Dodaj do ulubionych

AMOKSIKLAV - ostrzeżenie przed skutkami ubocznymi!

31.10.04, 18:39
Dziewczyny,
Uważajcie na ten antybiotyk: AMOKSIKLAV tabletki powlekane firmy Lek
jednym z efektów ubocznych stosowania antybiotyku jest ZAPALENIE POCHWY!!!! i
jest to wypisane jak wół na ulotce. Także osobniki z pochwą - nie stosujcie
tego, a poniżej - w imię "forumowej przyjażni" - jak to było u mnie:

Przepisano mi go na ostre zapalenie gardła. czy sądzicie, ze przyszło mi do
głowy przeczytac do końca ulotkę i fragmencik pt: efekty niepożądamne etc...?
A skąd. Na trzeci dzien stosowania antybiotyku - upławy i ból w miejscu
powszechnie uznanym za intymne. Mąż w odtawkę. Zamiast męża awaryjne
Clotrimazolum z apteczki i chwila namysłu, "co przeskrobałam", że szykuje mi
się chyba stan zapalny pochwy albo nawrót grzybicy. Ale nie miałam nic na
sumieniu, co mogło mnie zaniekopokoić. Zapisałam się do gina na następny
dzień, a tymczasem objawy nasilały się. O 20-tej łyknełam ponownie
Amoksiklav; gardło przestawało boleć, głos mi powoli wracał. Wpadła mi w ręce
ponownie ulotka, wiec zaczęlam sobie czytać (tak z głupia frant jeszcze raz,
tyle że dokłądniej). Patrze na skutki uboczne i zamieram:zapalenie jamy
ustnej, zapalenie pochwy, wysypka plamista, wstrząs anafaliktyczny, zapalenie
wątroby i nerek...
dacie wiarę? i to jest nowoczesny lek??? Ludzie litości.
Z jednej choroby w dugą? Biore teraz globulki Macmiror (kosztowne!) i wracam
do zdrowia na Cholinexie i Scorbolamidzie. Antybiotyk przerwałam od razu (ale
3 dni minęły)
Zapamiętajcie nazwę i uwazajcie dziewczyny.
pozdrawiam,
karen
Edytor zaawansowany
  • Gość: ykke IP: *.zgora.dialog.net.pl 31.10.04, 20:22
    Ginekolog przepisał mi amoksiklav pod koniec ciąży na paciorkowca i od razu też
    clotrimazolum. Jak każdy antybiotyk amoksiklav niszczy również dobre bakterie
    (także te w pochwie) więc Twóje dolegliwości były zrozumiałe. A lek sam w sobie
    jest dobry.
  • 31.10.04, 21:41
    amoksiklav wyjątkowo skutecznie niszczy te dobre bakterie... tez zaliczm się do
    ofiar wink W takim razie lekarz Ykke'i wykazal się znacznie lepszym podejściem -
    uprzedzając o ryzyku i wypisując od razu antidotum
    XX
  • 31.10.04, 22:21
    ja również właśnie po amoksiklavie miałam zapalenie pochwy, na szczęście
    została mi nystatyna jeszcze po ciąży i jakoś przetrwałam, pozdrawiam
  • Gość: justy IP: *.ynet.pl / 213.241.34.* 01.11.04, 00:27
    ogólnie jest tak, że im skuteczniej działa lek, tym więcej ma działań
    niepożądanych. coś za coś, niestety. zresztą amoksiklav nie jest jakąś czarna
    owcą- wystarczy zajrzeć do ulotki nieśmiertelnej aspiryny czy apapu, zeby się
    nieźle przestraszyć.
  • Gość: ewcia IP: *.wroclaw.mm.pl 01.11.04, 08:51
    Nie postąpiłaś chyba najlepiej przerywając branie antybiotyku!! W ten sposób
    hodujesz szczepy oporne w swoim organizmie. I prawdopodobnie choroba gardła
    wnet powróci i niestety bedziesz musiała zażyć kolejny antybiotyk, który także
    w skutkach ubocznych bedzie miał niezłą litanię! Byle pigułka ma w skutkach
    ubocznych conajmniej kilka punktów a co dobiero antybiotyk. Przecież to musi
    być niezła trucizna skoro ma niszczyć mikroby. A niszcząc mikroby niszczy
    prawidłową florę bakteryjną organizmu, narusza pewną równowagę i powodować może
    jakąś dolegliwość. Powinnaś dostać razem z receptą na antybiotyk jakiś lek
    osłonowy i tyle! Ale przerywać kurację antybiotykową to naprawdę nierozsądne.
    No chyba że to była infekcja wirusowa i antybiotyk i tak by nie pomógł.
    Na twoim miejscu wróciłabym do lekarza internisty. Albo za 3 tygodnie
    zrobiłabym wymaz z gardła aby sprawdzić czy nie zostały w gardle jakieś
    chorobotwórcze szczepy.
  • 01.11.04, 12:13
    jejku, a cóż to za wielka panika z powodu antybiotyku? skutkiem ubocznym
    każdego z nich może być zapalenie pochwy. wielkie mi mecyje. każdy lek ma
    skutki uboczne, ale nie u każdego muszą one wystąpić. po prostu jak się
    zamierza brać antybiotyki to niech lekarz od razu przepisze coś i na stan
    zapalny pochwy.
    od siebie dodam, że w tym roku brałam antybiotyki dwa razy, a zapalenia pochwy
    nie miałam ani razu (a nie brałam żadnych leków temu zapobiegających), więc
    hyba takie straszne te leki nie są.
    zdrowego rozsądku zyczę.
  • 01.11.04, 14:06
    Bez przesady. Nie tylko amoksiklav powoduje grzybicę. Bo chyba to masz na myśli
    a nie stan zapalny. Każdy antybiotyk niszczy wszystkie bakterie , te dobre też.
    Więc grzybica murowana. Dlatego osoby ze skłonnością do grzybicy , powinny brać
    np. nystatynę razem z antybiotykiem. Ja tak robię i grzybicy nie miałam już
    parę dobrych lat. A kiedyś miałam ją non stop.
  • Gość: Venus IP: *.vc.shawcable.net 01.11.04, 20:58
    Bardzo zle zrobilas ze przerwalas branie na wlasna reke,

    w ten sposob powoli a sukcesywnie maleje liczna skutecznych antybiotykow na
    rynku, bo powstaja szczepy bakterii ktore sie uodparniaja dokladnie przez takie
    brania.
    Powinnas byla isc do lekarza i zgloscic problem w miejscu intymnym.

    A w ogole to dlatego daja ulotki ze by je czytac...
    Venus
  • 01.11.04, 21:40
    właśnie, poza tym brania antybiotyków nie wolno na własną rękę przerywać. no i
    3 dni to za mało, żeby leczenie dało efekt.
  • Gość: olaart IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 01.11.04, 23:09
    Ja powtórzę za poprzedniczkami. Bardzo często antybiotyki powodują grzybicę
    pochwy, jeżeli mamy skłonności lepiej od razu poprosić lekarza o coś
    prezciwgrzybiczego do pochwy a oprócz tego zaopatrzyć się np. w lactovaginal.
    Tak już jest, że antybiotyki niszczą i dobre i złe bakterie.

    Warto też pamiętać, że nie przerywamy kuracji antybiotykami ( chyba, że
    doświadczasz reakcji alergicznej), dawki antybiotyków trzeba przyjmować w
    ściśle określonych godzinach, są one tak obliczone by nie dopuścić do
    uodpornienia się chorobotwórczego szczepu bakterii. Gdy przerwiesz kurację
    bakterie w twoim organizmie się uodpornią na ten lek i przy nawrocie infekcji
    leczenie będzie dłuższe i bardziej skomplikowane.
  • Gość: Venus IP: *.vc.shawcable.net 01.11.04, 23:43
    zapomnialam jeszcze podziekowac autorce za ostrzezenie - bo jakby nie bylo
    ostrzegla nas przed skutkami ubocznymi.

    Venus
  • 02.11.04, 09:15
    Ameryke zes odkryla ! phi!
  • Gość: martasuchta IP: 79.135.180.* 23.11.13, 15:14
    no ten ten to tak..to on tego muhomora psuje i no ten to bakterie niszczy..durzo..i on ten lek to taki dobry i fajny
  • Gość: elvie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.07.15, 08:12
    osoby skłonne do alergii uważajacie u mnie wystąpił rumień guzowaty okrutnie swędzącenczerwone plamo grudy okolice łokci kolan pośladków pomogły zastrzyki w tyłek ze sterydów, uważajcie na leki zawierające amoksycyline

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.