• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

************Pytania do Pani dr koala.mb***********

  • 15.01.06, 10:41


    Zakładam nowy wątek w którym będzie można konsultować się w pilnych sprawach
    z Panią dr.
    W wątku tym obowiązuje ścisły regulamin, który zapewni jego przejrzystość i
    sprawi, że merytorycznie istotne treści będą łatwo odczytywalne dla
    wszystkich zainteresowanych.
    Proszę go bezwzględnie przestrzegać!!!

    1.W tytule postu zawsze musi być zawarte czego będzie on dotyczył,
    np.: "Mięśniaki - operować czy nie?"


    2.Pytanie zadajemy poprzez kliknięcie w "odpowiedz" tematu wątku
    czyli: "**************Pytania do Pani dr koala.mb*************"
    Każdy forumowicz pilnuje swojego postu i rozwijającej się pod nim wymiany
    zdań, tzn pytania i odpowiedzi dotyczące jednej sprawy mają być zawarte w
    jednej gałęzi drzewka, nie wolno zadawać pytań niezwiązanych z tematem
    postu w gałęzi go dotyczącej.
    W praktyce będzie to wyglądało tak:

    .**************Pytania do Pani dr koala.mb*******************
    _ .Pytanie1
    __ .Odpowiedź1
    _ .Pytanie2
    __ .Odpowiedź2
    ___ .Kontynuacja do pytania2
    ____ .Ciąg dalszy odpowiedzi2
    _ .Pytanie3
    __ .Odpowiedź3

    Dzięki temu z odpowiedzi Pani doktor będą mogły skorzystać inne forumowiczki,
    które mają ten sam problem.


    3. Pytania mogą dotyczyć zakresu ginekologii i położnictwa z uwzględnieniem
    faktu, iż istnieje forum Poród bez stresu na którym Pani doktor jest ekspertem, i gdzie
    zadajemy pytania bezpośrednio związane z ciążą i porodem.


    4. Równocześnie przypominam, że Pani doktor udziela porad wyłącznie na
    zasadzie wolontariatu, z czystej sympatii do nas, nie ma możliwości robienia
    tego przez 24 godziny na dobę, proszę więc o cierpliwość i wyrozumiałość.


    Edytor zaawansowany
    • 15.01.06, 16:34
      Po odstawieniu tabletek w połowie października, miałam okres po ok. 36 dniach -
      pod koniec listopada. Od tego czasu okresu brak. Nie współżyłam od kilku
      miesięcy więc ciąża jest wykluczona. Zanim zaczęłam brać tabletki już miałam
      nieregularne okresy. Ginekolog stwierdził że unormuje sie to po 1 dziecku lub
      ewentulanie mogę wywoływać okres progesteronem (luteina 50).
      Czuję się opuchnięta, mam zmienne nastroje. Strasznie mnie to męczy. Czy warto
      wywoływać okres sztucznie czy może udać się do metod naturalnych jak np. zioła:
      nagietek, czarna malwa, wyciąg z dziurawca, lub akupresura itp. ?
      Bardzo zależy mi na odpowiedzi.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję.
      • 15.01.06, 18:04
        Być może udałoby sie spowodowac powrót naturalnych cykli za pomocą metod
        naturalnych jednak może najpierw warto znaleźć przyczyne? Aby przynajmniej w
        przybliżeniu stwierdzić o co chodzi trzeba wykonać kilka oznaczeń hormonalnych
        oraz usg. Nie napisałaś ponadto ile masz lat i jakie sa Twoje plany
        prokreacyjne. To także jest w tym wszystkim istotne.
        • 18.01.06, 11:27
          Mam 24 lata, od 7 lat z 1,5 roczną przerwą brałam tabletki. Zaczęłam brać
          własnie przez rozregulowane cykle, tak zalecił mi lekarz. Podczas przerwy
          miesiączi miałam co ok. 3 miesiące. Udałam się do zielarza, po miesiącu cykle
          się skróciły do 30 dni. Zdecydowałam się ponownie na tabletki gdyż bałam się
          niechcianej ciąży. Narazie nie planuje dziecka. Chciałabym odpocząć od
          sztucznych hormonów.
          Lekarz nie zalecił mi badań o które prosiłam. Przepisał Luteinę i powiedział że
          czasem tak jest i już...
          • 18.01.06, 22:48
            Myśle, ze rzeczywiście Twój organizm potrzebuje odpoczynku od sztucznych
            hormonów. Jesli były tak dobre efekty po ziołach może warto przez jakiś czas
            spróbować je kontynuować?
    • 15.01.06, 18:18
      Dobry wieczór Pani Doktor!
      mam problem z zajsciem w ciąże. Z męzem staranmy się o dzidziusia ok 2 lat.
      Badania męża wyszły bardzo dobrze. Moje badania hormonów równiez sa dobre. W
      październiku 2005 r. przeszłam badanie hsg które wykazało droznośc obu
      jajowodów. Lekarz powiedział że po tym badaniu powinno być w porządku powinno
      się udać-ale niestety nie wychodzi. Zaczynam się martwic coraz bardziej.
      Codalej powinnam robić? Może jakieś badania? Już nie wiem. Czy stres może byc
      powodem Pani Doktor kłopotów z zajściem w ciąże?
      bardzo prosze o odpowiedź!
      z góry serdecznie dziękuję!
      pozdrawiam!
      • 15.01.06, 21:58
        Czy Twoje cykle sa monitorowane pod względem obecności owulacji? Czy jesli
        owulacja jest proponowano Ci inseminację? Czy lekarz zaproponował Ci
        laparoskopie?
        • 16.01.06, 06:07
          Nie moje cykle nie sa monitorowane także nie wiem czy owulacja jest? A na czym
          to Pani Doktor polega i ile trwa taki monitoring cyklu? Laparoskopii też nie
          miałam proponowanej? A Pani Doktor kiedy powinno się robic laparoskopię czy
          zawsze po hsg czy sa jakieś konkretne podstawy do zrobienia tego badania?
          dziękuję serdecznie za odpowiedź!
          pozdrawiam! wink
          • 16.01.06, 15:28
            Monitoring cyklu polega na seryjnych badaniach usg począwszy od 9 dnia cyklu.
            Laparoskopia jest to jedno z badań diagnostycznych u kobiet z niepłodnością.
            Może ono wykryć np. endometriozę, czego inne badania nie są w stanie
            potwierdzić, a schorzenie to może być przyczyną problemów z zajściem w ciązę.
            • 16.01.06, 16:38
              Dziekuję Pani doktor!
              A mam takie pytanie - po badaniu hsg mam bardzo bolesne miesiączki, czym to
              mogło zostać spowodowane?
              A Pani Doktror przez cały cykl monitoruje się okres począwszy od 9 dnia? i czy
              to można w każdym gabinecie ginekologicznym monitorować ten cykl czy sa do tego
              potrzebne specjalne urzadzenia?
              a co do laparoskopii to w jakim cyklu robi się to badanie?
              dziekuję serdecznie i pozdrawiam!
              • 16.01.06, 18:08
                Co do Twoich dolegliwości to nie wiem czym sa spowodowane, musiałabym Cię
                zbadać. Monitorowanie cyklu moze odbywać się w gabinecie wyposażonym w usg z
                głowicą dopochwową. Rozpoczyna się je w 9 dniu cyklu i kontynuuje do momentu
                peknięcia pecherzyka. Laparoskopię powinno wykonywać się w I fazie cyklu, chyba
                ze od razu podejrzewa się endometriozę. Wówczas zmiany najlepiej widoczne sa z
                kolei w II fazie cyklu.
    • 15.01.06, 18:42
      Dzis w nocy obudzily mnie bardzo silne skurcze w podbrzuszu. Bol byl nie do wytrzymania, po kilkunastu minutach nie moglam nawet siedziec, ruszyc reka i noga, lezalam zwinieta w klebek. Bylam blada jak sciana, potem dostalam drgawek. Rodzice mieli juz wzywac pogotowie ale pomogly mi 2 no-spy i zastrzyk (spasmalgon). Akurat wtedy zaczal mi sie okres, ale lekkie skurcze macicy wystepuja juz od 2 tygodni (bol taki jak przed okresem). Wczesniej nigdy nie mialam podobnych skurczy, miesiaczki przechodzilam lagodnie. Dodam ze miesiac temu zaczelam uzywac Evry, mam 22 lata. Bardzo prosze Pania o zasugerowanie jaka mogla byc przyczyna tego ataku. Z gory dziekuje.
      • 15.01.06, 22:01
        Nie spotkałam sie z takimi objawami jako skutkiem ubocznym stosowania
        antykoncepcji. Z reguły jesli sa takie objawy zaleca się wrecz jej stosowanie.
        Może występować u Ciebie nadprodukcja prostaglandyn, które sa odpowiedzialne za
        skurcze macicy. Bardzo silne bóle przed miesiączką, ustępujace, bądź
        zmieniajace swój charakter wraz z jej rozpoczeciem również mogą występować przy
        endometriozie. Wydaje mi sie że nie masz na co czekać tylko skonsultować to ze
        swoim lekarzem.
        • 16.01.06, 12:27
          u mnie podobne bóle wystąpiły ale 3,5 miesiąca po porodzie... czy to mogło być
          dalsze kurczenie macicy? dodam że nie karmię piersią i że wystąpiły one tuż
          przed chrzcinami mojego synka - czyli kiedy miałam ręce pełne roboty i dużo
          bieganiny... zastanawia mnie też fakt czy to mogło być z przemęczenia, bo
          wieczorem kiedy kładłam się spać to padałam na "zęby" ze zmęczenia... pomogły mi
          dwie tabletki przeciwbólowe... więcej się to nie powtórzyło
          • 16.01.06, 15:30
            Stres może powodować różne zmiany, również takie jak opisałaś. jeśli sytuacja
            nie powtarza się i w kolejnych badaniach nic się nie stwierdza można przyjąć,
            ze tak właśnie było.
    • Gość: mała IP: *.autocom.pl 15.01.06, 20:31
      Dzień dobry
      na usg dopochwowym wykryto u mnie 4 mm zmianę. po wykonaniu cytologii (II gr)
      pani doktor stwierdziła, że to polip i że nie jest on przeciwwskazaniem do
      zachodzenia w ciążę, a słyszałam też opinie, że najpierw trzeba usunąć. Pani
      Doktor, jak to jest? Powinnam usunąć czy dać mu spokój?
      pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
      • 15.01.06, 22:03
        Moim zdaniem powinnas tę zmianę usunąć, ponieważ może ona powodować problemy z
        zajściem w ciążę ( nie musi). Poza tym trzeba to zbadać.
        • 15.02.06, 10:24
          Zdiagnozowano u mnie polipa szyjki macicy. Mam go od 3 lat, jest wielkości
          ziarnaka grochu. Dostałam skierowanie na histeroskopię. W macicy nie mam
          polipów miałam robione USG.

          Dodam, ze 5 lat temu miałam robione łyżeczkowanie, po którym dostałam
          zapalenia przydatków dlatego wolałabym go uniknąć.

          Czy przy usuwaniu polipów szyjki macicy trzeba otwierać także macicę i
          wykonywać łyżeczkowanie?
          Czy nie można ukręcić go bez takiej ingerencji?
          • 16.02.06, 09:03
            W przypadku stwierdzenia polipa szyjki macicy postępowaniem jest ukręcenie
            polipa i wyłyżeczkowanie kanału szyjki macicy. Jamy rutynowo nie łyżeczkuje
            się. Nie wiem jakie masz wskazania do histeroskopii. Jesli tak zdecydował Twój
            lekarz, to pewnie jest coś dodatkowo o czym nie napisałaś, co skłania go do
            podjęcia takiej decyzji.
      • Gość: ola IP: *.eranet.pl 17.02.06, 21:38
        właśnie dowiedziałam się że mam niewielkiego polipa w jamie macicy, czy jest
        konieczne jego usunięcie? w jaki sposób usuwają i czy to boli, jakie jest
        najczęściej stosowane znieczulenie? boję się
        z góry bardzo dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam
        • 17.02.06, 22:30
          -powinno się go usunąc i zbadac histopatologicznie. Wykonuje się to zwykle na
          drodze histeroskopii. nie jest to długi zabieg, zwykle wykonywany w
          znieczuleniu ogólnym dozylnym.
    • Gość: asiap IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.06, 21:54
      Pyt.1tongue_outani doktor,czy ww.upławy mogą być takie jak przy miesiączce,tzn
      brunatnoczerwone?Czy muszę iść z tym do mojej lekarki?
      Pyt.2:Czy można wykonywać ćwiczenia fizyczne po ww.zabiegu,a jeśli zaraz po nim
      nie to po jaki czasie?To ważne,bo wybieram się na narty..Dodam,że czuję się
      b.dobrze.Zresztą nie oszczędzałam się nawet po zabiegu.Lekarka nic o tym nie
      wspominała. Obawiam się,że właśnie to przyczyniło się do tych lekkich krwawień.
      Z góry dziękuję za odpowiedź,pozdrawiam.
      • 15.01.06, 22:06
        Plamienia a nawet wręcz krwawienia po elektrokoagulacji zdarzaja się. Na pewno
        nie powinnas współżyć przez conajmniej miesiąc po zabiegu. Co do wysiłku
        fizycznego to przez 7-10 dni nie nadwyrężaj się. Później możesz funkcjonować
        całkiem normalnie. Czy powinnas skonsultować się z lekarzem tego nie wiem,
        ponieważ nie widzę wydzieliny i nie badałam Cię sad(
    • Gość: dziewanna IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.06, 22:49
      Na samym poczatku cyklu mialam RTG zeba, czy to moze zaszkodzic jajeczku? Czy
      moge sie starac o ciaze w tym cyklu? Jajeczkowanie zwykle mam 12 dc. Z gory
      dziekuje za odpowiedz.
      • 16.01.06, 11:20
        Jeśli starania mogą odczekać miesiąc to je odłóż. Jeśli nie, raczej nie powinno
        zaszkodzić.
        • Gość: Gość E.W. IP: *.leczna.dialup.inetia.pl 16.01.06, 19:06
          Ja miałam wykonane i RTG zęba i pantogram i w związku z tym mam pytanie: ile
          powinnam odczekać ze wznowieniem starań o dzieciątko?
          Z góry dziękuję i pozdrawiam
          Gośka
          • 16.01.06, 23:00
            Napromienianie dawkami potrzebnymi do wykonania Rtg zęba czy nawet pantogramu
            wydaja się byc zbyt niskie aby spowodować jakiekolwiek uszkodzenia. Ogólnie
            uważa się, że w okresie przedimplantacyjnym, (a więc od zapłodnienia komórki
            jajowej do zagniezdżenia w błonie śluzowej jamy macicy) dawkami znacznie
            przekraczajacymi w/w wymienione, przy naswietlaniu obszaru miednicy mniejszej
            moze dojść do śmierci zarodka i w efekcie bardzo wczesnego poronienia.
            Następstwem mogą byc takze: nieprawidłowe zagniezdzenie się zarodka, ciąza
            pozamaciczna, nieprawidłowości łozyska, poród przedwczesny i bardzo rzadko wady
            rozwojowe. Prześwietlenie zebów konieczne jest jednak czasem nawet w ciąży i
            nie ma to wpływu na rozwój ciąży. Jesli niepokój Twój budzi mozliwość
            uszkodzenia komórki jajowej, to równiez musiałyby to byc znacznie wyższe dawki
            i na obszar gdzie się znajdują.
    • Gość: Marta IP: *.ghnet.pl 16.01.06, 10:27
      Od paru dni bardzo piecze mnie cewka. Z uwagi na trudna sytuacje finansowa i na
      to, ze jest to dla mnie niezwykle krepujace, wolalabym nie isc do lekarza. Czy
      sa moze jakies leki dostepne bez recepty ktore moglby mi pomoc? Jesli musze isc
      na wizyte to wybrac ginekologa, czy urologa? Bede bardzo wdzieczna za pomoc
      • 16.01.06, 11:21
        Prawdopodobnie masz zapalenie cewki moczowej bądź pęcherza moczowego. Niestety
        z tego co wiem leki na to są na receptę. Myślę, że wystarczyłoby gdybyś udała
        się do lekarza pierwszego kontaktu.
        • Gość: Marta IP: *.ghnet.pl 16.01.06, 11:55
          Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz! Wizyta u lekarza pierwszego kontaktu nie
          bedzie dla mnie problemem. Dziekuje i serdecznie pozdrawiam.
        • Gość: kami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.06, 15:08
          Bardzo prosze Pania o porade!! Po ostrej grze wstepnej, tj.pocieraniu w
          okolicach cewki,łechtaczki, od nastepnego czulam łaskotanie w okolicach cewki,
          badz cewce moczowej,jest to bardzo niekomfortowe, zglosilam sie do lekarza
          ogólnego i stwierdzil ze moze byc zapalenie cewki moczowej, przepisal mi
          furagin i masc clotrimazolum, natomiast ja od poczatku nie mam problemu z
          oddawaniem, wiec podejrzewam ze moze to nie zapalenie cewki moczowej moze
          jakies podraznienie, 4 dni biore te lekarstwa ale nadal odczuwam moze lzejsze
          laskotanie cewki. Bardzo prosze o pomoc gdzie sie z tym zglosic co stosowac?
          • 07.02.06, 23:12
            Jedyne co Ci mogę jeszcze poradzić to nasiadówki z rumianku. Furagin działa na
            bakterie, które ewentualnie mogły sie przy manipulacjach dostac do cewki i
            powodowac takie dolegliwości, tak więc dobrze żebys go jeszcze trochę
            poprzyjmowala.
            • Gość: kami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.02.06, 08:22
              Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    • 16.01.06, 10:38
      Moje pytanie dotyczy tabletek Duphaston i Progynowa. Miałam vrać je według
      schematu:
      Progynowa 21 przez 21 dni, w 12 dniu miałam brać po 2 tabletki Duphastonu, ta,
      że oba opakowania skończyłyby się tego samego dnia.
      Miałam brać 2 cykle te tabletki. Za pierwszym razem było ok, po 2 dniach od
      skończenia tabletek wystąpiło krwawienie. Następnie (po 7 dniach) miałam
      powtórzyć schemat, jadnak przez pomyłkę jednocześnie brałam Progynowę i
      Duphastoncrying zorientowałam się 4 dnia, że biorę źle, więc odstawiłam Duphaston i
      chciałam go brać juz we właściwym terminie (tj. że Progynowa i Duphaston
      skończylyby się tego samego dnia). Dzis mija 10 dzień brania tabletek i
      pojawiło się krwawienie, które mnie niepokoi:
      - powinnam je dostać za około 12-13 dni
      - ma brunatny kolor
      - jest bardzo gęste (przypomina kisiel - przepraszam za opis ale innego
      porównania nie mam)

      Prosze mi powiedzieć, czy wszystko jes dobrze, czy też powinnam udać się do
      lekarza?
      Dziękuję serdecznie i przesyłam pozdrowienia dla Pani i Bobasów smile

      --
      Mucha nie siada, komar nie kuca smile
      • 16.01.06, 15:20
        Nie wiem z jakiego powodu miałaś przyjmować te leki, więc dośc trudno mi się
        wypowiedzieć. Prawdopodobnie krwawienie które wystąpiło jest skutkiem
        niewłaściwego zastosowania leków. Myślę, że najprościej będzie skontaktować się
        z lekarzem, który Cię prowadzi i ma więcej danych na Twój temat, zeby
        zdecydował jak teraz powinnaś postapić.
        • 16.01.06, 17:03
          Leki te biorę ze względu na PCO. W każdym razie na podstawie badań (krwi,
          przysadki mózgowej, USG, badań ginekologicznych) taką diagnozę postawiono.
          --
          Mucha nie siada, komar nie kuca smile
          • 16.01.06, 18:10
            Nie umiem się wypowiedzieć. To nie jest rutynowe leczenie PCO, dlatego tym
            bardziej musisz skontaktowac się z lekarzem który takie leczenie zalecił.
    • 16.01.06, 10:51
      Zwracam sie do Pani doktor z nadzieja ze moze Pani w koncu pomoze mi zrozumiec
      co mi jest....cos bardzo dziwnego na co jeszcze zaden lekarz nie udzielil mi
      konkretnej odpowiedzi....
      Otoz od ponad roku na 5-7 dni przed spodziewana miesiaczka towarzyszy mi
      przedziwne odczucie jakbym juz okres dostala i miala juz krwawienie(czuje tak
      jakby juz leciala krew, tak jak przy miesiaczce) ale gdy
      biegne do lazienki okazuje sie ze jeszcze miesiaczka nie nadeszla (czasem to
      odczucie jest czestsze i moze trwac prawie przez caly dzien a czasem pojawia
      sie tylko raz w ciagu dnia...) Nie wiem co to jest, ale jest to uciazliwe bo
      zawsze po tym odczuciu dostaje za pare dni okres a wiec starania o dzidzie
      znow sie nie udaly...sad Dodatkowo chce dodac ze robilam sobie chyba wszystkie
      mozliwe badania i wyniki ich sa poza prolaktyna zadawalajace. Prolaktyna
      badana z marszu jest ok tylko po mtc po 1 h jest 8 razy wieksza wiec biore
      bromergon...
      Lekarze gdy pytam o to albo udaja ze nie slysza tego pytania albo mowia ze to
      jakies psychiczne... a ja wiem ze tak nie jest i boje sie ze to moze byc
      przyczna nie dotrzymania ciazy chocbym nawet w nia zaszla (bylam juz raz w
      ciazy i niestety w 7 tyg. poronilam)
      Blagam o rade!!!!.....moze Pani wie co to jest i jak sie to leczy...
      Bede wdzieczna za rade!


    • Gość: dana IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.06, 11:35
      Dzień dobry
      Chciałm zapytac o mleczno zółte upławy co to moze być,nie mam swędzenia ani
      pieczenia
      • 16.01.06, 15:22
        Prawdopodobnie zapalenie pochwy, jednak powinnaś wykonać badanie pH wydzieliny
        z pochwy i/lub rozmaz mikrobiologiczny, aby dowiedzieć się co to rzeczywiście
        jest.
        • Gość: dana IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.06, 20:52
          lekarz powiedział mi ze odrodziła sie sluzówka i dlatego te upławy czy to
          mozliwe??/
          • 16.01.06, 23:02
            Nie widziałam wydzieliny o której piszesz. Być może jest tak jak mówi twój
            lekarz.
    • Gość: kk IP: 80.54.27.* 16.01.06, 15:02
      po wyniku cytologii jw miałam pobrane wycinki z szyjki macicy i wykonane
      skrobanie kanału szyjk macicy - jak długo może utrzymywać sie plamienie po
      zabiegu??
      • 16.01.06, 15:24
        Plamienie powinno się zmniejszać i być brunatne.Zanika po 1-2 dniach. Jeśli
        jest żywoczerwone i utrzymuje się jego podobne nasilenie, to trzeba się pokazać
        lekarzowi czym prędzej.
        • Gość: AnkaKw IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 16.01.06, 16:13
          Rok temu miałam usuniętą macicę wraz z przydatkami.Ze względu na duże
          mięśniaki.Mam 53 lata.1 raz w miesiącu dostaję zastrzyk Estradiol Depot.I tu
          moje pytanie: czy to normalne,że zaraz po zastrzyku bardzo bolą mnie piersi?Są
          tak bolesne,iż uraża je nawet biustonosz.I bardzo swędzą.Swędzenie jest nie do
          wytrzymania chwilami.Poza tymi objawami mam od dłuższego czasu napadowe i bardzo
          ostre bóle w środku odbytu.Ból zjawia się nagle,jest piekący i
          rozpierający.Ustępuje dopiero po zażyciu np.Ibupromu.Czy powodem tych
          dolegliwości są te zastrzyki hormonalne?Bez HTZ czuję się podle.Mam uderzenia
          gorąca,zmienność nastroju,bezsenność i zlewne poty.Do niedawna miałam plastry
          Fem-7 lecz były za słabe.Co mam zrobić?Lekarka do której chodzę zbytnio się moim
          zdrowiem nie interesuje.Na prywatne wizyty mnie po prostu nie stać.
          • 16.01.06, 18:13
            Bóle sutków są prawdopodobnie związane z lekiem, któy otrzymujesz, bóle odbytu
            natomiast raczej nie. Tak czy inaczej może warto pomyśleć o innym leku
            hormonalnym. Może będzie lepiej trafiony?
    • Gość: joz.24 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.01.06, 19:15


      Witam!

      Chiałam poprosić o wskazówki jak mam sie zachować w nastęoujacej
      sytuacji, otóz jestem przy 6 listku Yasmin , połaczyłam opakowanie 5 i 6 - nie
      zrobilam przerwy (miała ona byc między 30 a 6 stycznia) 7 stycznia zażyłam
      pierwszą z 21 "nowych" tabletk, 13 zle sie czułam i wiecozrem zauwazyłam na
      bieliźnie ślady krwi , teraz nie ejst to juz plameinie ale krwawienie, czy to ma
      zwiazek z brakiem przerwy ? co należy dlaej robić? a jak bedzie sie miala sprwa
      z dlaszym zabezpieczeniem ?

      dziekuje

      • 16.01.06, 20:41
        Prawdopodobnie tak, jednak trudno mi cokolwiek powiedzieć na pewno. Wydaje mi
        sie że przy takich objawach powinnas skontaktować sie ze swoim lekarzem. Być
        może bedziesz musiała odstawić tabletki i do nastepnej miesiączki zabezpieczać
        sie dodatkowo, a następnie rozpocząć wszystko od nowa.
    • Gość: AnkaKw IP: 81.219.113.* 16.01.06, 19:46
      Rok temu miałam usuniętą macicę wraz z przydatkami.Ze względu na duże
      mięśniaki.Mam 53 lata.1 raz w miesiącu dostaję zastrzyk Estradiol Depot.I tu
      moje pytanie: czy to normalne,że zaraz po zastrzyku bardzo bolą mnie piersi?Są
      tak bolesne,iż uraża je nawet biustonosz.I bardzo swędzą.Swędzenie jest nie do
      wytrzymania chwilami.Poza tymi objawami mam od dłuższego czasu napadowe i bardzo
      ostre bóle w środku odbytu.Ból zjawia się nagle,jest piekący i
      rozpierający.Ustępuje dopiero po zażyciu np.Ibupromu.Czy powodem tych
      dolegliwości są te zastrzyki hormonalne?Bez HTZ czuję się podle.Mam uderzenia
      gorąca,zmienność nastroju,bezsenność i zlewne poty.Do niedawna miałam plastry
      Fem-7 lecz były za słabe.Co mam zrobić?Lekarka do której chodzę zbytnio się moim
      zdrowiem nie interesuje.Na prywatne wizyty mnie po prostu nie stać.


      • 16.01.06, 19:49

        • Re: Po usunięciu macicy IP: (2212).pai.net.pl
        koala.mb 16.01.06, 18:13 + odpowiedz


        Bóle sutków są prawdopodobnie związane z lekiem, któy otrzymujesz, bóle odbytu
        natomiast raczej nie. Tak czy inaczej może warto pomyśleć o innym leku
        hormonalnym. Może będzie lepiej trafiony?

      • 16.01.06, 23:38
        Pani doktor jestem po usunięciu macicy i też mam problem z bólem w środku
        odbytu, jest piekący, rozpierający, ciągle mam uczucie jakby coś bylo w środku
        i przeszkadzało. Byłam u proktologa wszystko ok, ginekolodzy lekceważą, a dla
        mnie to bardzo duzy problem. Zmniejsza się po distreptazie i antybiotyku
        (brałam na pęcherz, a pomógł tez i na te bóle). W zasadzie czuje to ciągle, ale
        z różnym natężeniem. Proszę napisać, co to może być i przede wszystkim, jak się
        tej dolegliwości pozbyć.
        Dziękuję
        • 17.01.06, 09:50
          Być może to nie lekceważenie Twoich dolegliwości, a brak pomysłu na to jak Ci
          pomóc. Takie powikłanie po operacji usunięcia macicy sie niekiedy zdarza i jest
          związane z techniką operacji. Niewiele można pomóc - środki p/bólowe oraz
          ewentualnie Distreptaza.
          • 17.01.06, 11:28
            Pani doktor, problem ciągnie się około dwóch lat,użyłam kupę leków
            przeciwbólowych, na distreptazę nie mogę już patrzeć, a problem ciągle jest.
            Codziennie, niezależnie od pory dnia, czy stoję, czy chodzę (wtedy się nasila),
            czy siedzę , czy leżę. Nasila sie podczas współżycia i po. Do tego mam ciągle
            problemy z pęcherzem (też od czasu operacji). Czy rzeczywiście nic nie można
            zrobić? Co to za technika operacji, która skazuje kobietę na takie problemy?
            Mam czterdzieści kilka lat. Jak mam z tym dalej życ?
            • 17.01.06, 16:32
              Bardzo mi przykro z powodu Twoich dolegliwości, jednak niewiele moge juz na ten
              temat więcej powiedzieć, a pomóc na pewno nie bardzo sad. W trakcie
              histerectomii może dojść do zbyt znacznego podszycia więzadeł krzyżowo-
              macicznych. Zapobiega to krwawieniom śródoperacyjnym, jednak w przyszłości może
              powodowac dolegliwości u pacjentek.
              • 18.01.06, 10:10
                Dziękuję za odpowiedź. Szkoda, że operacja, która miała mi pomóc pogorszyła
                zdecydowanie moje życie. Wydaje mi się, że duża ilość środków przeciwbólowych
                też nie jest obojętna dla zdrowia, ale niestety bez nich nie mogę się obejść.
    • Gość: zofia IP: *.core.lanet.net.pl / *.core.lanet.net.pl 16.01.06, 20:03
      sądzę że podwyższony poziom hormonu powoduje bolesność piersi która obecnie
      utrzymuje mi się nawet w czasie miesiączki i po.
      Niestety towarzyszy wyciek z sutków wydzieliny podobnej do siary na zmianę z
      zabarwieniem zielonym ,miewałam takie wycieki po urodzeniu dziecka z jednej
      piersi(6,5 dziecko) ale teraz dzieje się tak w obu piersiach .
      przez miesiąc brałam yasmin bo cykle bardzo obfite (mały mięsniak )
      Hormony nie wchodza w rachubę bo watroba chora a ja bym chciała coś zrobić z
      tymi wyciekami w piersi no i ta bolesność jest nieprzyjemna .
      mam 44 l. dziekuję za odp.
      • 16.01.06, 20:35
        Wyciek z brodawek sutkowych może mieć podłoże hormonalne, ale również moze byc
        objawem procesów zapalnych lub rozrostowych w obrębie przewodów
        wyprowadzających. Wydaje mi się że aby coś leczyc nalezy najpierw wyjaśnic
        przyczynę. Można to zrobic badajac wydzielinę oraz wykonując usg piersi.
    • Gość: benia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.01.06, 20:59
      Pani doktor chciałąm zapytac czy Distreptaza pomaga na obfite miesiaczki??Tzn
      mam zastosowac przed i po miesiączce ze to powinno troche pomóc
      Przepisał mmi ją lekarz i czy Endometrium w 19 dniu cyklu licząc od pierwszego
      dnia krwawienia grubośc 12 mm jest w porzadku???
      • 16.01.06, 23:06
        Distreptaza jest lekiem o działaniu p/krzepliwym. Zmniejsza powstawanie
        skrzepów jednak nie zmniejsza krwawienia - to tyle co mi wiadomo o tym leku.
        Decyzja Twojego lekarza o stosowaniu tego leku u Ciebie może jednak byc
        związana z czymś o czym mi o Tobie nie wiadomo. Endometrium jest grubosci
        prawidłowej.
        • Gość: benia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.01.06, 08:59
          Obawiam sie jednego czy ta Distreptaza nie będzie jeszcze bardziej nasilac
          krwawienia (skrzepów nie mam)lekarz powiedział ze poniewaz mnie boli brzuch juz
          12 dni przed okresem ze ona jakby wyreguluje, rozpusci to niepotrzebne ...czy
          tak może być?//pozdrawiam cieplutko
          • 17.01.06, 09:43
            Być może lekarz podejrzewa, ze masz zrosty, które powodują dolegliwości bólowe.
            Wówczas stosowanie Distreptazy jest uzasadnione. Natomiast krwawienia raczej
            nie zmniejszy.
    • Gość: g IP: *.media4.pl 16.01.06, 22:12
      Pani doktor ostatnio ju z tu z po okresie bolą mnie pierski i tak w sumie przez
      cały miesiac, czasem nie moge sie nawet dotknac, dotego w okresie owulacyjmym
      mam małe ale występujace plamienie, dodam ze przed okresem i po mam
      brazowo/czarne upławy/krew...jaka moze byc przyczyna?
      • 16.01.06, 23:08
        Za mało mam danych, ale wygląda to na objawy rozregulowania hormonalnego.
        • Gość: g IP: *.media4.pl 17.01.06, 19:54
          robiłam badania hormonalne i wyszły bardzo dobre, wiec co mam robic dalej?
          lekarz powiedział ze moga pomóc tylko tabl anty - ale ja nie chce ich brac bo
          za około rok chciałabym zajśc w ciaze, wiec co robic z tym..nic?
          • 17.01.06, 22:35
            A jakie hormony oznaczałas?
            • Gość: g IP: *.media4.pl 18.01.06, 21:25
              standardowe (cos nie moge ich znależć) - progesteron, prolaktyna, testosteron,
              estadiol chyba i TSH - WSZYSTKIE KSIĄZKOWO..
    • Gość: Mika IP: *.bielsko-biala.sdi.tpnet.pl 17.01.06, 11:03
      Mam dwa pytania:
      1. Mam bardzo bolesne miesiączki tak że dwa pierwsze dni jade na tabletkach bo
      bez nich nie moglabym normalnie funkcjonowac, ostatnio byłam u lekarza po
      środki antykoncepcyjne i zostały mi przepisane plastry Evra, czy istnieje
      możliwość że dzięki nim moje miesiączki będą chociaż troszke mniej bolesne??
      2. Drugie pytanie dotyczy tego czy można zrobic cokolwiek zeby plasterki
      bardziej trzymaly sie skory??na brzegach sie odklejaja i boje sie zeby nie
      odkleily sie calkowicie pytam bo na ktoryms forum jakas kobieta pisala ze lekko
      na brzegach przesmarowuje plasterek woda kolonska meza czy takie wyjscie jest
      dozwolone??
      dziekuje i pozdrawiamwink
      • 17.01.06, 16:35
        1) plastry sa środkiem antykoncepcyjnym hormonalnym i podobnie jak tabletki
        powoduja, ze nie masz miesiączki, wiec i dolegliwości z tym związanych.
        Krwawienie co 28 dni jest krwawieniem z odstawienia hormonów, nie miesiaczka.
        2) tego nie wiem sad(
    • 17.01.06, 16:52
      Pani doktor. 2 miesiące temu zaczęłam brać cilest. wcześniej
      robiłam badania,
      enzymy wątr i układ krzepniecia. Wszysko wyszło ok. Niestety już
      po 3
      tabletkach miałam straszne bóle głowy i lekkie mdłości, nie
      pomagały nawet leki
      przeciwbólowe. Odstawiłam je po 10 dniach. Po 3 dobach bóle
      minęły. Przy
      następnym cyklu zaczełam brać Yasmin. Tym razem jednak było
      jeszcze gorzej
      miałam straszne zawroty głowy, mdłości i bóle jakby ściskające
      czaszke. Raz
      wstałam do toalety i tak strasznie kręciło mi się w głowie, ściany
      wirowały, ze
      do łóżka wracałam na czworakach bo nie mogłam złapac pionu. Byłam
      przy tym
      zielona i spocona cała. Tabletki odstawiłam natychmiast. Dalej mam
      mdłości,
      bóle głowy i lekkie kołowanie w głowie. Minęło 5 dni od
      odstawienia pigułek a
      ja jezcze źle się czuje, czy to może jeszcze potrwać, czy wg pani
      powinnam
      pójść do neurologa? Czy może wziąć coś na poszerzenie naczyć
      krwionośnych,
      jakąś asipiryne i jeszcze poczekać na polepszenie samopoczucia?
      pozdrawiam"

      • 17.01.06, 16:58
        Jak najszybciej udaj się do neurologa. To nie są normalne objawy i dawno
        powinny juz ustąpić.
        • Gość: martyna1985 IP: 83.168.106.* 17.01.06, 20:22
          Dzień dobry. To nastąpi dopiero za rok, ale już teraz chciałałabym wiedzieć, co
          powinnam/powinniśmy zrobić, jaką dietę zastosować, jakie witaminy brać i kiedy
          zacząć??? Proszę o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam
          • Gość: martyna1985 IP: 83.168.106.* 17.01.06, 20:23
            Zapomniałam napisać o najważniejszym, kiedy zaprzestać branie pigułek??
            • 17.01.06, 22:37
              Teoretycznie trzy miesiące przed planowanym poczeciem. Z tym, ze trzeba
              pamietac, ze kobieta to nie maszyna i ze nie zawsze jest tak jak sobie by
              zyczyła.
          • 17.01.06, 22:41
            Mysle, ze najwięcej na ten temat powie Ci lekarz prowadzący. Ja nie widzę
            Ciebie nawet wiec skąd mam wiedzieć czy na przykład powinnaś schudnąć czy
            przytyc. Nie widzę twoich badań dodatkowych wiec również nie wiem w jakiej
            kondycji jest twój organizm. Na pewno powinnas zaszczepić się p/wko żółtaczce,
            rózyczce, jesli nie chorowałaś lub nie byłas szczepiona. Warto wykonac również
            badania w kierunku toxoplazmozy i cytomegalii. Trzy miesiace przed planowanym
            poczeciem powinnas rozpocząć przyjmowanie kwasu foliowego.
            • 18.01.06, 16:49
              Dziękuję. Znajdę lepszego lekarza niż mam i wszystko się wypytamsmile Mam
              nadzieję, że nie będzie mi kazał przytyć i ułoży się tak, jak tego chcemy.
              Dziękuję i pozdrawiam
              --
              *******"Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą,
              Zostają po nich buty i telefon głuchy..."*******
    • 17.01.06, 22:43
      Dobry wieczór Pani Doktor
      Jestem 2,5 roku po operacji usunięcia macicy i przydatków. Mam zachowaną
      szyjke macicy. Czuję się bardzo dobrze. Jestem na hormonalnej kuracji
      zastępczej - biorę Divigel.
      4 dni temu skończyłam kurację antybiotykową zaleconą po gastroskopii.
      Mam objawy grzybicy - swędzenie odbytu i wejścia do pochwy. Smaruję się
      Clotramizolem maścią. W celu odbudowy flory bakteryjnej przyjmuję probiotyk
      Trilac.
      Czy po takiej operacji, jak moja mogę wkladać sobie tabletki dopochwowe np.
      Clotramizolum ?
      Halszka


      • 17.01.06, 22:59
        Oczywiście, ze tak. Sama maść przy ostrej grzybicy jedynie załagodzi objawy,
        ale nie wyleczy stanu zapalnego. Pamiętaj o wygotowaniu poscieli, reczników
        przed i po kuracji, zmianie gabek, myjek na nowe oraz piciu jogurtów. To proste
        zalecenia, ale czesto pomijane milczeniem a zwiększają skuteczność leczenia.
        • 17.01.06, 23:10
          Dziękuje za odpowiedź . Zawsze wygotowuję pościel i ręczniki, więc teraz też
          tak zrobię.
          A moze po każdym podmyciu się korzystnie byloby używac czegoś
          jednorazowego, np.chusteczką higieniczną delikatnie osuszać rejon krocza. Do
          mycia używam płynu z pojemnika z pompką. Używam cały czas wkładek
          higienicznych. Chyba nie jest to przesada...

    • 18.01.06, 00:03
      biore mercilion, przeziebilam sie i nie wiem czy moge bez obaw stosowac coldrex
      max grip i polopiryne? to bardzo pilne, bo te leki naprwde dzialaja, a ja na
      razie ich nie uzywm z obawy przed wplynieciem na tabletki anty. serdecznie
      prosze o odpowiedz, pozdrawiam
      --
      glosna muzyka, ale calkiem do dupy
      • 18.01.06, 08:53
        Możesz stosować bez problemu. Pamiętaj jedynie aby pomiędzy przyjęciem tabletki
        a tych leków zachować conajmniej 2 godziny odstępu.
    • Gość: bazylia IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.01.06, 10:54
      Pani doktor, od ok. 8 m-cy na kilka (do 7) dni przed miesiaczka mam silne bole
      jajnikow, dokladnie takie jak w czasie jajeczkowania, zazwyczaj jednostronne
      (prawy jajnik), ale czasem obustronne. Nigdy wczesniej tak nie bylo. Mam 31 lat,
      jeszcze nie rodzilam, nigdy nie stosowalam antykoncepcji hormonalnej ani nie
      przechodzilam zadnego leczenia hormonalnego, nie zazywam zadnych lekarstw. Mam
      b. regularne cykle: na zmiane 25 dni, nastepny cykl 30, potem znow 25 i znow 30
      dniowy. Wykresy temperatury sa prawidlowe - okres nizszych temperatur, wzrost 13
      dc i faza wyzszych temperatur trwajaca od 13 do 16 dni.
      Czym moga byc spowodowane takie bole jajnikow? Czy to niepokojacy objaw?

      I jeszcze jedno pytanie - moje miesiaczki zawsze sa krotkie (1-2 dni) i bolesne
      (to sie nie zmienia od lat), lekarz powiedzial, ze bolesnosc miesiaczki to dobry
      znak, bo to oznacza, ze jajeczkuje. Jak bolesnosc miesiaczki ma sie do
      jajeczkowania?

      Z gory dziekuje za odpowiedz.
      • Gość: bazylia IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.01.06, 11:09
        zapomnialam napisac istotna rzecz - z badan USG wynika, ze prawy jajnik ma
        prawidlowa budowe, zadnych zmian, a lewy ma zmiany charakterystyczne dla pcos.
        Ale lewy boli rzadko, prawie zawsze jest to prawy (oczywiscie przy jajeczkowaniu
        tak samo). Bole sa dosc silne, musze lyknac tabletke przeciwbolowa.
      • 18.01.06, 22:43
        Zmienność długości cyklu nie jest tak do końca fizjologiczna. Zazwyczaj kobiety
        maja cykle o zblizonej długości, bez względu na to z którego jajnika jest
        owulacja. Nie umiem odpowiedzieć na Twoje pytanie dotyczace przyczyny
        dolegliwości, ponieważ może byc ich kilka. Musiałabym Cię zbadać, obejrzeć w
        usg, może wykonać inne badania dodatkowe.
    • Gość: sp IP: 195.245.213.* 18.01.06, 17:29
      Pani Doktor,

      wyniki z 4 dnia cyklu:
      LH - 10,1 mlU/mL
      FSH - 9,2 mlU/ml
      estradiol - 78,4 pg/mL

      wszystko mieści się w normach podanych dla fazy folikularnej, ale słyszałam
      też, że ważny jest stosunek LH do FSH i że powinna byc lekka przewaga FSH? czy
      wszystko w porządku?

      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      • 18.01.06, 22:20
        Nie można interpretować wyników w oderwaniu od obrazu klinicznego. Poproś o to
        swojego lekarza.
    • 18.01.06, 18:21
      Bardzo Pania prosze o pomoc w interpretacji wynikow meza, bo wogole nie
      orientuje sie o co w tym chodzi a strasznie sie denerwuje...
      Oto wyniki:

      Czas trwania abstynencji: 7 dni
      Upłynnienie nasienia: 60 min
      Barwa: mleczna
      Zapach: swoisty
      Objętość ejakulatu: 2ml
      pH: 8,2
      Ruch plemników po 1h:
      typ A: 27% (25 minim.)
      typ B: 15% (25 minim.)
      typ C: 6%
      typ D: 52%
      Ruch plemników po 4h:
      typ A: 9% (20 minim.)
      typ B: 18% (20 minim.)
      typ C: 20%
      typ D: 53%
      Ilość plemników w 1 ml: 73 mln (min.=20)
      Ilość plemników w ejakulacie: 146 mln (min.=40)
      Ilość komórek okrągłych: 1,6 mln/ml (max.=5)
      Test eozynowy : 15% pl.martwych
      aglutynacja (+)

      Bede bardzo wdzieczna za Pani pomoc smile
      Pozdrawiam
      • 18.01.06, 22:37
        Wynik nie jest całkiem prawidłowy, jednak do interpretacji i ewentualnego
        podjecia leczenia konieczne jest powtórzenie badania w odstępie co najmniej 2
        tygodni ze względu na znaczne wahania, nawet dobowe, w parametrach nasienia u
        tego samego meżczyzny. Zalecany okres wstrzemięźliwosci przed badaniem powinien
        wynosić od 2-5 dni, mezczyzna nie powinien przed badaniem pić piwa i innego
        alkoholu, długo jechać samochodem , przyjmowac leków oraz być przeziębiony lub
        szczepiony .
        • 19.01.06, 13:16
          Pani doktor a czy jest nadzieja na "polepszenie" plemnikow i czy jesli ja mam
          wszytskie badania prawidlowe a maz bedzie mial lepsze wyniki to czy istnieje
          choc cien szansy ze w koncu mozemy doczekac sie potomka?
          • 19.01.06, 22:38
            Nie jestem jasnowidzem sad Niewiele napisałaś o waszych staraniach oprócz wyniku
            badania nasienia a chcesz abym napisała jak widzę Wasze szanse na dziecko. Moja
            opinia niestety byłaby dość mało wiarygodna.
    • 18.01.06, 19:31
      Spirala a miesiączka, a raczej jej brak

      Właśnie mam od 4mc spirale miedzianą . pierwszy okres miałam mocny i po 2tyg od
      założenia ,drugi już normalnie po 32, normalnie ,bo do założenia spiralki
      brałam pigułki antykoncepcyjne 2lata.
      Teraz mija 43dzień i nic, a w zasadzie od 4dni boli mnie tak jak przed okresem
      i nic.
      Robiłam test ciążowy- negatywny( w 40dniu cyklu).
      Czy pigułki mogą mieć jeszcze wpływ na rozregulowany okres? Dodam ,ze tak od 25
      dnia cyklu cierpiałam na grzybice ,którą leczyłam 7dni z pozytywnym skutkiem
      globulkami dopochwowymi.

      --
      Natatickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10401;96/st/19990724/e/Natalka/k/e9d8/event.png
      Weratickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10401;9/st/20030502/e/Weronika/k/ff83/event.png
      Zdjęcia:forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=11737437&wv.x
      • 18.01.06, 22:27
        Spirala może mieć wpływ na obfitość miesiączki, ale nie na długość cyklu, chyba
        ze zawiera hormony. Nie sadzę również aby brak miesiaczki spowodowany był u
        Ciebie przyjmowaniem tabletek w przeszłosci. Nie powinnaś tego zostawiac. Zgłoś
        się do lekarza.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.