Dodaj do ulubionych

Lazurowe Wybrzeże- wakacje 2009

04.12.08, 22:00
Chcielibyśmy się wybrać trzyosobową rodziną na wakacje we wrześniu.
Niestety z południa Polski żadne biuro nie oferuje wypoczynku
zorganizowanego...Wyloty owszem, ale z Warszawy. Czy możecie mi
doradzić jak samemu zorganizować wczasy- doradzić do jakiej
mijscowości i hotelu się wybrać? Dwie dorosłe osoby plus dziecko,
wyżywienie BB lub HB, blisko piaszczystej plaży, nie w centrum
hałaśliwego kurortu ale też nie na odludziu. Szukamy ośrodka
wypoczynkowego, bardzo dobrego pensjonatu,aparthotelu- słowem
wszystkiego co NIE JEST molochem pięciogwiadkowym na tysiąc i więcej
osób z tłumem ludzi,mnóstwem basenów i atrakcji.Takie wakacje już
mnieliśmy dwa razy pod rząd i raczej Nam takie "zadęcie" nie
odpowiada.Zdecydowanie szukamy więc czegoś kameralnego i
spokojnego.Bardzo Was proszę Drodzy Forumowicze o radę. Aha- lecieć
będziemy z Krakowa bądż Katowic. Dziękuję za wszystkie wskazówki.
Edytor zaawansowany
  • Gość: mujer1323 IP: *.gprs.plus.pl 05.12.08, 22:38
    ja polecam antibes i juan les pins- to w zasadzie sa 2 miejscowosci
    ale polaczone ze soba, maja piaszczyste plaze (jednak w juan les
    pins sa bardzo waskie i w sezonie jest tylu turystow ze nie ma na
    nich miejsca ale jesli jest to wrzesien to nie bedzie zle), sa to
    male miasteczka turystyczne ale raczej nie nastawione na imprezy i
    widzialam sporo mniejszych hotelikow, nie ma tez wiele hotelow
    molochow, w juan les pins jest co prawda kasyno i istnieje zycie
    nocne ale opiera sie chyba na 2 dyskotekach, jest duzo restauracji i
    barow, jest duzy ladny park z placem zabaw dla dzieci, no i
    francuskie karuzele dla malych dzieci to atrakcja, a dla starszych
    atrakcja byly trampoliny
    miejscowosci sa polozone pomiedzy cannes (10min pociagiem) a nicea
    (20min) wszedzie mozna sie latwo dostac wlasnie pociagiem z obu
    miejscowosci,w antibes jest kilka muzeow, parkow, stara latarnia i
    fort, jest bardzo ladny port, mozna sie wybrac na plaze w cannes
    jesli chodzi o hotele to nie moge doradzic bo nie mieszkalam w
    hotelu
  • haela_gielvert 05.12.08, 22:43
    Dziękuję! A możesz polecić miejsce w którym mieszkałaś? JAk się tam
    dostałaś i jak załatwiałąś itp?Bardzo będę wdzięczna;-)
  • Gość: mujer IP: *.gprs.plus.pl 05.12.08, 22:57
    ja mieszkalam u rodziny-zajmowalam sie ich dziecmi :) wiec to byly
    pol wakacje pol praca
    jeszcze chcialam dodac ze we wrzesniu to w zasadzie obie
    miejscowosci beda kameralne, tj pod koniec czerwca bylo dosyc
    spokojnie, myslalam zeby w tym roku tam wrocic na wakacje ale
    wlasnie przez to ze biura nie organizuja wybralam w koncu grecje,
    bo w tym roku lecialam z wiednia do nicei a do wiednia pociagiem, i
    z dzieckiem przesiadki to raczej nie przyjemnosc (a teraz sie
    wybieram z dzieckiem) mozna tez do paryza z easyjet i potem do nicei
    bo bezposrednich poloczen nie ma (tzn z tanich lini z lotu to pewnie
    sa) ale widzialam oferte z wycieczek autokarowych na
    www.traveliada.pl wlasnie do francji, nowosc na 2009 byla mozliwosc
    autokarem albo dojazd wlasny w apartamentach w cannes (cannes tez
    nie bedzie zle szczegolnie we wrzesniu tlumow nie bedzie)
  • Gość: mujer1323 IP: *.gprs.plus.pl 05.12.08, 23:10
    na www.promotion.com.pl mozna tez znalezc apartamenty w antibes i
    juan les pins
    nie korzystalam z biura wiec nie bede sie wypowiadac ale ma ciekawa
    oferte glownie francje

  • renebenay 06.12.08, 17:49
    Od lat jezdze kazdego roku na poludnie Francji,bardzo lubie Cannes i okolice ale
    jest tam stanowczo za duzo ludzi-wiosna i jesienia sami emeryci a w lipcu i
    sierpniu sam tlok juz normalnych urlopowiczow.W tym roku dla odmiany wybralismy
    sie w czerwcu oboje z zona w okolice Hyeres do Giens,wynajelismy na kampingu
    mobil-home na 2 osoby i za 4 tygodnie zaplacilismy prawie 900€.To jest
    polwysep,a wiec do plazy jest 200 m-plaza jest dluga na 5 km przy sredniej
    szerokosci 20-30 m,w poblizu(300m) sa sklepy spozywcze,okolice sa
    malownicze-czerwone skaly,jest gdzie polazic i jest spokoj.Cale lazurowe
    wybrzeze jest juz calkowicie zabetonowane ale tam w Hyeres i okolicach jest
    jeszcze wszystko zachowane tak jak kiedys.
  • haela_gielvert 06.12.08, 20:21
    w biurach podróży patrzą na mnie wilkiem kiedy proszę o ofertę
    wpartamentu bądż domu do wynajęcia.Wciskają mi 14 dni na siłę do
    hotelu-molochu;-) Nie, dziękuje!
  • bah77 07.12.08, 00:46
    W/g mnie, na wakacje stacjonarne "Interhome" jest OK.

    Pzdr

    bah77
  • ennka 07.12.08, 13:56
    Do Renebenay - czy to ten camping?
    www.camping-giens.com/
    Zainteresowała mnie Twoja propozycja i w związku z tym mam pare
    pytań.
    Czy na campingu jest cicho ,a zwłaszcza czy nie ma wieczornych
    dyskotek?
    Jak daleko jest do plaży i miasta?
    Z Google Maps wynika mi ,ze do plazy ok.700 m ,a do miasta 2 km ,ale
    może złe założenia zrobiłam?
    Czy trzeba mieć swoją pościel i ręczniki, czy może są w cenie albo
    można wypożyczyć?
    Czy jest jakaś infrastruktura na plaży ?/parasole, leżaki, WC/?
    W jakim języku ,poza francuskim , można sie tam porozumieć ?
    Konkretnie , czy mówią po niemiecku lub włosku , bo w tym jesteśmy
    lepsi niż w angielskim?
    Bedę Ci wdzięczna za odpowiedż i podpowiedż ,co ciekawego można tam
    zobaczyć poza tym ,co opisują przewodniki.
    Jeśli to nie ten camping, to podaj namiary na ten z którego
    korzystałeś.
    Pozdrawiam ,Bożena

  • renebenay 10.12.08, 20:35
    Na tym campingu nie bylismy ale bylem go poogladac z ciekawosci,u nich jest
    interesujace bo do konca czerwca i od poczatku wrzesnia placi sie za 2 tygodnie
    a przebywa 3 tygodnie,jest tam czysto i spokojnie a pozatym od 22 godziny jest
    cisza nocna.Faktycznie do plazy "labadine" tj w kierunku wschodnim polwyspy jest
    +-700 m a w kierunku zachodnim okolo 1 km-obok jest rowniez miasteczko Giens ze
    swoim targiem w kazdy wtorek rano.Obok tego kampingu jest dosc porzadnie
    wyposazony sklep spozywczy,do duzego magazynu "casino" w Hyeres jest okolo 7
    km-tam mozna tez dojechac autobusem za 1.40€ od osoby.Z zona bylismy na malym
    kampingu "Le Mediterranee" 200 m od plazy labadine,tam bylo fantastycznie
    spokojnie i bylo wszystko aby dobrze wypoczac.Przy Hyeres sa dyskoteki i cale
    wesole miasteczko a natomiast na kampingach jest caly czas spokoj.Plaza labadine
    ma ta zalete bo mozna dosc latwo znalezc cien a w dodatku miedzy pobliskimi
    skalami znajduja sie malutkie plaze,rowniez ta plaza jest chroniona przed
    mistralem-dosc nieprzyjemnym zachodnim wiatrem.Morze przy plazy jest plytkie i
    trzeba okolo 100 m aby miec wode gleboka na 1,5 metra,zreszta sa tam wszedzie
    dobre warunki na surfowanie.Jezeli chodzi o posciel,koce i reczniki to trzeba
    zabezpieczyc sie w swoim zakresie,WC sa obowiazkowo na kazdej plazy a lezaki czy
    parasole sa na prywatnych plazach za oplata.Jedna szkoda ze,nie ma na plazach
    prysznicow z slodka woda aby splukac sol ale bez tego mozna tez i przezyc bo
    mimo wszystko na kampingach sa prysznice i toalety.Aby porozumiec sie nie ma
    problemu bo tam zawsze znajda sie osoby mowiace po angielsku,niemiecku czy
    italiano-osobiscie mowie dobrze po francusku i troche slabiej po niemiecku jak
    rowniez rozumie hiszpanski i wloski.Do zobaczenia w okolicach jest wiele a
    szczegolnie samo stare miasto Hyeres,solanki i pobliska "provence",mozna od Tour
    Fondu(poludniowa czesc polwyspy)poplynac na pobliskie wyspy jak rowniez
    zobaczyc malowniczy Port du Niel gdzie dosc czesto chodzilem lapac ryby.Zobacz
    na www.hyeres-tourisme.com/fr/ i wybierajac wersje niemiecka kliknij na
    Unterkunft znajdziesz pelno kampingow w okolicach Hyeres.Adres tam gdzie bylem:
    Camping <Le Mediterranee>
    Bld Alsace Lorraine
    Presqu'ile de Giens
    83400 Hyeres
    www.campinglemed.fr
    E-mail :accueil@campinglemed.fr
    Aktualnie maja wylaczony serwer.
    Jezeli masz jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem.
    Pozdrowienia renebenay

  • ennka 11.12.08, 08:24
    Dzięki wielkie za wyczerpujacą odpowiedź.
    Jeszcze bardziej nabrałam ochoty na urlop w tym miejscu.
    Jeśli bedę miała jeszcze jakieś pytania ,to pozwolę sobie napisać do
    Ciebie na adres gazetowy.
    Pozdrawiam Bożena
  • ann-et 15.12.08, 09:37
    Witam, mam zamiar jechać w sierpniu na Lazurowe Wybrzeże; bardzo
    zaciekawił mnie Twój post; chciałam zarezerwować mobilehome przez
    Eurocamp - niestety - nie mają już miejsc :-( a ten camping, o
    którym piszesz wygląda super. Mam tylko parę pytań, jeżeli można:
    czy cena za tydzień obejmuje opłatę za energię, czy energia jest
    płatna dodatkowo..? I czy za parking jest dodatkowa opłata? Ile
    wcześniej trzeba rezerwować? bo po doświadzczeniach z Eurocampem już
    zastanawiam się nad dostępnością miejsc... Pozdrawiam!
  • renebenay 15.12.08, 18:29
    Wszystko jest w cenie,obok kazdego mobilhommu jest miejsce na samochod i tylko
    trzeba dodatkowo uregulowac miejscowa takse w wysokosci okolo 0,50-0,90€ od
    kazdej doroslej osoby za kazdy dzien pobytu.W okolicach Hyeres praktycznie
    wszystkie campingi maja swoich wiernych klientow i dlatego nie bedzie za
    wczesnie juz rezerwowac w koncu stycznia czy na poczatku lutego.Pozdrowienia
  • ann-et 16.12.08, 09:04
    dziękuję za odpowiedź :-) zarezerwuję na dniach; a możesz napisać
    jaką trasą jedziesz? mapy (ja będę jechać z Legnicy)pokazują mi
    najkrotszą drogę przez: Niemcy, Szwajcarię i Włochy. Chyba, że
    latasz samolotem..? Ja wybieram się samochodem, chciałabym sporo
    pozwiedzać
  • renebenay 16.12.08, 18:08
    Osobiscie mieszkam w Niemczech bardzo blisko francuskiego Strasbourga i na
    urlopy jezdzimy z zona tylko i wylacznie pociagiem,natomiast na miejscu wg
    potrzeb wynajmujemy auto na pare dni.Fakt ze,w okolicach Hyeres samochod jest
    bardzo przydatny aby zwiedzic provence,Toulon,Marsylie,Avignon czy St
    Tropez.Pozdrowienia
  • ann-et 17.12.08, 08:50
    A, no to inna historia.. :) Pozdrawiam
  • ann-et 07.01.09, 07:29
    Dostałam z kampingu "Le Mediterranee" cennik na sezon 2009; troszkę
    się zmienił - podrożało ok. 20 euro/tydzień; ale pytanie: czy
    płaciłeś za sprzątanie? bo widzę taką opłatę w cenniku (30 euro), i
    kaucja 120 euro? pozdrawiam w Nowym Roku!
  • renebenay 08.01.09, 11:48
    Dzien dobry,a wiec faktycznie podniesli ceny o okolo 3%,oplata 30 euro jest
    wymagana gdy opuszczany mobil-home wymaga doprowadzenia do porzadku i
    czystosci-a wiec najlepiej w ostatnim dniu stracic 10-15 minut i oddac
    mobil-home czysty.Tradycyjnie wszystkie kampingi pobieraja kaucje i wlasciwie
    120 euro nie jest az tak duzo-jezeli nie stwierdzono zadnych szkod i brakow w
    wyposazeniu to kaucja jest natychmiast zwracana.Szkoda ze,mobil-homy nie
    posiadaja piekarnikow aby np upiec sobie pizze bo pizzy sprzedawane w pobliskej
    restauracji w tamtym roku kosztowaly 11 euro od sztuki.Jezeli masz jakies
    pytania to chetnie odpowiem,rowniez lacze pozdrowienia i zyczenia noworoczne.RB
  • ann-et 09.01.09, 07:45
    Dziękuję; sądziłam, że opłata za sprzątanie jest pobierana bez
    względu na stan opuszczanego mobilehomu; doczytałam w tym co mi
    przysłali, że na wyposazeniu kuchni jest kuchenka i mikrofala,
    naczynia i sztućce? Wczoraj wysłałam prośbę o rezerwację, czekam na
    potwierdzenie. Rezerwuję od 22 sierpnia mobilhome dla 4 osób.
    Pojechałabym chętnie poza sezonem wakacyjnym, nie lubię tłumów, a i
    ceny wtedy są niższe, ale mamy w ekipie jednego licealistę, więc
    wchodzą w rachubę tylko wakacje :-) Nie będe mogła doczekać się
    wyjazdu, byłam na Cote d'Azur raz - 18 lat temu...
  • Gość: Jacek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.12.08, 21:06
    Myślę że dobrym rozwiązaniem będzie eurocamp. Jednak dojazd własny.Wszystkiego
    dowiesz się na www.eurocamp.pl
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.01.09, 10:25
    Tez mysle o wyjezdzie na Lazurowe Wybrzeze.Mam pytanie czy z Nicei
    latwo dostac sie do miejscowosci w ktorych sa kempingi i jak wyglada
    sytuacja z komunikacja na miejscu.Warto byloby odwiedzic przy
    okazji Monaco i okoliczne miasta.Jezeli wyprawa dojdzie do skutku
    to bedziemy leciec samolotem do Nicei ale problem co dalej.Z
    katalogu Eurocampu czytalam miasto /wies 4km itp. EUROCAMP na
    wrzesien ma dobre ceny i wogole oferta jest niezla problem tylko ta
    komunikacja na miejscu.
  • ennka 07.01.09, 15:32
    Campingi sa różnie położone, z reguły poza miejscowościami.
    Również zwiedzanie Lazurowego wybrzeża miejscową komunikacją nie
    jest proste.
    Do miejscowości wzdłuż wybrzeża,od granicy włoskiej do St.Raphael
    można dojechać pociągiem i jest to dość wygodne .
    Natomiast w głąb lądu jest już gorzej, a zwłaszcza jeśli chodzi o
    małe miejscowości.
    Docierają tam przeważnie tylko autobusy, które nie chodzą zbyt
    często.
    Rozważałabym wynajęcie samochodu, zwłaszcza ,że przy 4 osobach cena
    biletów bedzie porównywalna do ceny wynajmu.
  • renebenay 08.01.09, 12:13
    W Mandelieu-La Napoule tj 5-6 km na zachod od Cannes jest camping "de la
    ferme"(www.campingdelaferme.com),tam bylem wielokrotnie i jest doskonala baza na
    zwiedzanie lazurowego wybrzeza.Do plaz,stacji kolejowej,autobusow i supermarketu
    jest 700 m,plaze sa w centrum miasteczka i sa malukie i bardzo czyste z
    prysznicami.Pociagow na limi St Raphel-Monaco jest bardzo duzo,dodatkowo autobus
    do Cannes (przystanek na przeciw Campingu)kosztuje okolo 1,30€-1,40€ od
    osoby,sam camping jest bardzo czysty i spokojny.
  • Gość: młodawłoszka IP: 213.172.175.* 12.01.09, 19:39
    Witam! Pytanie kieruję do renebay ponieważ chodzi o opisany przez niego kemping.
    czytam angielską stronę i nie rozumiem do końca różnicy między poszczególnymi kategoriami noclegowymi.Wymienia się:
    Cottage Gitotel
    Cottage C.R.L
    Cottage Sun Roller
    Tutaj różnica polega na ilości i wielkości łóżek.
    Les Citronniers (jest taras i osobna do citronniers toaleta na zewnątrz)
    Caravane ( trzeba korzystać ze wspólnej kempingowej toalety i prysznica)
    Studio.
    Która z tych opcji jest najbardziej komfortowa? Jeśli Wiecie proszę o odpowiedż. Młoda Włoszka, która tym razem wybiera się do Francji.





  • renebenay 13.01.09, 11:41
    A wiec w pelni komfortowe(osobne WC,prysznic,kuchnia + jeden pokoj rodzicow +1
    pokoj dla dzieci+ zadaszony taras) sa Gitotel i CRL-to sa chalet(domki z drzewa
    o powierzchni +-30 m),osobiscie w przeszlosci bralem " Les Citronnies" bo tam
    czulem sie najlepiej i pozatym tam rosnie cytryna oraz stale przylatujace wroble
    jak rowniez obecna duza zaba w toilecie.,wchodzi sie na taras przez mala furtke
    ktora mozna zamykac na klucz,po prawej stronie jest przybudowka z WC i
    prysznicem a z tarasu wchodzi sie bezposrednio do kuchni i do dosc duzego pokoju
    z oknem w ktorym jest duzo lozko i ogromna szafa.Na 1-2 osoby polecam les
    citronniers a na wiecej osob jednak chalety.
  • renebenay 13.01.09, 11:46
    Jezeli ktos chce spedzic urlop w Cannes to szukac pokoje na:
    www.azurmeuble.fr
    www.studiosfoch.com
    Te mieszkania sa male ale z pelnym komfortem w samym centrum Cannes.
  • Gość: mlodawloszka IP: 213.172.175.* 03.02.09, 16:15
    Zarezerwowałam już miejsce na kempingu w Mandelieu.Wybrałam chalet(w języku
    polskim jednak trochę to dziwnie brzmi)Gitotel. wpłaciłam 220 euro i czekałam z
    tydzień na potwierdzenie wpłaty.Kontakt mailowy był/jest wzorowy.Zaraz po
    zaksięgowaniu wpłaty dostałam potwierdzenie rezerwacji, z którym mam się pojawić
    u Nich.Zapowiada się fajnie.Szukałam czegoś spokojnego.Ciekawe czy w lipcu nie
    upiekę się w tym domku jak w piekarniku. No ale cóż,pierwszy raz, nowe miejsce
    trzeba zdobyć doświadczenie.W lipcu będę już wiedziała czy ten domek się
    opłaca.Teraz planuję 2 tygodniową wyprawę na lazurowe i do Prowansji,
    korzystając z informacji Forum Francja.Pozdrawiam.Młoda Włoszka
  • Gość: ann-et IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.09, 07:41
    na ile osób jest ten domek? Ja również zarezerwowałam - mobilhome na
    Campingu le Mediteranee na półwyspie Giens - tydzień za 450 euro -
    dla 4 osób i wybieram się w sierpniu :) Tylko przeraża mnie obecny
    kurs euro.... Mam nadzieję, że do wakacji przynajmniej trochę
    spadnie...
  • Gość: mlodawloszka IP: 213.172.175.* 04.02.09, 08:39
    witam! 4 osoby zmieszczą się tam spokojnie.Na ich stronie internetowej powinna
    być informacja i zdjęcie jak to wygląda.W przypadku Mandalieu mogłam zobaczyć na
    zdjęciu i rysunku.PZDR.
  • Gość: mlodawloszka IP: 213.172.175.* 10.02.09, 19:07
    Bardziej od kursu euro przeraża mnie myśl o tym czy nie będzie piekiełka w tym
    drewnianym domku.Jak dotąd ze dwie osoby podzieliły się spostrzeżeniami na ten
    temat.Wnioskuję,że damy radę.Z drugiej zaś strony czytam relacje osób, które
    mieszkały w namiotach i przeżyły więc chyba upał nie jest zabójczy.Już niedługo
    będę pisać do nich i pytać o inne rzeczy np.czy są parasole na plażę.pozdrawiam
  • ann-et 11.02.09, 07:51
    Też mam takie obawy jeżeli chodzi o mobilhome. Co prawda na
    zdjęciach stoją one w zacienionych miejscach, ale pewnie nie
    wszystkie. Jakby nie było - myślę, że damy radę :-) pozdrawiam
  • renebenay 11.02.09, 19:37
    Dzien dobry-przestancie sie obie martwic bo napewno bedzie cieplo w dzien ale za
    to wieczorem dosc chlodno.W lipcu w La Napoule trzeba liczyc sie z temperaturami
    30-35°C,natomiast w Hyeres w sierpniu juz troche mniej.W La Napoule "
    mlodawloszka" bedzie miala okazje do zlapania kondycji fizycznej bo idac na
    plaze trzeba pokonac male wzniesienie i tak samo w drodze powrotnej.Pozdrowienia
  • renebenay 11.02.09, 19:38
    30-35°C w cieniu
  • ann-et 12.02.09, 10:48
    Tak bardzo sie nie martwię :-) Właśnie w tej chwili marznę i marzy
    mi się ciepełko. Pozdrowienia!
  • renebenay 13.02.09, 18:04
    Na urlop przydalaby sie Tobie mapa Hyeres i bliskich okolic wlacznie z Giens,w
    ubieglym roku chcialem kupic i nigdzie nie moglem dostac,dopiero dostalem za
    darmo w biurze turystycznym merostwa.Aby otrzymac mape wystarczy poprosic
    listownie na adres:
    Office du Tourisme de Hyeres
    3,avenue Ambroise Thomas
    83000 Hyeres
    France
    Tel.(0)494018450
    Pozdrowienia
  • ann-et 16.02.09, 07:38
    Dziękuję Wam bardzo za informacje. Żadnej mapy jeszcze nie mam, ale
    oczywiście zamierzam zaopatrzyć się wcześniej, wiec jak najbardziej
    skorzystam z rad i to już teraz. Wolę przygotować się wcześniej,
    żeby jak najbardziej ułatwić sobie podróż :-) pozdrawiam
  • Gość: ewa IP: *.chello.pl 05.04.09, 12:01
    To prawda, w nocy w Mandelieu jest bardzo zimno. Myśmy byli w połowie sierpnia i
    za dnia, owszem, panował skwar nie do wytrzymania, namiot swój omijaliśmy z
    daleka, za to w nocy dzwoniliśmy zębami i wkładaliśmy na siebie wszelkie możliwe
    ciuchy. Mandelieu to jeszcze Alpy, więc nawet nic dziwnego, że w nocy jest zimno.
    I jeszcze jedna uwaga - tamtego lata, 2007, w sierpniu w morzu była potwornie
    zimna woda. I na plażach panował straszliwy tłok. Ze zdziwieniem przeczytałam,
    że w Mandelieu jest czysta plaża, ponieważ plaż tam jest niewiele, to trudno
    uznać, że chodzi o inną plażę. Moim zdaniem te plaże były straszliwie brudne i
    straszliwie zatłoczone. W ogóle rejon Cannes bardzo nas rozczarował pod względem
    infrastruktury. Za to do oglądania tyle rzeczy, że naprawdę można dostać
    oczopląsu. Potem pojechaliśmy dalej na zachód, do La Lavandou, tam plaże już
    duże i czyste, campingi też o wiele czystsze, i ludzie mówią po angielsku!,
    morze niestety nadal było zimne. Okolice Hyeres, zwłaszcza te campingi na
    półwyspie, były płaskie i nudne.
  • francuz51 20.02.09, 19:23
    proponuje DIEPPE /NAD ATLANTYKIEM/...SPOKOJNIE CICHO...I NIEDROGO
  • renebenay 22.02.09, 13:08
    Dieppe c'est La Manche ,dodatkowo najczesciej spedza sie tam wakacje czy urlop
    pod parasolem i w gumowych butach.W przeszlosci bylem tam dosc czesto(na rybach)
    i zawsze padalo,tylko raz z zona i dziecmi trafilismy na super tygodniowa pogode
    w listopadzie ale i wtedy mielismy pecha bo nam skradziono auto i w dniu odjazdu
    zlapala nas gwaltowna ulewa 200 m od dworca.
  • janou 22.02.09, 20:06
    renebenay napisał:

    > Dieppe c'est La Manche ,dodatkowo najczesciej spedza sie tam
    wakacje czy urlop
    > pod parasolem i w gumowych butach.
    ************
    Niestety mowisz prawde i wlasnie dlatego polowa Francuzow z tych
    co wybiera sie na wakacje goni na Lazurowe,bo od mniej wiecej polowy
    czerwca do konca sierpnia slonce masz jak w banku!:)
    Pozniej moga byc burze,dlatego pisze o koncu sierpnia,ale sa wyjatki
    nawet w Bretanii czy Normandii:
    syn z synowa i 9 miesiaczna coreczka we wrzesniu 2004 wybrali sie do
    Bretanii okolice St Malo skad pochodzi synowa,wszyscy ich
    przestrzegali my pierwsi ze bedzie zimno i deszcz...a tak pieknej
    pogody jak w tym roku,tubylcy nie widzieli od ...40 lat:)Wiec nigdy
    nie wiadomo.
    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • Gość: stansey55 IP: *.ssp.dialog.net.pl 24.02.09, 18:32
    Zmartwiłeś mnie uwagą na temat pogody na Lazurowym... Piszesz że na
    słoneczne i ciepłe dni można liczyć tylko do końca sierpnia. Ja
    zarezerwowałem pobyt od 11 września. I co? Może lepiej zmienić
    termin na końcówkę sierpnia? Na takie "wymarzone wakacje " napewno
    już nigdy nie pojadę , więc może nie ryzykować? Ten region chcę
    głównie zwiedzać. Plażowanie przewiduję po drugiej stronie zatoki ,
    na włoskim wybrzeżu w San Vincenzo - od 5 do 11 września. Napisz
    proszę więcej o tej pogodzie.
  • janou 24.02.09, 23:03
    Pisze ze ten okres jest na 100% pewny ale pozniej jest... no na
    85%:)bo zdarzaja sie burze ale nie znajdziesz piekniejszego miejsca
    i klimatu jak tu na Lazurowym,z mezem (zyje we Francji od 50lat)
    preferujemy czerwiec bo moze woda nie za bardzo ciepla,za to dni sa
    dluzsze(sorry za kaleczenie jezyka i bledy).
    Bedzie dobrze i jestem pewna ze wrocisz jeszcze na wakacje na
    Lazurowe ;)
    sprawdz tu;pierwsza tablica:temperatura powietrza,druga :ile mm
    deszczu w kazdy miesiac,trzecia:temperatura morza,jezeli link sie
    nie otworzy ,skroce.
    voyage-bons-plans.aufeminin.com/w/sejour/voyages/meteo/183/meteo-cote-d-azur.html




    Température de l'eau : entre 20 et 25°C

    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • janou 25.02.09, 13:47
    janou napisała:
    sprawdz tu;pierwsza tablica:temperatura powietrza,druga :ile mm
    > deszczu w kazdy miesiac,trzecia:temperatura morza,jezeli link sie
    > nie otworzy ,skroce.
    *******************
    SORRY:(druga tablica to ile dni deszczu w danym miesiacu.

    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • aseretka 25.02.09, 17:19
    Jeżeli dobrze przypuszczam to zmartwiła Cię uwaga renebenay:
    >Dieppe c'est La Manche ,dodatkowo najczesciej spedza sie tam
    > wakacje czy urloppod parasolem i w gumowych butach.W przeszlosci
    > bylem tam dosc czesto(na rybach)i zawsze padalo,tylko raz z zona i
    > dziecmi trafilismy na super tygodniowa pogode w listopadzie ale i
    > wtedy mielismy pecha bo nam skradziono auto i w dniu odjazdu
    > zlapala nas gwaltowna ulewa 200 m od dworca.
    To nie dotyczyło Lazurowego Wybrzeza tylko leżącego na północy
    Francji wybrzeża atlantyckiego. Na Lazurowym byłam kilkakrotnie we
    wrześniu i pogoda była cudna. Nawiasem mówiąc dwa lata temu w
    Bretanii i normandi też do połowy września przez dwa tygodnie nie
    miałam doczynienia nawet z jedną kroplą deszczu.


  • aseretka 25.02.09, 17:24
    Jeżeli chodzi o San Vincenzo to połozone jest ono jeszcze bardziej
    na południu Włoch w Toskanii. Byłam tam w połowie września ubiegłego
    roku. Też było upalnie. Zdjęcia z campingu możesz zobaczyć tu:
    fotoforum.gazeta.pl/72,2,861,89144121.html
  • Gość: Sophie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.09, 19:43
    Mysle, ze do tego opisu bedzie pasowac Port Grimaud. To jest urocze
    male miasteczko ( zwane francuska wenecja ) na lazurowym wybrzezu,
    nieopodal St Tropez. To idealne miejsce dla rodzin. Zarowno dorosli,
    jak i dzieci znajda cos dla siebie :)
    Polecam zajrzec na strone juventuru, biuro ( z Wałbrzycha)
    organizuje wyjazdy do Port Grimaud, mozna tez zorganizowac taki
    wyjazd na wlasna reke. Co prawda pobyt jest na kempingu w
    mobilhomach, ale jesli to Państwa nie interesuje, mozna cos znalezc
    na tej stronie www.francja.pl/
    Jeśli ma Pani pytania na temat Port Grimaud, chetnie pomoge.
  • renebenay 24.02.09, 23:28
    Wlasciwie od polowy maja do konca wrzesnia mozna liczyc na dobra pogode bo
    trzeba wiedziec ze,na poludniu Francji slonce uczciwie przypieka.Jezeli
    przejdzie jakas burza to znowu na drugi dzien jest slonce a zreszta cos musi sie
    wydarzyc na urlopie bo tam stale jest cieplo.Osobiscie spedzalem tam urlopy we
    wszystkich miesiacach i dla mnie najlepszy jest czerwiec bo sa najdluzsze
    dni.Faktycznie w rejonie St Tropez i Grimaud(Var) w drugiej polowie sierpnia
    pogoda jest juz dosc kaprysna(burze i mistral) ale za to maj i czerwiec sa
    super.Tak jak pisze Sophie,camping Prairie de la Mer jest super dla wszystkich
    bo jest przy morzu,woda tam jest ciela i szkoda ze,mobilhomy sa tak drogie.
  • Gość: anita IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.03.09, 14:40
    Witam,Moge Panstwu zaoferowac wynajem pokoju-studia z wyposazonym
    aneksem kuchennym niedaleko Nicei.We wrzesniu , z dzieckiem
    najlepiej poleciec samolotem do Nicei. Rezerwacja biletow,wynajmem i
    opracowaniem programu zajme sie z przyjemnoscia. polecam mojego bloga
    lazurowewakacje.blogspot.com/
    Pozdrawiam Anita
  • Gość: młodawłoszka IP: 213.172.175.* 14.06.09, 12:55
    Witam! Pytanie kieruję do osób, które były/znają miejscowość Mandelieu
    Napoule.Wynajęłam domek na kempingu.Plaża, do której jest ok.800 m. jest
    bezpłatna, ale nie wiem czy można wynająć parasol i leżaki.Właściciel kempingu
    poinformował,że ośrodek nie prowadzi wypożyczalni.Może istnieje możliwość
    wypożyczenia na/przy plaży? Np w Rimini był wydzielony fragment plaży z
    leżaczkami i parasolami,za wynajęcie trzeba było oczywiście zapłacić(nie
    pamiętam ile).Byli też ludzie, którzy rozkładali ręczniki obok i było im chyba
    średnio wygodnie no i to piekące słońce.Pytam bo trzeba byłoby zabrać coś z domu
    na tę okoliczność.Pozdrawiam.
  • amagda80 16.06.09, 07:47
    no wlasnie jade do port grimaud 22.08-5.09 na camping praires de la
    mer; zainteresowalo mnie zdanie ze pogoda jest kaprysna tam; i druga
    sprawa- ze w nocy jest zimno;
    poniewaz jade z malymi dziecmi to prosze o konkretniejsze dane:)
    zimno tzn jak zimno? ile stopni? 17?20? nie bede miec za duzo
    miejsca na ciuchy i chcialam wziac glownie letnie rzeczy ale widze
    ze te cieplejsze tez trzebaby zabrac w wiekszej ilosci?
    jaka jest temp wody w tym czasie? ciepla czy raczej niezbyt sie da
    kapac? sa na plazy jakies zyjatka typo kraby? (pytam bo kiedys we
    wloszech przy brzegu biegaly:))
    i jeszcze pytanie odnosnie tego campu- czy jest wyposazony w grille?
    mam domek od juventura wlasnie i jakos nie dopytalam ale moze wy
    wiecie:)
    aha i wiem ze na tyn campie basenu brak- jest gdzies blisko jakis z
    mktorego moznaby korzystac? chodzi glownie o dzieci oczywiscie:)
  • janou 16.06.09, 09:55
    O matko,nie zauwazylas ze post Ewy to zarty,kiedy na
    Lazurowym "dzwonisz zebami":)))
    Podalam wczesniej link z temperaturami(srednie) na Lazurowym
    dokladnie w Marsylii,jeszcze raz go wklejam;
    voyage-bons-plans.aufeminin.com/w/sejour/voyages/meteo/183/meteo-cote-d-azur.html
    Wiec;w czerwcu temp najnizsza 16° najw 26°
    w lipcu;19°-29°
    sierpien; 18°-28°
    wrzesien; 16°25°
    i jeszcze

    www.coteazurmaison.com/?p=7&lang=fr

    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • embeel 16.06.09, 10:10
    my 'dzwonimy zębami' już od ok. miesiąca - 16-22 stopni rano, 26-31 po południu...brrr ;-)

    --
    Nietoperz
  • amagda80 16.06.09, 11:44
    o matko no nie zauwazylam:) czytalam na pol spiac a w linki nie
    zajrzalam :)
    to rzeczywiscie chetnie "podzwonie zebami" w takich temperaturach;
  • janou 16.06.09, 20:22

    embeel napisała:

    > my 'dzwonimy zębami' już od ok. miesiąca - 16-22 stopni rano, 26-
    31 po południu
    > ...brrr ;-)
    ********
    A ja zaczne "dzwonic zebami" w piatek w Ardeche(tak se troche
    polazimy w okolicach Aiguèze dept du Gard),a w sobote na calego na
    Lazurowym;
    Vive les vacances,le soleil,la mer,les palmiers,les petits resto,oh
    que ça va être booooooooooooooooon;))))

    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • embeel 17.06.09, 12:00

    miłego dzwonienia Janou! i wspaniałych wakacji. bises
    --
    Nietoperz
  • janou 17.06.09, 23:01
    Merci embeel,bises aussi;)
    ps.Ta petiote est à croquer:))))
    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • embeel 18.06.09, 08:04
    dziękuję. c'est un melange franco-polonais qui donne ca :-). bonnes vacances!
  • janou 19.09.09, 11:01
    no,pisalam ze we wrzesniu moga byc niespodzianki z pogoda,ciekawa
    jestem jak sie Wam powiodlo na Lazurowym w terminie 12/19 wrzesienia?

    www.varmatin.com/ra/frejus/212459/frejus-intemperies-venant-du-golfe-de-saint-tropez
    Les intempéries venant du golfe de Saint-Tropez ont éclaté hier
    matin, avant de reprendre avec plus de vigueur dans la soirée, où la
    situation est devenue critique. La violence des orages a surpris
    tout le monde dans l'agglomération. Une nuit d'angoisse. Après une
    matinée extrêmement pluvieuse, la soirée d'hier a été marquée par de
    très violents orages, qui ont provoqué de multiples inondations.

    Les principales de voies de circulation à Roquebrune, à Puget, et au
    Muy, comme la RN7 ont été submergées par les flots. Les pompiers,
    les gendarmes et les polices ont été assaillis d'appels
    d'automobilistes ou d'habitants en détresse.
    Var.matin
    Moze ktos sie poswieci i przetlumaczy w skrocie,ja co drugie slowa
    musze zagladac do slownika:(
    --
    wulkany w Owerni
    fotoforum.gazeta.pl/uk/wulkany,janou.html
  • Gość: ewa IP: *.chello.pl 24.02.10, 15:55
    Hmm, nie zaglądałam na forum, a teraz to trochę po ptakach. Mój post o
    dzwonieniu zębami nie miał nic wspólnego z żartami. Naprawdę spaliśmy
    poubierani, w co się dało. Wieczorem odpadało siedzenie przed namiotem,
    zwłaszcza z książką, ponieważ na wszystkim osiadała rosa. Klimat górski, i tyle.
    I w wodzie nie dało się wytrzymać.

    Nie twierdzę, że tak jest zawsze - w połowie sierpnia 2007 tak właśnie było. Za
    dnia, owszem, upały były niesamowite.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka