Ból kręgosłupa (lędźwie) rano Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Od lat sypiałam na brzuchu, więc nawet mimowolnie przekręcam się w nocy,
    przyzwyczajona do tej pozycji. Ale mniej więcej od roku budzę się z ogromnym
    bólem odcinka lędźwiowego (najpierw myślałam, że to od nerek, ale USG
    wykluczyło zmiany). Gdzieś przeczytałam, że dotyczy to wielu kobiet od pewnego
    wieku (35+). Czy zauważyłyście coś podobnego?
    Ból przechodzi po ok. 2 godzinach.
    Podzielcie się swoją wiedzą, doświadczeniem i radami.
    • Gość: ola IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.05.10, 19:33
      starość wink ruch i ćwiczenia kręgosłupa (i gimnastyka rano)
    • Gość: Ja IP: *.dip.t-dialin.net 16.05.10, 19:08
      Ja mam 34 a od roku tez sie z takimi bolami mecze,czas sie wziac za siebie bo
      niedlugo nie wstane z lozka.
    • Ja tak mam, ale przed 35+, może dlatego, że mam krzywy ten kręgosłup
      okropnie.
      Trochę pomocnie działa włożenie poduszki pod brzuch (kręgosłup nie
      jest tak wygięty), ale z poduchą niewygodnie się śpi. Mnie nawet boli
      jak nie śpię na brzuchu, więc tu nie będę narzekać, ale pozdrawiam
      wszystkich z bólem bardzo serdecznie!
      --
      Blog
    • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 26.05.10, 19:24
      Znalazłam w sieci, zastosowałam i... pomaga!

      Kopiuję:

      Zalecenia ogólne

      * Ćwiczenia należy wykonywać na miękkim dywanie
      * Ćwiczyć należy przynajmniej 2 razy dziennie przez nie mniej niż 5 minut
      * Między kolejnymi ćwiczeniami należy chwilę odpocząć
      * Wystarczające jest jednorazowe wykonanie 2-3 ćwiczeń z 6 proponowanych
      * Ćwicząc nie należy nadwyrężać mięśni
      * Początkowo ćwiczenia mogą być męczące, dlatego należy wykonywać tylko 2-3
      powtórzenia
      * Jeżeli któreś z ćwiczeń powoduje wystąpienie bólu, nie należy go wykonywać

      Usztywnianie lędźwi
      Nauczenie się utrzymywania kręgosłupa lędźwiowego w usztywnieniu poprzez
      napięcie mięśni brzucha i grzbietu jest bardzo zalecane. Leżąc na plecach
      zginamy kolana, stopy opierając o podłogę. Ręce kładziemy pod głowę. Napinając
      mięśnie brzucha przyciskamy okolicę lędźwiową do podłogi poprzez minimalne
      uniesienie pośladków. Wytrzymujemy przez 6 sekund, odpoczywamy i powtarzamy 10 razy.
      Najlepszym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie tułowia jest pływanie.

      Ćwiczenie 1
      Stojąc prosto ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, opieramy ręce w
      okolicy krzyżowej. Palce skierowane są ku tyłowi, kciuki do przodu. Wykonujemy
      kilka spokojnych wdechów. Następnie wyginamy tułów do tyłu jak najdalej,
      podpierając lędźwia rękami i utrzymując proste kolana. Wytrzymujemy w tej
      pozycji przez 5 sekund, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Powtarzamy
      ćwiczenie 5 razy.

      Ćwiczenie 2
      Klęcząc opieramy się na prostych rękach. Następnie wyginamy plecy w tzw. "koci
      grzbiet" opuszczając równocześnie głowę. Wytrzymujemy przez 5 sekund, po czym
      wyginamy plecy w przeciwną stronę (w kształt litery U), unosząc równocześnie
      głowę. Kilkakrotnie powtarzamy wygięcia w obie strony.

      Ćwiczenie 3
      Leżąc płasko na plecach zginamy jedną nogę i chwytamy ją poniżej kolana.
      Następnie zginamy głowę starając się dotknąć czołem do kolana. Wytrzymujemy
      przez 5 sekund. Powtarzamy ćwiczenie drugą nogą w ten sam sposób.

      Ćwiczenie 4
      Leżąc na plecach unosimy prostą w kolanie nogę jak najwyżej. Następnie
      powtarzamy ćwiczenie drugą nogą. Kończynę staramy się unosić do granicy bólu.

      Ćwiczenie 5
      Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy prostą nogę jak
      najwyżej, przenosimy ją nad drugą nogą i kładziemy stroną wewnętrzną na
      podłodze. Wytrzymujemy 5 sekund. Powtarzamy 5 razy, po czym wykonujemy ćwiczenie
      drugą nogą.

      Ćwiczenie 6
      Leżąc na plecach rozkładamy ręce na boki. Następnie unosimy obie nogi zgięte w
      kolanach i przekładamy je z jednej strony na drugą dotykając kolanami podłogi.
      Wytrzymujemy przez 5 sekund po każdej stronie. Powtarzamy ćwiczenie 5 razy.
      • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 26.05.10, 19:26
        Najlepszym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie tułowia jest pływanie.

        Czy dowolnym stylem?
        • Gość: uztf IP: *.dip.t-dialin.net 26.05.10, 22:35
          Mam problemy z "korzonkami" i od lat nie moge spac na brzuchu, a co
          najgorsze:na plazy nie moge lezec na brzuchu i opalac plecow. Piasek
          to po prostu okropienstwo i bol nie do wytrzymaniy. Opalam plecy w
          wodzie.
          P.S. Plywanie jest swietne, ale bolu nie zmniejsza i nie kazdemu
          pomaga.
          • Gość: gosc IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 26.05.10, 22:39
            a co
            najgorsze:na plazy nie moge lezec na brzuchu i opalac plecow.

            tak, to dramat
            • Gość: dora IP: *.dip.t-dialin.net 27.05.10, 12:36
              Widocznie nie masz pojecia JAKI to bol. Ja tez mam te same problemy
              i jezeli mieszka sie od 40 lat przy plazy, to jest to dramat, bo z
              bolu mozna zwariowac, a polezec na plazy to normalne zyczenie.
              Mieszkam tu, wiec chce lezec na plazy!!!
        • nie,nie dowolnym.Wskazane jest plywanie kraulem na piersiach i grzbiecie gdyz
          ruchy naprzemienne ramion i nog oraz oddychanie(przy kraulu na piersiach poprzez
          skret glowy w bok i wynurzenie twarzy nad lusto wody) pomagaja utrzymac
          wyprostowane cialo.Plywanie stylem klasycznym(zabka) lub motylkowym(delfin)
          powoduja wyginanie kregoslupa w odcinku ledzwiowym(powieszaja lordoze w odcinku
          ledzwiowym).
          Do autorki watku-zmien materac,na ktorym spiszsmile
          --
          http://lb4m.lilypie.com/S4sdp1.png
          • Gość: d&g IP: 85.222.87.* 27.05.10, 14:20
            Właśnie materac mam bardzo dobry, celowałam w rollsroyce'a materaców wink Potem
            próbowałam z taką nakładką z owcy.
      • Hej,
        A próbowałaś Pilates? Prawidlowo wykonywany wzmacnia mięśnie
        okołokręgosłupowe, likwiduje i zapobiega bólom w odcinku lędźwiowym.
        Opisane przez Ciebie ćwiczenia baardzo przypominają Pilates właśnie
        (jestem instruktorką metody i wielką fanką od lat, także pisz na
        priv, jeśli masz jakieś pytania smile
        • Gość: mysza IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.05.10, 15:56
          Ja 38 lat, trzy lata po operacji kręgosłupa...Odcinek lędzwiowy L5 S1, dwa
          ataki, ucisk na nerw,z lekkim paraliżem łydki i stopy...
          Żaden pilates,żadne broń Boże nastawianie!!!! rehabilitowac może tylko osoba
          doswiadczona najlepiej metoda Kenziego.
          Ja dopiero po trzech latach dochodzę do siebie,ale nie moge już robic rzeczy
          które sprawiały mi przyjemnoścsad (aerobic,rower,długie spacery)jestem
          meteroopataą i niestety bywają cięzkie dni...
          • Wiesz, zalecałam Pilates autorcew wątku, która odczuwa bóle odcinka
            lędźwiowego.

            Mam znajomą (w moich kręgach bardzo znana pani doktor), która
            właśnie sama, gdy lekarze rozkładali ręce, wyleczyła się z
            dyskopatii (m.in. paraliż stopy) przy pomocy zmodyfikowanych ćwiczeń
            Pilates właśnie. Widziałam na własne oczy jak wyglądała i chodziła
            przed, a jak po "terapii".
          • Gość: krystyna IP: 89.231.207.* 05.02.11, 16:22
            Rehabilitować może tylko osoba doświadczona najlepiej metoda Kenziego . Zgadzam, się z wypowiedzią myszy. Mi ta metoda pomogła w terapeuta polecił mi podpórkę pod lędźwie firmy Elspini -warto mi pomogło. Teraz długa podróż w aucie to nie taka straszna mordęga.
    • Gość: Ja IP: 83.1.53.* 31.05.10, 20:09
      Chyba najlepiej będzie jak zaczniesz spać na boku. Ja też miałam podobne objawy
      jak spałam na brzuchu. Pewnego dnia złamałam nogę w kostce i po założeniu gipsu
      bardzo niewygodnie mi się spało na brzuchu. Przez 4 tygodnia byłam zmuszona spać
      na boku i się do tego przyzwyczaiłam. Od tego czasu kręgosłup mnie nie boli. Jak
      śpisz na boku to odcinek lędźwiowy kręgosłupa jest zupełnie rozluźniony a przy
      spaniu na brzuchu spięty.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.