Dodaj do ulubionych

piułka a guz piersi

25.01.03, 18:10
czy to prawda że pigułka sprzyja powstawaniu nowotworu piersi? ja osobiscie
biore cilest i zastanawiam sie czy ma az tak duzy poziom hormonów ze
powinnam zaczac sie obawiac?
Edytor zaawansowany
  • katka_11 30.01.03, 10:20
    czesc, ja tez jadlam Cilest i to przez 4 lata... i nagle potem przy rutynowej
    kontroli piersi, kiedy masz ochote uslyszec, ze wszystko jest oki, pan doktor
    stwierdzil u mnie guzka. Mialam operacje, udana na szczescie, ale co sie
    strachu najadlam to moje. Guzek nie mial komorek rakowych, ale tabletek
    antykoncepcyjnych do konca zycia nieststy, sie juz nietkne. Podobna sa inne
    takie, ktore maja mniejsza zawartosc ktoregos z hormonu i mniejszy wplyw na
    piersi - nie wiem minulet czy cos takiego. A pytany przeze mnie ginekolog i ten
    gosc ktory mnie operowal, potwierdzil, ze antykoncepcja ma wplyw na piersi i
    jesli masz predyspozycje do tworzenia sie guzkow, to wczesniej czy pozniej
    bedziesz go miala....
    i tym optymistycznym akcentem koncze....nieststy, bo tabletka to zdecydowanie
    ten rodzaj anrykoncepcji, ktory najbardziej mi odpowiadal, ale coz...
  • kara13 30.01.03, 21:34
    Też miałam włókniaka w piersi i to prawdopodobnie od tabletek. Całe szczescie
    był to tylko włókniak i został usunięty. Brałam wtedy Cilest. Potem znieniłam
    na inne ale teraz od paru miesięcy całkiem skończyłam z pigułkami. Szkoda
    zdrowia. A gumka wcale nie jest taka zła smile
  • monika.antepowicz 02.02.03, 11:01
    Właściwie nie udało się przeprowadzić żadnego badania, które potwieredzałoby
    wzrost lub obniżenie ryzyka raka sutka u kobiet przyjmujących pigułki
    antykoncepcyjne . Właściwie znane jest jedno doniesienie,że takiem ryzyko moze
    wzrastać jeśli zaczyna się przyjmować pigułki antykoncepcyjne w bardzo młodym
    wieku i trwa wiele lat zanim urodzi siępierwsze dziecko.
  • kara13 02.02.03, 13:04
    No właśnie. Ja zaczełam łykać pigułki w wieku 19 lat. A guzek wyskoczył po
    jakiś 3 latach.
  • monika.antepowicz 02.02.03, 11:01
    Właściwie nie udało się przeprowadzić żadnego badania, które potwieredzałoby
    wzrost lub obniżenie ryzyka raka sutka u kobiet przyjmujących pigułki
    antykoncepcyjne . Właściwie znane jest jedno doniesienie,że takiem ryzyko moze
    wzrastać jeśli zaczyna się przyjmować pigułki antykoncepcyjne w bardzo młodym
    wieku i trwa wiele lat zanim urodzi siępierwsze dziecko.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.