Dodaj do ulubionych

Czy bojownikow ISIS trzeba zrozumiec i poglaskac?

17.05.15, 10:01
wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,17930758,Panstwo_Islamskie_zajelo_czesc_antycznego_miasta_w.html?lokale=local#BoxNewsLink
W komentarzach pojawia sie zwykle w takich sytuacjach ogrom zlosci, zadza zemsty, nienawisc. Reakcje dosc powszechne i chyba naturalne.

No ale mozna tez zareagowac inaczej. Idac strumieniem bardziej 'zaawansowanej' literaturze psychologicznych obrzezy, moznaby pokusic sie o pytanie- czy tych ludzi nie nalezy zrozumiec, pokochac?

I czy czasem strach przed nimi nie jest projekcja i przypisywaniem zlych motywow ludziom, ktorzy wcale nie musza byc zli?

Brzmi to troche jak kpina, bo troche i nia jest, ale gdyby sie wysilic moznaby przeciez analizowac jak pojedyczny 'bojownicy' ISIS wywodza sie z biednych rodzin, z wykluczonych przedmiesc zachodnich miast, z rozbitych rodzin. Owszem, 99% ludzi z rozbitych rodzin, przedmiesc i biedy nie dolacza do ISIS, no ale tych kilku dolacza.

Znajdzie sie taki twardziel na forum, ktory ich wybroni?
Obserwuj wątek
    • wolfbreslau Re: Czy bojownikow ISIS trzeba zrozumiec i poglas 17.05.15, 12:39
      to kwestia religii, nie slumsów. i nie zamierzam ich bronic bo , po co ?
      z mojego europejskiego punktu widzenia sa dla mnie zagrozeniem i powinno sie ich extreminowac. a dla rownowagi nie dostrzegam aby europejczycy zabijali muzulmanow na ulicach swoich miast, palili ich koran itp.
      psychologia tu nie pomoże, czołgi owszem ..i czym szybciej , tym lepiej .
      --
      lupus paradiso
    • hansii bojownikow ISIS trzeba zrozumiec i ... 17.05.15, 19:50
      kropidlo5 napisał:
      > Znajdzie sie taki twardziel na forum, ktory ich wybroni?


      znajdzie sie.
      wybronie ich w polowie - bo ich rozumiem.

      tak jak rozumiem wilki - kazdy music cos jesc...
      jednak spokojnie je zastrzele, gdyz sa konkurncja dla mnie w dostepie do dobr tego Swiata
      - - czyli tu konkretnie - do zajecy...

      podobnie - te islamuski sa konkurencja IDEOLOGICZNA dla Zachodu w dostepie do dobr tej Planety

      spokojnie moge ich zrozumiec, a nawet moge ich ze wspolczuciem poglaskac.

      a potem spokojnie i przy pomocy olowiu odesle ich na lono maczo-meta.



      • wolfbreslau Re: bojownikow ISIS trzeba zrozumiec i ... 18.05.15, 11:46
        hansii napisał:

        > k
        > podobnie - te islamuski sa konkurencja IDEOLOGICZNA dla Zachodu w dostepie do d
        > obr tej Planety


        zachód od dawna nie ma juz zadnej ideologii :"-)
        a jesli pozostaly jej szczatki, to zamykaja sie one w kregu macdonalda, tv, smartfonow i eokologii zdziecinniałej .
        hey


        --
        lupus paradiso
        • hansii I Zachod trzeba zrozumiec i ... 18.05.15, 16:15
          wolfbreslau napisał:
          > Zachód od dawna nie ma juz zadnej ideologii :"-)

          Mozna to i tak okreslic.
          I wlasnie tej BEZIDEOWOSCI Zachodu chetnie bede bronil - nawet z karabinem w reku.

          Wiara w "Bozka Pieniądza" - zupelnie mi wystarcza.
          Wiecej Ideologii nie potrzebuje.
          • wolfbreslau Re: I Zachod trzeba zrozumiec i ... 25.05.15, 06:14
            hansii napisał:


            > I wlasnie tej BEZIDEOWOSCI Zachodu chetnie bede bronil - nawet z karabinem w re
            > ku.
            zatem jestes chwalebnym wyjatkiem. bezideowosc jak wskazuje historia z reguly skutkuje niczym. a do trzymania karabinu i uzywania go potrzebna jednak jakas idea.
            ale moim zdaniem zasadniczo problem sprowadza sie do 2 plaszczyzn;
            1- dbac tylko o wlasny interes ibezpieczenstwo
            2-zrobic cos konkretnego dla ludzi, ktorzy daleko od nas cierpia...itd etc.
            Zachod probowal i tak i siak...i guzik z tego wyszlo. zostawic ich samych sobie, to znaczy czekac az urosna i sami do nas przyjda. wybic jak psy prewencyjnie, znaczy wyhodowac pokolenie mscicieli na potem i utworzyc kult meczennikow ichnich .
            a do bram i brzegow...plyna kolejni uchodzcy, uciekinierzy i zapewne ukryci pomiedzy nimi islatorysci.
            rozum mi podpowiada-wystrzelac jak wsciekle zwierzeta
            serce.....nic mi nie podpowiada.
            --
            lupus paradiso
            • hansii Re: I Zachod trzeba zrozumiec i ... 25.05.15, 06:38
              wolfbreslau napisał:
              rozum mi podpowiada-wystrzelac jak wsciekle zwierzeta
              > serce.....nic mi nie podpowiada.

              - rozum podpowiada
              (out of topic)
              ze zwierzeta zabija sie NIE z nienawisci (do nich)
              - tylko ze trzeba cos jesc.
              • wolfbreslau Re: I Zachod trzeba zrozumiec i ... 25.05.15, 06:41
                hansii napisał:

                >
                > - rozum podpowiada
                > (out of topic)
                > ze zwierzeta zabija sie NIE z nienawisci (do nich)
                > - tylko ze trzeba cos jesc.

                pisalem o zwierzetach chorych na wscieklizne...nie o konsumpcyjnych. i nie ma to nic wspolnego z nienawiscia, tylko wlasnie z rozumem traktowanym jako narzedzie obrony :-)


                --
                lupus paradiso
                • hansii to byl witz :) 25.05.15, 19:40
                  wolfbreslau napisał:

                  > pisalem o zwierzetach chorych na wscieklizne...nie o konsumpcyjnych. i nie ma t
                  > o nic wspolnego z nienawiscia, tylko wlasnie z rozumem traktowanym jako narzedz
                  > ie obrony :-)

                  to byl witz :)
                  - przecie taka opinie wyrazilem juz w moim pierwszym wpisie.
                  - nie widze szans sa dialog z fundamentalistami. jakiejkolwiek masci.
                  • wolfbreslau Re: to byl witz :) 26.05.15, 11:47
                    hansii napisał:

                    >
                    > to byl witz :)
                    nie posadzasz mnie chyba ,ze ja odpisywalem w tym temacie na powaznie...........jedyne co mnie interesuje w panstwie islamskim serio: to cena za za dwie muzulmanki pochodzenia perskiego do lat 17......i nie ponizej 15...oraz aktualna cena wielblada , lub barana, bo to waluta za wyzej wymienione perskie pieknosci .

                    --
                    lupus paradiso
                    • hansii Re: to byl witz :) 26.05.15, 20:26
                      wolfbreslau napisał:
                      > nie posadzasz mnie chyba , ze ja odpisywalem w tym temacie na powaznie..........

                      no posadzam, bo tylko ja chce miec na tym foro monopol na witze :)
                      • wolfbreslau Re: to byl witz :) 27.05.15, 11:05
                        hansii napisał:


                        > no posadzam, bo tylko ja chce miec na tym foro monopol na witze :)


                        ok...
                        zatem w nawiazaniu do tematu...chcialbym abysmy jako kraj podobno cywilizowany i zasobny , byli w stanie pomoc realnie i zyczliwie chocby 100 rodzino syryjskich chrzescijan.
                        i tyle, to nie witz...ale obawiam sie z witz z tego wyjdzie w wykonaniu naszego panstwa..co juz witzem nie jest, ale zawsze tak wyglada .


                        --
                        lupus paradiso
                        • hansii tez jestem za... 27.05.15, 20:10
                          i nawet wiem jak to zrobic...
                          mamy juz w Polsze paruset Czeczencow w obozach dla uchodzcow.
                          Klna na Polske w zywe oczy - bo chcieli zlozyc podanie o azyl w Niemczch, a tymczasem zlapali ich Polacy - i musza kiblowac u nas.

                          Trzeba zalatwic im lewe paszporty i od razu czmychna po azyl do Reichu
                          i zwolni sie miejsce dla Syryjczykow.
      • hansii czyli ? 24.05.15, 19:35
        witchland napisała:

        > Ja sie tam nie zloszcze, ani mi mru, mru .... Spadla cena ropy, w tej czesci sw
        > iata, obiecali dalsze obnizki. Chca zrobic porzadek w swoim kraju...

        A w ktorym kraju i jakimi metodami ?
        - "Niech na Swiecie wojna, byle polska wies spokojna", co ?
        • witchland Autor sie pyta czy trzeba ich poglaskac...? 31.05.15, 21:39
          Po pierwsze nie dadza sie poglaskac...Nawet gdyby autor nalegal bardzo dlugo i intensywnie, co by moglo sie dlan zakonczyc chybka i okrutna smiercia. Wszak odruchy ciepla, troski wykazywane w incjatywie glaskania tego typu osobnikow, sa mylnie odbierane i mieszane z gestami, wysoce niewskazanymi w tej czesci globu...
          Czy mozna to bractwo islamskie w jakis tam sposob wytlumaczyc? otoz obawiam sie ze zabraknie chetnych i ambitnych.... Wszystko zalezy od spojrzenia na chrzescijanstwo...
          Czyz nasze chrzescijanstwo jest tym za co sie podaje?
          Jezeli nasze wspolczesne i obecne chrzescijanstwo nie zostalo zdefiniowane w oparciu o nauki Chrystusa a jest w oderwaniu od jego nauk bardzo dalekie to czy owi bandyci zabijaja chrzescijan- czy po prostu ludzi, ktorzy nie maja zadnej wiary, a sam mord jest mordem, jak sami mowia na 'niewiernych'....

          W súmie mozna by tu pisac bez konca...

          Tylko bez obelg please...
            • witchland Re: Eksterminacja 03.06.15, 22:24
              Natura nie lubi pustki...Zaraz przyjda nowi...Nowe religie, albo jeszcze gorsze.... Wszak dla jednych religia- to pomocne narzedzie, w dazeniu do sily i mocy, uspokojenia, nadziei, a dla innych to jedynie droga do zdobycia szybkich i pewnych pieniedzy, np. Watykan. Ostoja kosciola rzymskiego....
                  • hansii naturalnie... 03.06.15, 22:50
                    witchland napisała:
                    Duzo w tym okultyzmu....W to bawili sie ludzie tam od tysiecy lat...

                    naturalnie, viem..
                    ale to dziadostwo nie ma takiej mocy rozprzestrzeniania sie
                    - jak religia przeze mnie wspomniana.
                    • witchland Re: naturalnie... 03.06.15, 22:57
                      Trudno nazwac Islam religia wszak to jest podszyte cala ideologia polityczno- spoleczna, Islam wchodzi we wszystkie dziedziny zycia swoich wiernych, mowi im co maja jesc o jakiej porze, ubierac sie, dzieci wychowywac itp... W sumie ceregieli tyle ze az brakuje kontaktu z Allahem... Po wypraniu ludzi z wlasnej woli sterowania sa jak wysuszone siano, tylko jedna malutka iskra i ogien gotowy....

                      Podobnie jest z naszym rzymsko katolickim kosciolem i religia. Boga w nim za grosz jedynie nienawisc, pogarda dla siebie za byle co i wyrzuty sumienia.. ktorymi kosciol obdarza swoich wiernych a ktore moga odkupic modlitwa i chojna danina...
                      • hansii bzdury... 03.06.15, 23:14
                        witchland napisała:
                        > Podobnie jest z naszym rzymsko katolickim kosciolem i religia. Boga w nim za gr
                        > osz jedynie nienawisc, pogarda dla siebie za byle co i wyrzuty sumienia.. ktory
                        > mi kosciol obdarza swoich wiernych a ktore moga odkupic modlitwa i chojna danin
                        > a...

                        Bzdury. - nie jest podobnie.
                        moze na gluchej wsi.
                        bo w srednich i duzych miastach kosciol nie moze dzis juz nic narzucic.
                        a mnie - wierzacego Chrzescijanina - KK kompletnie nie interesuje.
                        interesuje mnie BILBLIA i zasady Wiary.
                        • hatroha Re: bzdury... 04.06.15, 00:43
                          bo w srednich i duzych miastach kosciol nie moze dzis juz nic narzucic.

                          - nieprawda, a co z ocenami w szkole? narzuca bierzmowanie, narzuca podejmowanie przez szpitale zachowania np w kwestii aborcji

                          --
                          ===>Tool - Vicarious<===
                          Angelspit - "100%" // ACDC - "Black Ice"
                          Faith No More - "Kindergarten" // Xtortion Audio - Untouchable
                          Die Antwoord - Fatty Boom Boom
                          • hansii Re: bzdury... 04.06.15, 01:03
                            hatroha napisał:
                            > - nieprawda, a co z ocenami w szkole?

                            - czego ? religii ?
                            - nie ma obowiazku uczetnictwa.

                            narzuca bierzmowanie,

                            - pierwsze slysze.

                            narzuca podejmowanie przez szpitale zachowania np w kwestii aborcji

                            - to co innego.. tu Panstwo dalo sobie narzucic koscielna filozofie.
                            i to Panstwo za to teraz odpowiada.
    • witchland Nie zrozum mnie zle kropidlo... 03.06.15, 23:04
      Nie bronie ISIS za nic, wszak wiadomo, ze oni tez maja swoje dni policzone i jak zandarm swiatowy zechce to zdmuchna ich w sekunde...
      Komus ten balagan jest na reke...
      Oczywiscie zal, gdy wysadzaja w Syrii miesca historyczne, ale jakie to sa miejsca...Tysiacletnie switaynie ku czci bozkow, szatanow i podobnych kultow np. szatana Bala, gdzie skladano ofiary nie rzadko z ludzi... Miejsca az przepelnione energia zla i okrucienstwa...
      Tez bym to wysadzila w powietrze aby piachy pustyni zakryly na wieki te miejsca wystepku...
      • hansii bzdety... 04.06.15, 01:05
        witchland napisała:
        > Tez bym to wysadzila w powietrze aby piachy pustyni zakryly na wieki te miejsca
        > wystepku...

        - Palmyra nie byla miejscem wystepku - ze nieskromnie dodam.
        • witchland Re: bzdety... 04.06.15, 13:22
          Faktem jest ze na calym terenie Syrii rozciagaly sie swiatynie i obeliski ku czci Bala, czyli szatana, gdzie skladano ofiary nie rzadko z ludzi, niewinnych dzieci, tzw. 'krew niewinnych niech zmyje nasze winy' - dla 'udobruchania' szatana i jego mocy...Aby stal sie laskawy dla ucisnionego ludu...

          Ile ludzi tam wymordowano - o tym sie dzis nie mowi...

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka