Re: Letrox(Eutyrox) a tycie

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Mam pytanie do wszystkich, którzy zazywaja te leki: czy zauwazyliście ich
    wpływ na wagę ciała? Ja biore Letrox 25 od 2 miesięcy i wydawało mi się, że
    przyspiesza on spalanie tłuszczu, a tu wydaje mi się, że przybrałam na wadze!!
    Może dawka zbyt mała? Acha, biorę Letrox na niedoczynność tarczycy.
    Będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi
    • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

      Gość: Agnieszka 16.06.04, 16:11 Odpowiedz
      Zaczne przede wszystkim od wyjasnienia bo mam wrazenie ze cos tu jest nie tak.
      Hormony np letrox i eutyrox nie maja na celu obnizenia masy ciała tylko
      dostarczenia organizmowi hormonów do prawidłowego poziomu metabolizmu w
      organizmie. Podwyzszaja one metabolizm własnie w chorobach z przebegiem
      niedoczynnosci tarczycy. Fakt...jesli twoja waga jest zalezna od spadku
      metabolizmu spowodowanego przez niedoczynnosc wtedy waga powinna przestac
      rosnac. Sa to jednak ksiazkowe reguły ktoryh nie mozna przełozyc na kazdego
      pacjenta. Mysle ze gdyby dawka leku była za mała napewno nie odczułabys poprawy
      ( a o tym nic nie pisałas ani tez o wynikach hormonów) nie mozna wiec sie tylko
      opierac na przypuszceniach odnoscie masy ciała. Mozliwe tez ze waga rosnie bo
      pomimo brania hormonów jesz wiecej a mniej spalasz. Nie wiem...to sa jedynie
      moje domniemnia. Moze bede ci umiała lepiej pomóc jesli napiszesz cos wiecej.
      Ja brałam i letrox i eutyrox. Pamietam ze po letroksie bodajze moja waga sie
      nie ruszyła(jak nie poiszła w gore) poniewaz miałam nieuregulowaną
      niedoczynnosc a lekarz nieuwaznie dobierał dawki(puchłam i trzesłam sie). Teraz
      boire mdz innymi eutyrox i czuje sie po nim dobrze...wydaje mi sie ze nie
      przytyłam. A nawet jesli to jest to wynik mojego trybu zycia.
    • 16.06.04, 16:26 Odpowiedz
      Moze masz za mala dawke. Ja przy 25 tez tylam (i generalnie gorzej sie czulam
      niz przed rozpoczeciem leczenia) ale gdy lekarz zwiekszyl dawke to przestalam
      tyc. Generalnie u doroslych zwykle stosuje sie podobno dawke 50. Jedynie zaczyna
      sie od 25 i potem po 2-3 miesiacach po zrobieniu badan hormonow tarczycy -
      zwieksza dawke.

      Euthyrox niekoniecznie musi przyspieszac spalanie tluszczu. Spalanie tluszczu to
      chyba T3 a w euthyrox jest T4. U wiekszosci osob T4 zostaje zamienione na T3 ale
      podobno u niektorych lepiej dzialaja leki ktore zawieraja obydwa hormony (np.
      nowothyral).
      Najwazniejsze to zeby obserwowac organizm - najlepiej mierzyc spoczynkowa temp.
      ciala (tuz po obudzeniu) jesli jest ponizej 36 to jeszcze moze byc za mala
      dawka, albo trzeba zmienic lek. Za wysoka dawka hormonow tarczycy tez nie jest
      zdrowa - moze zaczac dokuczac serce.
    • 16.06.04, 20:59 Odpowiedz
      To czy zmienić lek czy nie ,niech w tym przypadku zadecydują badania i lekarz-w
      przypadku tarczycy nie eksperymentuj sama ,najwyżej zapytaj innego lekarza. Ja
      biorę euthyrox 125 od 3 lat i nie przytyłam choć mam tendencje.Życzę zdrowia:)



      pietruszeczka1 napisała:

      > Mam pytanie do wszystkich, którzy zazywaja te leki: czy zauwazyliście ich
      > wpływ na wagę ciała? Ja biore Letrox 25 od 2 miesięcy i wydawało mi się, że
      > przyspiesza on spalanie tłuszczu, a tu wydaje mi się, że przybrałam na wadze!!
      > Może dawka zbyt mała? Acha, biorę Letrox na niedoczynność tarczycy.
      > Będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi
    • IP: *.internetdsl.tpnet.pl

      Gość: pati 17.06.04, 20:03 Odpowiedz
      Ja brałam letrox 50 ale nie na niedoczynność tylko na guzy tarczycy-hormony
      miałam w normie.Lek zadziałał na mnie piorunująco i po miesiącu okazało się że
      schudłam 2 kg, a dla mnie to naprawdę dużo przy mojej niskiej wadze ale
      wczesniej bez leku nie miałam tendencji do tycia ani chudnięcia choćby nie wiem
      ile bym jadła czy nie jadła.
      Z tego co wiem to na poczatku leczenia u osób leczących się na niedoczynność
      waga może nieco wzrosnąć-ale powinno tak być tylko na początku leczenia.Trzeba
      nieco poczekać żeby coś więcej powiedzeć.
      Pozdrawiam.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.