Dodaj do ulubionych

Nie taki "francuz" straszny...

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.05.09, 00:15
Go Go Citroen! :P
Jeszcze niedawno marka ta miała same przyciężkawe, czopkowate pierdołowozy (stare C5, Xsara Picasso). A teraz?

C1 - takie jak 107 i Aygo... tylko troszkę tańsze (upusty :P)
C2 - ładny, nowoczesny, mały wozik
C3 - brzydkie kaczątko, czekam na nową wersję. Wygląda na to, że C3 Picasso da radę (fajny samochodzik na miasto)
C4 - nowoczesny design, sportowo wyglądająca (choć nie wszystkim się podoba) wersja 3d, spokojniejsza 5d, w końcu świetnie i nowocześnie wyglądająca wersja Picasso
C5 - prawie jak któraś z niemieckich limuzyn klasy premium (i to, w porównaniu do poprzedniego modelu, jest duży komplement :)), mam nadzieję, że nie będzie problemów z trwałością :)
C6 - prawdziwie francuska limuzyna, jeśli chodzi o wygląd, to wybija się w swojej klasie (albo ją pokochasz, albo znienawidzisz)
C8 - zaprojektowany dawno temu czopek - czekam na zmianę tego modelu

Ogólnie mówiąc, Citroen to marka która ostatnio najbardziej zyskała w moich oczach (nie żebym był jakimś specem, ale przecież to klienci głosują swoimi pieniędzmi :)). Jeszcze ok. 5 lat temu był to główny obiekt moich żartów motoryzacyjnych (trwałość, wygląd). Teraz wymienili całą gamę na samochody które w końcu mają wyrazisty design. Na dodatek wrócili trochę do korzeni (wymyślania pewnych rzeczy na nowo). Przykład: kierownica. Nie mówię, że bym taką chciał :P (wolę kierownice M z BMW), ale dobrze że są firmy które wnoszą na rynek powiew świeżości i dają klientowi większy wybór. Mam nadzieję, że udało im się też poprawić trwałość swoich wyrobów.

Jedyne czego mi jeszcze brakuje w tej marce (jeśli faktycznie udało się poprawić jakość), to jakieś ciekawe silniki. Np. jeśli chcecie kupić C5 w benzynie, to macie do wyboru 1.8 127KM, albo 2.0 143KM. Jak dla mnie troszkę słabo. Czyżby Citroen nie miał nic mocniejszego? Popatrzmy więc na ofertę C4 - znajdziemy tam silnik 1.6 turbo 152KM (jeśli dobrze pamiętam tworzony wspólnie z BMW, taki sam będzie/jest w Mini!). Aż się prosi, żeby na fali downsize'ing wrzucić go do C5! Inaczej mówiąc - mogliby coś pokombinować z ofertą silnikową, bo tak głupio, żeby C6 robiło w najlepszej dostępnej w Polsce wersji 100km/h w ponad 9 sekund. Wiem, że sport w limuzynach Citroena nie jest na pierwszym miejscu, ale żeby najmocniejsze 2,7 V6 Diesel 208KM od Citroena przegrywało pod światłami z BMW 5... w podstawowym silniku 2.0 R4 Diesel 177KM? :P

Życzę wszystkiego najlepszego tej marce i trzymam za nią kciuki! Mam nadzieję, że uda im się stworzenie luksusowej "podmarki" (serii?) - DS.

A teraz głównym obiektem śmiechu został... Peugeot ze swoimi obrzydliwie przerysowanymi grillami o wielkości najbliższej czarnej dziury, a także Renault ze swoim pseudo-nowoczesnym designem (większość modeli wygląda gorzej niż ich poprzedniki), dzięki któremu jest szansa, że będą musieli zrezygnować np. z Laguny.

Pozdrawiam :)
Obserwuj wątek

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka