Dodaj do ulubionych

endometrium - zmniejsza się po okresie?

IP: *.234.c94.petrotel.pl 26.06.09, 20:44

Byłam ostatnio u ginka, bo znowu spóźniał mi się okres (za pierwszym razem
odstęp między okresami - 2 miesiące wiec zapisałam się na wizytę).
Okres powinnam dostać 20.06 - miałam niektóre objawy zbliżającego się okresu,
które po kilku dniach ustały, a przerodziły się w typowe objawy wczesnej ciąży.
22.06 byłam u lekarza - stwierdził powiększone endometrium o 12 mm i wysłał
mnie na badanie BHCG - wynik negatywny (szkoda bo już się ucieszyłam).
26.06 - okres (opóźnienie wywołane stresem (jak sądzę), egzaminy, potem nerwy
przed wizytą u ginka)

Czy endometrium się zmniejszy? Czy powiększone już endometrium samo się nie
zmniejszy? Co o tym myślicie?

Wybaczcie moje spostrzeżenia, które niektórym mogą wydać się śmieszne, ale ja
dopiero od niedawna się tym interesuję i jeszcze mało wiem.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Edytor zaawansowany
  • Gość: emka IP: *.bb.sky.com 26.06.09, 20:49
    No zmniejsza się- przecież złuszcza się w czasie okresu-dlatego krwawisz. To tak
    na chłopski rozum.
  • Gość: rokitka IP: *.234.c94.petrotel.pl 26.06.09, 20:54
    czyli nie musi to oznaczać żadnych polipów jajnika itp?
  • Gość: emka IP: *.bb.sky.com 26.06.09, 21:02
    Grubość endometrium - u kobiet miesiączkujących powinna wynosić 8-14 mm
    (niektóre z norm wskazują wartości od 6 mm).
    W ciągu cyklu miesięcznego endo przyrasta żeby w razie zapłodnienia zarodek mógł
    się zagnieździć-jeśli do zapłodnienia nie dojdzie to narosłe endo złuszcza się i
    wtedy krwawisz.
    Tak,że skoro 22-go miałaś 12 mm i nie zaszłaś w ciążę to kolej rzeczy taka,że po
    czterech dniach doszło do krwawienia.

    Ja bym na twoim miejscu poprosiła lekarza o zajęcie się problemem tak długich
    cykli- 2 miesiące to nie jest normalne jeśli często się zdarza.
    Temperatury mierzysz?

    Skocz na forum NPR to wszystkiego się dowiesz.
  • rokitka00 26.06.09, 21:22
    Dziękuję za jasne wyjaśnienie. Mam już ustalony termin wizyty, ale jeszcze
    trochę muszę na nią poczekać.
    Przerwa może być spowodowana długoletnim przyjmowaniem tabletek anty. Po
    odstawieniu okres dostałam normalnie, następny właśnie po 2 miesiącach, a
    ostatni, czyli obecny po 6 dniach opóźnienia, więc może już będzie ok.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka