Dodaj do ulubionych

Ćwiczyć, czy nie ćwiczyć? Oto jest pytanie...

24.09.19, 16:15
Witam, mam 15 lat. Od 1 roku i 2 miesięcy regularnie ćwiczę z aplikacją ,,Mięśnie brzucha w 30 dni'', dokładam (po jednym treningu) serię pompek (zaczynając od 12-14-10-10 i zwiększając co parę treningów o 2, np. 14-16-12-12 i tak dalej), między 30 a 70 przysiadami oraz podciągam się pare razy na drążku. Dodam, że w grudniu b.r. wybije mi 3 rocznica grania w klubie piłkarskim.
Czemu o tym mówię:
Otóż, od roku zauważyłem, że brakuje mi czasu na takie ćwiczenia w domu (robie je ok. 3-5 razy w tygodniu), spada mi efektywność na treningach, nie mogę znaleźć czasu na inne zajęcia i sam powoli czuję, że jestem tym lekko przemęczony. Chciałbym spróbować przestać ćwiczyć, aczkolwiek mam obawy że mogę utracić masę mięśniową, stracić formę i przytyć. Co zrobić?
Może rzucić to ćwiczenie i przerzucić się na bieganie, żeby spalić tłuszcz? (ważę ok. 66 przy wzroście 1,7m)
A może nie przestawać i ćwiczyć dalej?
Dziękuję za odpowiedź
Obserwuj wątek
    • koziorozka Re: Ćwiczyć, czy nie ćwiczyć? Oto jest pytanie... 26.09.19, 13:05
      franczesko04 napisał(a):
      > Chciałbym spróbować przestać ćwiczyć, aczkolwiek mam obawy że mogę utracić masę
      > mięśniową, stracić formę i przytyć.
      ------------------
      Pytanie w tytule wątku jest źle postawione. Ćwiczyć, ale jak.

      Możesz być przetrenowany.
      Zmniejsz trochę intensywność albo zmień zestaw ćwiczeń.
      Jeżeli to przetrenowanie - w klubie nie ma lekarza sportowego? - to wychodzenie z tego nie jest proste i krótkie.
      Poczytaj, ale lepiej byłoby pogadać z lekarzem sportowym, który ci sprawdzi nie tylko BMI i wydolność organizmu.
      testosterone.pl/wiedza/syndrom-przetrenowania-fakt-czy-mit/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka