05.09.09, 10:56
Witam,
Od razu napiszę że nie jestem miłośnikiem toyoty, ale ostatnio zaintrygował
mnie samochód pt. lexus is 200 - model '98-'05 z tego co się nie mylę. Wiem że
ten silnik 2.0 nie jest super mocny, ale za to ma 6 garów i podobno jest
b.trwały. Jak z resztą? Dawne toyoty były praktycznie nie awaryjne, te nowe to
dramat, ale chyba tego lexa można jeszcze zakwalifikować pod pojęcie "stara
toyota" - chciałbym trochę opinii o awaryjności. Jak ze spalaniem? Cenami
części? Domyślam się że utrata wartości tych aut z tych lat jest już znikoma.
Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • f.r.a.n.c Re: IS 200 05.09.09, 11:18
      Sam chciałem 2 lata temu kupić takiego lexusa. Do dziś bardzo mi się
      podoba i może jeszcze zdecyduję się na niego, bedzie wówczas moim
      drugim samochodem ;-)
      Słyszałem że ludzie chwalą go właśnie za bezawaryjność, mimo
      bogatego wyposażania z zakresu elektroniki. Do tego klasyczny,
      masywny wygląd, przy niewielkich w sumie wymiarach.
      Utrata wartości jest rzeczywiście znikoma, ale nawet pierwsze
      roczniki trzymają wysoką cenę rynkową.

      --
      Primum Non Nocere
    • v-6 Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 05.09.09, 14:39
      Mnie się nie sprawdziła, w bmw 3-er (oczywiście to była rzędówka). Generuje przyjemniejszy dźwięk i nic poza tym, nie wiem, jak ze zużyciem paliwa. Ale dalej będziesz odczuwał niedosyt mocy i elastyczności, pojemności nie da się zastąpić ilością garnków. 2 litry + turbo wypada - IMHO - dużo lepiej.
      Pozdrawiam
      v-6
      • frax1 Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 05.09.09, 16:15
        Osoba która być może będzie użytkowała to auto nie potrzebuje mocniejszego auta,
        poza tym będzie jeździło głównie w mieście więc nie wydaje mi się że to auto
        jest zawalidrogą. Ważne też, że mieści się w niższej akcyzie. IS jest rozważany
        jako konkurencja dla Passata itp.
        Pozdrawiam
        • v-6 Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 05.09.09, 20:41
          frax1 napisał:

          > Osoba która być może będzie użytkowała to auto nie potrzebuje mocniejszego auta
          > ,
          > poza tym będzie jeździło głównie w mieście więc nie wydaje mi się że to auto
          > jest zawalidrogą.

          Nie o to mi chodziło: w pierwszym poście napisałeś, że "... silnik 2,0 nie jest zbyt mocny, ale ma za to 6 garów." A z moich doświadczeń wynika, że nic nie wynika z tych 6 garów. Auto jeździ jak czwórka o tej samej mocy, może fajniej brzmi na wyższych obrotach, jeśli ktoś przywiązuje do tego wagę. Inaczej mówiąc - trudno to uznać za jakis plus, zresztą BMW wycofało się z dzielenia 2:6, Lexus chyba też.
          A że odjazd is 200 w mieście wystarczy, to się w pełni zgadzam.
          Pozdrawiam
          v-6
          • frax1 Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 06.09.09, 02:02
            Chodziło mi raczej o to że kultura pracy tego auta będzie wyższa niż r4. Co do
            osiągów i spalania raczej nie będzie na minus w porównaniu z jednostkami o 2
            cylindry mniejszymi. Podobno jest to dość zaawansowany silnik jeżeli chodzi o
            samą konstrukcję - ktoś to może potwierdzić?
            Pozdrawiam
            • ulubiony19 Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 06.09.09, 11:55
              Ja mogę.Już sam pomysł na mały silnik wielocylindrowy wymusza użycie
              niektórych elementów o wyjątkowo kompaktowych rozmiarach.Poza tym ma
              zmienne fazy rozrządu na wałku dolotowym,zmienną długość kanałów
              dolotowych,aluminiowy blok i głowicę,drążone wałki,elektroniczną
              przepustnicę.Z grubsza tyle.Także biorąc pod uwagę fakt,w jakich
              latach silnik powstał,to jest to zaawansowany techniczne silnik.
            • crannmer Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 06.09.09, 12:19
              frax1 napisał:

              > Chodziło mi raczej o to że kultura pracy tego auta będzie wyższa niż r4. Co do
              > osiągów i spalania raczej nie będzie na minus w porównaniu z jednostkami o 2
              > cylindry mniejszymi.

              Porownujac silnik np. dwulitrowy zbudowany jako R4 vs. R6 (przy zachowaniu
              takich samych pozostalych rozwiazan technicznych) otrzymamy nastepujace efekty:
              - w R6 wzrosna maksymalne obroty oraz maksymalna moc
              - R6 nie bedzie mial typowych dla R4 wibracji oraz bedzie mial przyjemniejszy
              odglos pracy przy wiekszosci stanow pracy
              - przebieg momentu obrotowego bedzie bardziej niekorzystny dla R6
              - zuzycie paliwa w R6 bedzie wieksze
              - sam silnik wielocylindrowy bedzie ciezszy, drozszy w produkcji i w eksploatacji

              W przypadku V6 ogolnie bedzie pdobnie. Natywne wibracje beda inne, niz w R4, ale
              rowniez obecne. Pozbyc sie ich mozna przy pomocy walka wyrownawczego, ale to
              dodatkowe straty na tarcie wewnetrzne.

              To wszystko powyzej ma miejsce, jesli zachowamy pozostale rozwiazania
              techniczne. Oczywiscie mozna stanac na uszach i specjalnymi rozwiazaniami starac
              sie zredukowac niektore z poadanych powyzej wad. Aczkowliek wtedy stracimy
              porownywalnosc. A owe specjalne rozwiazania mozna zastosowac rowniez w R4, przez
              co ogolny stosunek pozostanie podobny.
              --
              MfG
              C.
              For a canon in inversion is a dangerous diversion
              • v-6 Re: Kombinacja 2 litry - 6 cylindrów. 06.09.09, 19:13
                crannmer napisał:
                > Porownujac silnik np. dwulitrowy zbudowany jako R4 vs. R6 (przy zachowaniu
                > takich samych pozostalych rozwiazan technicznych) otrzymamy nastepujace efekty:
                > - w R6 wzrosna maksymalne obroty oraz maksymalna moc
                > - R6 nie bedzie mial typowych dla R4 wibracji oraz bedzie mial przyjemniejszy
                > odglos pracy przy wiekszosci stanow pracy
                > - przebieg momentu obrotowego bedzie bardziej niekorzystny dla R6
                > - zuzycie paliwa w R6 bedzie wieksze
                > - sam silnik wielocylindrowy bedzie ciezszy, drozszy w produkcji i w eksploatac
                > ji
                >
                > W przypadku V6 ogolnie bedzie pdobnie. Natywne wibracje beda inne, niz w R4, al
                > e
                > rowniez obecne. Pozbyc sie ich mozna przy pomocy walka wyrownawczego, ale to
                > dodatkowe straty na tarcie wewnetrzne.

                Oo, ooo właśnie. Takiego zestawienia różnic (zalet i wad) byłem ciekaw. Poza tym sprawdziłem, BMW przesunęło granicę zastosowania 6 cylindrów na 3 litry, Lexus na 2,5.
                Co do samego pomysłu zakupu lexusa is, jako człowiek, który ujeżdża drugiego już lexusa, nie mogę mieć nic przeciwko ;)
                Pozdrawiam
                v-6
    • marekatlanta71 Re: IS 200 07.09.09, 19:34
      Lexusy sa w czolowce niezawodnosci a ten model byl bardzo udany = mozesz byc
      pewny ze za wiele problemow z nim nie bedziesz mial. Ale jak ktos wyzej napisal
      jak juz cos sie zepsuje, to czesci sa bardzo drogie - u mnie w SC 430 rozwalilem
      glosniki (troche za glosno sluchalem Bullet For My Valentine) i nowy to ponad
      $400 = $800 za oba. Z innymi czesciami jest podobnie - trudno je zepsuc, ale jak
      padna to koszty sa spore. Do tego z uwagi na dosc niewielka sprzedaz tych
      samochodow, nie istnieja praktycznie zamienniki = trzeba oryginaly kupowac.

      Osiagi wersja IS 300 z automatem miala bardzo przyzwoite, a sam automat byl
      bardzo zgrabny - zmienial biegi szybko. Manualem nie jezdzilem.

      Ale w porownaniu z nowym IS'em, to poprzedni model jest bardzo. ale to bardzo
      staroswiecki i badziewiasty.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka