Dodaj do ulubionych

0.5mg Alprazolamu (Afobam) na dzień. Szkodliwa?

28.03.19, 14:45
Dzień dobry,
od 15 lat męcze się z potwornymi nudnościami na tle nerwowym (niedawno się dowiedziałem o takiej diagnozie). Leczyłem się przez lata u gastrologa, laryngologa i wielu innych lekarzy, niestety bezskutecznie. Niedawno psychiatra przepisał mi Afobam i biorę już jakiś czas dawkę 0.5mg (często robiąc miesięczne przerwy, gdy nie muszę nigdzie wyjść i nudności nie są problemem w domu). Lekarz powiedział, że nie powinno się brać tego leku długo, natomiast nigdy nie miałem żadnych objawów odstawiennych dluższych niż 2-3 dni. Po 2-3 dniach, nie licząc nudności które mam już 15 lat, czułem się w porządku i nie miałem żadnych innych objawów (nazywanych w ulotce odstawiennymi).
Nie chcę zwiększać dawki, bo taka mi pomaga i się jej trzymam. Jestem świadom, że ten lek nie leczy, natomiast jest to dla mnie jedyny ratunek na chwilę obecną i chciałbym zapytać czy długotrwałe stosowanie takiej dawki (nigdy jej nie zwiększe, bo nie chce i nie czuje takiej potrzeby) jest szkodliwe dla mojego zdrowia i organizmu? Czy mogą wystąpić jakieś poważne konsekwencje zdrowotne w przyszłości przez zażywanie takiej dawki na dzień?
Alkoholu nie pije, nie jestem uzależniony od niczego, moim jedynym problemem są silne nudności. Miałem 6 gastroskopii, kolonoskopie, operacje na przełyk i kompletnie zero poprawy, a ten lek sprawił, że mam "nowe" życie i jestem w stanie wyjść z domu nie martwiąc się o odruch wymiotny, który często miewałem i miewam, gdy tej jednej tabletki nie wezme.
Zdiagnozowano mi nerwice czynnościową, natomiast leki przepisywane mi przez psychiatre (Akretis, Moklar, Sulpiryd) bardzo źle na mnie działają, mam po nich biegunki, szczękościsk, drgawki i inne utrudniające funkcjonowanie objawy :(
Bardzo bym prosił o odpowiedź, czy naprawdę te 0,5mg ma taki zły wpływ na moje przyszłe zdrowie i mój organizm?
Edytor zaawansowany
  • koziorozka 29.03.19, 09:34
    Zapytaj wujka google: benzodiapiny długotrwale.
    W skrócie
    mogą (nie muszą) spowodować
    - tolerancję na ten lek, czyli przestanie działać
    - fizyczne i psychiczne uzależnienie, czyli potem baardzo nieprzyjemne skutki odstawienia
    Jak masz 60 lat, nie musisz się przejmować. Dla młodych ludzi benzodiapiny bywają groźne

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.