Wcierka do włosów Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,
    Mam problem z receptą a raczej jej skladem, wczoraj probowalam ja zrealizowac ale zadna apteka nie miala wszystkich skladnikow.
    Dzis znalazlam apteke ale Pani mowi ze tam bardzo duza dawka pilocarpiny jest...
    Wystraszylam sie bo w internecie znalazlam informacje, ze do wcierek daje sie max 0,5 a ja mam az 0,9 dawke.
    Lekarz dermatolog mowil ze jest to wcierka " drazniaca". Nie wiem co to znaczy ale mam obawy gdyz moje wlosy wypadaja jak szalone i garsciami zbieram je zewszad.
    Wpisuje sklad moze ktos z Was sie bedzie orientowal czy to nie jest za duzo?
    Wiem, ze to glupie ale Pani z apteki napedzila mi stracha a z lekarzem moge sie dopiero za tydzien skontaktowac.

    Pilocarpini 0,9
    Resorcini 2,0
    Gilcerini 3,0
    Tinct. Capsici 10,0
    M.f. sol

    S zewn 1x dz

    Czy taka dawka moze zaszkodzic?
    Jakie moga byc efekty uboczne zastosowania takiej wcierki?
    • Gość: medi IP: *.play-internet.pl 28.02.12, 16:25
      Proporcje masz dziwne w tej wciercesmile
      ta na pewno Ci nie zaszkodzi i spokojnie zrobia Ci ja w aptece:
      Pilocarpini 0,25
      T-rae Chin.
      T-rae Capsici aa 5,0
      Resorcini 3,0
      Spir Vini 70' ad 100,0
      MDS. zewn.
      • Gość: Miszka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 28.02.12, 16:40
        Dziwne, znaczy duzo jest czegos?
        A na tą drugą też oczywiście recepta?
        Czy taka wcierka moze miec jakies powazne skutki uboczne?
        Bo pomijam swedzenie czy pieczenie, zeby nie zostac lysa zrobie wlasciwie wszystko...
    • stężenie pilokarpiny jest za duże w stosunku do zalecanej książkowo dawki (ale to nie znaczy, ze "toksyczne", lecz "wyższe niż typowo stosowane").
      Gdy lekarz wypisuje ponadstandardową dawkę leku musi przy tej substancji napisać wykrzyknik, podbić pieczątką i podpisać się, zeby potwierdzić, że świadomie zalecił większe stężenie.
      Czyli i tak trzeba wrócić do lekarza - po poprawkę lub po nową recepturę np. zgodna w podaną w wątku.

      drażniąca, czyli tutaj: powodująca lepsze ukrwienie, pobudzajaca mieszki
      • Gość: Miszka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 28.02.12, 18:59
        Ok tydzien mnie nie zbawi wiec poczekam i wyjasnie.
        Mysle ze bedzie to ta sama recepta bo mam juz mocno przerzedzone wlosy.
        • Gość: medi IP: *.play-internet.pl 28.02.12, 20:14
          Po pierwsze w "Twojej" recepturze wcierki jest malutko tego roztworu, jak wszystkie skladniki dodasz otrzymasz z apteki niecale 16 ml plynu a to jest objetosc wiekszej lyzki, nie wystarczyloby Ci na posmarowanie glowy nawet jeden raz... w tej co ja Ci napisalam masz 100ml, wiecej na jednej recepcie nie mozna napisac, bo jest tam alkohol ( spir vini), u Ciebie jest tej pilokarpiny ok 9 %, w mojej 0,25%. tej pilokarpiny to ja sie spotkalam max do 0,5%. wg mnie w Twojej wcierce brakuje czegos, jakby na koncu bylo dopisane " spir vini 70' ad 100,0" to byloby ewentualnie do zaakceptowaniasmile
          • Gość: Miszka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 28.02.12, 21:02
            Jakkolwiek glupio by to nie zabrzmialo to ciesze sie, ze napisalam tutaj...
            Mialo byc 100ml tego bo pytalam na ile mi to starczy...
            Zupelnie sie na tym nie znam ale coraz dziwniejsze rzeczy wychodza.
            A mam jeszcze pytanie- recepty na lek robiony sa wazne tez 30dni? Czy krocej?
            Spisalam sobie juz ta druga recepture, tylko zastanawiam sie jak poprosic o nia lekarza, tak zeby sie nie obrazil i wypisal jednak.
          • > wg mnie w Twojej wc
            > ierce brakuje czegos, jakby na koncu bylo dopisane " spir vini 70' ad 100,0"


            słuszne spostrzeżenie.
    • Gość: Miszka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 29.02.12, 08:40
      Zajrzalam do karty i tam jest tak:

      Pilocarpini 0,9
      Resorcini 2,0
      Gilcerini 3,0
      Tinct. Capsici 10,0
      M.f. sol
      Spiriti vini 40 ad 100

      S zewn 1x dz

      Czy tak jest ok? Wcierka mocna cos mi sie zdaje sad
      Tak czy inaczej musze czekac na lekarza do przyszlego tygodnia
      • Gość: medi IP: *.play-internet.pl 29.02.12, 17:14
        te proporcje co napisalas w ostatnim watka sa do zaakceptowania, troszke wiecej pilokarpiny i tint. capsici ale to nie sa niedopuszczalne stezeniasmile tylko wg mnie najpierw powinno byc " spir vini" a dopiero pod nim " M.F. sol", takie sa reguly, najpierw podaje sie recepture leku a potem dopiero M.F. SOL, czyli zeby " zmieszali aby powstal roztwor"wink
        pozdrawiam
    • Gość: Apteka IP: *.tktelekom.pl 28.05.14, 11:03
      RP.
      Pilokarpini 0.25
      Resorcini 0,5
      Ol.Ricini 3,0
      Tct chinae 5,0
      Tct Capsici 5,0
      Spir.Vini ad 100,0
      Roztwór do wycierania na skore głowy pobudzające wzrost włosa
      • Gość: AA IP: *.adsl.inetia.pl 11.08.14, 12:47
        A kiedy najlepiej stosować wcierkę? po umyciu wlosów? i Czy lepiej nakładac palcami czy wacikiem?
        • a czy na te wcierki jest zawsze potrzebna recepta? czy można by poprosić o coś takiego w aptece bez recepty?
          i drugie pytanie - czy ktoś to stosował? z jakim skutkiem?

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.