Dodaj do ulubionych

test na HP dodatni, leczyć, nie leczyć?

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.04, 17:10
Podczas gastroskopii pobrano mi wycinek i okazuje się, że mam HP. Dostałam 2
antyb.+lek osłonowy na 7 dni. Moje objawy to bóle nadbrzusza, czasem mdłości,
zaparcia. Czytałam, że po wyleczeniu b. czętso następuje nawrót HP.
Faszerować się antybiotykami czy nie?
Edytor zaawansowany
  • Gość: DR. Zivago IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.04, 18:21
    To zalezy od modelu HP. Osobiscie odradzam i zadecydowanie proponuje Cannona.
    Pozdrawiam
  • Gość: Venus IP: *.vc.shawcable.net 29.10.04, 18:24
    Tak bo jesli tego nie wyleczysz bedziesz zawsze sie meczyc i mozesz dostac
    wrzodow o ile juz nie masz.
    Venus
  • calineczka79 29.10.04, 18:50
    Ela Ty chyba żartujesz? Po co robiłaś badania skoro nie chcesz się leczyć? A
    jak masz anginę albo zapalenie płuc to też nie bierzesz antybiotyków, bo może
    być nawrót? Sory, że tak ostro ale mam nadzieję, że zrozumiałaś dlaczego. HP
    mże prowadzić nie tylko do wrzodów, ale nawet do raka! Nie jest to jeszcze
    dobrze zbadana bakteria i mój lekarz twierdzi, że jeśli miało się już z nią
    doczynienia to powinno się brać leki co jakieś pół roku (te osłonowe) aż ktoś
    się za to weźmie i wymyśli szczepionkę. Na pewno te leki osłonowe masz brać
    tylko przez 7 dni? Po 7 dniach pewnie kazał Ci przyjść i wtedy dostaniesz
    następną receptę. Lek osłonowy bierze się ok. 2 miesięcy! Powodzenia
  • Gość: ela IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.04, 12:42
    Problem w tym, że masa ludzi to ma, a bakteria lubi powracać. Czytałam, że
    ciągłe jej leczenie powoduje antybiotykooporność. Stąd moje wątpliwości.
    Lekarz kazał mi brać wszystkie leki tylko 7 dni.
    Czy powinnam stosować jakąś specjalną dietę?
  • calineczka79 30.10.04, 17:27
    Dziwny ten lekarz, ja czytałam w różnych miejscach, że leczenie środkami
    osłonowymi trwa właśnie ok. 2 miesięcy i mój dr też tak powiedział. A później
    powiedział, że powinnam brać właśnie ten lek osłonowy co jakiś czas - nie
    antybiotyk. Wydaje mi się, że powinnaś zasięgnąć porady jeszcze jednego
    lekarza, to przecież nie szkodzi :-) A poza tym co lepsze antybiotykooporność
    czy rak ??? Ja żadnej specjalnej diety nie stosowałam, w trakcie
    antybiotykoterapii trochę mnie bolał brzuch, ale to chyba z innego powodu.
    Powodzenia
  • Gość: Akinka IP: *.chello.pl 31.10.04, 13:24
    Nosicielami HP są dzieci, a dorośli chorują. I tak i tak musisz brać
    antybiotyki, a im później tym masz większą szansę na wrzody.
    Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.