Odkopałem fundamenty - co dalej (izolacja)? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,
    Chcę położyć na fundamenty izolację i sytuacja wygląda następująco
    images38.fotosik.pl/758/fada06daf087abc3.jpg
    images50.fotosik.pl/766/be39ca37efe20d85.jpg
    Fundamenty są odkopane aż do ławy (głębokość rowu ponad 2 metry), dom z ok. 1940 roku.

    Chcę założyć izolację na widoczną ścianę i fundament - czy możecie podpowiedzieć co i jak po kolei zrobić?

    Generalnie plan był taki aby to co teraz widać posmarować jakimś odgrzybiaczem, następnie zagruntować, pomalować jakimś mazidłem izolującym, przykleić styropian, przymocować folię kubełkową i zasypać fundament.

    Jak to oceniacie? Problem stwarza od pewnego poziomu bardzo nierówny fundament, na który raczej styropianu nie da się położyć? Robić jakiś drenaż?

    Z góry dzięki za pomoc
    • Gość: hascofungin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.03.11, 16:16
      Pomożecie? Proszę :)
    • Gość: cromwell IP: *.163.246.94.ip4.artcom.pl 30.03.11, 16:27
      to poszerzenie muru to zdaje sie juz lawa fundamentowa
      popraw mnie jesli sie myle
      czlowieku nie zdajesz sobie sprawy
      ze napor od srodka na lawy czesto powoduje rozjechanie scian budynku i chatynka zlozy sie jak karciana zabawka
      skoro lawy sa odkryte izlouj czym predzej i zasyp je zageszczajac solidnie
      tam nie ma prawa byc styropianu
      powyzej owszem
      ale tylko w przypadku piwnicy
      kolejnosc jak podales
      nie widze wody w wykopie
      to na cholere ci drenaz

      pzdr.
      • Gość: hascofungin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.03.11, 18:00
        Do Cromwell:
        czy to rzeczywiście jest tak niebezpieczna sytuacja?
        są to po prostu stare fundamenty.

        dziś wszystko zostało zagruntowane rozcieńczonym dysperbitem w stopniu pół na pół z wodą.

        Jutro chcemy wszystko przemalować już nierozcieńczonym dysperbitem.

        Piszesz, że sytuacja jest niebezpieczna, ale przecież chyba tak się to robi, chyba, że chcesz powiedzieć, że kopaliśmy zbyt głęboko?
        • Gość: cromwell IP: *.163.246.94.ip4.artcom.pl 30.03.11, 18:32
          zawsze odkopuje sie tylko fundamenty
          law nigdy sie nie rusza
          po drugie fundamenty odkopuje sie etapami nigdy calymi scianami z naroznikami
          po trzecie tego rodzaju prace wymagaja stalego nadzoru osoby z papierami
          myzial te lawy i zamawiaj zageszczarke

          dysperbit mimo wodorozcienczalnosci jest lepikiem na zimno zwierajacym rozpuszczalniki
          rozpuszczalniki reaguja ze styropianem czy stryodurem
          jezeli musisz ocieplac kladz izolacje na grzebieniu
          wlasciwie to zawsze kladzie sie izolacje na grzebieniu
          bowiem napor ziemi polamie styropian klejony na plackach

          pzdr.
          • Gość: tomek-dortmund IP: *.dip.t-dialin.net 30.03.11, 21:54
            Dokladnie tak jak wyzej, ja osobiscie przed gruntowaniem latam zaprawa murarska wszystkie wglebienia, masa szybciej schnie i mniej zuzywasz owej masy izolujacej. Wrzuc jednak ten drenaz, kosztuje grosze, a w razie czego nie bedziesz musial odkopywac calej sciany tylko podlaczysz dalej. Drenaz zasyp zwirem, na zwir daj fleece filtrujacy. Co do styropianu, to zawsze sie stosuje, juz ze wzgledu na warstwe ochronna dla izolacji, przy zageszczaniu w warstwach co 40cm zawsze moze zdarzyc sie kamulec i uszkodzic izolacje. Pociagnij owy fleece filtrujacy do samej gory nad styropian, lepiej pianka ekstrudowana(twarda niebieska albo zielona 60).
            Naprawde za gleboko wykopales, przysyp i ubij na 10cm od gornego kantu gzymsu lawy.
    • Gość: kret IP: *.lodz.msk.pl 30.03.11, 19:01
      1. odkopuje sie odcinkami, szczególnei trzeba uważać w naroznikach...
      jesli juz jest odkopane to trzeba si epospieszyć a przy zasypywaniu zagęszcać, ale warstwami nei grubszymi niz 15-20 cm i to nie byle czym tylko kruszywem które da sie zagęścić... broń boze humusem
      2. jesli jest to piwnica i walczymy o termicznośc to warto przykleić płyty XPS lub względnie EPS hydrofobowy... twedy nei potrzebujemy już folii n azewnatrz...
      w przypadku zwykłego np EPS 100 siatkujemy i maziamy dsperbitem lub podobnym
      3. jesli tylko walczymy z wodą 2 x dysperbit i zasypujemy
      4. jesli warunki gruntowe (ale nie widać zeby był awoda) to wtedy warto zdrenować opaskowo i wykonać studnie retencyjne

      5. powodzenia!!
      • Gość: hascofungin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.03.11, 22:21
        Plan jest taki:

        images41.fotosik.pl/762/dcbec253de1a26b4.jpg
        Do tej pory zagruntowałem dysperbitem ( wymieszany pół na pół z wodą).
        Jutro chcę posmarować nierozcieńczonym dysperbitem.

        Kupiłem styropian 5cm, który chcę kleić na placki, a żeby się trzymał dysperbitu kupiłem klej do styropianu z tej samej firmy co dysperbit i chciałem kleić ten styropian na plackach.

        Na styropian chcę położyć siatkę i przejechać ją klejem do siatki - teraz powstaje pytanie czy styropian, na którym znajduje się siatka też przemalować dysperbitem.

        Poprawcie mnie proszę jeśli coś jest nie tak. Zastanawiam się też na ile z ziemi wypuścić folię kubełkową i jak ją przymocować do styropianu no i w ogóle jak daleko w ziemi ta folia ma sięgać?

        Aha, ściana ma długość 11m, i chcę położyć folię kubełkową jednym pasem o szerokości 3m to mam szukać folii kubełkowej właśnie o takiej szerokości czy wziąć np. dwa jedenasto metrowe odcinki o szerokości 2m i zrobić jakieś łączenie, zakładkę?
        • Gość: kret IP: *.lodz.msk.pl 30.03.11, 22:59
          nie rozumiem po co ten styropian? jeśli ma spełnic funkcje termiczną to powinien być doprowadzony do głebokości przemarazania... no i sciana przyziemia te zocieplona w przyszłości.

          płyty polistyrenu na klej bitumiczny (z rodziny Dysperbitu to Izolbet S) na placki
          potem klej-sitaka-klej dysperbit

          folia kubełkowa to moim zdnaiem zbędny zabieg... ochroni jedynie mechanicznie z reszta folia kubełkowa nie ma funkcji izolacji przeciwilgociowej... ma za zadanie uwalniać wilgoc ze sciany dlatego ma te kubełki i nimi dotykamy do ściany...ma sens jak mocowan ajest do równej powierzchni...
          w Twoim przypadku jak bedzi tak jak n arysunku to zamiast uwalniać wilgoć folia bedzi pełniła role "łapacza wody opadowej ściakajacej po scianei przyziemia"... moim zadnaim jesli planujesz izolowac wyzej ściane to wykonaj kapinos (min 3-4cm) a wokól budynku wykonaj opaskę ograniczającą napływ wody blisko sciany fundamentowej... do tego odprowadzenei wody z rur spustowych i bedzi to wystarczajace...
          skoro nei masz wody w wykopie to nei ma co ściany izolowac atomowo.

          zamiast folii kubełkowej wykonaj solidną izolację masa bitumiczną... oprócz rozcieńczonej 1 x jeszcze 2 x dysperbit ale nierozcieńczony
          w przypadku neirównej powierzchni tylko taka izolacja zapewni szczelność

          powodzenia :D
          • Gość: hascofungin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.03.11, 23:30
            Decydując się na klejenie styropianu sugerowałem się tą ilustracją zamieszczoną w Muratorze
            images43.fotosik.pl/768/72768612f73629cc.jpg
            Co do folii kubełkowej:
            chcę ją zastosować aby nie uszkodzić warstwy hydroizolacyjnej wykonanej z dysperbitu.
            Czy w takim razie folia kubełkowa może być położona tak żeby ściana mogła pod kubełkami "oddychać" i jednocześnie żeby w ziemi nie gromadziła się woda?
            images47.fotosik.pl/768/bad47f5456a36d1c.jpg
            Co do dysperbitu to wpierw wszystko zagruntowałem rozcieńczonym dysperbitem, a następnie chcę położyć dwie warstwy nierozcieńczonego desperbitu - czy te rozwiązanie jest skuteczne?
            • Gość: kret IP: *.lodz.msk.pl 30.03.11, 23:41
              ach ten murator... i te rysunki... zawsze mnei śmieszy, ze to tak łądnei na rysunku wyglada... rzeczywistosc jest jednak znacznei bardziej fikuśnie nierówna...
              rysunek z zasady poprawny bo ten 1m poniżej to własnei zeby minac strefe przemarzania (w zalezności od loklizacji na terenei Polski od 0.9m do 1.4m)
              i tak jak Ci pisałem... izolacja przeciwilgociowa to 2 x masa i na to płyty izolacji...

              folia kubełkowa jest okrutna w montażu... jest zbyt sztywna i zastosowana na nierównej powierzchni nei spełni swojego zadania co więcej powstan pustki przy zasypywaniu... folię stosuje sie do muru nieizolowanego... scian ai tak juz nie doddycha bo zamolowałeś dysperbitem i DOBRZE! to po cholere ta folia tak?

              co do mechanicznego uszkodzenia polistyrenu... podejrzewam ze kupiłeś EPS 20 to on wytrzyma, poz atym wzmocniomy siatką i klejem... jak si eboisz to zastosuj podwójnei pasy folie PE 0,2mm na powierzchni płyt i wywiń je potem w opaskę obwodową...
              ogólnei to jak zasypujesz recznei to krzywdy izolacji nei zrobisz ;D

              pozdrawiam
              krecik
              • Gość: tomek-dortmund IP: *.dip.t-dialin.net 30.03.11, 23:54
                krecie jeden, autor postu musi zagescic ziemie i to nie recznie tylko maszynowo.
                Najwazniejsze zeby masa izolacyjna wyschla, a sprawdzasz to przytykajac palec do powloki i krecac, jesli odcisk sie odksztalci to jest sucha i mozna dac styropian i zasypac zageszczajac. Jak na rysunku widac, sa fugi w ceglowce, w tych miesjcach masa nie wyschnie wystarczajaco bo jest na 2cm gruba, a po zasypaniu wogole nigdy nie wyschnie. Zreszta nastepna fuszera sie szykuje, jak juz zaczynacie styropian pod ziemia klejem i siatka obrabiac, ja pierdo....le
                • Gość: hascofungin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.03.11, 00:27
                  Kurcze, niby teoretycznie banalna sprawa zrobienie takiej izolacji, a zdania tak podzielone, że już nie wiem kogo słuchać.

                  Jedna osoba mówi styropian tak, druga, że nie, jedna osoba żeby dać siatkę i zaciągnąć druga, że nie.

                  Już sam nie wiem jak to zrobić - na razie wiem tylko, że dysperbit jest OK, a reszta nie za bardzo.
                • Gość: kret IP: *.lodz.msk.pl 31.03.11, 08:24
                  a gdzi ja napisałem że reczni ma zagęszczac.... ma zagęszczac wartswami po 15-20 cm, jak najbardziej maszynowo... krecik sie zdenerwował i odsyła do postów powyżej ;)

                  Tomku sprawdzanei podajesz rzeczywiscie profesjonalne....
                  jeszcze jakbyś doczytał to polistyren klei si eklejem ale klejem bitumicznym a siatka ma go wzmocnic a tylko dlatego ze jak to człowiek ma w naturze oszczędza.... nie trzebe tego robic stosujac płyty XPS a nie EPS... ale jak zwykle cena decyduje...

                  to jest ceglana ścian i ona wyschnie znacznei szybciej niż betonowa... to chyb aoczywiste z enei zasypuje sie zaraz po mazaniu bitumem...

                  oj bede sie bronił...
    • Gość: cromwell IP: *.163.246.94.ip4.artcom.pl 31.03.11, 19:47
      sam sugerowales izolacje styropianem
      widocznie grzejesz piwnice i masz w niej pomieszczenia uzytkowe
      jezeli piwnica jest piwnica
      nie szalej
      bo zastanie ci brzydka polka na fundamencie
      na ktorej bedzie osadzac sie brud glony i bedzie splywac pod ocieplenie woda

      z zageszczaniem koledzy lekko sie rozpedzili
      proponowalem najszybsze zasypanie i zageszczenie law fundamentowych
      nie fundamentow!
      wyjasnie jak krowie na miedzy
      lawy odkryte - napor ma lawy od srodka domu - tendencja do rozjechania scian
      piwnica - zageszczanie terenu na wysokosci fundamentu spowoduje wciskanie scian do piwnicy czyli wpychanie scian do srodka
      to tez grozi zawaleniem budynku
      w najlepszym razie przy ubijaniu stopa co 25 cm fundament spęka i gowno z izolacji
      panimajesz towariszcz?
    • Gość: polop IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.03.11, 20:52
      właśnie skończyliśmy taką robotę, dokładnie zrobiliśmy to co pisałeś, tylko zamiast styropianu daliśmy styrodur ósemkę, a w wykopie pojawiła się woda, więc zrobiliśmy drenaż
      • Gość: polop IP: *.internetdsl.tpnet.pl 31.03.11, 21:13
        Jeszcze raz - po odkopaniu i oczyszczeniu fundamentu pokryliśmy ją gruntem z icopala, potem dwa razy mazią też z icopala, po 24 godzinach, jak rozpuszczalnik odparował położyliśmy ósemkę styroduru, na to kubełek, potem drenaz opaskowy , rury odprowadzające wodę z rynien, zasypaliśmy żwirem, ziemią, dziś weszła ekipa do układania kostki brukowej, styrodur wychodzi ponad poziom ziemi jakieś 30 -40 cm, i będzie łączony z izolacją - styropianem na powierzchni, dom jest częściowo podpiwniczony - około 1metr jednej ściany jest wkopany w ziemię, pozostałe na powierzchni. wnętrze jest ogrzewane - jest to normalne mieszkanie, był problem z zawilgoconymi ścianami i wilgoćią w mieszkaniu.
    • Gość: O restes IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.04.11, 16:53
      Czytam ,czytam i jakoś nie doczytałem się ,ale jeszcze poczytam. Czy chodził z Was ktoś w butach z ,,ceraty,skaju albo w szczelnych gumiakach" albo czy zimą próbował z was ktoś założyć na stopę worek foliowy do buta ?co czuł poza wilgocią? a chodziliście w butach z przewiewem ?./nie mam tu na myśli mitu o oddychaniu ścian tylko tą ogólnie znaną zasadę, że suche jest najlepszym izolatorem ciepła-zimna/
      Po to jest ta folia kubełkowa ,prawidłowo wykonana w miejscach połączeń zapewniająca odwodnienie i brak przecieków wody gruntowej z naporu czyli w miejscach łączy.Alby skutecznie zwiększyć sposób połączenia ,jako zwiększenie uczczelnienia stosuje się jeszcze spore zakładki./aby woda jak już przejdzie a nie powinna to nie szła po ścianie na boki tylko miała możliwość spłynięcia w dół do sączków i drenów/ Przy zasypywaniu trzeba bardzo uważać aby nie uszkodzić tej folii ,nie przedziurawić jej czymś a jak już to odpowiednio to naprawić,fachowo/
      UWAGA ! są jeszcze takie ,,mózgomłoty szkolone" ,że potrafią fole kubełkową umieścić drugą stroną,pozbawiając fundamenty przewiewu a zatem pozbawiają fundament możliwości wysychania,odparowywania wody ,wilgoci.Folia ma wystawać dobrze ponad grunt i być zakończona listwą napowietrzającą która ma kapinos i nie wpuści wody deszczowej między folie a fundament,tu ścianę.
      Na folie kubełkową na wierzch można przymocować mocniejszą siatkę metalową i położyć np cokolik z licówek albo płytek na zaprawie klejowej.
      W prawidłowo wykonanej izolacji folią kubełkową osobiście niczym bym nie smarował ścian a odstukane cegły pozostawił czyste /lub wg zaleceń instrukcji producenta folii kubełkowej-ten wynalazek zasługuje na Nobla /,no może ponapuszczał bym jakich kryształków -iniekcje ciekłokrystaliczną .Szpryce cementowe zachowują się jak folia a różne smarowidła na bazie lepików i styropian utrudniają przewietrzanie a mokre wcale nie izoluje termicznie/
      A jeden z panów proponuje drenaż -polecam w tej wersji co ten pan wspomina z obwinięciem fizeliną i obsypaniem jakimiś kamyczkami-grysem ,białym piaskiem.Piasek w celu ubicia polewał bym mocno wodą w celu mocnego zagęszczenia lub ubijał jakimś wibratorem mechanicznym.
      Ubijanie ,a raczej zagęszczanie piasku wodą, bardzo dużą ilością wody jest najskuteczniejszą metodą ubijania ale cena wody wiadomo jaka jest to myślę, że tańsze będzie ubijanie mechaniczne.Wybór sprawą inwestora.

      CIEKAWOSTKA :
      z prawidłowo ,dokładnie i szczelnie wykonaną izolacją z folii kubełkowej nawet jak by fundamenty były wykonane z gipsu nic by się nie stało gipsowi !!!!

      Podobnie z paroizolacjami jeśli ściany były by wykonane z gipsu a paroizolacja prawidłowo wykonana też by się nic nie stało ze ścianami !!!

      Szkoda, że producent NIDA GIPS nie zasponsoruje w reklamie ,że można takie coś postawić.Ale od walki z przekonaniami to był Don Kiszot ludzie nauczeniu bunkry budować .

      DO KOMENTATORÓW = wtedy bardzo ładnie wyszły by miejsca popełnionych błędów w wykonaniach połączeń, odwodnień i fachowości wykonujących ku nauce.

      Osobiście uważam ,że umieszczanie styropianu pozbawia swobodnego przewiewu powietrza,osobiście w te miejsca nie dawał bym styropianu .CO na to prześwietni projektanci ??
      Jak jest w projekcie tak się wykonuje ale w mojej chatce panuje suchość od dołu fundamentu po czubek dachu.

      O restes
    • oto dwa ciekawe artykuły na temat rozwiązań przy budowie fundamentów - opisują wykonanie i nowe technologie, a także najczęściej popełniane błędy. warto wiedzieć, jakich działań unikać:
      www.izolacje.com.pl/artykul/id998,hydroizolacje-fundamentow-w-nowych-technologiach
      www.izolacje.com.pl/artykul/id976,rozwiazania-technologiczno-materialowe-fundamentow-podstawowe-bledy-
    • mnie też czeka izolacja fundamentów ale ja chyba wynajmę firmę bo rodzinnie tu raczej nic nie zdziałamy. a czy można pominąć izolację z zewnątrz i zrobić tlyko wewnątrz jesli chce w piwnicy zrobić pokój?
    • Rzeczywiście, można sobie narobić kłopotu, jeśli przy wznoszeniu fundamentów pominie się wykonanie izolacji wodochronnej lub wykona się ją błędnie. Oto ciekawe teksty na ten temat:

      www.izolacje.com.pl/artykul/id998,hydroizolacje-fundamentow-w-nowych-technologiach
      www.izolacje.com.pl/artykul/id7,suche-fundamenty-to-podstawa
      www.izolacje.com.pl/artykul/id976,rozwiazania-technologiczno-materialowe-fundamentow-podstawowe-bledy-
    • Gość: inżynier IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.06.11, 11:16
      znajdziesz w projekcie......

      Jak nie ma projektu to pozostaje żebranie na forach o podanie za darmo rozwiązania technicznego wymagającego wiedzy technicznej.
    • Gość: Grzegorz IP: *.bialapodlaska.vectranet.pl 25.08.11, 13:17
      Cześć
      czy mozesz powiedzieć co zrobiłeś dalej z tym nierównym fundamentem
    • Gość: Kamil IP: 212.200.23.* 29.08.13, 10:52

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.