• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

jaki z malych samochodow najbardziej oszczedny? Dodaj do ulubionych

  • 24.04.09, 14:07
    Zamierzam kupic samochod, nowy lub w miare nowy (raczej do 2 lat) z
    tych jak najmniejszych. Interesuje mnie, ktore z malych samochodow
    sa najbardziej ekonomiczne, niebyt drogie i do tego sie nie psuja...
    a moze te trzy warunki na raz spelnione byc ne moga??
    • 24.04.09, 14:32
      oooo, to proste pytanie. Te wszystkie powyzej wymienione warunki spelniaja
      samochody wyprodukowane przez firme Burago.
      Sa male, niezbyt drogie i nie psuja sie, wobec powyzszego sa ekonomiczne.
      --
      Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
      • 24.04.09, 14:50
        Za moich czasów powszechniejszy był Matchbox.
        Nie psuły się wcale.

        Po poważnym wypadku wystarczyło pomalować lakierem do paznokci
        zabranym mamie.
        • 24.04.09, 14:55
          Przed matchboxami były jeszcze maiorette ale te tylko w peweksie ;)
          • 24.04.09, 15:05
            Matchbox i Maiorette byly w tym samym czasie. Matchboxy byly amerykanskie a
            Maiorette francuskie.
            --
            Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
            • 24.04.09, 15:08
              sorry, Matchboxy byly angielskie.
              --
              Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
              • 24.04.09, 15:33
                Ale made in Macao (pozniejsze partie).

                Pzdr.
          • 24.04.09, 16:06
            Miałem ciężarówkę Mariorette, ale w skali jeszce mniejszej od
            osobówek matchboxa.
            • 24.04.09, 19:30
              W tej chwili całkiem niezłą jakość prezentuje 'Siku', do nabycia w Smyku.
    • 24.04.09, 15:40
      Lista realnie najoszczędniejszych aut z silnikami benzynowymi i diesla na rynku: www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

      - z benzynowych to hybrydy: Toyota Prius II i Honda Civic, ale to już auta duże w porównaniu do mikrosamochodów, także kosztowne w kupnie gdyż mocno trzymają wartość, tutaj orientacyjne ceny 2-3 latków: tiny.pl/zfdx (niestety około 2x więcej niż mikroauta)

      - wszystkie wymagania powinny spełnić dobrze Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 (to te same auta) z silnikami benzynowymi, używane chyba najlepiej kupić pod postacią Citroena czy Peugeota, ponieważ te odmiany z racji samego znaczka zapewne wygenerują większy spadek wartości i powinny być przystępniejsze

      - z aut z silnikiem diesla wymagania powinny spełnić Toyota Yaris i paskudnie wystylizowana Skoda Fabia; unikałbym jednak kupowania tak małego diesla, to będzie strata pieniędzy jeśli policzyć koszty całkowite

      - naturalnie należy też rozważyć Smarty, z każdym rodzajem silników

      Warto dodać, że takie małe auta jednak oferują jednak znacznie niższy poziom bezpieczeństwa niż sporo większe i droższe ale równie oszczędne hybrydy
      • 01.05.09, 01:24
        hybrid.synergy napisał:

        > Warto dodać, że takie małe auta jednak oferują jednak znacznie niższy
        > poziom bezpieczeństwa niż sporo większe i droższe ale równie oszczędne
        > hybrydy

        Jakiego bezpieczeństwa? Czynnego, czy biernego? Potrafisz uzasadnić?
        Co jest wg Ciebie bezpieczniejsze? Czy fiacik który potrafi przyspieszyć
        do setki poniżej 13 sekund, czy jakiś ślamazarny pseudooszczędny
        dieslo-akumulatorowiec?

        --
        Pozdrawiam, Rafal rafal_x@gazeta.pl
    • 24.04.09, 15:43
      borboletka: tylko fiat Panda jest najbliżej Twoich oczekiwań a i tak
      wg zaleceń producenta trzeba wymieniać: olej silnikowy+filtr, świece
      i kable, co do nich dochodzą, klocki i tarcze hamulcowe i parę
      innych, nieznanych w danym momencie drobiazgów. O tankowaniu nie
      wspominam. ZAPAMIĘTAJ: samochody, to z woli Boga-Stwórcy wytwór
      ludzi, których On stworzył, choć wtedy o pojazdach mechanicznych nie
      było mowy - raptem wielbłąd, albo osiołek. ZATEM nie ma aut
      niepsujących się i nie posiadających cech, o których zapewne śniłaś
      z główką na piersi męskiej złożoną...:)
    • 24.04.09, 17:37
      z tych troszke większch polecam SIKU :D. a tak powaznie to toyota starlet, fajne
      autko. tankuje na samoobslugowych stacjach i jeszcze mnie stac;)
    • 24.04.09, 21:45
      VW Lupo lub bliźniak Seat Arosa.
      • 25.04.09, 01:08
        Jeśli coś z nowych to poczekaj trochę nim pojawi się w sprzedaży nowe Polo (w
        technologi BlueMotion). Nie licz jednak, że będzie tak tani jak Fiat. Coś za coś.
    • 28.04.09, 06:27
      Jeżeli to ma być samochód nowy i do tego bardzo oszczędny to
      praktycznie tak jak kolega powyżej napisał - Polo Blue Motion, w
      wersji z 1,6 TDI ma 90 KM i ma spalać średnio ok. 3,8 litra na 100
      km, a w wersji 1,2 TDI tylko 3,3 litra.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.