jest od 2006 roku a te sa poza moim zasiegiem finansowym.
  • lupus76 16.02.09, 12:23
    mnie chodzi o pjużota :)
    Niektóre firmy mają tak, ze podepną się do auta i maj ą całą jego historię -
    jeśli rzeczywiście był serwisowany.
    --
    Kobieta jest jak pół litra. Na jednego za dużo na dwóch za mało...
  • radioaktywny 16.02.09, 09:41
    Od 2,5 roku jeżdżę 407 z silnikiem 2,0 HDi, ale w wersji sedan. Auto ma
    przejechane 65 tysięcy km. Od razu, na wstępie powiem że samochód jest
    całkowicie bezawaryjny, jeżdżę jedynie na wymagane gwarancją przeglądy. Średnia
    spalania z całego dystansu to 6,42 litra na 100 km, w większości to miasto.
    Peugeot jest wygodny jak domowy fotel, cichy i przytulny. Doskonale trzyma się
    drogi; w trasie ma się wrażenie przyssanego do drogi naleśnika.
    Choćbym chciał, nie mogę znaleźć słabych punktów, Francuzi bardzo się przyłożyli
    do tego modelu i wyszedł im dobry mechanizm.
    Poprzednio miałem też 407, z pierwszych miesiecy sprzedaży w naszym kraju. Była
    to jednak wersja benzyniowa, 1,8 która miała jedynie 116, czy 118 koni co było
    jak dla mnie zbyt mało jak na samochód o tych gabarytach. Auto też solidne i nie
    psujące się, lecz właśnie z powodu słabej mocy po dwóch latach wymieniłem na diesla.
    Pozdrawiam
  • remo29 17.02.09, 00:34
    Jak podaje "Auto Motor Sport" (nr 2, luty 2009, str. 96):
    "Peugeot 407 (...) nie taki szybki na zakrętach jak zapowiadano, ciasny
    wewnątrz" <rotfl>
    Może szerokość porównywali ze Scanią, a "szybkość w zakrętach" z sobotnim
    zawrotem głowy redaktora, który to pisał, ale P407 to kawał zajefajnej furmanki
    z silnikiem, który nie uderzy cię zagłówkiem w potylicę, ale da radę niejednemu
    co "sporo potrafi (...) czego po nim nie widać" :)) (str. 98) I tu quiz: o jakim
    aucie mowa? ;>


    --
    //Statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na spacer to każdy z nich ma po
    trzy nogi.
  • tanhauser 17.02.09, 18:37
    8 miesięcy temu kupowałem rodzinne kombi - polowałem na 3-telniego
    diesla. Obejrzałem masę samochodów: Octavię, 407, C5, Mondeo....
    Peugeot ma zdecydowanie najładniejszą skorupkę, ale jest niestety
    najmniejszy w środku. W porównaniu do pozostałych autek i Xary
    Picasso (którą jeździłem) wydał się naprawdę mikry.
    Koniec końców jeżdżę kolejną Xara Picasso 1,6HDI, którą polecam z
    całego serca, obecnie za 50 k zł wyrwiesz praktycznie nowe auto z
    salonu lub minimalnym przebiegiem, pełnym wypasem i mnóstwem
    przestrzeni wewnątrz.
  • dokto 17.02.09, 19:26
    a miałeś okazję porównac, organoleptycznie rzecz jasna, starego i
    nowego picassiaka
  • smajko 18.02.09, 14:13
    Nie potrzebuje az tak duzego auta. Z duzych to chyba bym vectre wybral ma
    naprawde duuzy bagaznik. Z 407 bardziej martwie sie o problemy ze wspomnianym
    dieslem
  • alek31 21.02.09, 20:40
    No to przestań się martwić, bo właśnie silnik 2.0 HDI 16V 136 KM, to najmniejszy
    powód do zmartwień.
    To bardzo udana jednostka, którą znajdziesz też w w Citroenach i Fordach Mondeo.
    To do niedawna, moim zdaniem, najfajniejszy silnik koncernu PSA (do niedawna, bo
    jest już "odświeżony" 2.2 HDI 170 KM i 2.7 HDI 205 KM). Bardzo dobra
    elastyczność przy 320 Nm max. momentu obrotowego uzyskiwanego już w okolicach
    2000 rpm, daje naprawdę sporo frajdy z jazdy (zwłaszcza w połączeniu z
    sześciobiegową skrzynią). Dla mnie osobiście znacznie więcej frajdy niż
    dwulitrowa, trochę mocniejsza benzyna, którą również miałem okazję testować i
    nie ukrywam, że byłem nią rozczarowany.
    W znaczeniu praktycznym 2.0 HDI fajnie reaguje na but praktycznie na każdym biegu.

    Co do większych kosztów utrzymania, to dobrze jest trafić na wersję bez filtra
    cząstek stałych (FAP). Serwisowanie FAP w tym silniku polega na dolaniu płynu
    Eloys po 100-120 kkm przebiegu (koszt ok. 800 zł) i regeneracji samego filtra po
    ok. 180 kkm (koszt ok. 2.500 zł, ale są domowe sposoby na taką regenerację).
    Innym kosztogennym wynalazkiem jest sprzęgło z kołem dwumasowym. Jego wymiana,
    to ok. 2.000-2.500 zł, ale tego nie robi się zbyt często, a bywa, że wcale.
    Trzeba też zdawać sobie sprawę, że FAP i koło dwumasowe nie są cechami
    charakterystycznymi wyłącznie tego silnika. Prawie wszystkie nowoczesne diesle
    to mają, więc nie ma się czego bać.

    W którymś momencie sam przymierzałem się do P407, bo to śliczne auto (akurat
    P407 SW wybitnie mi się nie podoba, ale ja już tak mam, że żadne kombi mi się
    nie podoba; ba, uważam, że nic tak nie szpeci nadwozia klasycznej limuzyny jak
    "ukombienie"; no, może jeszcze trumna na dachu). Zniechęciła mnie do tego auta
    "sportowość" zawieszenia, jest nisko i twardo, jak dla mnie. Zdarza mi się
    często zjeżdżać z autostrady ;-) i tu bardziej przydaje się komfort i możliwość
    regulacji wysokości hydroaktywnego zawieszenia C5 :-))
  • frax1 22.02.09, 18:25
    W nowym mondeo jest ten diesel? Bo wiem że w poprzednich wersjach był ten
    fordowski knot, który był bardzo awaryjny i lubi sobie gasnąć.
    Pozdro
  • frax1 23.02.09, 17:23
    O proszę tego nie wiedziałem. To dobrze że ford wreszcie ma w klasie średniej
    porządnego diesla bo tego mondeo bardzo brakowało.
    Pozdrawiam
  • radioaktywny 23.02.09, 17:49
    Zapomniałeś o Jaguarze, tam też bije francuskie 2,7 HDi.
  • smajko 22.02.09, 22:52
    Hej Alek31, dzieki za rade, bardzo mi pomogles ta wypowiedzia. Slyszalem sporo
    zlego wlasnie o FAPie i dwumasowce, teraz wiem juz z jakimi kosztami musze sie
    liczyc. Mysle ze mimo to warto to auto kupic bo sam silniczek jezeli chodzi o
    osiagi jest zajefajny, a tak jak napisales - wszystkie nowoczesne diesle na CR
    maja podobne bolaczki. Jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzic czy dany egzemplarz
    posiada FAPa?

    Pozdr

    s.m
  • alek31 22.02.09, 23:14
    Albo zajrzeć mu pod ogon, albo w serwisie po numerze VIN Ci powiedzą.
    Można też zalogować się bezpłatnie na stronie serwisowej Peugeota i samemu sobie sprawdzić po VIN-ie :
    public.servicebox.peugeot.com/
    Dla Citroenów to działa.

    Zaglądając pod ogon, szukaj na wydechu (między silnikiem, a tłumikiem)dodatkowego cylindra (FAP), dłuższego niż zwykły katalizator i dodatkowego zbiorniczka na płyn Eloys w pobliżu zbiornika paliwa (płyn jest automatycznie dozowany do zbiornika paliwa po każdym zatankowaniu). Jeśli nie znajdziesz ani jednego, ani drugiego, to znaczy, że trafiłeś na model bez FAP-a.
  • isostar2 21.02.09, 22:19
    Weź Scenica, duzo miejsca , komfort

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.