Dodaj do ulubionych

zakrzepica czy zylaki???

27.02.08, 09:00
Witam, od roku brałam yasmin. Przez ostatnie pół roku zauważyłam, że zaczynają
pojawiać mi się zgrubienia w żyłach pod kolanami i męczy mnie coraz częsciej
suchy kaszel, a czasami mialam wrazenie ze mam coś na płucach. W zeszłym
miesiacu poprosiłam ginekologa o zmianę antykoncepcji na plasterki - chciałam
oszczędzić trochę żołądek. W pierwszym dniu po przyklejeniu plastra, poczułam
dotkliwy ból pod kolanami, a zgrubienie wydało mi się większe. Kaszel jak był
tak mam. Mam w związku z tym parę pytań do was. Do jakiego specjalisty udać
się z tymi żyłami i czym różnią się zylaki od zakrzepicy? U mnie w rodzinie
żylaki miała prababcia, babcia i mama i siostry babcisad I co zrobić z tym
suchym kaszlem - męczy mnie również w nocy. Czy może miec to zwiazek z
pryjmowanymi hormonami???
Edytor zaawansowany
  • Gość: emka IP: 91.104.115.* 27.02.08, 09:47
    No to w przypadku żylaków albo problemów z żyłami z tą zmianą z tabletek na
    plastry to tak jak z deszczu pod rynnę albo i gorzej. Lekarz jakiś niedouk skoro
    nie poinformował Cię,że plastry zwiększają ryzyko zakrzepicy i udaru min. o 60%
    bardziej niż tabletki i nie ściemniam tylko fakty piszę. Fakt może i plastry
    oszczędzają żołądek, ale zawsze jest coś za coś. Co do kaszlu to do ogólnego
    może prześwietlenie płuc albo inne badanie by się zdało, ale to już lekarz musi
    zadecydować bo ginekolodzy to czasem bajki opowiadają-w końcu co poniektórzy to
    niezłe gadżety zgarniają od przedstawicieli handlowych za przepisywanie
    określonych "artykułów".
  • Gość: emka IP: 91.104.115.* 27.02.08, 09:47
    No to w przypadku żylaków albo problemów z żyłami z tą zmianą z tabletek na
    plastry to tak jak z deszczu pod rynnę albo i gorzej. Lekarz jakiś niedouk skoro
    nie poinformował Cię,że plastry zwiększają ryzyko zakrzepicy i udaru min. o 60%
    bardziej niż tabletki i nie ściemniam tylko fakty piszę. Fakt może i plastry
    oszczędzają żołądek, ale zawsze jest coś za coś. Co do kaszlu to do ogólnego
    może prześwietlenie płuc albo inne badanie by się zdało, ale to już lekarz musi
    zadecydować bo ginekolodzy to czasem bajki opowiadają-w końcu co poniektórzy to
    niezłe gadżety zgarniają od przedstawicieli handlowych za przepisywanie
    określonych "artykułów".
  • doral2 27.02.08, 09:52
    eeehhh.. i nie powiedziałaś lekarzowi o tym kaszlu??

    a plastry mają jeszcze więcej hormonów niż tabletki...tyle, że omijają
    bezpośrednio wątrobę...
    --
    do wyjaśnienia....
    zamknięte!
  • Gość: m IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.02.08, 13:59
    "U mnie w rodzinie
    żylaki miała prababcia, babcia i mama i siostry babcisad I co zrobić z tym?"- masz tu odpowiedź, prawdopodobnie jesteś w tej grupie, że w ogóle nie powinnaś brać tabsów (wywiad rodzinny lekarz zrobił?),matrwiłabym się tym kaszlem i bólem w płucach, bo np. zakrzepica płuc jest bardzo groźna, a u ciebie jeszcze nogi dochodzą.
  • Gość: nina IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.02.08, 17:37
    Idź do lekarza i powiedz o niepokojących cię objawach.
  • Gość: magda IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.02.08, 10:52
    Myślę, że mam rozwiązanie dla twego problemu.Najchętniej umówię się na mieście,
    kwestia czasu i miejsca.
  • shellerka 28.02.08, 11:00
    a jakie rozwiązanie?
  • Gość: m IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.08, 11:11
    jakie rozwiązanie? Masz takie problemy i jeszcze się pytasz? chcesz łykasz, zostałaś uświadomiona, jakie może być ryzyko (tym bardziej, że jesteś rodzinnie obciążona, bo bliskie ci osoby chorują na choroby tak naprawdę wykluczające branie hormonów).No ale to twoje zdrowie, twój wybór.
  • Gość: magda IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.02.08, 11:15
    Internet jest fajną rzeczą, ale niestety nie da się wszystkiego zrobić przez
    internet, dlatego proponuję spotkanie i wyjaśnienie całej rzeczy.A wybór jest
    twój.Pozdrawiam serdecznie.
  • ulka777 01.03.08, 21:21
    magda, daj spokój. co zaproponujesz dziewczynie, ziółka dobre na
    hemoroidy i raka mózgu?
  • Gość: en IP: *.icpnet.pl 02.03.08, 00:50
    badanie krzepliwości krwi. Ale przede wszystkim- idziesz do dobrego lekarza
    rodzinnego i mowisz, co sie dzieje. on kieruje Cie na odpowiednie badania. ale
    tak czy siak tabletek nie powinnas brac, zwlaszcza ze oprocz rodzinnego
    obciazenia zaczyna sie u Ciebie cos dziac. to juz jest naprawde niebezpieczne.

    kiedys lekarz powidzial mi, ze profilaktycznie powinnam brac poł tabletki
    polopiryny czy aspiryny, która zapobiega powstawaniu skrzepów we krwi. może
    powinnaś o tym pomyslec ze swoim lekarzem.
  • rosanna 07.03.08, 14:44
    u mnie badanie krzepliwości wyszło prawidłowo, czy to wyklucza
    zakrzepicę? czy jedynym badaniem jest doppler?
    u mnie jest podejrzenie właśnie po evrze.
  • Gość: agatka25 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.03.08, 15:27
    jasne ze tabletki antykonc zwiekszaja ryzyko zakrzepicy. sama jestem
    na to dowodem. rok temu mialam ciezka zakrzepice, lekarz nie
    stwierdzil ewidentnej winy hormonów, ale sugerowal ze one
    najprawdopod zawinily. Z zylakami z tego co wiem jest inna sytuacja,
    to bardziej genetyczne. Jezeli masz predyspozycje to lepiej
    zaprzestan hormonow. ja przez 2 tyg mialam goraczke powyzej
    40stopni, w zyciu sie tak zle nie czulam, dodatkowo choruje na
    cukrzyce, takze cukry mialam niesamowicie skaczace, ci w moim
    przypadku jest bardzo niebezpieczne. pozdrawiam serdezcnie i polecam
    zaprzestanie hormonow!!
  • rosanna 07.03.08, 19:39
    Agatko czy poza gorączką miałaś inne objawy? U mnie to ból i lekka
    opuchlizna nóg. Jakie robiłaś badania, jakie bierzesz leki, jak się
    teraz czujesz?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka