Dodaj do ulubionych

Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

17.04.09, 11:29
Zastanawiam się nad kupnem nowego Tiguana. Na pewno interesują mnie dwa
silniki: 2,0 TDI 140KM oraz 1,4 TSI 150 KM. Napęd na przednią oś (nie będę tym
jeździł w terenie, a mam pewne powody wiążące się z ładownością i rozmiarem
samochodu).
Nie ukrywam, że względy ekonomiczne również mnie interesują, to nie jest tak,
że kupując samochód za 100-150 tysięcy ma się zamiar w nieskończoność na niego
zarabiać.
Podstawowe pytanie. Jak się sprawują te silniki TSI? Jak z awaryjnością? Czy
na zwykłej 95' z shella będą spokojnie jeździć? Wiadomo, że diesel na common
railu raczej wymaga lepszego paliwa (verva itp.). Przy takim założeniu koszty
wyszły mnie mniej więcej takie.

(liczę od wersji podstawowej)
Diesel. Cena: 95000
Cena paliwa Verva: ok 3,74 zł
Spalanie średnie wg producenta: 5,9. Liczę około 6,3 - jeżdzę ekonomicznie
Koszt przejechania 100 kilometrów: 23,56 zł
Koszt przejechania 100000: 23560 zł

Benzyna. Cena 85000
Cena paliwa e 95 na Orlenie: 4,00
Spalanie średnie wg producenta : 7,4 (liczę 7,8 )
Koszt przejechania 100 kilometrów: 31,20
Koszt przejechania 100000 km: 31200

Oszczędność na paliwie: 31200- 23560= 7640
Cena diesla zwróci się po przejechaniu 130000 kilometrów.
Licząc, że mam w domu drugi samochów i że tym w przeciągu ośmiu lat (bez
drugiego samochodu przez większość czasu) zrobiłem 140000 kilometrów lepszym
rozwiązaniem wydaje się silnik TSI.

Tylko tak.
Jak z kosztami napraw? Czy w dieslu będą większe? W przypadku awarii zapewne
naprawa będzie sporo kosztować, a też nie są to chyba jakieś szczególnie
wytrzymałe jednostki. Przynajmniej tak słyszałem - 2,0 tdi zbierają niezbyt
pochlebne opinie od użytkowników.
Jak będzie w TSI- przecież to jest w końcu 150 koni z 1,4 litra, więc wcale
nie musi to być takie wytrzymałe, a zapewne jest bardziej skomplikowane niż w
silniki 1,6 105 km. Na ubezpieczeniu zapewne również troszkę się oszczędzi.

Co radzicie? Samochód kupuje na 8-10 lat. Do pracy mam dość blisko, ale
przynajmniej dwa razy w miesiącu (czasem raz) zdarza mi się trasa około 500
kilometrów.
Obserwuj wątek
    • hybrid.synergy Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 12:30
      Zacznij od ponownego przeliczenia kosztów, ponieważ podane spalanie jest dobre, ale dla Gofa. A nie ciężkiego, ważącego 1600 kg Tiguana.

      Realne zużycie oleju napędowego 2.0 TDI - 8 litrów na setkę.
      Realne zużycie benzyny przez 1.4 TSI - 10 litrów na setkę.

      Kolejna kwestia - dlaczego chcesz Tiguana? Żeby siedzieć wyżej niż inni? Tiguan to poprzedni Golf z wiekszymi kołami. Gorzej się prowadzi i wolniej jeździ. Ze zwiększonego poziomu bezpieczeństwa nie skorzystasz, bo napędu na obie osie nie bierzesz. Za tą samą cenę masz wejściowe modele Passata i Skody Superb (np. 1.8 TSI, spali 9 z małym hakiem) ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. To auta o klasę wyżej od Tiguana, a Skoda w zasadzie nawet o dwie, do tego bardzo dobry automat. Ewentualnie świetnie wyposażonego Golfa 6 DSG.

      No i dochodzi cała seria bardzo dobrych aut konkurencji. W życiu np. nie wziąłbym Tiguana zamiast Forda Mondeo kombi czy Lancii Delty z automatem. Chociaż tej ostatniej nikt w ciemnogrodzie nie kupi, bo tu każdy po cichu marzy o "pasku w dyzlu".

      Kalkulując weź pod uwagę wzrost cen paliw i zbliżanie się cenowo oleju napędowego do benzyny.
      • remo29 Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 12:43
        Oj kolega trochę tendencyjny jest... Odradzasz Tiguana bo to inaczej opakowany
        Golf, a wspominasz o Lancii Delta, która jest inaczej opakowanym Bravo w dodatku
        o niebo droższym...
        A wracając do meritum - Tiguan to kawał ciężkiego kloca i jak w turbobenzynie
        kierownik zmieści się ze spalaniem w 10 litrach, to będzie dobrze... Ja bym brał
        diesla, ale robię 40 tys. rocznie, więc wyboru w zasadzie bym nie miał.

        --
        //Statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na spacer to każdy z nich ma po
        trzy nogi.
        • hybrid.synergy Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 13:07
          remo29 napisał:

          > Oj kolega trochę tendencyjny jest... Odradzasz Tiguana bo to inaczej opakowany
          > Golf, a wspominasz o Lancii Delta, która jest inaczej opakowanym Bravo w dodatk
          > u
          > o niebo droższym...

          Źle zinterpretowałeś co napisałem. Nie chodzi mi o znaczki, a bazę samochodu.

          Delta droższa? Zaparkuj są przy Golfie 6 a będziesz wiedział dlaczego. Piękno i styl zawsze się ceni. Większym problemem jest utrata wartości.

          Patrząc na statystyki wypadków, kompaktowe SUVy oferują wyższy poziom bezpieczeństwa niż kompakty (większa masa oraz fakt, że wyżej się jedzie), ale już taki sam jak dobre auta klasy średniej. Które, jak pokazałem, można kupić za tyle samo z automatem oraz które jednak prowadzą się lepiej niż Tiguan.
          • black_code Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 14:20
            hybrid.synergy napisał:

            > remo29 napisał:
            >
            > > Oj kolega trochę tendencyjny jest... Odradzasz Tiguana bo to inaczej opak
            > owany
            > > Golf, a wspominasz o Lancii Delta, która jest inaczej opakowanym Bravo w
            > dodatk
            > > u
            > > o niebo droższym...
            >
            > Źle zinterpretowałeś co napisałem. Nie chodzi mi o znaczki, a bazę samochodu.
            >
            > Delta droższa? Zaparkuj są przy Golfie 6 a będziesz wiedział dlaczego. Piękno i
            > styl zawsze się ceni. Większym problemem jest utrata wartości.
            >
            No to sie zdecyduj czy piekno Lanci jest w cenie czy nie bo trzeba by jakos ta
            utrate wartosci wytlumaczyc.


            --
            some things are best left alone
        • jbl25 Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 13:08
          Przelicz to wszystko jeszcze raz, zakładając, że wymienisz wtryski w silniku
          diesla. Bo nie wierze, że w ciągu 8-10 lat nie padnie Ci przynajmniej jeden. A
          koszt dwóch takich wtrysków to jest cała oszczędność pomiędzy benzyna a dieslem.

          Może ktoś powie, że jestem uprzedzony do klekotów, ale w mojej rodzinie Pedzio
          407 który miał kosztować 40k kosztował prawie 60k bo trzeba było cały silnik
          wymienić.

          Natomiast Volvo S80 2.0T chociaż pali swoje, to z silnikiem nie było ani jednego
          problemu jak narazie.

          Diesel to jest dobry do ciężarówki która jeżdzi 90% czasu po trasach ze stałą w
          miarę prędkością, a nie po mieście.

          Poza tym, co jest niestety niebłagalne, cena diesla na stacjach zbliży się do
          benzyny, i to nie jest kwestia czy, tylko kiedy.
          • czesiu71 Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 13:36
            Ciekawa dyskusja, która interesuje mnie pod kątem innego modelu VW -
            Tourana.
            Czy rzeczywiście silniki TSI wymagają tankowania 98, jak gdzieś
            czytałem, czy wystarczy markowa 95 z pewnego źródła? To zasadnicza
            kwestia (róznica w cenie benzyny) przy rozpatrywaniu kwestii beznyna
            vs. diesel w przypadku VW.
            • jbl25 Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 13:52
              Jeśli dla Ciebie finansowo ma duże znaczenie, czy lejesz 95 czy 98, to może
              odpuść sobie takie kloce 4 kółkach a kup coś mniejszego ?

              Tam gdzie masz do czynienia z turbo, tam zawsze opłaca się lać 98. Chyba, że
              lubisz wymieniać silniki kilka razy w ciągu eksploatacji auta.
              • black_code Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 14:16
                jbl25 napisał:


                > Tam gdzie masz do czynienia z turbo, tam zawsze opłaca się lać 98. Chyba, że
                > lubisz wymieniać silniki kilka razy w ciągu eksploatacji auta.

                Mozesz mi dokladniej wyjasnic jaki wplyw bedzie mialo stosowanie paliwa 95,
                jesli jest dopuszczalne przez producenta, zamiast 98 na zuzycie silnika?
                --
                some things are best left alone
                • jbl25 Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 16:12
                  black_code napisał:

                  > Mozesz mi dokladniej wyjasnic jaki wplyw bedzie mialo stosowanie paliwa 95
                  > ,
                  > jesli jest dopuszczalne przez producenta, zamiast 98 na zuzycie silnika?

                  Wpływ jest taki, że w realnym świecie, większe szanse masz na dobre paliwo gdy
                  kupujesz np Verve 98 w jakimś wypierdkowie na środku Polski, niż gdy nalejesz
                  95, która się okaże paliwem rozcieńczone z wodą. To jedno.

                  Drugie, że w silniku z turbo, dużo więcej rzeczy może się spieprzyć (np turbo
                  :)), jeśli będziesz oszczędzał te parę złotych na tym, z czego ten silnik żyje,
                  czyli paliwie.

                  Jasne, że można lać 95, ale żywotność silnika na tym traci. Producent dopuszcza,
                  bo ma nadzieje, że po 5 latach wymienisz samochód. A jak będziesz o niego dbał,
                  czyli serwisował na czas, wymieniał olej wtedy kiedy wypada itp, i lał dobre
                  paliwo to silnik benzynowy turbo ma szanse na długi szczęśliwy żywot.
                  • black_code Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 17.04.09, 16:32
                    jbl25 napisał:

                    > Wpływ jest taki, że w realnym świecie, większe szanse masz na dobre paliwo gdy
                    > kupujesz np Verve 98 w jakimś wypierdkowie na środku Polski, niż gdy nalejesz
                    > 95, która się okaże paliwem rozcieńczone z wodą. To jedno.
                    >
                    > Drugie, że w silniku z turbo, dużo więcej rzeczy może się spieprzyć (np turbo
                    > :)), jeśli będziesz oszczędzał te parę złotych na tym, z czego ten silnik żyje,
                    > czyli paliwie.
                    >
                    > Jasne, że można lać 95, ale żywotność silnika na tym traci. Producent dopuszcza
                    > ,
                    > bo ma nadzieje, że po 5 latach wymienisz samochód. A jak będziesz o niego dbał,
                    > czyli serwisował na czas, wymieniał olej wtedy kiedy wypada itp, i lał dobre
                    > paliwo to silnik benzynowy turbo ma szanse na długi szczęśliwy żywot.

                    Bzdura, wszystkie silniki TSI zostaly zaprojektowane do zasilania benzyna 95
                    oktanowa wylaczajac wersje 170KM gdzie zaleca sie Pb 98 a juz osobnym
                    tematem jest jakosc paliwa .
                    Jesli tylko paliwo spelnia normy jakosciowe stosowanie Pb95 nie bedzie mialo
                    negatywnego wplywu na zywotnosc silnika TSI jest wrecz zalecane przez producenta


                    --
                    some things are best left alone
                  • szymizalogowany DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 17.04.09, 16:55
                    ...chyba tylko tyle że jak się mieszanka nie dopali to z kolektora
                    wydechowego dmuchnie niedopaloną mieszanką na wirnik.

                    Nie wiem co to ma do trwałości silnika, w turbo ale wyczynowych jest
                    inny zupełnie stopień sprężania co przy małooktanowym paliwie
                    prowadzi do zmniejszenia osiągów bo komputer przestawia czas zapłonu.

                    Ale to w wyczynowych np 911 turbo a nie w jakiejś popierdółce 1.4
                    120 koni.
                      • miettek8 Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 17.04.09, 21:02
                        jbl25 napisał:
                        > No tak bo widzę, że mówimy o silniczkach typu 1.4 które mają 150
                        koni, a nie np
                        > 250 km/h.
                        > To w takim razie przepraszam, lejcie sobie tam 95 jak chcecie.
                        > Szkoda tylko, że potem takie samochody będą zalegać na rynku
                        wtórnym.

                        Nowsze modele tsi od BJ2008, maja inne uklady sterujace wtryskiem i
                        momentem zaplonu. Potrafia automatycznie dobrac opoznienie zaplonu
                        osobno dla kazdego cylindra. Na klapie wlewu paliwa od tsi 1,4 170KM
                        jest napisane, ze mozna tankowac BP95. Ale podzielam Twoje zdanie,
                        ze jazda z BP95 przy 200km/h moze psuc silniki. Po prostu szybciej
                        moga sie przegrzewac.
                        • szymizalogowany Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 18.04.09, 01:31
                          ja tam nie rozumiem co ma rodzaj paliwa do przegrzewania sie silnika

                          to jest jakos tak ze jak jest wyzszy stopien kompresji to moze
                          nastapic spalanie stukowe czy jakos tak ze mieszanka wybucha sama
                          przed podaniem iskry przez wysokie cisnienie i wtedy slychac takie
                          dzwonienie i dlatego tam jakos do wyczynowych silnikow doladowanych
                          chca wieksza liczbe oktanowa ale nie do tsi

                          a juz wogle nie rozumiem co ma predkosc z jaka sie jedzie do tego -
                          od chlodzenia to jest uklad chlodzenia z woda i chlodnica plus
                          wentylator no i olej a nie benzyna 98 oktanowa
                          • jbl25 Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 18.04.09, 08:44
                            auto.howstuffworks.com/premium-gas-luxury-vehicles2.htm
                            "Is the loss in performance dramatic enough to notice? For most people, the
                            answer is probably no. According to one estimate, a car running on regular
                            unleaded instead of premium will take about a half a second longer to accelerate
                            from zero to 60 mph (97 kilometers per hour). Unless you're drag racing, it's
                            unlikely that this will matter. Still, it's conceivable that you might find
                            yourself in a situation where that half second just might matter -- merging
                            safely with highway traffic, for instance. So, it's really up to you to decide
                            if this is important."

                            Dla mnie to ma znaczenie.
                            • jbl25 Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 18.04.09, 08:45
                              No i kolejna ważna rzecz:

                              "Some experts claim that the loss in fuel efficiency when using regular gas in a
                              luxury or high-performance car will be so great that it will actually cancel out
                              the savings you get from buying cheaper low-octane gas. This point is debatable,
                              but you should keep it in mind."
                              • miettek8 Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 18.04.09, 10:31
                                Przyczyna przegrzewania sie silnika przy ekstremalnych obciazeniach
                                na paliwie 95 okt bedzie nastepujaca:
                                Regulacja kata wyprzedzenia zaplonu na podstawie danych z czujnika
                                stukowego ma za zadanie opoznic momemt zaplonu tak, aby mieszanka
                                nie spalala sie detonacyjnie. Natomiast optymalna wartosc kata
                                wyprzedzenia zaplonu, ze wzgledu na sprawnosc silnika, jest inna. Z
                                reguly kat wyprzedzenia powinien byc wiekszy. Paliwo wysokooktanowe
                                przy tych optymalnych nastawach kata bedzie sie spalalo bez
                                detonacji, a benzyna Pb95 nie. Wydzielona podczas spalania benzyny
                                Pb95 energia nie bedzie efektywnie zamieniona prace mechaniczna,
                                tylko w postaci podwyzszonej temperatury gazow spalinowych zostanie
                                wydmuchana z cylindra. Podwyzszona tez zostanie temperatura pracy
                                turbiny...
                                • szymizalogowany Re: DżejBiEl wytłumacz co ma paliwo do turbiny??? 18.04.09, 12:13
                                  tylko dalej nie rozumiem jak ma dojsc do przegrzania silnika - to ze
                                  silnik doladowany wyczynowy o wyzszej kompresji bedzie mial gorsze
                                  osiagi to chyba tak, ale przegrzanie zeby wystapilo to do tego co
                                  opisujesz musialoby dojksc do uszkodzenia termostatu i czujnika
                                  wlaczania wiatraka - jak computer przestawi czas zapalonu na
                                  wczesniejszy zeby siem wacha detonacyjnie nie spalala i wzrosnie
                                  temperatura spalania to przeciez zrownowazy to uklad chlodzenia


                                  a na koniec sam mam uturbione auto choc niezbut wysilone i leje 95 -
                                  nie czuje zadnej roznicy jak naleje 98, nie zauwazylem tez oznak
                                  przegrzewania sie silnika
    • al9 genesis garść przemyśleń 17.04.09, 16:45
      nic nie da ta dyskusja
      1.o silnikach tsi wiemy niewiele... Dipero zza 2,3 lata bedziemy
      wiedzieli, czy są tak dobre jak twierdzi producent..
      2.spalanie i w tsi i w tdi jest zaniżone, mimo Twojej lekkiej stopy..
      Skłaniam sie do opinii, że w benzynie mniej niz 10 w miescie nie ma
      szans osiagnąć..
      3.Teza, że kupjesz auto na 8 lat jest nie do obrony.. Producenci co
      2 lata robią restyling, co 4 lata nowy model - większość kierowców
      nie wytrzymuje i kupuje kolejny model po 4,5 latach...
      4.Dołaczę do pytajacych po cholerę tiguan skoro ma miec napęd na 2
      osie??? Juz lepiej kup hondę crv.

      Pozdr
      al
      • black_code Re: genesis garść przemyśleń 17.04.09, 16:58
        al9 napisał:
        Juz lepiej kup hondę crv.

        A w czym ma byc lepsza?
        W samochodzie ktorym sporo jedzilem Golf V 1.4 140KM srednie zuzycie nigdy
        nie przekroczylo 7.5 litra wiec nie sadze zeby Tiguan przy ekonomicznym stylu
        jazdy nie miescil sie w tych granicach a juz 10 litrow to wrecz abstrakcja .
        --
        some things are best left alone
        • miettek8 Re: genesis garść przemyśleń 17.04.09, 18:48
          Mam okazje jezdzic dwoma gofami V tsi, zakladowym i od zony (zakup
          sam jej polecilem). Ten od kobiety (170KM) poznalem bardzo dobrze od
          strony eksploatacji. Srednie zuzycie przy codziennej jezdzie do
          pracy -13km, 80% w miescie, zielona fala i 20% przedmiescia, wynosi
          wg MFA+ w trybie usredniania "2", czyli co 100km - 7,3 litra. W
          zimie zuzycie wzrasta o 0,8 litra. Mozecie wiezyc lub nie, ale na
          dobrych drogach podmiejskich nie przekraczajac 80km/h i na 6 biegu,
          ten potwor pali necale 5,3 litra (wg MFA+ tryb usredniania 1).
          Benzyna 95 okt, opony 225/45 R17. Rzeczywiste zuzycie wg obliczen
          jest o 0,3l wieksze, te wyniki sprawdzalem wielokrotnie.
          • badyll Re: genesis garść przemyśleń 18.04.09, 16:37
            Mam okazje jezdzic dwoma gofami V tsi, zakladowym i od zony (zakup
            > sam jej polecilem). Ten od kobiety (170KM) poznalem bardzo dobrze od
            > strony eksploatacji. Srednie zuzycie przy codziennej jezdzie do
            > pracy -13km, 80% w miescie, zielona fala i 20% przedmiescia, wynosi
            > wg MFA+ w trybie usredniania "2", czyli co 100km - 7,3 litra. W
            > zimie zuzycie wzrasta o 0,8 litra. Mozecie wiezyc lub nie, ale na
            > dobrych drogach podmiejskich nie przekraczajac 80km/h i na 6 biegu,
            > ten potwor pali necale 5,3 litra (wg MFA+ tryb usredniania 1).
            > Benzyna 95 okt, opony 225/45 R17. Rzeczywiste zuzycie wg obliczen
            > jest o 0,3l wieksze, te wyniki sprawdzalem wielokrotnie.


            Witam. Potwierdzam spalanie golfa V z tsi to średnio 7,2 l/100km.
            Liczone z ostatnich 10 000 km z ilości wlanego paliwa. Większośc jazd w mieście. Co do benzyny to wg producenta można lać 95 natomiast serwis zaleca 98. Prawdopodobnie były problemy z niektórymi silnikami które jezdziły na "95". Tylko pytanie czy to faktycznie było 95.

      • genesis9999 tiguan 17.04.09, 18:19
        2. może faktycznie zaniżyłem spalanie, a raczej na pewno. Jednakże różnica
        powinna być mniej więcej taka sama.
        3. Mam drugi samochód- bardziej reprezentacyjny, który mogę częściej zmieniać.
        Tiguan ma służyć do pracy, a dlaczego ten czytajcie niżej.
        4. Potrzebuje samochód o określonej ładowności po rozłożeniu foteli musi mieć
        określoną szerokość i długość bagażnika. Dlaczego nie kombi? Bo passat, c5,
        avensis itp są za długie na wymiar mojego drugiego garażu. Mniejsze nowe auta są
        o klasę niżej (nie licząc volvo v50). Dlaczego nie krótszy dostawczak typu
        berlingo? Bo ten samochód ma również ładnie wyglądać i się prezentować.
        Bagażnika potrzebuje sporadycznie, ale musze go mieć.
        Dlaczego napęd na jedną oś? Bo takie auta nie są defengerem czy wranglerem, więc
        i tak w żaden teren bym się nie pchał. Nie są również audi a5, którym ma ktoś
        śmigać ile fabryka dała, żebym potrzebował napęd w stylu quattro.
        Po prostu nie znalazłem lepszej alternatywy.
        • do.ki Re: tiguan 17.04.09, 21:44
          Tym bardziej przemysl kupowanie Tiguana. Ciezkie pieniadze, i to za nic,
          zwlaszcza jesli nie chcesz napedu na dwie osie. Po cholere ci taki niewygodny grzyb?

          Nie wiem co to za praca, do ktorej ma sluzyc Tiguan. Ale na pewno lepszym
          rozwiazaniem od niego jest CRV.


          --
          "I am a deeply religious nonbeliever. This is a somewhat new kind of religion."
          - Albert Einstein
          • dark13 Re: tiguan 18.04.09, 08:39
            Tez sie nie wiem po co autorowi tego typu SUV i mysle ze kompaktowy VAN
            bedzie bardziej przydatny ale jesli juz koniecznie SUV to wlasnie chyba
            Tiguan jest jednym z najlepszych .Przy tych zalozeniach wydaje mi sie ze
            silnik TSI lepiej sie sprawdzi.
            CRV jest ledwo przecietne wyraznie gorsze od Tiguana ale na tym forum mozna
            odniesc wrazenie ze Honda jest polecana na slepo czego nie bardzo rozumiem
            bo nic specjalnego soba nie reprezentuje.
            --
            Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
        • pekapek Re: tiguan 18.04.09, 10:40
          no to w takim razie może touran? bagażnik ma prawie 700 , a w tej klasie to nic
          z większym bagażnikiem nie znajdziesz, a wymiarowo jest porównywalny do kompaktu.
          ja od 2 miesięcy mam octavię 1,4 tsi 122km i nie zamieniłbym na diesla - raz że
          sporo droższy, a przy Twoich przebiegach to się nigdy nie zwróci - niby
          teoretycznie po ponad stu tysiacach km powinno sie zwrócić, ale istnieje
          przecież coś takiego jak utrata pieniądza w czasie.
          • programistajava Re: tiguan 15.06.09, 10:15
            >ale istnieje
            > przecież coś takiego jak utrata pieniądza w czasie.
            Ten argument to kula w płot, oba auta średnio o rząd wielkości szybciej tracą na wartości niż wynosi inflacja w RP.
            Co do diesla to faktycznie zawsze moze polecic wtrysk, koło dwumasowe.
            Pytanei tylko czy wtryski w tych nowych TFSI sa tak samo wytrzymałe jak w ich poprzednikach, ja sie nei znam. Ale jak patrze an ceny paliw to jakbym mial benzyniaka to bym na Auchan tankowal i jezdzil niewiele drozej od ON (no teraz dużo drożej niż na ON na NEste to fakt).

            --
            www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/
      • desperato Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 23.04.09, 13:16
        programistajava napisał:

        > od 2010 chyb amusi w Polsce wzrostnąć akcyza na ON bo mamy niższą
        niż wymagana
        > przez EU. benzyna juz jest powyzej minumum wymaganego przez EU. To
        tez wez pod
        > uwagę. Ja nieawno kupiłem diesla bo... trafiła się interesująca
        propozycja od
        > dilera ale gdybym jej nei dostał to napewno brałbym ekonomiczną
        benzynę (coś z
        > hond np.)



        To jedno,

        a drugie, że olej napędowy jest w dużym stopniu pochodną produkcji
        benzyny, a zapotrzebowanie na niego stale wzrasta ! (nie pisząc tu o
        samym tylko przecież transporcie !) Udział sprzedaży diesli w
        Europie Zachodniej przekracza juz 65% i stale rośnie, i to samo
        (tendencja) ma miejsce dziś w Polsce, czy Chinach. A ilość oleju
        napędowego jest przecież ograniczona.

        I dlatego olej w przyszłości będzie droższy od benzyny, i jedynie
        niskie spalanie pozostanie zaletą dielsa (ale czy na pewno?) I czy
        wyższe koszty utrzymania / serwisowania diesla tych oszczędności z
        niższego spalania "nie zjedzą" po drodze ?

        ps
        mam już 2-go diesla (1.9TDi), więc mam pewne doświadczenie w/t
        diesel. Jednak mój diesel, to "paliwo-IDIOTO-odporny" = pancerny VW -
        jeszcze na pompie.

        -----------
        desperato



        Do poczytania, jesli komuś się chce.
        --------------------------------------------

        W odpowiednich frakcjach otrzymuje się:

        - eter naftowy, zbierany do temperatury 70 ˚C, o gęstości poniżej
        0,7 g/ml, składa się głównie z najlżejszych węglowodorów. Stoso-wany
        jest jako benzyna apteczna albo rozpuszczalnik do ekstrakcji.
        - benzyna lekka, zbierana od 60 do 100 ˚C i o gęstości 0,7 - 0,75
        g/ml, stosowana głównie jako benzyna lotnicza.
        - benzyna ciężka, wrząca w granicach 100 - 150 ˚C o gęstości 0,75
        g/ml, używana jako benzyna samochodowa.
        - ligroina, zwana inaczej benzyną lakową, wrze w granicach 100 - 180
        ˚C. Nafta jest produktem destylacji ropy odbieranym w granicach tem-
        peratur wrzenia 215 - 325 ˚C. Surową naftę otrzymaną z pierwszej
        destylacji i zawierającą smoliste zanieczyszczenia poddaje się
        następnie rafinacji chemicznej.
        - oleje naftowe. Pozostałość po destylacji ropy naftowej pod zwykłym
        ciśnieniem, wrzącą powyżej 325 ˚C, poddaje się następnie destylacji
        próżniowej (pod zmniejszonym ciśnieniem), otrzy-mując rozmaite pro-
        dukty przemysłowe, a przede wszystkim różne oleje naftowe. Należą do
        nich oleje smarowe, oleje silnikowe (używane do silników Diesla),
        oleje gazowe (przerabiane za pomocą pirolizy na mieszaninę gazów,
        używaną do oświetlania) oraz olej parafinowy, z którego przez
        wymrażanie wykrystalizowuje się parafinę służącą do wyrobu świec. Z
        niskogatunkowych rop, nie nada-jących się do wytwarzania wyżej
        wymienionych olejów naftowych, otrzymuje się oleje opałowe (mazut)
        stosowane na statkach lub w przemyśle.
        - parafina stała topi się w temperaturze 15 - 60 ˚C. Jest prawie
        bezbarwnym przezroczystym lub półprzezroczystym ciałem krysta-
        licznym. Parafina służy do wyrobu świec oraz jako materiał
        izolacyjny w elektrotechnice.
        - wazelina jest również produktem destylacji niektórych gatunków
        ropy naftowej i stanowi pozostałość po oddestylowaniu lżejszych skła-
        dników. Wazelina surowa jest żółtoczerwoną lub ciemnozieloną
        półstała masą, używaną jako smar, nie ulegający zmianom na powietrzu
        ( w odróżnieniu od tłuszczów). Przez rafinację chemiczną za pomocą
        stężonego kwasu siarkowego, który następnie usuwa się za pomocą
        wody, otrzymuje się bezbarwną wazelinę farmaceutyczną, służącą do
        wyrobu maści.
        - smoła ropna (inaczej asfalt naftowy) jest ostateczną pozos-
        tałością po przeróbce ropy naftowej, stosuje się ją np. do
        pokrywania nawierzchni dróg.
    • desperato Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI? 23.04.09, 12:52
      witaj,

      doradzam TSI, - jeśli rzeczywiście robisz krótkie przebiegi.
      Jednak silnik 170kM 2.0 TSI. Różnica w/s 200kM jest taka, że to
      wersja "zduszona programowo", a różnica 5.5 tys. nie jest warta
      wydania tych pieniędzy (wielkość momentu ta sama!). Jeśli będziesz
      chciał więcej mocy, możesz to zawsze zrobić później (po gwarancji)
      u dobrego tunera już za 1.200-1.500 zł.

      Wersja z silnikiem 1.4 ma wad w postaci tzw. efektu piszczenia
      podczas zmiany biegu w zakresie 2000-3000 obrotów (wyczytane na
      motor-talk.de).

      Szczegóły poniżej (spory wątek) :
      ----------------------------------------

      www.motor-talk.de/forum/quietschgeraeusche-beim-schalten-14-tsi-t1757647.html

      Opinie o dieslu 2.0 TDI są średnie, tzn. ani dobre ani bardzo złe,
      oczywiście poza samym spalaniem (zaleta). Podstawową wadą tych
      silników ( i nie tylko koncernu VW) jest zastosowanie filtrów
      cząstek stałych. Taki filtr "gromadzi " sadzę, po czym dla zadanych
      warunków (stała prędkość, odpowiednia temperatura robocza silnika
      itd.) następuje uruchomienie procedury wypalania sadzy. W TWOIM
      przypadku, krótkie dystanse taką procedurę w zasadzie
      uniemożliwiają!, czytaj : pakujesz się w przyszłe kłopoty (!). I
      często kończy się to wizytą w serwisie. Pół biedy jeśli jest
      gwarancja (2-lata), ale co po ? Koszt wymiany DPF to kwota paru
      tysięcy zł (4-7 tys.). Poza VW produkuje teraz silniki w technologi
      common-rail, która jest bardzo wrażliwa na jakość "naszego" oleju
      napędowego, czytaj : przyszłe kłopoty z wtryskami, pompą podającą
      paliwo na szynę. I ostatnia rzecz. Jest całkiem sporo przypadków z
      głowicami w silnikach TDI 16V (pojedyncze przypadki pękania głowic,
      przedmuchów uszczelki). Wyczytane na niemieckim forum motor-talk.de
      (j.w.)

      Tu opisywałem wyposażenie Tiguana w dyspozycji mojej żony:
      ---------------------------------------------------------------------
      --------
      moto.pl/MotoPL/1,88389,6177458.html
      Generalnie:
      --------------
      Wg mnie zakup Tiguana w wersji na jedną oś mija się z celem. Chyba,
      że masz już swoje lata ;) i problemy z kręgosłupem (?) - wtedy TAK.
      Jeśli jednak nie masz problemów, to zastanów się, czy w Twoim
      przypadku SUV jest dobrym wyborem ? Ja sam szukałem samochodu
      rodzinnego, w dodatku 4x4 (niektórzy uważają, że jeden z nich w
      gospodarstwie domowym powinien posiadać napęd 4x4 !). I tak jak Ty,
      na co dzień krótkie dystanse (5km). Natomiast umiejętna jazda w
      trasie pozwala zejść do 8 l/100km.
      Jeszcze jedno – nagrzewanie się silnika (własne obserwacje na
      podstawie temp.cieczy chłodzącej 90 C). Diesel 5-7 km TSi … 1,5
      km !!!
      TSI akceptuje 95 okt. Sam przelicza po czasie bitmapy (kąt
      wyprzedzenia itd.) Jednak póki mam mały przebieg sam tankuję 98 okt.
      Jakość paliwa może być taka, że 98 okt. to tak naprawdę b.dobra 95
      okt. .. ale w Niemczech ! Jakość paliwa w PL ..hmmm ... jedna
      wielka zagadka.

      Masz dalsze pytanie – pisz – chętnie odpiszę i doradzę )

      ----------
      desperato
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka