Nadkrzepliwość krwi Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Czy te wyniki świadczą o nadkrzepliwości krwi?

czas kaolinowo-kefalinowy APTT 25,4 sek
    PT ( czas protrombinowy):
    Wskażnik protrombinowy 101,8%
    INR 0,98
    czas protrombinowy 16,5 sek

Dodam że odczuwam ostatnio drętwienie palców u rąk .
    • Gość: afera IP: *.bait.pl / *.bait.pl 29.07.04, 15:56
      nic z tego:) te czasy krzepniecia sa prawidlowe...
      nadkrzepliwosc krwi daje takie powiklania jak zakrzepice(atakuje konczyny
      dolne), zator pluc, zawal serca (jesli skrzep pojdzie do serca).
      Nie jestem lekarzem, ale nadkrzepliwosc krwi mi towarzyszy dosyc uparcie...
      Indeks APTT mam powyzej 50, a mialam blisko 100.Twoje wyniki sa jak najbardziej
      w normie..
      dretwienie palcow u rak moze byc spowodowane zlym krazeniem.
    • Gość: Arjel IP: *.ztpnet.pl 29.07.04, 20:19
      Nadkrzepliwość to za szybko krzepnąca krew jeśli dobrze rozumiem. A więc jeśli
      APTT wynosi 25,4 sek to znaczy że krzepnie szybciej niż norma.Więc jak to się
      ma do wyników Twoich 50 lub 100??? Możesz mi to wytłumaczyć,bo już się gubię.
      • Gość: afera IP: *.bait.pl / *.bait.pl 29.07.04, 21:37
        buuuu...pewnikiem indeks APTT moze sie roznie przy roznych schorzeniach
        zachowywac..miales normy przy badaniach? bo jest tak, ze normy sa adekwatne do
        danego laboratorium i powinny byc przy wynikach.O ile dobrze pamietam powinno
        byc miezy 26 a 36 sekund..U mnie przy duzej nadkrzepliwosci (duza zakrzepica i
        zator pluc) APTT bez lekow bylo jakies 39.Zupelnie zapomnialam, ze przy braniu
        lekow przeciwzakrzepowych APTT sie wydluza.Juz tak przywyklam do ich brania, ze
        mi to z mojego pustego lba wylecialo...Wiec i stad moje duze APTT.
        Ale wynik 25,4 wydaje mi sie znosny.
    • Gość: afera IP: *.bait.pl / *.bait.pl 29.07.04, 21:46