Dodaj do ulubionych

Straszne samopoczucie po Metronidazolu

08.02.10, 08:34
Słuchajcie, dostałam od lek. rodz. ten lek +Duomoks na bakterie
żołądkową. W kilka godzin po 1 dawce myślałam, że schodze z tego
świata: ból głowy, roztargnienie, zawroty, koncentracja równa 0,
albo i niżej, czułąm się jak naćpana, ból brzucha. OKROPNOŚĆ. Po
kolejnych dawkach coraz lepiej toleruję lek. Powiedzcie mi, co to
było, skutki uboczne? Mam to zgłosić lekarzowi, zostały mi jeszce 2
dni leczenia, ale teraz przynajmniej jakoś funkcjonuje. Macie jakies
pomysły?
Edytor zaawansowany
  • 08.02.10, 08:45
    czasami warto przeczytać ulotkę - rozdział "skutki uboczne"
    --
    x
  • 08.02.10, 10:03
    Bardzo treściwy i przydatny twój komentarz.

    Zastanawiam się po prostu, czy takie samopoczucie po tych lekarz
    jest normalne, czy raczej nie i trzeba wrocic do lekarza, a ja
    jestem z tych, co nie łąża z byle katarkiem.
    Poza tym myslę sobie, dlaczego to tak się działo w pierwszy i drugi
    dzień (już mniej) a teraz prawie normalnie. Zaraza zdyca, czy co.
  • 08.02.10, 11:30
    Prawdopodobnie to reakcja Herxheimera, czyli efekt "die-off" (zaraza zdycha :)).

    Taka reakcja oznacza, że masz bakterie, które wytwarzają neurotoksyny, gdy
    zastosowany jest odpowiedni antybiotyk, uśmiercający je.

    Z bakterii, które powodują tę reakcję najpospolitsze to chlamydie, mukoplazmy,
    borrelia i krętek kiły. W przypadku tej ostatniej reakcja Herxeimera następuje
    wcześniej (po paru godzinach), w przypadku pozostałych wymienionych patogenów
    później (po 1-2 dobach, lub później).

    Być może inne bakterie też wywołują herxa, ale tego nie wiem.
  • 08.02.10, 15:42
    Reakcja Herxheimera

    a roznicuje z objawem ubocznym wlasnie to, ze z czasem sie poprawia
  • 08.02.10, 19:41
    Ludzie nie straszcie kobiety, zaraz kiła.
    Poprostu niektóre organizmy ludzkie reagują tak na podwójny antybiotyk, prawdopodobnie jest to zwykłe helico-bacter pylori.
  • 08.02.10, 19:59
    Tu nie ma straszenia tylko informowanie.

    Helicobacter nie powoduje reakcji Herxeimera.

    Borelioza tez odpada bo reakcja bylaby pozniej za 3 dni a nie po kilku godzinach.

    Pozostaje syfilis, mykoplasma i moze tez chlamydia i pare innych.
  • 08.02.10, 19:58
    a oto działania uboczne leku

    Działanie niepożądane: Brak łaknienia, metaliczny posmak w ustach, nudności,
    wymioty, biegunka, zaparcie, ból brzucha, zapalenie języka i dziąseł, obłożony
    język, grzybica jamy ustnej, ból i podrażnienie okolicy odbytu, odczyny
    alergiczne: pokrzywka, osutka, świąd, gorączka, obrzęk błony śluzowej nosa,
    obrzęk naczynioruchowy, rumień wielopostaciowy, anafilaksja, bóle i zawroty
    głowy, objawy padaczkopodobne, leukopenia, małopłytkowość, agranulocytoza,
    neutropenia, pancytopenia (ustępujące po odstawieniu leku), czasem obwodowe
    neuropatie, zaburzenia koordynacji ruchowej, dezorientacja, nerwowość, depresja,
    senność, bezsenność, drgawki, zapalenie pęcherza moczowego, nietrzymanie moczu,
    wielomocz, uczucie pieczenia w obrębie cewki moczowej, suchość pochwy, grzybica
    pochwy, ciemne zabarwienie moczu, zmiany w zapisie EKG, bóle mięśniowe, bóle
    stawów, zapalenie wątroby, żółtaczka. W przypadku przedawkowania: nudności,
    wymioty, zaburzenie koordynacji ruchowej, drgawki, neuropatie. Należy zastosować
    leczenie objawowe.

  • 09.02.10, 09:43
    Dziś prawie normalne samopoczucie. Dzięki za sugestie. Kiły nie
    mam;) badałam się w ciązy w zeszłym roku, co do innych nie wiem.
    A czy lablie moglyby też dawać takie reakcje? Kiedys się leczyłam na
    te pasożyty, moze się odnowiły i Metonidazol je jeszcze ruszył?
  • 09.02.10, 10:05
    A myślałam, że tylko ja jakaś dziwna jestem bo jak powiedziałam
    lekarzowi co się ze mną działo po tym leku to taaaakie oczy zrobiła!
    miałam zawroty, brak czucia od pasa w dół, suchość w jamie ustnej
    itd i nie minęło nawet pół godziny od przyjęcia leku jak mnie to
    wzięło!
  • 09.02.10, 11:50
    Napewno nie Duomoks, bo brałam go w życiu nie raz, poza tym najpierw
    wziełam Metronidazol rano, a potem Duomoks wieczorem, wiec wiem, ze
    te jazdy były juz po pierwszym leku. Na szczęscie jutro wieczorem
    ostatnie tablety, mam nadzieje, że zaraza zdechła bezpowrotnie,
    jakąkolwiek by nie była. Pozdrawiam.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.