Dodaj do ulubionych

Audi RS6 vs BMW M5

IP: 64.254.97.* 30.12.03, 22:43
Widzialem u Dealera w Kaliforni nowe Audi RS6. Ma V8, bi-turbo i chyba 450
KM. Nawet niezle ale...
- tylko maja automatyczne skrzynie biegow - wprawdzie mozna biegi zmeniac
recznie ale to nie to co manual
- nie mozna wylaczyc quatro aby leciec kontrolowanym poslizgiem. Nie wiem
czy to dobre czy zle bo auto i tak za duze i za ciezkie na tor wyscigowy.
- dealer chce $ 91,000 !!!!! (to ciagle VW )
- BMW M5 ma mniej mocy ale nie zostaje w tyle za audi na testach, mozna
dolozyc supercharger i miec wiecj niz RS6 i ciagle bedzie chyba taniej
jeslli tylko komus zalezy na KM.
- M5 jest bardziej sportowe - zawieszenie, reczna skrzynia, itp.
- Kosztuje ok $15 000 mniej no i prestiz inny.
Widzialem porownanie M5, RS6 i MB55 AMG - i resultat byl 1 -M5, 2-RS6, 3-
MB55
i o dziwo ceny sa w dokladnie odwrotnej kolejnosci.
Pytam bo sie zastanawiam co wybrac. Obecnie mam M5 '91 i mysle o odnowieniu

Ciekaw jestem opini eurpejskich kierowcow albo wlascicieli nie tych "co
zawsze maj opinie" Jesli napiszecie jakie macie auto to bedzie latwiej
ocenic bo w koncu zawsze jestesmy troche subiektywni

polam5
BMW M5 '91
Obserwuj wątek
    • Gość: Szymi Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.12.03, 11:06
      nie wiem czy wybor M5 jest dobry z uwagi na to ze za rok bedzie nowe M5 w
      budzie E60. ostatnio czytalem ze kierownictwo BMW M nieoficjalnie potwierdzilo
      ze samochod bedzie mial 540 KM i 700Nm (5.5 L V10) - przy czym nie bedzie
      zadnego doladowania - nie wiem jak oni zrobia 700 Nm bez turbiny ale podobno
      im sie to udalo. wogle o tym silniku kraza legendy ale jest on jeszcze wielka
      niewiadoma. podobno ma miec elektromagnetycznie sterowane zawory, i tysiace
      supernowowczesncyh rozwiazan jako pierwszy na swiecie.

      co do turbiny to na pewno niedlugo po premierze pojawia sie oferty modyfikacji
      od najlepszych tunerow. do obecnego M5 mozna wlozyc rozne turbiny (Nowack,
      Hamman itd) dajace z 5 L az do 700 KM i 900 Nm.

      E55 to samochod ktory dobrze jezdzi po prostej autostradzie - nie ma szans z M5
      w wyscigu torowym

      o Audi RS6 nic nie wiem

      podsumowujac jakby mial kase na takie sprzety to poczekalbym na nowe M5 - na
      pewno bedzie najlepsze pod wzgledem wlasciwosci jezdnych a sadzac z przeciekow
      bedzie tez najmocniejsze

      pzdr
        • niknejm Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 12:47
          greenblack napisał:

          > Jakoś nie wierzę w 700 Nm z 5.5 litra, ani w te elektromagnetyczne zawory.

          Też mi się nie chce trochę wierzyć w te 700Nm. Nawet przy elektromagnetycznych
          zaworach (zapewniają optymalne napełnienie cylindra w bardzo szerokim zakresie
          obrotów) moment max nie powinien przekroczyc 600Nm. Inna sprawa, ze wykres
          momentu będzie bardzo płaski (jak w silnikach VTEC DOHC ;-)).
          Co do SAMYCH zaworów sterowanych elektromagnetycznie, to czemu nie? To drogi
          samochód, więc odpowiednie (czytaj - drogie) wykonanie instalacji elektrycznej
          z napieciem 42V to nie zapora nie do przejścia.

          Pzdr
          Niknejm
            • niknejm Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 13:03
              greenblack napisał:

              > Nie zapominaj, że cena nie może przekroczyć poziomu E55.

              Być może, ale na takich autach marża zazwyczaj jest taka, że jest z czego
              opuszczać. A sprzedaje się na tyle mało egzemplarzy, że wpływ na zysk firmy
              będzie raczej znikomy. Za to jaki efekt marketingowy! "My jako pierwsi itd.
              itp.".

              Pzdr
              Niknejm
            • Gość: Szymi Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.12.03, 14:22
              z drugiej strony BMW musi pokazac cos naprawde mocnego w nowym M5 gdyz ten
              model zawsze byl o dwie dlugosci przed konkurencja. teraz konkurencja poszla do
              przodu (RS6 450 KM, E55 475KM)

              zreszta nowe 545i niewiele ustepuje osiagami M5 E39

              E60 545i VS M5 E39

              Top Speed 155 mph 155 mph
              0 - 60 mph 5.8 seconds 5.3 seconds

              mysle ze nowe M5 to bedzie cos mocnego


              co do momentu:
              do tej pory podobno zakladalo sie ze max to jest okolo 110 Nm z 1L z silnika
              bez turbiny (prym wiodl tutaj McLaren F1 GTR)

              BMW dokonalo by znacznego postepu dajac 700Nm z 5.5L
          • ak_1 Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 15:05
            niknejm napisał:

            > greenblack napisał:
            >
            > > Jakoś nie wierzę w 700 Nm z 5.5 litra, ani w te elektromagnetyczne zawory.
            >
            > Też mi się nie chce trochę wierzyć w te 700Nm. Nawet przy
            elektromagnetycznych
            > zaworach (zapewniają optymalne napełnienie cylindra w bardzo szerokim
            zakresie
            > obrotów) moment max nie powinien przekroczyc 600Nm. Inna sprawa, ze wykres
            > momentu będzie bardzo płaski (jak w silnikach VTEC DOHC ;-)).

            A nawet bardziej.

            > Co do SAMYCH zaworów sterowanych elektromagnetycznie, to czemu nie? To drogi
            > samochód, więc odpowiednie (czytaj - drogie) wykonanie instalacji
            elektrycznej z napieciem 42V to nie zapora nie do przejścia.

            Na pewno nie dadza instalacji 42v, koszty badan samochodu nigdy by sie nie
            zwrocily, no i pozostaje najwazniejszy problem kto by ci to naprawil jak by sie
            zepsulo?? BMW specjalnie musialoby wprowadzic do swoich serwisow nowe
            urzadzenia do serwisowania tylko jednego samochodu ze swojej oferty co by sie
            nie oplacalo i jeszcze kto zaplaci za szkolenia pracownikow. Pamietam jak
            Renault zamierzalo wprowadzic w swoich samochodach rozrzad sterowany
            hydraulicznie tak jak jest to w formule 1 i w koncu doszli do wniosku, ze gra
            nie jest warta swieczki.

            A co do Audi RS6 pamietam jak Japonczycy z Bestmotorig przetestowali go na
            torze wyscigowym, pomimo takiej mocy przegralo ono wyscig z Subaru Legacy GT,
            ktore mialo przeszlo 150km mniej.

            Pozdrawiam AdamK.
            • bisnesmen Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 17:40
              ak_1 napisał:

              > A co do Audi RS6 pamietam jak Japonczycy z Bestmotorig przetestowali go na
              > torze wyscigowym, pomimo takiej mocy przegralo ono wyscig z Subaru Legacy GT,
              > ktore mialo przeszlo 150km mniej.

              Chcesz powiedzieć, że czterocylindrowy japończyk o mocy 250KM i momencie 310Nm
              ma na torze szanse z ośmiocylindrowym samochodem o pojemności 4,2l, mocy 450KM
              i momencie 560Nm osiąganym od 2000RPM???
              Na czym ten "test" polegał?


              --
              Bisnesmen S6 Avant & S4
              • Gość: Szymi Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.12.03, 17:57
                > Chcesz powiedzieć, że czterocylindrowy japończyk o mocy 250KM i momencie 310Nm
                > ma na torze szanse z ośmiocylindrowym samochodem o pojemności 4,2l, mocy 450KM
                > i momencie 560Nm osiąganym od 2000RPM???
                > Na czym ten "test" polegał?

                hehe ja to mysle ze ten mniejszy ma szanse, i to szczegolnie na torze
                zauwaz ze RS6 wazy bardzo duzo - nawet jesli rozpedza sie szybciej nie ma szans
                na pokonywnaie zakretow w tempie jakim to robi lzejszy samochod.
                dlatego w wyscigach totowych nie jezdza audice rs6;)

                mysle ze na torze wyscigowym RS6 przegraloby nawet z jakims Civickiem R jesli
                civic mialby profesjonalne sportowe zawieszenie
                • bisnesmen Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 18:10
                  Gość portalu: Szymi napisał(a):

                  > hehe ja to mysle ze ten mniejszy ma szanse, i to szczegolnie na torze
                  > zauwaz ze RS6 wazy bardzo duzo

                  RS6 1.8t, Legacy GT 1.4t - różnica nie jest oszałamiająca.

                  > na pokonywnaie zakretow w tempie jakim to robi lzejszy samochod.
                  > dlatego w wyscigach totowych nie jezdza audice rs6;)
                  Różnica w cenie jest tu chyba ważniejsza.

                  > mysle ze na torze wyscigowym RS6 przegraloby nawet z jakims Civickiem R jesli
                  > civic mialby profesjonalne sportowe zawieszenie
                  RS6 posiada być może najbardziej zaawansowany system zawieszenia, jaki
                  montuje się we współczesnych samochodach użytkowych. Spójrz, co piszą na ten
                  temat testerzy Top Gear:
                  The RS6 comes with aluminium four-link front suspension and double wishbone at the rear, boasts tailored springing and damping rates, and features front and rear anti-roll bars.(...)
                  Point it at a corner and it just goes round. Flat and fast. There's a remarkable level of grip and huge ground covering potential.

                  --
                  Bisnesmen S6 Avant & S4
                  • Gość: Szymi Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.01.04, 11:39
                    > RS6 1.8t, Legacy GT 1.4t - różnica nie jest oszałamiająca.

                    nie chce tutaj opowiadac bujd bo nie jestem specjalista od samochodow
                    wyscigowych ale wydaje mi sie ze 400 Kg to jest ogromna roznica. Dla Ciebie
                    kiedy by byla duza? Jakby Legacy wazylo 2x mniej niz RS6?

                    > > na pokonywnaie zakretow w tempie jakim to robi lzejszy samochod.
                    > > dlatego w wyscigach totowych nie jezdza audice rs6;)
                    > Różnica w cenie jest tu chyba ważniejsza.

                    :) Naprawde sadzisz ze maly samochod wyscigowy jest tanszy niz RS6?:)))
                    Znowu nie bede sie madrzyl ale chcialem kiedy kupic tylko sportowe tarcze od
                    Subaru - za pare to bylo okolo 4-5 tys PLN:))) (normalne tarcze to okolo 300
                    PLN) - ktos madrzejszy wybil mi to na szczescie z glowy bo tarcze sportowe na
                    zimno wogle nie dzialaja, dopiero trzeba je specjalnie rozgrzac - o czym nie
                    wiedzialem i chcialem tym jezdzic po wawie:)))

                    > RS6 posiada być może najbardziej zaawansowany system zawieszenia, jaki
                    > montuje się we współczesnych samochodach użytkowych. Spójrz, co piszą na ten
                    > temat testerzy Top Gear:

                    Sluchaj ja tez jestem ogolnie za RS6 - najbardziej podobaja mi sie i chcialbym
                    miec samochod wlasnie tego typu - RS6, M5, E55 ale sadze ze na tor to nie
                    bardzo sie one nadaja (moze M5 troche bardziej) - to sa sprzety ktorymi
                    wymaiatasz wszystkich na autostradzie i z pewnoscia jak na cywilne zawieszenie
                    RS6 jest genialne - ale sport samochodowy to inny swiat. sadze ze na torze jako
                    tako sprawdzilo by sie cywilne M3 juz bardziej oraz specjalnie przystosowane
                    samochody sportowe - na Nurburgring swietne czasy wykreca NSX z 3.2 L silnkiem
                    i moca znacznie mniejsza niz RS6 a mimo to RS6 nie ma tam czego szukac w
                    wyscigu z NSX
              • ak_1 Re: Audi RS6 vs BMW M5 31.12.03, 18:27



                > Chcesz powiedzieć, że czterocylindrowy japończyk o mocy 250KM i momencie 310Nm
                > ma na torze szanse z ośmiocylindrowym samochodem o pojemności 4,2l, mocy 450KM
                > i momencie 560Nm osiąganym od 2000RPM???
                > Na czym ten "test" polegał?

                Ten test to byl wyscig na torze Tasukuba w Japonii, kierowcy mieli do pokonania
                trzy okrazenia. Oczywiscie samochody prowadzili kierowcy wyscigowi.

                forums.nasioc.com/forums/showthread/t-414930.html
                www.tuningpt.com/bestmotoring/en/bmj_pages/128/bmj_128.htm
                www.bestmotoring.jp/
                Pozdrawiam AdamK.



            • Gość: Niknejm Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: 5.5R2D* / *.pg.com 02.01.04, 09:38
              ak_1 napisał:

              > A nawet bardziej.

              Pewnie, że tak, chyba, że BMW da ciała na szczegółach konstrukcyjnych. :-)

              > Na pewno nie dadza instalacji 42v,

              Rzecz w tym, że będą musieli dać przynajmniej jakąś część instalacji 42V - bo
              inaczej elektromagnesy nie pociągną zaworów przy takim ich sterowaniu.
              Takie prototypy już istnieją (nie tylko u BMW), ale wszystko do tej pory
              rozbijało się o te nieszczęsne 42V (koszty, koszty, koszty...).

              > no i pozostaje najwazniejszy problem kto by ci to naprawil jak by sie
              > zepsulo?? BMW specjalnie musialoby wprowadzic do swoich serwisow nowe
              > urzadzenia do serwisowania tylko jednego samochodu ze swojej oferty co by sie
              > nie oplacalo i jeszcze kto zaplaci za szkolenia pracownikow.

              Z tego co wiem, np. Toyota Prius ma bardzo udziwnioną elektrykę (hybryda z
              silnikiem elektrycznym i benzynowym, przy tym np. klima jest tu elektryczna,
              kompresor nie jest napędzany od silnika!). Więc nie jest to zdaje się zapora
              nie do przejścia.

              > A co do Audi RS6 pamietam jak Japonczycy z Bestmotorig przetestowali go na
              > torze wyscigowym, pomimo takiej mocy przegralo ono wyscig z Subaru Legacy GT,
              > ktore mialo przeszlo 150km mniej.

              Cóż, nie dziwi mnie to. Opel Speedster (wersja 147KM) spuścił baty np. Clio V6
              z silnikiem 250KM (zresztą Civic TypeR 200KM przyszedł w tym porównaniu tuż za
              Oplem). Masa i zawieszenie są niezwykle ważne na torze, inna sprawa, że auto
              wypadające fantastycznie na torze niekoniecznie musi być specjalnie praktyczne
              w codziennej eksploatacji).

              Pzdr
              Niknejm
              • greenblack Re: Audi RS6 vs BMW M5 02.01.04, 12:07
                Gość portalu: Niknejm napisał(a):

                > ak_1 napisał:
                >
                > > A nawet bardziej.
                >
                > Pewnie, że tak, chyba, że BMW da ciała na szczegółach konstrukcyjnych. :-)

                Co jak co, ale silniki to BMW potrafi robić. Nie gloryfikuj tak tej Hondy, bo
                nawet V8 nie potrafią zrobić.


                Pozdrawiam
                • Gość: Niknejm Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: 5.5R2D* / *.pg.com 02.01.04, 13:19
                  greenblack napisał:


                  > > Pewnie, że tak, chyba, że BMW da ciała na szczegółach konstrukcyjnych. :-)
                  >
                  > Co jak co, ale silniki to BMW potrafi robić. Nie gloryfikuj tak tej Hondy, bo
                  > nawet V8 nie potrafią zrobić.

                  Uważasz, że silniki BMW były, są i będą the best pod każdym względem i zawsze?
                  Ich konstrukcje też bywają różne, niekoniecznie najlepsze w swych klasach.

                  Pzdr
                  Niknejm
                  • greenblack Znowu zaczynasz z lepszością? 02.01.04, 15:42
                    Gość portalu: Niknejm napisał(a):

                    > Uważasz, że silniki BMW były, są i będą the best pod każdym względem i
                    zawsze?
                    > Ich konstrukcje też bywają różne, niekoniecznie najlepsze w swych klasach.


                    Może najpierw wyjaśnisz pojecie lepszości silników, bo mimo wielokrotnie
                    ponawianych próśb, jeszcze tego nie uczyniłeś.


                    Pozdrawiam
                    • niknejm Re: Znowu zaczynasz z lepszością? 02.01.04, 16:17
                      Dżizas, GB, popadłeś w obsesję jakąś, czy co?
                      Napisałem: "Pewnie, że tak, chyba, że BMW da ciała na szczegółach
                      konstrukcyjnych. :-)". A Ty zaczynasz tworzyć wokół tego jakąś dziwną dyskusję.
                      Krótko:
                      - dobrze zrobiony rozrząd elektromagnetyczny zapewnia bardziej płaski przebieg
                      krzywej momentu obrotowego niż obecnie stosowane konstrukcje (łącznie z
                      VTECiem) - co też jak najbardziej napisałem
                      - ale powyższe jest prawdą, jeśli się tego nie spieprzy.

                      Zgadzasz się z tym? Podejrzewam, że tak.

                      Co do lepszości, wystarczy porównać silnik 1.8 z BMW 316ti z silnikiem 1.8
                      B18C5 Hondy - tam moc maksymalna wynosi 140kW (BMW 85kW), max moment obrotowy
                      178Nm (u BMW 175Nm). Obydwa parametry przemawiają na rzecz Hondy, oba silniki
                      dość zbliżone pod względem pojemności i konstrukcji, montowane są w autach o
                      charakterze 'lekko usportowionym', do 4.5m długości. Czyli nie zawsze BMW robi
                      najlepsze silniki w swojej klasie.

                      Pzdr
                      Niknejm
                      • greenblack Re: Znowu zaczynasz z lepszością? 02.01.04, 16:28
                        Nareszcie wyjaśniłeś, że lepszość oznacza więcej papierowych koni z litra.

                        Ale znowu porównujesz nieporównywalne. 316i to wersja dla biedoty, samochód
                        tylnonapędowy do toczenia się. Natomiast przednionapędowy Civic 1.8 to
                        wizytówka Hondy w klasie kompakt. Wielki mi sukces: Najlepszy kompakt Hondy
                        bardziej wysilony od BMW dla biedoty.
                        • Gość: Niknejm Re: Znowu zaczynasz z lepszością? IP: 5.5R2D* / *.pg.com 05.01.04, 10:00
                          greenblack napisał:

                          > Nareszcie wyjaśniłeś, że lepszość oznacza więcej papierowych koni z litra.
                          > Ale znowu porównujesz nieporównywalne. 316i to wersja dla biedoty, samochód
                          > tylnonapędowy do toczenia się. Natomiast przednionapędowy Civic 1.8 to
                          > wizytówka Hondy w klasie kompakt. Wielki mi sukces: Najlepszy kompakt Hondy
                          > bardziej wysilony od BMW dla biedoty.

                          Hmmm... Zdaje się forsowałeś tezę, że silniki BMW są zawsze the best? ;-) A to
                          dowód na to, że nie zawsze bynajmniej tak jest.
                          Jeśli tak nie uważasz, to przepraszam :-)))

                          Pzdr
                          Niknejm
                      • kris_kelvin Re: Znowu zaczynasz z lepszością? 02.01.04, 16:47
                        niknejm napisał:
                        > Co do lepszości, wystarczy porównać silnik 1.8 z BMW 316ti z silnikiem 1.8
                        > B18C5 Hondy - tam moc maksymalna wynosi 140kW (BMW 85kW), max moment obrotowy
                        > 178Nm (u BMW 175Nm). Obydwa parametry przemawiają na rzecz Hondy, oba silniki
                        > dość zbliżone pod względem pojemności i konstrukcji, montowane są w autach o

                        wybacz Niknejm ale pozwole sie z Toba nie zgodzic. Jakze by to bylo proste po
                        podaniu dwoch podstawowych paramatrow stwierdzic ktory silnik jest lepszy. Ale
                        tak nie jest niestety. Nie podales nawet przy ilu obrotach jest ten moment.

                        Czasem ten wyzszy moment obrotowy dostepny jest tak wysoko ze lepiej miec
                        silnik z nizszym momentem dostepnym nizej. Czesto bywa tak ze moment przyrasta
                        tak gwaltownie dopiero po przekroczeniu np. 4 tys obrotow a ponizej silnik ma
                        totalna zadyszke. Tak wiec same podanie momentu czy mocy nic nie mowi. Wazne
                        jest np. rowniez przedstawenie jak przyrasta. To pokazuje elastycznosc silnika.

                        Poza tym dochodza jeszcze inne parametry silnika bardziej subiektywne.
                        Halasliwosc, wibracje. Ich nie przedstawi sie na papierze niestety.

                        Zawsze powtarzam ze to zadna sztuka wyciagnac moc z pojemnosci. Przyklad
                        motorow pokazuje ze to kazdy potrafi. Silniki 1.0 majace po 140 KM sa tego
                        przykladem. Sztuka zrobic taki silnik by byl elastyczny, kulturalny, cichy,
                        trwaly i przy tym dynamiczny.
                        Dlatego wole silniki z dwoma zaworami na cylinder.
                        • Gość: robert to ja panowie powiem jak jest naprawdę IP: *.acn.pl 02.01.04, 18:22
                          Otóż jest tak:

                          Silnik BMW (i wogóle całe BMW) zdecydowanie bardziej wydłuża członek męski
                          właściciela niz nawet najbardziej wydumane płaskomomentowe fałteki. I tyle na
                          ten temat.
                          Co ja na to poradzę, że Honda Civic jest autem preferowanym przez amerykańskich
                          gejów? Co to biedne auto temu winne? I żadne fałteki tego nie zmienią:-)))

                          Każda kobita wie, ze płaski moment, to żaden moment:) A dopiero popęd z tyłu -
                          to jest właśnie frojde am faren. I już:)
                          No, to teraz wiadomo jak jest:)
                        • Gość: Niknejm Re: Znowu zaczynasz z lepszością? IP: 5.5R2D* / *.pg.com 05.01.04, 10:09
                          kris_kelvin napisał:

                          > wybacz Niknejm ale pozwole sie z Toba nie zgodzic. Jakze by to bylo proste po
                          > podaniu dwoch podstawowych paramatrow stwierdzic ktory silnik jest lepszy.
                          > Ale
                          > tak nie jest niestety. Nie podales nawet przy ilu obrotach jest ten moment.

                          Przy wysokich obrotach (u Hondy), ALE silniki VTEC DOHC mają mocno spłaszczony
                          przebieg momentu obrotowego, kiedyś zapodawałem wykresy. Generalnie w zakresie
                          2500-8000 obr/min moment obrotowy jest bardzo bliski maksymalnego.

                          > Czasem ten wyzszy moment obrotowy dostepny jest tak wysoko ze lepiej miec
                          > silnik z nizszym momentem dostepnym nizej. Czesto bywa tak ze moment
                          > przyrasta
                          > tak gwaltownie dopiero po przekroczeniu np. 4 tys obrotow a ponizej silnik ma
                          > totalna zadyszke.

                          Tak jest w przypadku 'klasycznie' budowanych silników z 4 zaworami na cylinder.

                          > Poza tym dochodza jeszcze inne parametry silnika bardziej subiektywne.
                          > Halasliwosc, wibracje. Ich nie przedstawi sie na papierze niestety.

                          Fakt, natomiast silniki jednego typu (np. R4 vs R4 są pod tym względem mocno
                          zblizone). A takie tu porównywałem.

                          > Dlatego wole silniki z dwoma zaworami na cylinder.

                          A ja wolę samochody z 4 zaworami na cylinder i układem rozrządu dopasowującym
                          czasy otwarcia/zamknięcia zaworów oraz skok zaworu do aktualnych warunków.
                          Takie silniki (np. VTEC DOHC czy na razie prototypowe konstrukcje z rozrządem
                          elektromagnetycznym) mają płaski przebieg momentu - i to w bardzo szerokim
                          zakresie obrotów. Silniki z 2 zaworami na cylinder i 'klasycznej' konstrukcji
                          niestety dostają na ogół zadyszki w górnym zakresie obrotów.

                          Pzdr
                          Niknejm
      • art_0 Re: Audi RS6 vs BMW M5 26.01.04, 20:54
        Gość portalu: Szymi napisał(a):

        ostatnio czytalem ze kierownictwo BMW M nieoficjalnie potwierdzilo
        > ze samochod bedzie mial 540 KM i 700Nm (5.5 L V10)

        Trochę OT, ale tylko trochę. Wojna producentów toczy się dalej:Nowy Mercedes S-
        klasse ma się pojawić w 2005. Pojawi się też wersja "S600 AMG", choć wg
        nomenklatury AMG powinno to być S73 AMG. V8 prawdopodobnie bez turbinki.
        Zapowiadana moc 600 KM :))))

        pozdrawiam

        Art
    • Gość: polam5 Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: 64.254.97.* 31.12.03, 18:21
      Dzieki za wypowiedzi i komentarze. Zgadzam sie ze nowe M5 bedzie czyms
      zupelnie nowym i tego sie obawiam. Wprawdzie jak na razie M5 nawet w pierwszym
      roku produkcji nie mialy jakichs powaznych problemow (czego nie mozna
      powiedziec o M3) ale tym razem mam obawy - zbyt duzo nowosci. Pierwsza
      pierwsza (E28) i druga (E34) versja byly w sumie skladane recznie a od E39
      jest to auto robione na normalnej lini produkcyjenej w zwaizku z tym trzeba
      zalozyc wieksze tolerancje. E39 to w sumie niewiele nowego - nadwozie i silnik
      sprawdzone w dlugoletniej produkcjii. Poza tym bedac szczery nie podoba mi sie
      ostania wersja nadwozia - moim zdaniem i zdaniem wielu kolegow z klubu BMW -
      projektant E60 powinien byc natychmiast zwolniony z pracy no i ten i joystick
      mnie nie podnieca. W sumie podoba mi sie E39 - dlatego gotow jestem zlapac go
      jeszcze za ogon zanim znikna z rynku. No ale moze w sumie lepiej poczekac rok
      i zobaczyc so to bedzie a w miedzyczasie moze mi sie E60 "opatrzy". W koncu na
      E34 M5 ciagle nie moge narzekac.

      Zycze Szesliwego Nowego Roku -

      Happy and Safe Motoring.

      '91 M5
      '98 740iL
      '98 M-Roadster
      • Gość: Szymi Re: Audi RS6 vs BMW M5 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.01.04, 12:46
        aha jeszcze jedno: E39 M5 juz nie "zlapiesz za ogon" bo juz nie jest
        produkowany - chyba ze interesuje cie rynek wtorny

        tutaj masz jeszcze zdjecia M5 E60:

        www.soete.com/bmwm5/e60-front3.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear1.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear2.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear3.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear4.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear5.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear6.jpg
        www.soete.com/bmwm5/e60-rear7.jpg
        bilder.autobild.de/bilder/1/40350.jpg
        bilder.autobild.de/bilder/1/40352.jpg
        bilder.autobild.de/bilder/1/40351.jpg
        bilder.autobild.de/bilder/1/40348.jpg

        gdzies mam tez link do video jak jezdza nim na torze testowym


        co do wygladu wedlug mnie z zewnatrz jest bardzo ladny - E60 wcale nie jest
        zbyt wydumany czy awangardowy - jest nawet w maire klasyczy (tyl jest bardzo
        podobny do E39)

        natomiast okropna jest deska - mailem przyjemnosc pojezdzic 530d E60 i wewnatrz
        nie ma juz nic z atmosfery "kokpitu" - deska jest bardziej w stylu jakiegos
        francuskiego vana, dobrze ze wogle zegarey nie sa na srodku (ble!!)

        do sportowego M5 taka deska wogle nie bedzie pasowala
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się