Dodaj do ulubionych

Uczulenie na słońce!

IP: *.aster.pl / *.acn.pl 02.05.04, 20:27
Mam uczulenie na słońce. Brzmi to okropnie, ale taka jest brutalna prawda! Od
dwóch sezonów po pierwszych dniach słonecznych (m.in. takich jak dzisiejszy)
wyskakują mi ogromne czerwone plamy w miejscach eksponowanych na promienie
słoneczne. Do tego dołączają się: wysypka, rumień, pieczenie i świąd. Dodam,
że nie wychodzę z domu bez posmarowania się kremami z fialtrami UVA i UVB,
ale to nie przynosi rezultatu. Co mam robić? Czy ktoś z Was spotkał się z
podobną dolegliwością. Przecież nie mogę całe lato chodzić opatulona od stóp
do głów. POMÓŻCIE!
Acha, CETYRYZYNA 10 mg dziennie też nie skutkuje :(, a nie chcę jechać na
sterydach!
Dzięki za wszelką pomoc!
Edytor zaawansowany
  • Gość: justy IP: *.ynet.pl / 213.241.34.* 02.05.04, 20:30
    filtry o jak najwyższym faktorze (czyli w Polsce spf100) nakładane prawidłowo,
    czyli grubo. beta karoten od wczesnej wiosny. unikanie słońca.
  • Gość: plamiasta IP: *.aster.pl / *.acn.pl 02.05.04, 20:43
    Dzieki za radę, marchewkę właśnie skończyłam przeżuwać i robię to często, ale
    słońca nie da sięunikać-przynajmniej dłonie, twarz, szyja...Postaram się używać
    kremów z jak najmocniejszymi filtrami. Pozdrawiam
  • martini_very_bianco 02.05.04, 20:32

    Hihi, przeciwnikow stedydow standardowo i kurutazyjnie zapraszamy na forum
    homeopatia, nie twierdzac bynajmniej, ze ta metoda wyleczy wszystko
    (zastrzezenie dla deogiej Venus). Nie czuj sie w jakikolwiek sposob
    indoktrynowana, daje Ci tylko znac o metodzie, ktora z wieloma problemami daje
    sobie rade bez sterydow:)

    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=19760
    Artura, Venus i Annekley pozdrawiam:)

    16%VOL
    22%VAT
  • Gość: rodzynek IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 03.05.04, 11:23
    Może zażywasz jakieś leki, które powodują nadwrażliwość na słońce. Z tego co
    pamiętam to preparaty z dziurawca mają tę właściwość.
  • beba2 03.05.04, 11:58
    Zdarza się to także (czasami) gdy przyjmuje się tabletki antykoncepcyjne.
    Broń się przed sterydami ze wszystkich sił - to błędne koło,pomoże na krótką
    metę,a potem bedzie jeszcze gorzej.
    Preparaty z filtrami nakładaj jak najczęściej.Trudno,jeśli trzeba to nawet co
    godzinę.
    Beta karoten - chyba sama marchewka nie wystarczy.Wpomóż się tableteczkami z
    apteki.
    Pozdrawiam
    --
    beba2
  • Gość: plamiasta IP: *.aster.pl / *.aster.pl 03.05.04, 12:33
    Nie zażywam żadnych leków oprócz wit. A+E
  • mary_ann 03.05.04, 12:44
    Niestety, z faktorami p/słonecznymi jest tak, że im wyzszy numer (czyli
    stężenie substancji "ekranującej"), tym większe ryzyko fotouczulenia:-(( Czy
    masz takie same reakcje, kiedy się nie zabezpieczasz faktorami?
    Może spróbuj smarowac się łagodnym kremem BEZ filtra (i, o ile to możliwe,
    unikać ekspozycji na słońce)?
  • Gość: plamiasta IP: *.aster.pl / *.aster.pl 03.05.04, 12:52
    Rzeczywiście tak jest, że niezależnie od tego, jak wysoki faktor w kremie i tak
    wieczorem mam okrorny rumień i to na dodatek piecze i swędzi, ale tylko przy
    podrażnieniu. Zbyt wysokich faktorów nie lubię używać (zresztą nie mam znowu
    takiej jasnej karnacji), bo skóra w ogóle nie oddycha, przetłuszcza się i to
    jeszcze gorzej wygląda.
  • Gość: justy IP: *.ynet.pl / 213.241.34.* 03.05.04, 14:38
    filtry które nie fotouczulają to filtry mineralne.
    przy "uczuleniu na słońce" ochrona w kremie musi być jak najwyższa.
    jeśli jest dodatkowo alergia na jakiś filtr chemiczny, to polecam krem SVR o
    spf50- wyłącznie filtry mineralne i wysoka ochrona; dodatkowo stosunkowo lekka
    konsystencja, jak na taki spf.
  • meps 03.05.04, 22:19
    Miałem to samo. Pewnego majowego dnia w 1989 r.(miałem wtedy 37 lat)
    wystawiłem twarz na słoneczko , zadowolony że ładnie mnie bierze.Niestety
    na drugi dzień cała twarz była w pryszczach i swędzących plamach.
    Zaznaczam że do tamtej pory, normalnie chodziłem po słońcu,opalałem się
    kąpałem i nic mi nie było.Poszedłem do lekarza , który przepisał jakieś
    maści i tabletki tak że po paru dniach wszystko znikło bez śladów.
    Niestety, od tamtego dnia zaczęło się.W największe upały musiałem
    chodzić w koszuli z długim rękawem i w czapce
    przeciwsłonecznej.Wystarczyło że odkryłem parę centymetrów gołego ciała,
    czy to na rękach,nogach,albo twarzy zaraz pod wpływem słońca pojawiały
    się swędząca wysypka. Zresztą kiedyś kremy z filtrami nie były tak
    dostępne jak dziś.Przy pomocy leków można było zlikwidować skutki
    słońca, niestety nie było leków aby temu zapobiec.Męczyłem się tak
    przez 12 lat, do 2001 roku.Po tym czasie, właściwie dość nagle,
    uczulenie przestało się pojawiać. Oczywiście do dziś nikt nie wie co
    było jego przyczyną.
  • Gość: plamiasta IP: *.aster.pl / *.aster.pl 04.05.04, 20:22
    Dzieki za wsparcie, ale jak narazie, to z dnia na dzien jest gorzej choc unikam
    slanca jak ognia... :(
  • Gość: dora7 IP: 213.17.233.* 04.05.04, 20:37
    ja mam to samo tylko, ze nie uzywam zadnych kremow.
    nawet teraz swedzi mnie skora twarzy, szyi i ramion (chodzilam dzis z
    odkrytymi). Do tego jak sie dobrze przyjrze w lusterku, to na twarzy mam w tych
    zaczerwienionych miejscach takie malenkie krosteczki, jakby pod skora, taka
    kaszka.

    ja mam tak zawsze na poczatku wiosny, jak sie robia bardzo sloneczne dni.
    boje sie czegokolwiek nowego uzywac (tylko lekki krem nawilzajacy zaraz jak
    wstane), bo nie wiem jak zareaguje moja skora.
  • Gość: Artur IP: *.sasknet.sk.ca 04.05.04, 20:32
    Poniewaz twoje uczulenie jest nowa sprawa sugeruje wizyte u lekarza, najlepiej
    dermatologa. Nowe uczulenie na slonce jest niekiedy jedynym objawem
    zaczynajacej sie choroby zwlaszcza, ze piszesz, ze nie mialo to zwiazku z
    przyjmowanymi lekami lub ziolami czy innymi suplementami.
    Wg mnie wymagasz kilku medycznych testow.
  • Gość: krokodyl IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 07.05.04, 13:20
    A oto ja! Krokodyl. TAk się właśnie czuję, bo mam to samo co ty. Tylko, że nie
    są to plamy niesprecyzowane, tylko super swędząca czerwona wysypka. Ewidentnie
    od słońca. Pierwszy raz pojawiła mi się z 7 lat temu, ale są gorsze i lepsze
    lata. Czasami nie mam w ogóle, czasami tylko na początku sezonu, a czasem, tak
    jak w tym roku, total. U mnie pojawia się tylko na twarzy. Staram się z tym
    walczyć, ale specjalnie nie mam sukcesów. Byłam i u internisty i u
    dermatologa. A kuracja wygląda tak: przede wszystkim - to może być krem do
    twarzy, mleczko lub inny kosmetyk (nawet puder), którego używasz, a który
    wchodzi w reakcję ze słońcem. Ja nie smaruję się już żadnym kremem sprzed
    wysypki. Jedyny to NIVEA polski w plastikowym pudełku bez konserwantów (ważne!
    to konserwanty z kremów często tak działają) o i tormetiol na noc, no i
    specjalnie robiony zmywacz do twarzy b. oleisty. Na początku był jeszcze
    Elocom (steryd!) przez 3 dni, żeby trochę to przycichło. Smarowałam filtrami,
    lekarka powiedziała, że je też trzeba odstawić, no i dodać beta-karoten.
    Łykam Clemastinum, piję wapno i lepiej jest tylko na chwilę, a jak zniknie, to
    pojawia się nowa. I tak w kółko. No, muszę kończyć. Może jeszcze później
    coś dorzucę.
  • slotna 07.05.04, 16:49
    To samo, od paru lat. Plamy pojawiają sie głownie na dekolcie ale i na twarzy.
    Mam tez uczulenie na pyłki, więc biorę zytrec i wapno, trochę pomaga, ale nie
    idealnie. Smaruję te plamy (łuszczą się) alantoiną, pomaga na swędzenie.

    --
    Rzeczy, które próbują wyglądać jak rzeczy, częściej wyglądają bardziej jak
    rzeczy, niż same rzeczy.
  • Gość: mary IP: *.y.INTELINK.pl / *.y.INTELINK.pl 10.05.04, 21:55
    U mnie uczulenie zaczyna sie pojawiać wraz z pierwszym słońcem - swędząca
    wysypka na przedramieniu i twarzy, opuchniete oczy, czasami bardzo. Teraz radzę
    sobie tak: po troszeczku slońce, minimalnie + wapno + maść na uczuleniowe
    wysypki. Teraz do tego dodaję wiosną kilka krotkich seansów solarium. Po pewnym
    czasie, wraz z nadejsciem lata wszystko znika. Opalam sie na czekoladkę i
    wszystko jest w porzadku.
  • Gość: gogo IP: *.chello.pl 11.05.04, 11:48
    A czy spozywasz tluszcze roslinne (szczegolnie te przetwarzane)?
    Od razu powiem ze ja tego nie sprawdzalem ale czytalem ze one moga powodowac
    takie rzeczy. Tzn jesli uzywasz takich olei jak kujawski czy innych jemu
    podobnych to moze odstaw na jakies czas i sprobuj wprowadzic oliwe z oliwek
    extra virgin.
  • Gość: plamiasta IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.05.04, 01:10
    A co masz na myśli pisząc tłuszcze przetwarzane??? Od kilku lat używam tylko do
    smażenia oleju z pestek winogron i oliwy z oliwek.
    Pozdrawiam
  • kwasiasz 11.05.04, 12:03
    tez mam ten problem jest przejeban.....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka