Dodaj do ulubionych

Osłabienie po IPP zbyt duża dawka??

27.06.19, 18:18
Witam
Na refluks biorę od miesiąca duże dawki IPP controloc a ostatnio omeprazol. Czy ktoś miał podobne skutki po tym leku tj b. duże osłabienie, sennośc wiele godzin i zawroty głowy (tj nie funkcjonował ). Ja waże 55kg i biorę 2x 40mg Controlocu i dzis zasugerowano mi że to może być za dużo na moją wagę i powodowac takie skutki (morfologię mam w porządku).
Jakie macie doświadczenia i skutki uboczne .
Edytor zaawansowany
  • marbor1 28.06.19, 19:58

    Zmierz koniecznie poziom magnezu we krwi, może u ciebie występuje tak zw. hipomagnezemia.
    Ja osobiście jestem leczona jednym z leków z grupy IPP już od ponad 17 lat z powodu refluksu żółciowego, t.j. ciągłe zarzucanie żółci do żołądka po usunięciu pęcherzyka żółciowego.
    Biorę lek w dawce 20 mg na czczo 30 min. przed jedzeniem. O tym żebym odstawiła ten lek mogę sobie tylko pomarzyć.
  • goodman41 29.06.19, 20:38
    Bile tends to be alkali on average. The pH of common duct bile (7.50 to 8.05) is higher than that of the corresponding gallbladder bile (6.80 to 7.65).
    en.wikipedia.org/wiki/Bile
    Żółć jest zazwyczaj alkaliczna. PH żółci ze wspólnego przewodu żółciowego (7,50 do 8,05) jest wyższe niż odpowiadająca mu żółć z woreczka żółciowego (6,80 do 7,65).

    Co za bzdurne tłumaczenie medyków że zarzucani żółci do żołądka powodujące refluks.
    Jeśli żółć o wysokim pH jest zarzucana do żołądka, to podnosi pH żołądka, a więc odkwasza treść żołądkową w żołądku. Prawidłowe pH w prześwicie żołądka powinno wynosić 1,5 - 3,5. Takie niskie pH w żołądku stymuluje mięsień przełyku do silnego zaciskania się. Zmniejszenie kwasowości (podwyższenie pH) w żołądku zmniejsza wydolność zaciskania się mięśnia przełyku, co powoduje przedostawanie się pokarmu do gardła.
    Należy podawać leki zakwaszające (obniżające pH) w żołądku aby zmusić mięsień przełyku do mocniejszego zaciskania się.
    Podawanie leków (IPP) blokujących wydzielanie się kwasu solnego jest wielkim nieporozumieniem
    i nigdy nie doprowadzi do pozbycia się refluksu.
  • goodman41 29.06.19, 20:51
    Edit pierwszego zdania:
    Zarzucanie żółci do żołądka powodujące refluks i bzdurne leczenie przez medyków tej przypadłości.
  • marbor1 29.06.19, 22:06
    To ja osobiście doświadczyłam czym jest refluks żółciowy i skutki jakie spowodował w moim żołądku. Z powodu dużej ilości żółci pęcherzykowej w żołądku doszło do stanów zapalnych błony śluzowej żołądka. Często wymiotowałam z krwią nie mówiąc o zgadze i dużym bólu w przewodzie pokarmowym.
    Poza tym żółć pęcherzykowa ma odczyn kwaśny a nie zasadowy.
    Odkąd zaczęłam brać bioprazol, skończyły się moje kłopoty z cofaniem pokarmu i zgagą.
    Mogę jeść wszystko w umiarkowanych ilościach i nic się nie dzieje.
    Robię co roku badania i wszystkie wyniki są w jak najlepszym porządku.
  • agnie44 30.06.19, 19:26
    do marbor i goodman
    Dziękuję za wpisy.
    W opisie też mam refluks żółciowy dwunas zołądkowy i cofanie pokarmu tj refluks przełykowy. Nie bardzo rozumiem że IPP jest nieporozumieniem ? Mi dwóch lekarzy tylko po wyniku gastro włączało IPP i kinetyk. . Wiem tylko że powinna być wcześniej pełna diagnostyka co do przyczyn zanim dadzą leki ale wszystko niestety trwa b. długo po parę mcy badania. -
    Co do magnezu Magnezu nie sprawdzałam ale ogólnie morfologię mam dobra. Zasugerowano mi że to raczej zbyt duża do wagi dawka controlocu. Ja w ogóle b źle toleruję te IPP w dużej dawce 80mg bo albo mam reakcję alergiczną albo ogromne osłabienie/sennośc.

    Do marbor czy można się z toba skontaktować na maila żeby podpytac o leczenie podam ci swój jjawre@gmail.com
    Pozdrawiam

  • agnie44 30.06.19, 21:33
    Do marbor

    A pro po dawek czy kiedyś brałas takie dawki jak ja tj 80mg ipp na dobe Jeśli tak to jak funkcjonowałas po nich?
  • marbor1 30.06.19, 21:40
    Swego czasu brałam controloc w dawce 40mg raz na dobę przez okres 3-4 miesięcy jak miałam owrzodzenie dwunastnicy, ale nie miałam tego typu objawów jak ty.
    Poza tym musisz wiedzieć, że każdy może inaczej reagować na dany lek.
  • marbor1 30.06.19, 21:34
    Mój adres emailowy: marbor1@gazeta.pl.
    Namawiam cię, abyś sprawdziła stężenie poziom magnezu we krwi. Bardzo często przy dużych dawkach controlocu może wystąpić hipomagnezemia. Objawy hipomagnezemi to zmęczenie,
    drgawki, zawroty głowy czy senność.
    Ja też muszę brać magnez z witaminą B6 ponieważ biorę również środki moczopędne, które w połączeniu z lekami z grupy IPP powodują ubytek w stężeniu magnezu we krwi.
  • agnie44 01.07.19, 09:10
    Zastanawiam się czy przyczyna nie jest albo dodatkowe schorzenie albo niedociśnienie które mam od lat gdzie cisn 98/69 to u mnie standard. Kiedyś ratowałam się mocną kawą a teraz nie moge pić.
    Też suplementuję się probiotykami 2x1 i wit Centrum . Czy masz jakieś sprawdzone probiotyki bo z opisów to działanie podobne ale jednak skład zupełnie inny i stężenie.
  • meh30 01.07.19, 08:10
    Wszyscy piszą o leczeniu skutków. Pytanie skąd nagle żółć znajduje się w żołądku. U kogoś po operacji usunięcia pęcherzyka żółciowego ok., ale u innych osób? Nagle sobie organizm postanowił zaszwankować? Leczenie objawów nie spowoduje, że ta żółć przestanie się cofać do żołądka, tym samym wiąże się to z przyjmowaniem leków do końca życia.
    Leki obniżające ph czyli jakie? Dostanę bez recepty, bo lekarze tylko IPP
  • agnie44 01.07.19, 09:13
    Też zastanawiałam się skąd takie skutki tym bardziej że nigdy nie chorowałam na refluks i operacji też nie miałam.
    Skoro leczenie objawów nie cofnie objawów tylko przytłumi to czy masz jakieś rozwiązanie? Ja stosuję to co mi gastrolodzy przepisują bo wg nich to ma skutecznośc
  • meh30 01.07.19, 09:29
    Ja obstawiam nerwicę żołądka. Czyli żołądek się wkur... i zasysa co popadnie, w tym przypadku żółć z dwunastnicy.
  • agnie44 02.07.19, 20:55
    Skąd takie teorie . Nerwica pewnie na wiele rzeczy ma wpływ ale żeby rozwalać układ pokarmowy to nie sądzę. Prędzej jakieś leki czy operacje (jesli ktoś miał) . Często po antybiotykach albo sterydach takie skutki
  • meh30 03.07.19, 07:20
    Sugestia chirurga, który wykonywał mi gastroskopię. Nie bez przyczyny mówi się: "...że cię żółć zalewa". Nerwica, to przebiegła choroba, może to być efekt nawet tego, że pół roku temu ktoś miał stresującą sytuację, a teraz jest już w normie, a nerwica się uwidoczni właśnie problemami żołądka po czasie. Znerwicowany żołądek potrafi zasysać żółć z dwunastnicy i tyle... innych przyczyn raczej nie widzę u osób z dobrym USG jb, ewentualnie kolonoskopia może wykazać coś jeszcze.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka