Dodaj do ulubionych

jakie auto kupić? pomóżcie

04.05.09, 17:58
chcemy kupić auto rok 2002 w dislu,,zastanawiamy się nad oplem
omegą,vw passatem kombii a vanem fordem galaxy lub seatem alhambra.
co polecacie, chyba że coś innego ale do bagażnika musi wejść wózek
bliżniaczy i walizka gdy wyjeżdżamy.chodzi o bezawaryjność i tanią
eksploatacje. dziękuję za wszelkie uwagi
Obserwuj wątek
    • hybrid.synergy Re: jakie auto kupić? pomóżcie 04.05.09, 18:08
      aga27.2 napisała:

      > chcemy kupić auto rok 2002 w dislu
      > chodzi o bezawaryjność i tanią eksploatacje.

      Auto z silnikiem diesla nie nie jest ani wysoce bezawaryjne ani tańsze w eksploatacji. Jest dokładnie odwrotnie, diesle są droższe w utrzymaniu (jeśli weźmiemy pod uwagę całkowite koszty utrzymania auta) i sprawiają więcej problemów niż ich odpowiedniki z silnikami benzynowymi.
      • dark13 Re: jakie auto kupić? pomóżcie 04.05.09, 18:21
        hybrid.synergy napisał:


        >
        > Auto z silnikiem diesla nie nie jest ani wysoce bezawaryjne ani tańsze w eksplo
        > atacji. Jest dokładnie odwrotnie, diesle są droższe w utrzymaniu (jeśli weźmiem
        > y pod uwagę całkowite koszty utrzymania auta) i sprawiają więcej problemów niż
        > ich odpowiedniki z silnikami benzynowymi.

        Te wyliczenia dostales od pani z magla czy sam na to wpadles geniuszu?Jak mozna
        pisac tak bzdurne uogolnienia?


        --
        Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
        • hybrid.synergy zwykłe benzyny tańsze w eksploatacji niż diesle 04.05.09, 19:43
          2004 - 2009 realne koszty utrzymania, VW Golf/Jetta/Bora i VW Passat z silnikiem diesla vs auto z silnikiem benzynowym

          VOLKSWAGEN GOLF/JETTA/BORA

          BENZYNA

          Volkswagen Jetta GL GL 4dr Sedan 2.0 BENZYNA, 115 koni
          Utrata wartości: $3,363
          Koszty fiskalne: $760
          Koszty paliwa: $10,269
          Utrzymanie: $4,516
          Naprawy: $2,684
          Finansowanie: $1,339
          KOSZTY CAŁKOWITE: $30,390

          Źródło: www.edmunds.com/used/2004/volkswagen/jetta/100352546/cto.html?setzip=10007&vdp=off


          Volkswagen Jetta GL 1.8T 4dr Sedan, BENZYNA, 180 koni
          Utrata wartości: $3,622
          Koszty fiskalne: $804
          Koszty paliwa: $11,110
          Utrzymanie: $5,392
          Naprawy: $3,066
          Finansowanie: $1,441
          KOSZTY CAŁKOWITE: $33,794

          Źródło: www.edmunds.com/used/2004/volkswagen/jetta/100352551/cto.html?setzip=10007&vdp=off


          DIESEL

          Volkswagen Jetta GL TDI 4dr Sedan, DIESEL, 90 koni
          Utrata wartości: $5,413
          Koszty fiskalne: $1,091
          Koszty paliwa: $8,613
          Utrzymanie: $5,443
          Naprawy: $3,540
          Finansowanie: $2,149
          KOSZTY CAŁKOWITE: $34,176

          Źródło: www.edmunds.com/used/2004/volkswagen/jetta/100352548/cto.html?setzip=10007&vdp=off

          ________________________

          VOLKSWAGEN PASSAT

          BENZYNA

          Volskwagen Passat GLS 1.8T 4dr Sedan, benzynowy, 150 koni
          Utrata wartości: $4,517
          Koszty fiskalne: $959
          Koszty paliwa: $11,830
          Utrzymanie: $5,603
          Naprawy: $3,066
          Finansowanie: $1,802
          KOSZTY CAŁKOWITE: $35,841

          www.edmunds.com/used/2004/volkswagen/passat/100348483/cto.html?setzip=10007&vdp=off

          DIESEL

          Volskwagen Passat GLS TDI 4dr Sedan, 130 koni
          Utrata wartości: $5,960
          Koszty fiskalne: $1,197
          Koszty paliwa: $11,450
          Utrzymanie: $4,808
          Naprawy: $3,540
          Finansowanie: $2,375
          KOSZTY CAŁKOWITE: $37,600

          www.edmunds.com/used/2004/volkswagen/passat/100377285/cto.html?setzip=10007&vdp=off

          Obecnie w Polsce olej napędowy jest o około 9% tańszy od benzyny bezołowiowej 95-oktanowej. Ta róznica była mniejsza jeszcze niedawno i będzie się zmniejszac. W USA ceny oleju napędowego i RUG (regular unleaded, zwykła benzyna) oscylują na mniej więcej tym samym poziomie po chwilowym zwiększeniu się ceny diesla poprzedzonym przez długi okres oleju napędowego minimalnie tańszego niż RUG. Tym samym nawet jeśli powiększymy koszty paliwa wersji benzynowych o 10%, ciągle będą one TAŃSZE W EKSPLOATACJI NIŻ DIESLE.


          dark13 napisał:

          > Te wyliczenia dostales od pani z magla czy sam na to wpadles geniuszu?Jak mozna pisac tak bzdurne uogolnienia?

          Proszę nie zabierać głosu w materii, w której nie ma się nic mądrego do powiedzenia.
          • dark13 Re: zwykłe benzyny tańsze w eksploatacji niż dies 04.05.09, 19:56
            Myslisz ze jak skopiowales jakies bzdurne wyliczenia z USA to jest to na cos
            dowod? Owszem jest ale na twoja naiwnosc lub glupote
            Trzeba byc niespelna rozumu zeby uzyskac identyczny koszt paliwa w Passacie
            dla 1.9 TDI i 1.8T
            To moze napisac ktos kto nigdy nie mial diesla.
            Swoje rewelacje zglos producentom ciagnikow siadlowych i firmom przewozowym
            najwyrazniej od dziesiatek lat zyja w niewiedzy.

            --
            Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
            • hybrid.synergy Re: zwykłe benzyny tańsze w eksploatacji niż dies 04.05.09, 21:50
              dark13 napisał:

              > Myslisz ze jak skopiowales jakies bzdurne wyliczenia z USA to jest to na cos
              > dowod?

              Kompromitujesz się, nie przedstawiając ŻADNYCH dowodów ani wyliczeń a mimo tego dalej ciskając się w dyskusji.

              > Owszem jest ale na twoja naiwnosc lub glupote

              Nie masz nic do powiedzenia i zaczynasz okładać się własnymi łapami.

              > Trzeba byc niespelna rozumu zeby uzyskac identyczny koszt paliwa w Passacie
              > dla 1.9 TDI i 1.8T

              1.9 TDI był wzięty z 5-biegowym automatem, ponieważ tylko taka wersja była dostępna w rankingu. 1.8T z kolei był z 5-biegową skrzynią ręczną, nie znalazłem automatycznej wersji. Dodać do tego niedawny pik różnicy między olejem napędowym i benzyną (wprowadzenie oleju napędowego o niskiej zawartości siarki) i mamy wyrównanie kosztów.

              Jeśli ktoś ma wątpliwości, może przyjrzeć się obliczeniom dla Jetty. Tam róznica w cenie paliwa jest istotnie na korzyść diesla, a mimo tego 90-konny diesel przegrywa w porównaniu kosztów całkowitych z prawie dwukrotnie mocniejszą turbodoładowaną benzyną.

              > To moze napisac ktos kto nigdy nie mial diesla.

              To może napisać ktoś, kto nigdy nie miał samochodu i myśli, że koszty jego posiadania to tylko to, co płaci się na stacji.

              > Swoje rewelacje zglos producentom ciagnikow siadlowych i firmom przewozowym
              > najwyrazniej od dziesiatek lat zyja w niewiedzy.

              W tym momencie poległeś już zupełnie, podając ciężarówki i inne ciężkie pojazdy robocze za przykład w rozmowie o samochodach osobowych.

              Konstrukcje te różnią się absolutnie wszystkim: pod innym kątem dokonuje się optymalizacji, zupełnie inne są maksymalne przebiegi, inny udział poszczególnych kosztów składowych w kosztach całkowitych, inny zwrot z inwestycji, inna charakterystyka eksploatacyjna.

              W ciężarówkach i podobnych ciężkich pojazdach roboczych najbardziej opłacalne są silniki diesla, ewentualnie sprzężone z napędem hybrydowym (autobusy miejskie). W autach osobowych najmniej obciążające środowisko, najtańsze w eksploatacji i naefektywniejsze są napędy hybrydowe zbudowane na silnikach benzynowych.


              Myślę, że dobrze zrobisz, jak już odpuścisz sobie postowanie.


              PS. Ciągniki siodłowe, nie siadłowe. Ani nie siodłate. Klawisze na klawiaturze są na tyle daleko, że wymawianie się "literówką" nie ma sensu.
            • hybrid.synergy Re: 5 letnia utrata wartości 3 tys USD? 04.05.09, 21:36
              robert888 napisał:

              > to wyliczenia dla roweru wheeler?
              > Jak samochód za 20kUSD może tracić 3% rocznie?

              Depreciation
              This is the amount by which the value of a vehicle declines from its purchase price to its estimated resale value. The purchase price employed is the vehicle's Total Cash Price, minus any taxes and fees included in that amount. We estimate the resale value assuming the vehicle will be in "clean" condition, will be driven 15,000 miles per year, and will be sold to a private party.

              www.edmunds.com/popupinfo/aboutcto.html#depreciation
              • robert888 no i? 04.05.09, 22:34
                jak edmund napisał, że auto w ciągu 5 lat straci 15% to tak będzie i
                już i kropka?
                Już wiem skąd się biorą ludzie wjeżdżający według nawigacji
                samochodem do jeziora he he:) Tak kazali i już:)
                • hybrid.synergy Re: no i? 04.05.09, 22:46
                  robert888 napisał:

                  > jak edmund napisał, że auto w ciągu 5 lat straci 15% to tak będzie i
                  > już i kropka?

                  Po odliczeniu podatków okaże się, że ten procent jest istotnie większy. Suma wyjściowa, od jakiej liczymy, istotnie się zmniejszy.
                  • robert888 Re: no i? 04.05.09, 23:14
                    A4 2009 kosztuje 33-38k
                    A4 2004 kosztuje 10-13k

                    Uczyłem się wyraźnie innej arytmetyki niż tow edmundowicz.
                    Jemu auto straciło na wartości 3 a mnie 23. Tacy kupcy jak edmund to
                    marzenie he he:)
                    • hybrid.synergy Re: no i? 07.05.09, 11:21
                      robert888 napisał:

                      > A4 2009 kosztuje 33-38k
                      > A4 2004 kosztuje 10-13k

                      Nigdzie nie było mowy o Audi A4, a o Volkswagenie Jetta za 20k bądź nawet mniej (2.0 benzyna), więc nie wiem po co wyskakujesz tu z Audi. Aby dobrać nieprawdziwy argument do swojej teorii?

                      I od tej ceny (20k lub nawet nieco mniej) według ich definicji należy odjąć podatki, aby uzyskać realną wartość (value) samochodu. Dopiero od niej można liczyć ów wartości spadek.

                      To wszystko chyba było wyraźnie napisane powyżej?
    • kaqkaba Re: jakie auto kupić? pomóżcie 04.05.09, 18:28
      Z tych to bym Seata brał. A omegi na pewno nie brał.

      I jak zwykle odsyłam na autocentrum.pl i polecam poczytać opinie, raporty
      bezawaryjności spalania itd.

      Każdy kupuje auto dla siebie i na radach innych to się mozna przejechać.
    • cloclo80 Re: jakie auto kupić? pomóżcie 04.05.09, 20:46
      Biorąc pod uwagę że wymienione auta (z wyjątkiem Omegi) będą popędzane tym samym
      motorem 1.9TDI (w różnych modyfikacjach) brałbym vana. Zakup bardziej
      perspektywiczny i odpadają spore wydatki na pieprzenie się z cud zawieszeniem
      przednim jakie mają Passaty z podanego roku produkcji.
      • black_code Re: jakie auto kupić? pomóżcie 04.05.09, 21:03
        cloclo80 napisał:

        > Biorąc pod uwagę że wymienione auta (z wyjątkiem Omegi) będą popędzane tym samy
        > m
        > motorem 1.9TDI (w różnych modyfikacjach) brałbym vana. Zakup bardziej
        > perspektywiczny i odpadają spore wydatki na pieprzenie się z cud zawieszeniem
        > przednim jakie mają Passaty z podanego roku produkcji.

        Akurat zawieszenie Passatow po 2000r jest stosunkowo trwale mozna nawet
        zaryzykowac ze jedno z bardziej trwalych tego typu w tym okresie.
        Generalnie silniki 1.9 TDI tez nie sprawiaja wiekszych klopotow i nie ma co
        straszyc autora watku wielkimi kosztami.


        --
        some things are best left alone
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się