Dodaj do ulubionych

jaki z malych samochodow najbardziej oszczedny?

24.04.09, 14:07
Zamierzam kupic samochod, nowy lub w miare nowy (raczej do 2 lat) z
tych jak najmniejszych. Interesuje mnie, ktore z malych samochodow
sa najbardziej ekonomiczne, niebyt drogie i do tego sie nie psuja...
a moze te trzy warunki na raz spelnione byc ne moga??
  • 24.04.09, 14:32
    oooo, to proste pytanie. Te wszystkie powyzej wymienione warunki spelniaja
    samochody wyprodukowane przez firme Burago.
    Sa male, niezbyt drogie i nie psuja sie, wobec powyzszego sa ekonomiczne.
    --
    Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
  • 24.04.09, 14:50
    Za moich czasów powszechniejszy był Matchbox.
    Nie psuły się wcale.

    Po poważnym wypadku wystarczyło pomalować lakierem do paznokci
    zabranym mamie.
  • 24.04.09, 14:55
    Przed matchboxami były jeszcze maiorette ale te tylko w peweksie ;)
  • 24.04.09, 15:05
    Matchbox i Maiorette byly w tym samym czasie. Matchboxy byly amerykanskie a
    Maiorette francuskie.
    --
    Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
  • 24.04.09, 15:08
    sorry, Matchboxy byly angielskie.
    --
    Nie rób komuś dobrze, nie będzie ci źle.
  • 24.04.09, 15:33
    Ale made in Macao (pozniejsze partie).

    Pzdr.
  • 24.04.09, 16:06
    Miałem ciężarówkę Mariorette, ale w skali jeszce mniejszej od
    osobówek matchboxa.
  • 24.04.09, 19:30
    W tej chwili całkiem niezłą jakość prezentuje 'Siku', do nabycia w Smyku.
  • 24.04.09, 15:40
    Lista realnie najoszczędniejszych aut z silnikami benzynowymi i diesla na rynku: www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

    - z benzynowych to hybrydy: Toyota Prius II i Honda Civic, ale to już auta duże w porównaniu do mikrosamochodów, także kosztowne w kupnie gdyż mocno trzymają wartość, tutaj orientacyjne ceny 2-3 latków: tiny.pl/zfdx (niestety około 2x więcej niż mikroauta)

    - wszystkie wymagania powinny spełnić dobrze Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 (to te same auta) z silnikami benzynowymi, używane chyba najlepiej kupić pod postacią Citroena czy Peugeota, ponieważ te odmiany z racji samego znaczka zapewne wygenerują większy spadek wartości i powinny być przystępniejsze

    - z aut z silnikiem diesla wymagania powinny spełnić Toyota Yaris i paskudnie wystylizowana Skoda Fabia; unikałbym jednak kupowania tak małego diesla, to będzie strata pieniędzy jeśli policzyć koszty całkowite

    - naturalnie należy też rozważyć Smarty, z każdym rodzajem silników

    Warto dodać, że takie małe auta jednak oferują jednak znacznie niższy poziom bezpieczeństwa niż sporo większe i droższe ale równie oszczędne hybrydy
  • 01.05.09, 01:24
    hybrid.synergy napisał:

    > Warto dodać, że takie małe auta jednak oferują jednak znacznie niższy
    > poziom bezpieczeństwa niż sporo większe i droższe ale równie oszczędne
    > hybrydy

    Jakiego bezpieczeństwa? Czynnego, czy biernego? Potrafisz uzasadnić?
    Co jest wg Ciebie bezpieczniejsze? Czy fiacik który potrafi przyspieszyć
    do setki poniżej 13 sekund, czy jakiś ślamazarny pseudooszczędny
    dieslo-akumulatorowiec?

    --
    Pozdrawiam, Rafal rafal_x@gazeta.pl
  • 24.04.09, 15:43
    borboletka: tylko fiat Panda jest najbliżej Twoich oczekiwań a i tak
    wg zaleceń producenta trzeba wymieniać: olej silnikowy+filtr, świece
    i kable, co do nich dochodzą, klocki i tarcze hamulcowe i parę
    innych, nieznanych w danym momencie drobiazgów. O tankowaniu nie
    wspominam. ZAPAMIĘTAJ: samochody, to z woli Boga-Stwórcy wytwór
    ludzi, których On stworzył, choć wtedy o pojazdach mechanicznych nie
    było mowy - raptem wielbłąd, albo osiołek. ZATEM nie ma aut
    niepsujących się i nie posiadających cech, o których zapewne śniłaś
    z główką na piersi męskiej złożoną...:)
  • 24.04.09, 17:37
    z tych troszke większch polecam SIKU :D. a tak powaznie to toyota starlet, fajne
    autko. tankuje na samoobslugowych stacjach i jeszcze mnie stac;)
  • a w zasadzie to już prawie zoofilski.
  • 24.04.09, 21:45
    VW Lupo lub bliźniak Seat Arosa.
  • 25.04.09, 01:08
    Jeśli coś z nowych to poczekaj trochę nim pojawi się w sprzedaży nowe Polo (w
    technologi BlueMotion). Nie licz jednak, że będzie tak tani jak Fiat. Coś za coś.
  • 28.04.09, 06:27
    Jeżeli to ma być samochód nowy i do tego bardzo oszczędny to
    praktycznie tak jak kolega powyżej napisał - Polo Blue Motion, w
    wersji z 1,6 TDI ma 90 KM i ma spalać średnio ok. 3,8 litra na 100
    km, a w wersji 1,2 TDI tylko 3,3 litra.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.