Dodaj do ulubionych

niska temperatura ciala

22.04.11, 07:34
Mam pytanie, od dluzszego czasu ok chyba 3 lat mam niska temperature ciala zazwyczaj 34,5, 34,8 i 35,6. Ostatnio zle sie czulam, mialam przez 5 dni lekkie zawroty glowy i sprawdzilam temperature i mialam tego dnia 33,9. Kiedy temperatura wrocila do 34,8 i powyzej 35 zawroty ustaly. Przez ten okres tylko kilka razy mialam temperature powyzej 36 stopni. Badania tarczycy sa chyba ok: TSH3 0,596, FT3 3,17, FT4 1,14. Morfologia tez w normie. Co to moze byc, jakie badania mam zrobic?
Edytor zaawansowany
  • 22.04.11, 19:05
    po 1 podaj normy do tych wynikow, bo tak to ciezko ocenic.
    po 2 czy bylas z tym u lekarza? mialas badana ferrytyne lub zelazo?
    pomysl czy masz jeszcze jakies inne dolegliwosci.
  • 23.04.11, 10:04
    TSH3 mam 0,596 a norma 0,27-4,20
    FT3 mam 3,17 a norma 2,57-4,43
    FT4 1,14 a norma 0,93-1,7
    reszta badan w normie tylko Triglicerydy 160 a norma 35-160 i bialko c-reaktywne (CRP) 0,77 a norma 0-5, lekarz w tej niskiej temperaturze nie widzi nic zlego, a ja ogolnie zle sie czuje, jestem oslabiona, mam objawy jak przy niedoczynnosci tarczycy, ale wyniki na tarczyce okazaly sie ok. Dostalam tylko Bisocard na obnizenie tetna bo mam ok. 80-86.
  • 23.04.11, 17:07
    ft4 27%, ft3 32%, a wiec nie super wysokie, chociaz zblizone do siebie. z takimi wynikami zaden endo nie podejmie leczenia, chybaze USG cos wykarze. wybierasz sie na usg tarczycy? (chociaz zwiekszone tetno wystepuje w nadczynnosci,ale moze tez nie byc zwiazane z tarczyca )

    tez mam objawy jak w niedoczynnosci, z tymze temp mam normalna badz nieznacznie obnizona ,ale nie az tak.

    badalas ferrytyne, zelazo i wit b12?
  • 23.04.11, 19:40
    Niestety zelaza nie zlecil mi lekarz, zbadal tylko oko czy nie mam anemii, ale wit.b kompleks kazal brac. Dzisiaj jestem przeziebiona i przy temperaturze 36,5 (takiej wysokiej hihihih nie mialam od dlugiego czasu) czuje sie jak bym miala co najmniej 38. Odpornosc mam slaba, lapie wszystkie infekcje, ktos kichnie a ja 3 tygodnie jestem chora. :(
  • 25.04.11, 21:26
    TSH jest niskie, zrób usg tarczycy.
  • 26.04.11, 06:28
    Tez mysle ze to cos z tarczyca bo w zeszlym roku w styczniu TSH3 , bylo 1,2 a teraz 0,596. Ale czemu lekarz rodzinny nie kazal mi zrobic usg tarczycy????
  • 28.04.11, 07:24
    dlatego ze wiekszosc lekarzy rodzinnych twierdzi ze tsh=10 to jeszcze super wynik.

    powtorzenie badan, usg tarczycy plus przeciwciala anty tpo na poczatek - jesli wyjdzie cos nie tak mozna zaczac brac pod uwage tarczyce, choc i tak pozostaje czekac bo przy wynikach jak wyzej zaden endo jeszcze nie zacznie leczyc. powodzenia (przyda sie).
    --
    http://emoty.blox.pl/resource/coffeenews.gif
  • 27.04.11, 13:15
    Koniecznie do lekarza! Popieram zdanie poprzedniczek o badaniach w kierunku tarczycy? Moja corka miała, gdy miała problemy zdrowotne poszła do internisty w falcku. Moze to jest jakaś metoda? W kazdym razie internista skierował ja na dalsze badania i dzięki temu wszystko jakoś ruszyło w dobra stronę. Wcześniej leczyła się bez sensu. Na schorzenia, których nie miła.
  • 27.04.11, 13:29
    Dzieki, jutro ide na usg tarczycy, moze wreszcie cos bede wiedziala.
  • 28.04.11, 17:02
    jestem po usg tarczycy: gruczol tarczowy lekko powiekszony, w zakresie dolnego bieguna lewego plata oraz ciesni lekko schodzi za mostek. W czesci centralnej prawego plata ognisko lito-plynowe o wielk. 6 mm. W gornym biegunie lewego plata ognisko lite izoechog. o wym 12x8 mm. Tchawica lagodnie wygieta w lewo.
    Czekam teraz na wizyte u endykrynologa zeby mi to wszystko odczytal :) Ide prywatnie bo na ubezpieczenie endykrynolog przyjmuje dopiero w grudniu!!!! Usg tez prywatnie robilam, rece opadaja, 35 lat odprowadzali mi skladki w pracy na ubezpieczenie.
  • 28.04.11, 18:30
    a nie podali ci wielkosci/objetosci tarczycy? tak czy inaczej powiekszona..

    kiedy masz ta wizyte? koniecznie zrob sobie przeciwciala antyTPO i antyTG, a na wizycie mysle ze lekarz zaleci biopsje tarczycy ze wzgledu na zmiany w tarczycy (tez mialam biopsje,da sie przezyc),ale jak idziesz prywatnie to nie wiem jak to jest.. cena biopsji prywatnie jest dosc droga, widzialam cos 150zl-300zl, wiec bedziesz pewnie musiala poczekac na lekarza z nfz.

    a masz problemy z oddychaniem? zastanawiam sie czy to "tchawica wygieta w lewo" nie oznacza ,ze powiekszona tarczyca naciska na nia -bardzo mozliwe ze tak jest.
  • 28.04.11, 20:18
    czasami ciezko mi sie oddycha ale myslalam ze o takie nerwicowe zatykanie :( ale pocieszyla mnie pani doktor od usg ze to moze byc ucisk od kregoslupa, pewnie bede musiala przeswietlic gorna czesc kregoslupa, jak endykrynolog powie ze to wygiecie nie od tarczycy
  • 11.05.11, 06:30
    bylam u endykrynologa, mam skierowanie na biopsje i dopiero po biopsji pani endykrynolog powie co mi jest, ale stwierdzila, ze ta niska temperatura ciala to nie od tarczycy, wiec musze szukac dalej :(
  • 11.05.11, 06:32
    acha, ta wygieta tchawica to nie od kregoslupa, ale nie powiedziala mi czy to tarczyca wypycha, powie pewnie wszystko po biopsji.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.