Dodaj do ulubionych

Ból kręgosłupa (lędźwie) rano

IP: 85.222.87.* 15.05.10, 19:06
Od lat sypiałam na brzuchu, więc nawet mimowolnie przekręcam się w nocy,
przyzwyczajona do tej pozycji. Ale mniej więcej od roku budzę się z ogromnym
bólem odcinka lędźwiowego (najpierw myślałam, że to od nerek, ale USG
wykluczyło zmiany). Gdzieś przeczytałam, że dotyczy to wielu kobiet od pewnego
wieku (35+). Czy zauważyłyście coś podobnego?
Ból przechodzi po ok. 2 godzinach.
Podzielcie się swoją wiedzą, doświadczeniem i radami.
Edytor zaawansowany
  • Gość: ola IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.05.10, 19:33
    starość wink ruch i ćwiczenia kręgosłupa (i gimnastyka rano)
  • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 16.05.10, 00:19
    Można gdzieś znaleźć jakieś stosowne zestawy ćwiczeń? (nie na starość, ale... wink
    Żeby krzywdy sobie dodatkowo nie zrobić...
  • 28.05.10, 15:46
    Protestuję!
    Mam 25 lat, kręgosłup boli mnie od około 4 (głupia ja, było chodzić na te
    zajęcia korekcyjne jak mama ciągała). wink

    Z ćwiczeniami i ruchem jak najbardziej się zgadzam smile
  • Gość: Ja IP: *.dip.t-dialin.net 16.05.10, 19:08
    Ja mam 34 a od roku tez sie z takimi bolami mecze,czas sie wziac za siebie bo
    niedlugo nie wstane z lozka.
  • 16.05.10, 23:11
    Ja tak mam, ale przed 35+, może dlatego, że mam krzywy ten kręgosłup
    okropnie.
    Trochę pomocnie działa włożenie poduszki pod brzuch (kręgosłup nie
    jest tak wygięty), ale z poduchą niewygodnie się śpi. Mnie nawet boli
    jak nie śpię na brzuchu, więc tu nie będę narzekać, ale pozdrawiam
    wszystkich z bólem bardzo serdecznie!
    --
    Blog
  • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 26.05.10, 19:24
    Znalazłam w sieci, zastosowałam i... pomaga!

    Kopiuję:

    Zalecenia ogólne

    * Ćwiczenia należy wykonywać na miękkim dywanie
    * Ćwiczyć należy przynajmniej 2 razy dziennie przez nie mniej niż 5 minut
    * Między kolejnymi ćwiczeniami należy chwilę odpocząć
    * Wystarczające jest jednorazowe wykonanie 2-3 ćwiczeń z 6 proponowanych
    * Ćwicząc nie należy nadwyrężać mięśni
    * Początkowo ćwiczenia mogą być męczące, dlatego należy wykonywać tylko 2-3
    powtórzenia
    * Jeżeli któreś z ćwiczeń powoduje wystąpienie bólu, nie należy go wykonywać

    Usztywnianie lędźwi
    Nauczenie się utrzymywania kręgosłupa lędźwiowego w usztywnieniu poprzez
    napięcie mięśni brzucha i grzbietu jest bardzo zalecane. Leżąc na plecach
    zginamy kolana, stopy opierając o podłogę. Ręce kładziemy pod głowę. Napinając
    mięśnie brzucha przyciskamy okolicę lędźwiową do podłogi poprzez minimalne
    uniesienie pośladków. Wytrzymujemy przez 6 sekund, odpoczywamy i powtarzamy 10 razy.
    Najlepszym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie tułowia jest pływanie.

    Ćwiczenie 1
    Stojąc prosto ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, opieramy ręce w
    okolicy krzyżowej. Palce skierowane są ku tyłowi, kciuki do przodu. Wykonujemy
    kilka spokojnych wdechów. Następnie wyginamy tułów do tyłu jak najdalej,
    podpierając lędźwia rękami i utrzymując proste kolana. Wytrzymujemy w tej
    pozycji przez 5 sekund, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Powtarzamy
    ćwiczenie 5 razy.

    Ćwiczenie 2
    Klęcząc opieramy się na prostych rękach. Następnie wyginamy plecy w tzw. "koci
    grzbiet" opuszczając równocześnie głowę. Wytrzymujemy przez 5 sekund, po czym
    wyginamy plecy w przeciwną stronę (w kształt litery U), unosząc równocześnie
    głowę. Kilkakrotnie powtarzamy wygięcia w obie strony.

    Ćwiczenie 3
    Leżąc płasko na plecach zginamy jedną nogę i chwytamy ją poniżej kolana.
    Następnie zginamy głowę starając się dotknąć czołem do kolana. Wytrzymujemy
    przez 5 sekund. Powtarzamy ćwiczenie drugą nogą w ten sam sposób.

    Ćwiczenie 4
    Leżąc na plecach unosimy prostą w kolanie nogę jak najwyżej. Następnie
    powtarzamy ćwiczenie drugą nogą. Kończynę staramy się unosić do granicy bólu.

    Ćwiczenie 5
    Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy prostą nogę jak
    najwyżej, przenosimy ją nad drugą nogą i kładziemy stroną wewnętrzną na
    podłodze. Wytrzymujemy 5 sekund. Powtarzamy 5 razy, po czym wykonujemy ćwiczenie
    drugą nogą.

    Ćwiczenie 6
    Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy obie nogi zgięte w
    kolanach i przekładamy je z jednej strony na drugą dotykając kolanami podłogi.
    Wytrzymujemy przez 5 sekund po każdej stronie. Powtarzamy ćwiczenie 5 razy.
  • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 26.05.10, 19:26
    Najlepszym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie tułowia jest pływanie.

    Czy dowolnym stylem?
  • Gość: uztf IP: *.dip.t-dialin.net 26.05.10, 22:35
    Mam problemy z "korzonkami" i od lat nie moge spac na brzuchu, a co
    najgorsze:na plazy nie moge lezec na brzuchu i opalac plecow. Piasek
    to po prostu okropienstwo i bol nie do wytrzymaniy. Opalam plecy w
    wodzie.
    P.S. Plywanie jest swietne, ale bolu nie zmniejsza i nie kazdemu
    pomaga.
  • Gość: gosc IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 26.05.10, 22:39
    a co
    najgorsze:na plazy nie moge lezec na brzuchu i opalac plecow.

    tak, to dramat
  • Gość: dora IP: *.dip.t-dialin.net 27.05.10, 12:36
    Widocznie nie masz pojecia JAKI to bol. Ja tez mam te same problemy
    i jezeli mieszka sie od 40 lat przy plazy, to jest to dramat, bo z
    bolu mozna zwariowac, a polezec na plazy to normalne zyczenie.
    Mieszkam tu, wiec chce lezec na plazy!!!
  • 27.05.10, 00:32
    nie,nie dowolnym.Wskazane jest plywanie kraulem na piersiach i grzbiecie gdyz
    ruchy naprzemienne ramion i nog oraz oddychanie(przy kraulu na piersiach poprzez
    skret glowy w bok i wynurzenie twarzy nad lusto wody) pomagaja utrzymac
    wyprostowane cialo.Plywanie stylem klasycznym(zabka) lub motylkowym(delfin)
    powoduja wyginanie kregoslupa w odcinku ledzwiowym(powieszaja lordoze w odcinku
    ledzwiowym).
    Do autorki watku-zmien materac,na ktorym spiszsmile
    --
    http://lb4m.lilypie.com/S4sdp1.png
  • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 27.05.10, 14:20
    Właśnie materac mam bardzo dobry, celowałam w rollsroyce'a materaców wink Potem
    próbowałam z taką nakładką z owcy.
  • 28.05.10, 07:45
    Hej,
    A próbowałaś Pilates? Prawidlowo wykonywany wzmacnia mięśnie
    okołokręgosłupowe, likwiduje i zapobiega bólom w odcinku lędźwiowym.
    Opisane przez Ciebie ćwiczenia baardzo przypominają Pilates właśnie
    (jestem instruktorką metody i wielką fanką od lat, także pisz na
    priv, jeśli masz jakieś pytania smile
  • Gość: mysza IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.05.10, 15:56
    Ja 38 lat, trzy lata po operacji kręgosłupa...Odcinek lędzwiowy L5 S1, dwa
    ataki, ucisk na nerw,z lekkim paraliżem łydki i stopy...
    Żaden pilates,żadne broń Boże nastawianie!!!! rehabilitowac może tylko osoba
    doswiadczona najlepiej metoda Kenziego.
    Ja dopiero po trzech latach dochodzę do siebie,ale nie moge już robic rzeczy
    które sprawiały mi przyjemnoścsad (aerobic,rower,długie spacery)jestem
    meteroopataą i niestety bywają cięzkie dni...
  • 28.05.10, 16:08
    Wiesz, zalecałam Pilates autorcew wątku, która odczuwa bóle odcinka
    lędźwiowego.

    Mam znajomą (w moich kręgach bardzo znana pani doktor), która
    właśnie sama, gdy lekarze rozkładali ręce, wyleczyła się z
    dyskopatii (m.in. paraliż stopy) przy pomocy zmodyfikowanych ćwiczeń
    Pilates właśnie. Widziałam na własne oczy jak wyglądała i chodziła
    przed, a jak po "terapii".
  • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 30.05.10, 11:43
    Jak często należy wykonywać sesje Pilates i jak długo trwa jedna?
    Dzięki za odzew!
  • 31.05.10, 14:15
    To jak w koncu z tymi Pilates/ można czy nie zalecane? też mam ten problem Ból
    okropny w odcinku ledzwiowym. Szczególnie po przebudzeniu, nie koniecznie nad
    ranem, czasami w nocy. Musze wtedy zmienic ulozenie ciale i czuje wtedy okropny
    bol. Lat 35.
  • Gość: krystyna IP: 89.231.207.* 05.02.11, 16:22
    Rehabilitować może tylko osoba doświadczona najlepiej metoda Kenziego . Zgadzam, się z wypowiedzią myszy. Mi ta metoda pomogła w terapeuta polecił mi podpórkę pod lędźwie firmy Elspini -warto mi pomogło. Teraz długa podróż w aucie to nie taka straszna mordęga.
  • Gość: Ja IP: 83.1.53.* 31.05.10, 20:09
    Chyba najlepiej będzie jak zaczniesz spać na boku. Ja też miałam podobne objawy
    jak spałam na brzuchu. Pewnego dnia złamałam nogę w kostce i po założeniu gipsu
    bardzo niewygodnie mi się spało na brzuchu. Przez 4 tygodnia byłam zmuszona spać
    na boku i się do tego przyzwyczaiłam. Od tego czasu kręgosłup mnie nie boli. Jak
    śpisz na boku to odcinek lędźwiowy kręgosłupa jest zupełnie rozluźniony a przy
    spaniu na brzuchu spięty.
  • 23.06.10, 19:55
    na pewno musisz pójść do specjalisty, żeby Ci powiedział co Ci dolega,
    na forum nikt zaocznie nie stwierdzi ani nie wykluczy choroby.. a jak
    bardzo boli to mi pomaga galospa- lek przeciwbólowy. Także
    przeciwbólowy i lekarz- polecam smile
  • Gość: ktosia IP: 94.75.82.* 24.06.10, 11:57
    mialam ten sam problem,ale jako dwudziestolatka.Dostalam skierowanie na rtg i
    wykazalo,ze mam wade wrodzona ledzwiowego.Tez na poczatku myslalam,ze to nerki.
    Zalecenia to cwiczyc /ja dostalam od ortopedy zestaw cwiczen/ i plywanie
    /zabka,piesek/
  • Gość: esmeralda IP: 173.234.140.* 19.09.10, 14:17
    ja na ból pleców pojawiający się z rana polecam rady znajdujące się na stronie bol-plecow.info.pl

    pozdrawiam wszystkich
  • Gość: ramo3455 IP: 109.203.104.* 19.09.10, 14:23
    zapoznaj się z poradami na stronie bol-plecow.info.pl

    pozdrawiam

    Ramo

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.