Duphaston - zaszkodził - ktoś ma podobnie? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Wiem, że były już wątki o Duphastonie, ale nie było tam tego, czego
    szukam, a poza tym nie da się już dotrzeć do piszących tam osób, aby
    wymienić się doświadczeniami. Moja ginekolożka mnie zbywa, a przez
    ostatni rok byłam u wielu giekologów. Skutek jest taki,że po roku
    leczenia Duphastonem jestem wykończona, mam przykre skutki uboczne,
    a problemy z powodu których brałam Duphaston znacznie się nasiliły.
    Nie mam juz zaufania do lekarzy, chętnie pogadam z kimś, kto ma
    podobne doświadczenia.
    • czy chodzi o ten syrop na zatwardzenie?
    • We wrześniu ubiegłego roku stwierdzono u mnie torbiel (4 cm)dostałam na to
      torbiel,dostałam na to duphaston,brałam go 3 miesiące,w tym czasie torbiel
      zmniejszyła się,ale organizm się rozregulował zaczęłam mieć plamienia tydzień
      przed okresem (chociaż teoretycznie powinien on zmniejszać plamienia)a cykle
      bardzo się skróciły z 25 dni do nawet 19 (mimo,że ten lek powinien go wydłużyć).
      Odstawiłam lek i cykle powoli wróciły do normy a torbieli pozbyłam się pijąc
      zioła. A dlaczego bierzesz duphaston?Masz za niski progesteron?
    • Gość: Kobieta IP: *.lodz.mm.pl 21.08.09, 20:01
      Brałam Duphaston z powodu: bardzo dokuczliwego PMS - trwającego u
      mnie 12 dni przed okresem, z powodu małych torbieli na jajniku
      (efekt nieudanych owulacji) oraz przede wszystkim z powodu braku
      krwawienia miesiączkowego. Miesiączka to u mnie dosłownie jedna mała
      plamka czarnej krwi. Rok temu poroniłam.
      Skutki uboczne: znacznie przytyłam, a jem mniej niż kiedyś, stany
      depresyjne, bolesność piersi, mdłości, zniszczona wątroba - co
      spowodowało alergię i osłabienie odporności.
      • Gość: ada IP: *.adsl.inetia.pl 21.08.09, 20:27
        na PMS jest także provera. ( niestety takze niszczy wątrobe) ,
        na PMS ktory takze przechodze 14 dni przed okresem biore mastodynon, naprawde
        poprawilo mi sie znacznie, jesli starsz sie o dziecko wowczas jest Ci potrzebny
        progesteron i mastodynon tego nie zastąpi, ale na PMS jest dosc skuteczny.
        Jak dlugo bralas ten lek, bo ja planuje wziąść jeden cykl czyli 10 tabletek, i
        mam nadzieje ze wątroby sobie tym nie dobije, poniewaz mam juz zniszczoną innymi
        lekami.
        Pozdrawiam.
        • Gość: ada IP: *.adsl.inetia.pl 21.08.09, 20:29
          oj przepraszam nie doczytalam ze bralas rok smile
          • Gość: Kobieta IP: *.lodz.mm.pl 21.08.09, 20:35
            Jeśli masz już zniszczoną, to lepiej poszukać innych rozwiązań. O
            Duphastonie mam złe zdanie, bo mam złe doświadczenia. Pogorszyło mi
            się.
            • Gość portalu: Kobieta napisał(a):

              > Jeśli masz już zniszczoną, to lepiej poszukać innych rozwiązań. O
              > Duphastonie mam złe zdanie, bo mam złe doświadczenia. Pogorszyło
              mi
              > się.

              ja biore Duphaston od prawie 2 lat, mam regularnie mierzony poziom
              hormonów, niestety poziom Progesteronu mam niski i musze brac, mam
              regularnie badane enzymy watrobowe- po roku takiej kuracji takie
              badania to jest wrecz konieczność, watrobowe badania mam OK dlatego
              lekarka zdecydowała sie na kontynuację terapii Duphastonem,a wrecz
              zwiekszenia dawki do 2 tbl dziennie(od 16-25 dnia cyklu)bo miałam
              Progesteronu we krwi zaledwie 0,9ng/ml kiedy Ty miałas badany poziom
              hormonów a zwłaszcza Progesteronu? Czy miałas robione badania watroby
              (ALat, Aspat)? Szczerze to wiecej słyszałam złych opini na temat
              leczenia odpowiednikiem Duphastonu czyli Luteiną, na temat leczenia
              Duphastonem złych opini nie słyszałam, oczywiscie pod warunkiem ze
              jest brany tylko wtedy gdy to konieczne a nie dla widzimisie lekarza
              w dodatku nie badajacego poziomu hormonów a podajacego leki
              hormonalne


              --
              Dominika 27.07.2007
      • Gość: ! IP: *.lodz.mm.pl 21.08.09, 22:33
        najgorsze jest to, że lekarz, który przepisał mi Duphaston też nie
        chciał mi dac skierowania na badanie hormonów i dał mi ten hormon w
        ciemno, na oko, zupełnie niepotrzebnie. Nie ufam już lekarzom.
    • Gość: rza IP: *.aster.pl 22.08.09, 20:00
      progesteron doustny obciąża wątrobę, może lepiej go zamienić na dopochwowy?
      pogadaj z ginem, a brać coś dobrze skoro @ takie marne! jest luteina jeszcze,
      utrogestan....
    • Gość: sonia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.08.09, 21:25
      ten lek został wycofany w wiekszosci krajów- moze powodowac min maskulinizacje
      płodów zenskich
      • Gość portalu: sonia napisał(a):

        > ten lek został wycofany w wiekszosci krajów- moze powodowac min
        maskulinizacje
        > płodów zenskich

        a moge sie zapytac skąd to wiesz? czy to napisałas ot tak czy masz
        na to jakies dowody, chodzi mi o artykuły w internecie bądź inne, bo
        szczerze to pierwsze słysze że Duphaston został wycofany z
        wiekszosci krajów, biorąc pod uwage ze produkowany jest i tak poza
        Polską bo w Holandii


        --
        Dominika 27.07.2007
        • Gość: ? IP: *.lodz.mm.pl 26.08.09, 00:41
          chodziło o Duphaston?
          • Gość: magda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.09.09, 17:03
            hej, ja tez mam złe doświadczenia z tym lekiem, podczas brania
            zauważyłam ze około 12-15dc mam plamienia i później znowu od 19-20
            dnia cyklu az do @ plamię na brązowo, brałam go po 2 programach ivf
            w dosć duzych ilościach i niestety ale zauważyłam takie skutki
            uboczne jak piszę. jestem pewna ze to wynik działania tego leku.
            • Ja go bralam ze 3 lata-brak skutow ubocznych. Pozniej tylko sie
              okazalo,ze mam za wysoka prolaktyne. Teraz, kiedy mam juz progesteron
              wyregulowany, wyszla nadczynnosc tarczycy.
              propnuje zmienic ginekologa-endokrynologa.
              I zrobic poziomy hormonow (szczegolnie PRL + PRL z obciążeniem,
              Progesteron) + tarczycowe tsh, ft3,ft4, alat, aspat (moze tez
              przeciwciala tarczycowe).
              Dodam,ze caly czas brania duphastonu mialam mierzony poziomy hormonow
              (po czasowym odstawieniu, zeby organizm nie byl na lekach).
              --
              szczęśliwa żona swojego męża smilehttp://www.e-
gify.strefa.pl/gify/okazjonalne/slub/slub24.gif
              Propozycja dla Ciebie
        • progesteron to hormon zenski - jak moze on wplywac na
          maskulinizacje ????
          jakis czas temu tu na forum widzialam takie tezy ze Duphaston
          zazywany w ciazy powoduje feminizacje plodowo meskich to juz byloby
          bardziej logiczne
          ale nie potwierdzone
    • Gość: milena IP: *.rzeszow.mm.pl 21.09.09, 17:20
      ja po duphastonie poroniłam. Teraz żałuję że go brałam
      • Gość: beta IP: *.171.118.226.static.crowley.pl 21.09.09, 19:22
        Skąd wiesz, że to duphaston spowodował poronienie. ten lek jest
        zalecany dla podtrzymania ciąży. Jeżeli poroniłaś go biorąc to jest
        więcej niż pewne, że nie biorąc go poroniłabyś także.
        • Gość: ada IP: *.adsl.inetia.pl 21.09.09, 22:25
          do papuzka_ gda
          Odstawilas duphaston i ppjawila sie nadczynnosc, gdzies czytalam podobny
          przypadek...
          ja wzielam jeden cykl ten lek (10 dni) , zbadalam hormony tarczycy i wyszla
          niedoczynnosc. Wczesniej mialam hormony tarczycy w normie.
          Nie wiem o co tu chodzi, musze brac progesteron, i chyba odstawie duphaston i
          zaczne brac luteine.
    • Gość: ana IP: *.adsl.inetia.pl 20.06.14, 15:52
      depresja, dodatkowe plamienia po okresie, spadek wagi, brak apetytu i nerwowość. Nie wiem czy to przez ten lek, ale wygląda na to, że tak...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.