Dodaj do ulubionych

Uwaga na bagażniki na klapę!

04.07.09, 17:20
Dzisiaj pierwszy raz założyłem mój nowy bagażnik firmy Padova (aluminiowy na 3 rowery) na klapę bagażnika. Zamontowałem go zgodnie z instrukcją. Przejechałem dystans ok 50 km. Jechałem bardzo ostrożnie powoli przyspieszałem i hamowałem. Jechałem max 70 km. Po sdemontowaniu :
- wgniecona klapa bagażnika
- porysowany lakier (samochód był czysty)

Zdecydowanie odradzam!!!
Edytor zaawansowany
  • 06.07.09, 13:13
    Generalnie zgadzam się z Tobą. Staram się odradzić zakup tego typu bagażnika
    swoim klientom, ale części z nich nie da się wytłumaczyć, że takie rozwiązanie,
    na paskach, to nie nasze drogi, nie na wszystkie typy aut, nadwozi. Klient ma
    rację, wie czego chce i często jest uparty, kupuje, mimo rad, a później
    przychodzi z reklamacją, że klapa wgnieciona, bagażnik wymagał częstej kontroli,
    że....
    Nie twierdzę, że tak było z Tobą, daleki jestem od zarzucania Tobie takiego
    zachowania, mówię tylko o postawie wielu klientów.
    Bagażnik mocowane do tylnej klapy są idealne, ale na autostrady, proste, bez
    nierówności drogi. U nas, jak wiadomo, jest z tym problem. Na dołkach takie
    bagażnik potrafią się wypinać, tzn jedna z taśma wyskakuje zza klapy, bagażnik
    bardzo pracują opierając się o klapę, szybę czy zderzak. Ja zdecydowanie
    odradzam montaż takiego bagażnika na nadwoziu typu sedan, jakie masz nadwozie ?
    Co innego bagażnik Thule, Mont Blanc, zaczepiane też za klapę, ale tylko za dół
    i górę, bez boków. Zaczepiane specjalnymi metalowymi, bardzo mocnymi zaczepami,
    do kombi i hatchbacków, nie do sedanów. Ale nawet w tych systemach mogą wystąpić
    drobne porysowania, brudu w powietrzu jest dużo, a bagażnik pracuje.
    Drodzy klienci--słuchajcie rad specjalistów, dawajcie się przekonać, że to my
    często mamy rację, a takich niezadowolonych będzie mniej.
  • 06.07.09, 21:34
    Zdecydowanie się z tobą zgadzam. kupujac bagaznik powiedziale, sprzedawcy ze interesuje mnie dobry bagaznik obojetnie za ile.doradzil mi na tylna klape twierdzac ze jest latwy w montazu i latwo zamontowac go na samochod. Mam sedana. Dzis rizmawialem ze sprzedawca i powiedzial ze mam go oddac i wymieni mi na bagaznik na dach. Mam nadzieje ze z tego typu bagaznikiem nie bede mial problemow :)
    Dziekuje za info i pozdrawiam
  • 07.07.09, 09:59
    Nie powinieneś mieć problemów, ale pod warunkiem właściwego dobrania bagażnika.
    Czasami, nawet jeśli bagażnik jest katalogowany do danego auta, nie do końca
    pasuje jak powinien. Takim, wg mnie standardem, jest bagażnik polski lub
    francuski, do niektórych aut japońskich. Niby pasuje właściwie, ale przygniata
    dach. Warto w takim przypadku dopłacić "kilka dyszek" i kupić bagażnik trochę
    wyższej klasy. Myślę, że po wpadce z doradzeniem bagażnika na klapę, tym razem
    sprzedawca doradzi właściwie.
  • Gość: jaba98 IP: *.play-internet.pl 07.03.13, 14:55
    Witam, przeczytałam Pana posta w temacie bagażników rowerowych i w związku z tym mam pytanie, jaki bagażnik na klapę firmy Thule lub Mont Blanc poleciłby mi Pan do VW Passata Kombi B5? Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • 07.03.13, 16:02
    Dzień dobry.
    www.montblancgroup.com/global/bike-carriers/rear-hanging-three-bike-bike-carrier-easy-go-11
    www.montblancgroup.com/global/bike-carriers/rear-standing-two-bike-bike-carrier-easy-go-11
    Uchwyt Mont Blanc w którym rowery wiszą za ramy kosztuje ok 520 zł
    Uchwyt Mont Blanc w którym rowery stoją na kołach kosztuje ok 880 zł ( na dwa rowery ), oraz 1080 ( na 3 rowery ). Ceny nie obejmują adaptera - cena ok 60 zł.

    Najlepiej przemyślane uchwyty rowerowe mocowane na tylnej klapie. Nie zasłaniają tylnych świateł, oraz tablicy, możliwość regulacji pod inne samochody, możliwość wymiany kitu ( występują 4 rodzaje kitów - rozpiska na stronie producenta ).

    Konkurencja : Thule Clip On ( zasłania światła, co może skutkować mandatem, lub w razie stłuczki winę ponosi kierowca przewożący rowery w sposób który ogranicza widoczność świateł ), Thule Clip On High ( max 2 rowery ).

    Ze swojej strony polecam jednak montaż rowerów na dachu ( jeśli nie ma haka ) - mniejsze spalanie względem klapy - rowery na klapie zamontowane są ponad dachem auta ( żeby nie zasłaniały świateł ) w poprzek samochodu - co działa jak żagiel. Rowery na dachu są zamontowane wzdłuż auta, co ogranicza opór powietrza a co za tym idzie spalanie.
  • 15.05.15, 21:54
    Thule wydaje się najpopularniejszą marką, w sumie tak jak i Mont Blanc, ale nie rozumiem dlaczego Polacy nie chcą wspierać swoich rodzimych firm. Wódka to finlandzka, mimo że polska jest doceniana na całym świecie, samochody to niemieckie, buty włoskie.

    Jakoś tak się utarło, że te kraje robią dobre rzeczy,a to przecież nie tyle co narodowość, a ludzie jacy pracują nad daną rzeczą mają wpływ na ostateczną jakość produktu. Mamy przecież polskie firmy, które robią dobre bagazniki, jak wymieniona wcześniej, czy chociażby Aguri doceniana na arenie międzynarodowej
  • Gość: atlantis IP: *.ghnet.pl 01.08.09, 21:06
    POPIERAM TYTUŁ!!!
    NIE KUPUJCIE TEGO DZIADOSTWA!!!
    ZROBIŁEM TEN BŁĄD I POMIMO ZAKUPU DROGIEGO BAGAŻNIKA MONT BLANC EASY GRIP S2, NIE DA SIĘ GO STABILNIE ZAMONTOWAĆ DO ALFY 147,UCHWYTY MOCUJĄCE DOLNE WYPADAJĄ,WSZYSTKIE PROCEDURY MONTAŻU WYKONAŁEM ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ WRAZ Z DOKUPIENIEM ŁĄCZNIKA "KIT 2"... DRUGI BŁĄD POLEGAŁ NA NIE SPRAWDZENIU TEGO OD RAZU I SPRZEDAWCA (SKLEP HOSSA Z WARSZAWY) ODMÓWIŁ PRZYJĘCIA REKLAMACJI - ZWYKŁE OSZUSTWO!!!
  • 05.08.09, 23:02
    Zgadzam sie w 100% z p. Mackiem my na klapę oferujemy tylko i wyłącznie Thule i
    z doświadczenia wiem ze każda inna firma w tej dziedzinie posiada dużo nie
    doróbek. Padova to bardzo słabej jakości bagażnik i występuje do wielu aut do
    których thule nie zaleca montowania na klapę.
    Ja zawsze powtarzam klientom ze w brew pozorom najlepszym rozwiązaniem jest
    montaż rowerków na dachu.
  • Gość: gabi IP: *.zax.pl 08.08.09, 23:46
    to ja poprosze o radę w tej dziedzinie, bo własnie zamierzałam kupic
    taki:
    na dach odpada, nie dam rady unieśc :(
    haka nie posiadam
    na klapę, to dla mnie jedyne wyjście
    obecnie mam 2 samochody, peugeot 107 i peugeot 307sw
    potrzebuję bagaznika na 2 ewentualnie 3 rowery i wolałabym na
    mniejsze autko, no chyba, że się nie da, to prosze poradźcie który
    model bagaznika na większe auto - dodam tylko że nie będą to długie
    trasy, chodzi mi o to by podjechac gdzies do parku, czy blisko na
    ścieżki rowerowe (małe dziecko nie dojedzie samo, więc musze sie
    wspomóc autem)

    pieknie dziękuję za odpowiedzi
  • Gość: gosc IP: *.chello.pl 20.09.09, 01:29
    Dolaczam sie do pozostalych opini. Sam jestem niski i tez kiedys kupilem bagaznik na klape (thule). Uzylem go tylko raz i to przez chwile, by czym predzej oddac go do sklepu i wymienic na klasyczny dachowy. Taki bagaznik okazuje sie bardzo niewygodny, zaslania widok do tylu, czesto rowery wystaja poza boki pojazdu i nerwowo sie wtedy jedzie. Dachowego uzywam od wielu lat i jestem super zadowolony a wkladanie rowerow na gore nie jest znow takie trudne jak sie wydaje.

    Poza tym sa bagazniki dachowe ze sprytna winda ulatwiajaca zaladunek, cena jest wtedy wyzsza, ale moze warto rozwazyc.
  • Gość: filar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.08.11, 08:18
    proponuje hak , lub coś porządnego np. firmy MONT BLANC ( www.montblancpolska.com/ )
  • 22.05.13, 22:25
    Witam,
    myślę o zakupie bagażnika na klapę tylną. Mam fiata grande punto, bez haka (i nie będę go montowała), rok 2011.
    Jestem kobietą i nie dam rady siłować się z pakowaniem rowerów na dach więc (pomimo że polecany i zalecany) też nie wchodzi w grę. Ilość rowerów max. 3.
    Jeżdżę ostrożnie - nie szarżuję na polskich drogach. Transport rowerów na odcinkach do 300 km.
    Potrzebuję fachowej porady.
  • Gość: kxt IP: *.dynamic.chello.pl 02.08.11, 00:25
    witam
    korzystam od 3 lat z bagażnika na klapę padova ( stalowego na 3 rowery + uchwyty mocujące ramę roweru ) Wożę to oplem omegą kombi, na początku tego się obawiałem, zawłaszcza przy hamowaniu czy złej nawierzchni. Teraz już wiem, że mogę pomykać i 140 i jest ok. W takim zestawie przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów ( głównie na trasie trójmiasto roztocze ). I nic mi się nie pogięło ani nie porysowało. Woziłem 3 rowery w tym i treningowe o wadze przekraczającej dopuszczalny limit 45 kg i nic się nie działo.
    Fakt ze całe to ustrojstwo mocno drga i trzęsie ale ja jest dobrze zamocowane to wytrzyma.
    lakier w miejscu mocowania zaczepów trzeba zabezpieczyć najlepiej folią ( ja to zrobiłem zawyła taśma izolacyjną ). Zatem to nie bagażnik czy system jest zły a tyko jego użytkownik niestarannie to zamocował albo konstrukcja auta uniemożliwia solidne naciągnięcie linem mocujących ( próbowałem to montować do lancera kombi i był z tym problem - spojler i klapa bez uskoku) . Sam montaż jest bardzo upierdliwy a potem wymaga to kontroli co jakieś 300-500 km ale ja się tego dopilnuje to jest ok. Zaletą sytemu jest wolny bagażnik, praktycznie nie odczuwa się że wiezie rowery ( bagażnik na dachu ma wpływ na opory i zużycie paliwa ) a rowery nie są tam ubrudzenie ( zwłaszcza owadami ) ja w przypadku bagażników dachowych. Ja ten tym bagażnika polecam.

  • Gość: filar IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.08.11, 08:16
    Zgadzam się , nie jest to produkt z którym swobodnie można jeździć po polskich drogach. Warunki na rynku dyktuje jednak klient i żadne argumenty typu, że na dachu bezpieczniej nie przekonują . Klient chce mieć rowery nisko i bierze uparcie bagażnik na tylną klapę. Jak sprzedawca wciska coś takie i mówi że to lepsze rozwiązanie to niech lepiej zajmie się sprzedażą pomidorów .

    Zasada , bagażnik na klapę kupujemy jak nie zależy nam na wyglądzie tylnej klapy, a montujemy go tak mocno aż klapa trzeszczy .
  • Gość: scott IP: *.centertel.pl 29.01.12, 16:09
    bagaznik Padova na 2 rowery kupilem w Interpacku, bagaznik jest dedykowany do mojego auta VW Passat kombi rok 2011. Sprzedawca ani nie doradzal ani nie odradzal ale dobrze wytlumaczyl i zademonstrowal jakie sa zasady montazu. Uzytkuje od roku, jezdze na trasy do 600 km zwyklymi drogami, przewoze 2 rowery i nie przekraczam 110 km/h. Auto jest zawsze czyste przed montazem, pasy dopiete dosyc mocno, dodatkowo rowery sa przypiete bardzo scisle do bagaznika tak aby nie drgnely. Po roku uzytkowania nie ma sladu na aucie, nigdy mi sie bagaznik nie wypial ani nigdy nie poluzowaly sie pasy. Jestem zadowolony z produktu.
    Jasne, ze najbezpieczniejszy bezapelacyjnie sa bagazniki na hak, potem na dach i na koncu sa te na klape ale tez i roznica w cenie jest niebagatelna. Uwazam, ze ten typ bagaznika nie jest dla kazdego i nie do kazdego auta ale pisanie, ze to syf i nie nadaje sie do niczego jest nieuprawnione.

    Do kolegi z Omegi - mnie auto pali od 0,5 do 1 litra na setke wiecej :-((( z bagaznikiem i niestety przy przyspieszaniu nieco spowalnia auto.
  • 06.02.12, 15:57
    Nie pierwszy raz już czytam i słyszę taką opinie o tym bagażniku.
    Bagażnik sam w sobie jest ok ale nie na nasz dziurawe drogi.
    Jedyne słuszne bagażniki na klapę robi Thule.
    --
    Sklep Motoryzacyjny - Blog Motoryzacyjny
  • 26.03.12, 20:58
    Jestem bardzo zadziwiony negatywnymi opiniami. Mam od kilku lat bagażnik na klapę marki Norauto. Jeździł na klapach Primery P11 kombi, Chrysler Voyager, teraz jeździ na Renault Laguna II hatchback. Nie zdarzyło mi się, abym porysował klapę nie mówiąc o wgnieceniu. Na bagażniku jechały maksymalnie 2 rowery dla dorosłych i jeden dziecięcy. Nic się nie działo.
    Zawsze go montowałem na sztywno i po kilku(nastu) kilometrach dociągałem pasy.
    Bagażnik ma sześć pasów: 2 z góry, 2 z dołu i 2 po bokach.
    Jestem z niego zadowolony i będę polecał taki bagażnik.
  • 10.04.12, 12:51
    Właśnie zamierzam kupić bagaznik THULE 9103 na tylna klapę do audi A3.
    Opinie raczej czytam pozytywne (THULE/ bagażnik dedykowany do modelu/raczej jazda po dobrych drogach- więc powinno być ok)
    Pytanie- co z tablicą rejestracyjna oraz światłami?
    Tablice pewniemożna sobie jakoś dopiąć ale swiatła..?
    Jak to u Was działa? czy rowery bardzo zasłaniają?
    Z góry dzięki za informacje
    Pozdrawiam!
    M
  • Gość: elzbieta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.12, 18:36
    Chcę kupić bagażnik z windą. Czy ktoś używa takiego bagażnika?Ciekawa jestem opini.
  • Gość: XYZ IP: *.quest-net.pl 26.11.12, 00:41
    Bagażnik na klapę Padova w wersji stalowej używam już ponad piąty rok - wersja dla dwóch rowerów. Seicento, Fiesta w poprzedniej budzie, i20. Jedynie raz w Sejaku lekko zmatowił się lakier pod gumami, ale to dla tego, że szybko jechałem po brata, który utknął dziesiąt kilometrów od domu z uszkodzonym rowerem. Tak to kawał kraju zjechany, zarówno na wycieczki jak również za Mazovią. Miałem wątpliwą przy tym przyjemność skorzystania z Thule dla trzech rowerów w zwisie – mordęgą było zakładanie rowerów na to jak również ich związywanie tak, by się nie obijały wzajemnie i nie obijały samochodu.

    Dla tego nie można generalizować – bagażniki na klapę sprawdza się, ale być może nie wszędzie. Ja jestem bardzo z niego zadowolony. Albo jest się cipą drogową, albo za bardzo się wariuje po drodze, albo miało się pecha.

    Na pięć lat użytkowania i tysiące kilometrów z nim zjechanych, jedynie klamry samozaciskowe siadły – z mojej winy, bo zacząłem ostatnio notorycznie jeździć po 120 i więcej na godzinę – po prostu po tylu kilometrach bez problemu chciałem być mądrzejszy od autorów instrukcji.

    Bagażników na klapę nie można wykorzystywać w samochodach, które mają plastikową zabudowę trzeciego światła w formie przedłużenia klapy (np. Renault Clio). Bagażnik bez problemu ustawiam tak, że widać zarówno nr rejestracyjny jak i światła. Osobiście polecam – po odrobinie wprawy założenie bagażnika trwa nie dłużej niż 5 minut.

  • Gość: XYZ IP: *.quest-net.pl 26.11.12, 00:43
    przypomniałem sobie, że Citroen swojego czasu miał tak cienkie blachy, że nawet samochodu z pychu nie dało się odpalić (Saxo) bo się klapa tylna wgniatała. :) może problem z wgnieceniami od bagażnika z tego wynika... :P
  • Gość: Paweł-lodz IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 10.12.12, 21:31
    Dzień dobry. Przypadkowo trafiłem na tą stronę :-) Przeczytałem opinie fachowców : Pana Maćka, oraz kolegów ze sklepu Luxbox. Czytałem inne opinie Pana Maćka i w niektórych kwestiach nie mogę się zgodzić z tym co Pan napisał - porady raczej mało trafne :-)
    Koledzy z Luxbox są stronniczy - jako przedstawiciele Thule siłą rzeczy promują Thule :-)
    Ktoś z blogu samochodowego, działa na zasadzie Auto-Świat - dotowanego przez firmę Thule :-)

    Wracając do tematu. Bagażniki rowerowe na klape są najgorszym rozwiązaniem - oprócz znacznego wzrostu spalania ( rowery są uniesione ponad dach auta, dość wysoko - żeby nie zasłaniały świateł - i to w dodatku w poprzek auta ), drugim minusem jest bezpośredni kontakt z klapą bagażnika, która została generalnie zaprojektowana do tego, żeby ją otwierać i zamykać :-) - należy pamiętać o tym, żeby do danego modelu auta bagażnik przymierzyć - także nie zalecam zakupów przez internet. Bagażniki na klapę to wymysł Włoski - włosi nie dbają o samochody i nie interesuje ich ewentualne zniszczenie, porysowanie.

    Na miejscu drugim plasuje się dach samochodu - mniejsze spalanie względem klapy ( rowery są ustawione wzdłuż auta ). Do tego typu mocowania, niezbędny zakup to belki bazowe - przy zakupie belek bazowych należy wziąć pod uwagę kilka bardzo ważnych kwestii. Najtańsze belki bazowe ( polskiej produkcji Amos ) to podróbki fransuskiego rozwiązania Supra firmy Mont Blanc ( automaxi ) - gorsze materiały, lubią rdzewieć. Poza tym firma Amos lubi podkolorować listę samochodów do których pasuje bagażnik np D-1... Tam gdzie oryginał Mont Blanc nie rozpisuje bagażnika Supra nr 2 ( np Toyota Auris ), firma Amos proponuje swoją podróbkę - przymierzałem i wiem że wypycha drzwi :-) Co do samych uchwytów na dach, zawsze proponuję rozwiązania chociażby ze średniej półki - np Axis alu, lub silver ( mont blanc ), Mont Blanc Scott, lub thule 532. Z wyższej półki polecam zawsze uchwyty Atera Giro ( umiejętna obsługa uchwytu, daje gwarancję długiego okresu użytkowania ), lub produkty Mont Blanc - Barracuda ( uchwyty oferowane w większości serwisów - np w porsche koszt uchwytu to jedyna 1200 zł, w hondzie zaledwie 700, w VW jedyne 600 - na wolnym rynku ceny kształtują się od około 300 zł do 359 zł ). Absolutnie najlepszym uchwytem jest Mont Blanc Discovery, niestety jest dość drogi - 529 zł - no ale sprzęt jest dla klienta, który szuka rozwiązania ekskluzywnego :-)
    Z ciekawostek, polecam uchwyt Inter Pack Lotos ( rowery trzymamy za koła - super sprawa do rowerów z Carbonową ramą - cena ok 600 zł ). Istnieją oczywiście rozwiązania mocowane za widelec - w tym przypadku śmiało można wybierać pomiędzy rozwiązaniami Thule, oraz Atera ( podobne uchwyty, Thule ładniej profilowane ).

    Najlepszym rozwiązaniem jest uchwyt na hak. Nie będę się rozpisywał w tej kwestii. Teoretycznie, powinienem polecić uchwyt rowerowy Mont Blanc. Jednak w tym przypadku zmuszony jestem zarekomendować uchwyty rowerowe firmy Atera - najlepsze, najbardziej funkcjonalne, najprostsze w obsłudze. Zbierają wszystkie możliwe nagrody. Atera Strada Sport, Atera Strada DeLux, Atera Strada Evo ( można by rzec, że jest to NADuchwyt, piękny design, kompaktowy wymiar, łatwa obsługa, wysoka nośność ) :-)
  • Gość: JAREK IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.05.13, 12:19
    Witam,
    Chcę kupić jakiś bagaznik na rowery zastanawiałem się nad bagaznikiem na tylną klape ale teraz sam juz nie wiem może mi coś doradzisz seat toledo 2008 pozdrawiam
  • 16.05.13, 13:07
    Dzień dobry.
    Do Toledo pasuje kilka rozwiązań. Np na stronie www.flli-menabo.it/ można znaleźć kilka rozwiązań. Np Menabo Main to koszt okolo 240 zl. Na stronie Mont Blanc znajdzie Pan uchwyt Mont Blanc Rear Trek H3 - bardzo bezpieczne rozwiązanie, w odróżnieniu od tańszych rozwiązań mocowanie klapy wykonane jest ze stali - tańsze uchwyty mają taśmy. Mocowanie klapy tylko w 4 miejscach - tańsze aż w 6-ciu. Koszt Mont Blanc to około 600 zł ( z adapterem do auta ) - ja osobiście oferuję to rozwiązanie w cenie 539,00 zł ( z adapterem ). www.montblancgroup.com/global/bike-carriers/rear-hanging-three-bike-bike-carrier-easy-go-11

    Uchwyt na klapę Thule w podobnej cenie do Mont Blanc zasłania światła - ClipOn podwyższany jest droższy.

    Ja osobiście jestem zwolennikiem przewożenia rowerów na dachu ( jeśli nie ma haka ) - to nie tylko moje zdanie, nawet w testach rozwiązania na klapę przegrywają ( większe spalanie, ryzyko zniszczenia klapy - np w momencie gdy jedziemy słabszą jakościowo drogą ).

    Rozwiązania na dach :
    Najtańszy bagażnik kosztuje około 200 zł - Mont Blanc Supra 67. Podstawowa wersja - bez zamków.
    Lepsze rozwiązania - zamykane Mont Blanc - AMC - kosztuje 338,00 zł ( stal) oraz 428,00 zł ( alu ) - w komplecie osłony wraz z zamkami.
    Drogiego bagażnika Mont Blanc nie ma sensu zakładać - różnica to tylko szybki montaż bez narzędzi.
    Najciekawiej do tego auta wypada produkt Cruz - oferuje idealne dopasowanie do samochodu ( produkty AMC pasują do wielu aut ) Cruz ( jeśli chodzi o kit ) pasuje tylko do Toledo i Altea. Belki w Cruz są oczywiście uniwersalne, można w przyszłości dokupić kit ( jeśli montaż odbywa się pod drzwiami auta ). Najtańszy Cruz kosztuje 269,00 zł ( OT ) , wersja ST kosztuje 309,00 zł, wersja AT kosztuje 439,00 zł. Do każdego z tych bagażników można dokupić komplet zamków w cenie 45,00 zł. www.cruzber.com - tutaj są zdjęcia oraz instrukcje.

    Uchwyty rowerowe na dach.
    Najtańszy uchwyt jaki mogę zarekomendować to Polski produkt Amos ( ale na belce - nie na szynie ) - sztywne rozwiązanie za ok 80 zł.
    Środek cenowy stanowi uchwyt Taurus Sprint za około 160 zł.
    Thule 532 - stalowy uchwyt Thule kompletnie wyposażony ( dwa zamki, obejmy, wsuwki, zatrzaski ) - około 219.
    Mont Blanc Roof Ride Alu+ - nowość Mont Blanc, aluminiowa szyna, aluminiowe ramię, kompletnie wyposażony, lepsze mocowanie ramy niż w Thule 532 - super cena 229,00 zł.
    Górna półka :
    Thule 591 - 359,00 zł.
    Mont Blanc 529 Barracuda - wysokie mocowanie przedniego koła redukuje powstawanie wibracji koła podczas jazdy ( ciszej i bezpieczniej niż w Thule ). - cena około 380 zł.
    Mont Blanc Discovery - najdroższe rozwiązanie cena około 579,00 zł.
    Inter Pack Lotos - uchwyt inny niż wszystkie - łapiemy za koła ( bardzo popularne rozwiązanie w USA i Japonii ) - uchwyt firmowany Inter Pack, producent Japoński firma RV-Inno ( niektóre produkty pochodzą z fabryki w Chinach ) - cana ok 599,00 zł.

    Pozdrawiam.
  • 18.05.13, 11:04
    Witam :) a coś do Ford Focus mk 1 z 2001 roku? Najlepiej na dwa rowery :P z góry dziękuję :)
  • 18.05.13, 11:41
    ...dodam jeszcze, że jest to hatchback :P
  • Gość: Piotr T. IP: *.adsl.inetia.pl 06.06.13, 13:15
    Ja co roku wypożyczam bagażnik dachowy i jest wszystko ok. Polecam wypożyczalnię www.superboxy.pl ostatnio brałem właśnie od nich, z tego co pamiętam to było Thule.
  • Gość: blondynka IP: *.dynamic.chello.pl 04.07.13, 22:18
    Witam,
    co polecicie Państwo do Freelandera z 2005 roku? Póki co zamierzam przewieźć swój rower i 2 dziecięce, być może w przyszłości jeszcze jeden dorosły męża.
    Widziałem uchwyty na koło na 3 rowery. Thule robi uchwyt z adapterem na 4 rowery.
    Bagażnik na dach raczej odpada, bo jestem drobną kobietą o wzroście 160 cm i mam już duży problem z włożeniem chociażby nart do boxa.
  • Gość: Wojtass IP: *.oswiecim.vectranet.pl 07.07.13, 23:02
    Proponuję wysłać je PKP i odebrać na stacji.
  • 09.07.13, 10:16
    Najlepszym rozwiązaniem jest przewiezienie rowerów w środku auta:-) Rekord? MeganeII hatchback - 3 osoby plus 3 rowery. Ale jeśli mowa o bagażnikach, jestem za opcją na dach -oczywiście Thule. Belki około 600 zł plus uchwyty po ok. 300 zł za szt.Z takimi belkami i uchwytami można spokojnie jeździć cały rok.Oczywiście, jest trochę większe spalanie, ale nie przeszkadzają. Ja mam jeszcze jeden argument - mam rower za kilkanaście tys i bałbym się go wozić na tylnej klapie - w razie jakiejkolwiek głupiej stłuczki, mam po rowerze.
  • Gość: megane kombi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.08.13, 10:26
    Witam
    Właśnie wróciłem z pierwszej małej wyprawy (łącznie około 1400 kilometrów) z nowym bagażnikiem - Atera Strada Sport.
    Do bagażnika dokupiłem "dostawkę" i przewoziłem łącznie dwa duże i dwa małe (20 cali) rowery.
    Platforma sprawdziła się doskonale. Na zwykłych drogach bez problemu, na polskich lokalnych drogach - jak zawsze trzeba zwolnić i uważać, w każdym razie nie było żadnych niespodzianek.
    W górach na podjazdach, serpentynach - OK. Oczywiście trzeba mieś świadomość, że w trakcie jazdy rowerki muszą się czasem pobujać.
    Co do samego bagażnika, założenie haka (najprostszy automat Auto-haka), instalacja platformy i wrzucenie rowerów teraz zabiera mi 10 minut.
    Spalanie praktycznie bez zmian.
    W czasie wyjazdu patrząc na parking (Niemcy, Austria) praktycznie 70 procent aut z bagażnikami na rowery to auta z zaczepem na hak (pomijam karawany w tej statystyce).
  • Gość: soho IP: *.btk.net.pl 22.08.13, 14:15
    a ja przestrzegam przed bagażnikami na klapę z firmy toptuning.pl z Pisza, co prawda kosztuje 109 zł ale praktycznie cały wykonany jest z plastiku i uchwyty puściły po przejechaniu zaledwie 200m !!! Chciałem bagażnik zwrócić niestety zostałem wyzwany od oszustów i naciągaczy w chamski i wulgarny sposób - efekt tego jest taki, teoretycznie produkt jest na gwarancji jednak jego uszkodzenie przekreśla naprawę gwarancyjną - PRZESTRZEGAM WSZYTSKICH PRZED OSZUSTAMI !!!
  • Gość: Łukasz IP: *.play-internet.pl 04.09.13, 13:28
    Toptuning sprzedaje też na alledrogo, w opisie napisali, że uchwyt wykonany jest z wysokiej jakości materiału...

    Ja mam pytanie do znawców tematu, planuję przewozić dwa rowery na dystancie zaledwie 10 km także niewiele. Prosiłbym o pomoc w wyborze bagażnika czy to na klapę czy na dach do samochodu Astra H hatchback. Nie ukrywam, że chciałbym się zmieścić w niezbyt dużej kwocie, jako że dystans do pokonania jest niewielki.
    Z góry dziękuję
  • Gość: soho IP: *.btk.net.pl 04.09.13, 22:16
    toptuningowi chyba sprzedaż spadła bo ostatnio żebrali u mnie o anulowanie komentarza ale się nie zgodziłem. Jeśli chodzi o ich bagażnik to największy feler jest taki, żę miejsca najbardziej obciązone przez które przechodzą paski są wykonane z potwornie tandetnego plastiku i po prostu przy obciązeniu 2 rowerów nie mają prawa dłużej podziałać bo aż się wyginają, te elementy powinny być metalowe lub aluminiowe a całość trzyma się tylko na dwóch paskach szerokości 2,5 cm (pozostałe cztery tylko stabilizują) - efekt, metalowe zaczepy wgniatają się w warstę lakieru i uszkadzają powłokę. Ja już się wyleczyłem z bagażników na klapę i albo zainstaluję hak + bagażnik hakowy lub relingi i rowery na dach, na polskie drogi tego typu rozwiązania się po prostu się nie nadają, szkoda auta i rowerów
  • 05.09.13, 09:40
    Dzień dobry.
    Nie polecam uchwytów rowerowych na klapę, ale jeśli zajdzie taka potrzeba proponuję coś włoskiego. www.bagazniki.pl/pl/p/MENABO-MAIN/494
    Chociaż lepiej jest założyć na dach bagażnik bazowy - np Mont Blanc Supra 124 - koszt około 200 zł. Do tego dołożyć jakieś uchwyty rowerowe na dach.

    Przy doborze akcesoriów warto zwrócić uwagę na to, czy dane rozwiązanie posiada np znak bezpieczeństwa B, lub TUV/GS :-)

    Pozdrawiam.
  • Gość: Łukasz IP: *.play-internet.pl 05.09.13, 17:08
    Witam,

    Dziekuję za rady. Przyznam, że wciąż waham się z podjęciem decyzji. Czy taki bagażnik bazowy jest sens np wypinać po jeździe i wpinać np specjalnie dwa razy wq tygodniu czy jednak procedura montowania zajmuje sporo czasu?
    Jeszcze pytanie o ewentualnie jakiś lepszy bazowy np firmy Thule.
    Dziękuje i pozdrawiam
  • Gość: armar5 IP: *.adsl.inetia.pl 15.10.13, 16:11
    Dorzucę też kilka słów do dyskusji, od kilku lat używam Padova 3 stalowy i sprawdza się w 100 %, szybki montaż i demontaż, łatwy załadunek rowerów, i otwieranie tylnej klapy (kombi) również nie stanowi problemu. Opisane na początku postu problemy to mogę przypuszczać, że powstały przez niedokładny montaż. Trzeba po kilkunastu, kilkudziesięciu km dociągnąć paski i to wszystko. Ryski na lakierze owszem są ale to jedyny minus, nie odczuwam żadnego zwiększonego oporu powietrza czy rażącego wzrostu zużycia paliwa. Podróżowanie z prędkościami 130-150 km/h nie stanowi problemu. Natomiast co dachowego bagażnika to po doświadczeniach brata mam sceptyczne podejście, szczególnie przy większych (wyższych) autach, problem z załadunkiem i duża podatność na boczne podmuchy to główne mankamenty na które narzekał.
  • 23.10.13, 19:10
    Tak się dzieje jeśli bagażnik jest źle zamocowany, wadliwy lub jedziemy po jakimś poligonie zamiast drogi (czego niestety w Polsce nie brakuje i nie mamy na to wpływu). Być może akurat ten bagażnik, który miałeś był wadliwy. Ja na Twoim miejscu bym poszedł do tego sklepu, gdzie go kupiłeś z reklamacją, bo jeśli go odpowiednio zamontowałeś i jechałeś ostrożnie to nie powinno mieć coś takiego miejsca.
    Od siebie mogę polecić dobre bagażniki rowerowe na tylną klapę firmy TClipOn . Przedział cenowy jest dość szeroki, są gwarancje.
  • Gość: jerry IP: *.3-1.cable.virginm.net 10.01.14, 07:06
    Witam wszytkich potrzebował bym czyjejs porady w sprawie bagaznika na klape. chce zabrac 2 rowery do anglii wiec trasa jakies 1600 km ale jak poczytalem troche o tym to mam pewne obawy nie chodzi juz o pogiete klapy itd. chodzi mi raczej jak jest np w niemczech czy nie do czepia mi sie np za to ze rower zaslania swiatla ? mam mondeo mk3 kombi bez haka a dach odpada z powodu wysokosci na promie . Warto kombinowac czy lepiej wyslac je kurierka jakas ?pozdrawiam
  • Gość: armar5 IP: *.adsl.inetia.pl 10.01.14, 11:23
    Bagażnik, który używam sprosta Twoim oczekiwaniom, tablica i światła widoczne, na trasie do Włoch i z powrotem nikt się nie przyczepił. Poszukaj bagażnika Padova na 2 lub 3 rowerki. Dużą zaletą tego modelu jest jego uniwersalność, zamontujesz na sedanie, kombi czy hatchback. Z tymi wgnieceniami klapy to jakaś totalna bzdura, lekkie zmatowienie lub ryski lakieru prędzej. Mam mam już przejechane dobrych kilka tysięcy km z tym bagażnikiem (jeśli nie więcej), więc nie są to jakieś teorie wyssane z palca.
  • Gość: cookie IP: *.stargard.mm.pl 16.03.14, 20:00
    Tylko ten model może być ciężko znaleźć, ew, można czegoś poszukać w sklepie cartravel lub popytać na forach samochodowych, tak czy inaczej głównie internet.
  • Gość: armar5 IP: *.tktelekom.pl 16.03.14, 20:16
    Co ty opowiadasz ? W necie bez problemu do nabycia !!!
  • 16.03.14, 20:40
    Kolega reklamuje CarTravels ;-)
  • Gość: armar5 IP: *.tktelekom.pl 16.03.14, 21:06
    No jacha, nie zatrybiłem :)
  • Gość: Spokojny 1960 IP: *.ctm.gdynia.pl 02.04.14, 10:14
    Sezon rowerowy już się zaczął, więc podobnie jak poprzednicy poszukuję dobrego rozwiązania by móc przemieszczać się autem zabierając swoje rowery (3szt.). Jestem posiadaczem Renault Megane Grandtour 2012, czyli kombi. Nie mam zamontowanego haka, natomiast montaż bagażnika na dachu nie wchodzi w grę ze względu na nasz niski wzrost. Rozwiązaniem byłby uchwyt na rowery montowany na klapę bagażnika. Jednak pytając w serwisie Renault otrzymałem informację, iż nie ma takiej możliwości by montować uchwyt na klapę bagażnika.??? W Internecie znalazłem kilka podpowiedzi że mogę zamontować np. Fabbri Bici Ok 3 z jakimś dodatkowym adapterem. W innym przypadku dostałem odpowiedź, że może to być Padova 3 z dodatkowymi wspornikami. Czy jest to możliwe, że przedstawiciel producenta mówi, że nie wolno montować uchwytu w aucie, natomiast sprzedawcy uchwytów twierdzą że taka możliwość jest??? Auto jest na gwarancji, więc nie wiem czy mogę montować hak poza fabrycznym serwisem nie tracąc gwarancji. W serwisie Renault cena haka i montaż około 1500,- przeraziła mnie i już żałuję że kupiłem rowery nie mogąc ich przewozić na wypady weekendowe. Może ktoś podpowie i doradzi. Z góry dziękuję
  • Gość: JanG. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.04.14, 17:44
    Nie zakładałbym bagażnika dając wiarę w słowa sprzedawcy, chyba, że w katalogu producenta bagażnika masz swoje auto wymienione. Na zasadzie "dopasujemy" to można ew zakładać w starym pojeździe, bez gwarancji. Mam podobny problem w swoim aucie, wmawiano mi, że da się zamontować coś tam dodając, ale na pytanie kto będzie odpowiadał, gdy coś się wydarzy, dostałem odpowiedź, że ... jak to kto, użytkownik, przecież nie my. Co innego jest w sytuacji, gdy masz auto wymienione w wykazie producenta bagażnika.
    Hak założyłem w swoim autku w dobrym warsztacie, taniej niż w ASO, gwarancji nie straciłem.
  • Gość: gucio IP: 5.172.252.* 04.04.14, 21:36
    W gornej czesci klapy masz spojlerek z tworzywa? Montaz haka nie moze sie wiazac z utrata gwarancji... Poniewaz nie ingerujesz w konstrukcje auta hak montujesz w miejsca fabryczne. Jedyny problem to podlaczenie elektryki trzeba montowac w dobrym zakladzir a nie u pana mietka za flaszke
  • 05.04.14, 10:15
    Dzień dobry.
    Firma Menabo rozpisuje Megane III kombi :
    www.flli-menabo.it/index.php?page=mnb_list&id_tipologia=4&id_sotto_tipologia=4 - tutaj strona z ich uchwytami.
    www.flli-menabo.it/mnb_upload/57433__lista_app_pbiciposteriori.pdf - tutaj rozpiska aut w PDF ( przy produkcie stawiają literki także trzeba zerknąć w legendę i dobrać uchwyt odpowiedni do auta ).
    Jak słusznie zauważył gość - Gucio - polecam sprawdzenie czy klapa bagażnika nie rozpoczyna się tworzywem sztucznym - producenci aut często stosują plastikową obudowę 3-go światła stop, co uniemożliwia założenie uchwytu rowerowego.
    Z uchwytem na klapie jeździmy wolniej, ostrożniej, uważamy na dziury etc. Najlepiej kupić uchwyt wyposażony w szyny, co zagwarantuje bezpieczeństwo przewożonych rowerów. Przed montażem należy umyć klapę, najlepiej podkleić bezbarwną folię w miejscach styczności uchwytu z lakierem samochodu - żeby auta nie porysować.
    Przy płynnej jeździe nic z autem się nie stanie :-) Chociaż hak holowniczy byłby lepszy, ale jednocześnie sporo droższy ( sam koszt haka + przynajmniej średniej klasy uchwyt ).

    pozdrawiam
  • Gość: Spokojny 1960 IP: *.ctm.gdynia.pl 07.05.14, 11:24
    Po miesiącu poszukiwań i analiz różnych komentarzy użytkowników bagażników, zrezygnowałem z niepewnego montażu bagażnika na klapę swojego Renault Megane Grandtour 2012. Zdecydowałem i już zakupiłem bagażnik na dach Thule 757 WingBars wraz z uchwytami do dwóch rowerów Thule ProRide 591. Cena z taki komplet wyniosła mnie 1300,-. Trochę dużo, ale jak na razie nie żałuję. Pierwsze wrażenia po weekendowych podróżach jak najbardziej pozytywne.
  • Gość: POISON IP: *.venaritmo.com 20.05.14, 12:09
    Bagażnik na klape za 100 pln mocowany wbrew instrukcji na kole zapasowym Suzuki Grand Vitara. Przejechane jakies 20000. Nie mialem zadnych problemow z luzowaniem paskow podskakiwaniem kolysaniem rysowaniem czegokolwiek przez zaczepy czy innymi bzdurami o ktorych tutaj sie pisze . A rowery dosc ciezkie. A z bagaznikiem dachowym spalanie rosnie i jechac trzeba dosc wolno bo opory powietrza. Ale lobbowac na rzecz bagaznikow za 1300 trzeba bo to wiekszy zysk dla sprzedawcy :-)
  • 20.05.14, 12:52
    Dzień dobry.
    Uchwyt na klapę, zamontował Pan na kole zapasowym ?
    Uchwyt na kole, zachowuje się inaczej niż na klapie. Nie ma styczności z karoserią - z uchwytem na klapie trzeba jeździć ostrożniej :-)
    Spalanie - z tyłu auta jest rzeczywiście mniejsze niż na dachu - ale jeśli wieziemy uchwyt na kole zapasowym, lub na haku holowniczym. Są oczywiście uchwyty na klapę które są nisko za pojazdem - ale jeśli zasłaniają światła należy dokupić tablicę świetlną ( wiąże się z tym wyprowadzenie elektryki takiej jak w przypadku haków holowniczych ).
    Normalne, podwyższane uchwyty rowerowe na klapę to dramat dla spalania - uchwyty zazwyczaj są uniesione ponad dach i to w poprzek samochodu - generują większy opór niż rowery na dachu.
    Uchwyty na klapie muszą być albo zamontowane wyżej, albo musi być tablica świetlna. Jeśli światła są zasłonięte choćby przez jeden rower ( Pan stwierdzi że je widać ) ale człowiek który jedzie za panem może powiedzieć że nie widział i w tedy pojawia się problem.
    Pozdrawiam.
  • Gość: Medzer IP: *.bydgoszcz.vectranet.pl 29.06.14, 18:06
    Witam!
    Chciałbym kupić bagażnik na 3 rowery montowany na tylnej klapie w Jeep Grand Cherokee 2010 r.
    Tył samochodu jest tak zbudowany, że będzie oparty na mocnym zderzaku i myślę że nie będzie go wgniatał a oparty będzie na szybie. Co o tym myślicie, a może ktoś już montował na takim samochodzie i podzieli się doświadczeniem?
  • 14.08.14, 14:55
    Choć moje auto to przeciwieństwo Twojego jeepa to u mnie bagażnik na tył także opiera się na zderzaku i na szybie i nie mam z nim żadnych problemów - a bynajmniej nie jeżdżę jedynie po autostradach...
    --
    Z drugiej jednak strony...
    ==========================
    ZOSTAŁO JESZCZE 78% KOMENTARZA. LUBISZ DOBRE KOMENTATORSTWO? WYKUP ABONAMENT, TERAZ W OKAZYJNYCH CENACH!!!
  • Gość: marcin IP: 46.77.124.* 05.07.14, 23:36
    Uchwyty rowerowe na hak najlepsze robi Atera nie thule. Najtansza Atera strada sport jest lepsza od najdrozszego thule tutaj tylko wyglad G6 thule moze i ladniejsze ale Atera wygra z nimw kazdym niezaleznym tescie. G2 to uchwyt drogi i nic nie oferuje... Atera w kazdej polce oferuje dostawke na kolejny rower thule g2 tego nie ma.
    Montaz Atera jest wygodny uchylanie tylko w Sport reszta odjezdza od auta.
    Jesli ktos sie narrzeczy zna to thule nie poleci.
    Kolejny sponsorowany wpis thule chyba ze czlowiek to piszacy jest tak mocno zindoktrynowany.
  • Gość: Tomek IP: *.static.ip.netia.com.pl 17.07.14, 10:34
    Witam,
    ja krótko i na temat.
    Jaki bagażnik na 3 rowery na tylną klapę do Citroena Berlingo Multispace XTR 2013r.
    Powinien posiadać rynny i możliwość zamontowania "damek".
    Dzięki
  • Gość: Witold IP: *.tvteletronik.pl 19.07.14, 10:33
    Zamierzam przewozić 2 lub 3 rowery. Wszystkie to damki. Mam Opla Merivę. Jaki uchwyt Waszym zdaniem spełniłby zadanie. Haka nie mam, ale mógłbym ewnt. dokupić.
  • 11.08.14, 12:40
    Witam.
    Posiadam opla zafire a z 2000 r. Mam uchwyt padova na 3 rowery. Po zamocowaniu "firmowym" po przejechaniu 5 km myslalem, ze mi klapę urwie.... Nie mając innego wyjścia kupilem na pierwszej stacji pasy ściągające, które zamocowalem za relingi i dół uchwytu. Jezdze tak 4 lata i nie mam najmniejszych problemów....
    mimo wszystko na klapę uchwytów to nie polecam. Chociażby dlatego ze bagażnika z rowerami się nie da otworzyć.
    Pozdrawiam
  • Gość: ??? IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 26.07.14, 11:09
    Czy widziałeś kiedyś kolego uchwyt na klapę ?
    Jakie magnesy ?
    Taurus, albo nie masz pojęcia co piszesz - bo w ten sposób się reklamować to dramat ;-)
  • 28.07.14, 08:41
    dobrze, że trafiłam na ten wątek:) jak sobie poczytałam to od razu zmieniłam moje nastawienie co do zakupu tego typu bagażnika. Zamontuję rowery na dachu i wioo!:)
  • Gość: Eurty IP: *.radom.vectranet.pl 06.08.14, 23:24
    Mój wybór padł na taki sam www.ehaki.pl/thule-euroway-g2-923,sp,35,903
  • 06.10.14, 16:29
    A może porysował sie od roweru a nie od bagażnika..?
  • 07.10.14, 19:07
    Jeśli doradzają tak dziadowsko jak się reklamują, to ja raczej bym taniemoto.com nie polecał :)
    --
    www.gazetae.com
  • Gość: taurus ? IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 27.10.14, 12:47
    kolejna krypto reklama Taurus ? Niewiele droższe są uchwyty rowerowe Mont Blanc Roof Ride, albo Thule 532 - także po co oszczędzać 20 zł i kupować Bike Up ( kto to produkuje ? ) - ceny Roof Ride i Thule oscylują zazwyczaj w okolicach 200 zł z małym plusem. A klient ma porządny uchwyt renomowanego producenta.
    taka reklama szanowni Państwo jest słaba.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.