Dodaj do ulubionych

KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ??

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.11.03, 23:10
Zamierzam kupić diesla A 170 CDI, classic, krótki, z kratką, dla potrzeb
mojej kancealrii, do eksploatacji tylko przez 2 osoby, miesieczny przebieg
2 - 3 tyś. km. Czy dobrze wybieram ??? Proszę szacownych kolegów o zdanie .
Dziękuję, Piotr, 54 lata, kierowca od 28 lat.
Obserwuj wątek
    • mr.elwood Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? 30.11.03, 23:44
      Drogi Piotrze !

      Moja znajoma jezdzi takim modelem - zrobila nim ponad 50 tys km i bardzo
      sobie go chwali. Malo pali, jest dynamiczny, zadnych usterek, dobrze wyglada.
      2-3 tysiace km miesiecznie to nie duzo wiec mozna by sie zastanawiac nad
      tanszym autem ale jesli to kancelaria (prawna ?) to nie mozna przeciez kupic
      seicento vana ;-)
      Rzecz ujmujac z krotka - wg mnie - kupuj- i milej jazdy ! Tylko tyle moge
      wniesc do tej - poki co - niezbyt ozywionej dyskusji.

      Pozdrawiam (byc moze kolege po fachu ;-) )
      • Gość: M Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: *.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl 01.12.03, 01:23
        Ja miałem właśnie do wyboru Alfę 147 1,6 i A 160 (nie CDI) i wybrałem (jak się
        okazało bardzo dobrze) Mercedesa. Może i Alfa ma lepsze to i tamto, ale:
        silnik - jest o wiele bardziej paliwożerny
        zawieszenie - na naszych drogach szybko się rozsypie, a części hamulcowe są
        poniżej przeciętnej
        wyposażenie - owszem, Alfa ma dwustrefową klimę, ale działa o wiele mniej
        efektywnie niż w Mercedesie, Alfa ma plus za komputer pokładowy i kilka bajerów,
        osiągi - benzynowe 1,6 porównywalne, diesle - różne moce i pojemności więc nie
        można ich ze sobą porównywać.
        Alfa ma na pewno ciekawszy design, ale to kwestia gustu.
        Pozdrawiam.
    • damian1974 Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? 01.12.03, 09:04
      Duże znaczenie ma jakiego jesteś wzrostu. Ja mam 185 cm i w Mercedesie sie nie
      mieszczę a poza tym gruba podłoga powoduje że pozycja za kierownica jest
      beznadziejna. Ja wybrałem Skodę Octavię Elegance 1.9 TDI 110KM. Mam w niej
      wszystko + dużo przestrzeni.
      Stwierdziłem że wolę mieć (nie było wtedy Superb) najdroższą Skodę (Nie licze
      L&K)niż najtańszego Mercedesa.
      Co do Alfy to prosze te osoby które tego auta nie miały o nie wypowiadanie
      się. Mam Alfe 156, przejechane ma 104000km i zawieszenie sie nie rozpadło
      samochód jest bezawaryjny i nie mam z nim poblemów

      Pozdrawiam
    • Gość: Gabriel Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: *.ipt.aol.com 01.12.03, 17:29
      Tanszy jest A 140 Classic, a tak na serio to za ok.21Tys.€ mozna kupic lepszy
      samochod.Za wyjatkiem ceny to,to cos ma z Mercedesem bardzo malo wspolnego.
      Polecam jazde probna na typowej polskiej drodze.Mozna w ten sposob,na wlasnych
      kosciach przekonac sie,ze inne samochody tej klasy nie przewracaly sie na widok
      losia,co w A-klasie bylo powodem zmian konstrukcyjnych zawieszenia oraz
      seryjnym montazem systemu ESP -elektroniczna podporka dla ulomnego zawieszenia.
      Pzdr.
      • niknejm Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? 01.12.03, 19:40
        Faktem jest, że klasa A:
        1. Dziwnie wygląda i siedzi sie w tym beznadziejnie (strasznie wysoko)
        2. Ma kiepskie własności jezdne (zawieszenie)
        3. Nie cieszy się jakością porównywalna do droższych modeli Merca (co wykazały
        dziennikarskie testy długodystansowe).

        Moim zdaniem - za około 90kPLN kupisz lepszy samochód, chociażby Hondę Accord,
        która w dodatku wygląda bardziej 'prestiżowo', czytaj: "normalnie i w miarę
        konserwatywnie".
        Ew. VW Passata, jeśli musi byc 'Niemiec'.

        Pzdr
        Niknejm
        • Gość: M Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 158.75.29.* 02.12.03, 12:24
          Faktem jest, że siedzi się wysoko, ale że jest to beznadziejne, to się nie
          zgodzę. Co do zawieszenia - twardawe, ale nie aż takie złe. Mi się ni dobrze
          jeździ i choć ESP czasem się włącza (szczególnie na mokrej nawierzchni) to nie
          uważam, żeby było to niebezpieczne.
          Classic i krótki nie kosztuje aż 90 tysięcy! Za tyle pieniędzy można mieć ten
          samochód z prawie pełnym wyposażeniem (łącznie z linią stylistyczną Avantgarde
          lub Elegance, bo to jest właśnie najdroższa opcja).
          Co do jakości - jest Ok poza tym, że te regulowane i wyjowane fotele tylnie
          czasem trzeszczą na nierównościach.
          Pozdrawiam.
          • Gość: Tomek F. Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 195.116.99.* 02.12.03, 12:35
            Gość portalu: M napisał(a):
            > zgodzę. Co do zawieszenia - twardawe, ale nie aż takie złe. Mi się ni dobrze
            > jeździ i choć ESP czasem się włącza (szczególnie na mokrej nawierzchni to nie
            > uważam, żeby było to niebezpieczne.

            zawieszenie moze w twoim odczuciu nie jest zle ale tu chodzi nie o odczucia
            lecz o to ze zostalo zle skonstruowane i ze moze byc niebezpieczne dlatego ESP
            jest seryjny. Blad zostal popelnbiony juz w fazie projektowania a ESP jest
            tylko proteza. Zawieszenie moze stanowic zagrozenie w pewnej okreslonej
            sytuacji podobnie jak w Audi TT ktorym w Niemczech zabilo sie kilka osob (przy
            pewnej predkosci przy pewnym kacie pochylenia drogi TT wypada z jezdni).
            • Gość: Niknejm Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 5.5R1D* / *.pg.com 02.12.03, 12:59
              Gość portalu: Tomek F. napisał(a):

              > podobnie jak w Audi TT ktorym w Niemczech zabilo sie kilka osob (przy
              > pewnej predkosci przy pewnym kacie pochylenia drogi TT wypada z jezdni).

              Jak to wyszło na jaw, Audi wezwało właścicieli autek do serwisu i zrobiło 2
              przeróbki:
              - spojler na tył
              - w tylną część auta montowana była płyta betonowa (dodatkowy balast) :-O Aż
              zjechałem pod stół, jak to usłyszałem

              Pzdr
              Niknejm
              • Gość: Tomek F. Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 195.116.99.* 02.12.03, 13:17
                Gość portalu: Niknejm napisał(a):
                > Jak to wyszło na jaw, Audi wezwało właścicieli autek do serwisu i zrobiło 2
                > przeróbki:
                > - spojler na tył
                > - w tylną część auta montowana była płyta betonowa (dodatkowy balast) :-O Aż
                > zjechałem pod stół, jak to usłyszałem

                najsmiesniejsze ze to mailo miejsce w sportowym samochodzie ktory z zalozenia
                rozwijac powinien duze predkosci i szybko pokonywac zakrety. O ile moge taka
                kosmetyke z trudem zrozumiec w klasie A ktora jest autkiem raczej miejskim to
                jest to absolutnie niezrozumiale w Audi TT. Dobrze ze chociaz wyplacili
                odszkodowania rodzinom ofiar.
      • Gość: Tomek F. do szkoły Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 213.77.91.* 02.12.03, 19:09
        Gość portalu: Tomek F. napisał(a):

        > podobnie jak w Audi TT ktorym w Niemczech zabilo sie kilka osob (przy
        > pewnej predkosci przy pewnym kacie pochylenia drogi TT wypada z jezdni).

        zdaje sie nie kumasz, że ...przy pewnej predkosci przy pewnym kacie pochylenia
        drogi WSZYSTKO wypada z jezdni...
        nie pisz więcej w żadnej sprawie, o której nie masz zielonego pojęcia, nie
        masz pojęcia o fizyce, a oceniasz konstrukcje zawieszenia, wktórej jesteś
        klasie Tomku F.
        • Gość: Kris Kelvin Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 80.48.103.* 02.12.03, 19:31
          > zdaje sie nie kumasz, że ..przy pewnej predkosci przy pewnym kacie pochylenia
          > drogi WSZYSTKO wypada z jezdni...

          Audi TT wypada z drogi zdaje sie szybciej niz inne auta :)
          swoja droga ciekawe ze ciagle to autko produkuja moze dlatego ze jest takie
          sliczne, szkoda ze tak skopane
          co do Mercedesa klasy A podobnie jak wiekszosc forumowiczow polecam inne auto.
            • Gość: Kris Kelvin Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 80.48.103.* 02.12.03, 22:40
              greenblack napisał:
              > TT wypadało z drogi przy prędkościach jakich większość samochodów w tym kraju
              > nie jest nawet w stanie osiągnąć. Ale fakt, że ten spojler zepsuł sylwetkę

              Wiekszosc aut w tym kraju ma okolo 10 lat i zazwyczaj jest zaniedbana.
              Porownanie starego auta z nowym drogim sportowym samochodem jest conajmniej
              naduzyciem.
              Poza tym Porsche czy BMW nie wypadaja z drogi w takich okolicznosciach jak Audi
              TT.
        • Gość: Tomek F. Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: 195.116.99.* 03.12.03, 10:11
          Przede wszystkim szanowny kolego moglbys sie chociaz podpisac bo nawet nie wiem
          komu mam odpisac.
          Moja wypowiedz byla pewnym skrotem myslowym, jesli go nie zrozumiales
          najmocniej przepraszam.
          Jednakze moja nieprecyzyjna (twoim zdaniem) wypowiedz nie zmiena to faktu iz
          Audi TT zostal zle zaprojektowany i w sytuacjach gdy inne samochody jada
          normalnie i sa bezpieczne - Audi TT nie jest bezpieczne i stanowi lub stanowilo
          zagrozenie dla zycia kierowcy i pasaserow tego samochodu.
    • Gość: PIOTR Re: KUPIĆ czy NIE A 170 CDI ?? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.12.03, 18:20
      Za wszystkie porady Wszystkim Szacownym "forumowiczom" pięknie dziękuję!!!
      Posłuchałem, trochę pojeździem 170-tką kolegi ( po przebiegu 60 tyś.km) i
      kupiłem A 170 CDI, krótką wersję, z kratką, za zupełnie przyzwoitą cenę, w
      tym klima - gratis. Podatek VAT niebawem otrzymam z US. Resurs przeglądowy
      co 20 tyś.km, zużycie w granicach 4,7 - 5,1 ltr ON/100 km, cena faktycazna 1
      ltr ON wynosi około 1,90 zł , po odliczeniu podatków VAT i PIT 5 czyli:
      koszt 100 km w paliwie wynosi realnie 10 zł. Przyznaję, że to jest
      zachęcająca konstatacja.
      Jeszcze raz wszystkim Panom dziękuję - Piotr

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się