Cierpnięcie rąk w nadgarstkach i dłoni Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • jak w temacie, zdarza mi się to głównie w nocy. Cieprną i takie jakby
    mróweczki po nich chodziły, pracuję 8 godz przy komputerze od 15 lat, mam 34
    lata.
    Biorę magnez
    • Gość: ck IP: *.banacha.amwaw.edu.pl / *.amwaw.edu.pl 16.12.04, 15:19
      prawdopodobnie: zespół cieśni nadgarstka.
      Być może bede mógł pomoc (neuro-p@wp.pl).
    • Gość: Artur IP: *.ss.shawcable.net 16.12.04, 17:40
      Wyglada na zespol ciesni. Sa tylko dwie metody leczenia:
      1. operacja chirurgiczna (dosc skuteczna)
      2. akupunktura (tez skuteczna i udowodniona naukowo dla tej dolegliwosci)

Moze tez troche pomoc zmiana klawiatury na tzw ergonomiczna.
      • Gość: GRZEŚ IP: *.lodz.mm.pl 16.12.04, 23:28
        akupunktura jest skuteczna ale tylko u Chińczyków. Na Polaków nie działa ;)
        Żeby potwierdzić zespół cieśni kanału nadgarstka powinno się (choć nie
        koniecznie jeśli objawy kliniczne są ewidentne) zrobić badanie przewodnictwa
        nerwowego i EMG.
        A sposobów lecznia są 2:
        - zachowawczy (czyli nieoperacyjny): unieruchomienie nadgarstka + leki
        przeciwzapalne ew. ostrzyknięcia sterydami.
        - operacyjny, przecięcie troczka zginaczy.
        Zgłoś się do ortopedy lub neurochirurga, ale raczej do ortopedy.
        Na początek polecam wypróbowanie podkładki pod nadgarstki do klawiatury, jeśli
        nie pomoże p.w.
        Pozdro.
    • Kacha222

Polecam również suplementacj witamin B12

Tutaj jest artykuł (pod koniec listy)
      www.surawka.republika.pl/
      Pozdro.
      Jędruś
      • W Stanach i Kanadzie nazywaja to "carpal tunnel syndrom " .
        Wskutek pracy dloni przerasta sie miesien ,ktory uciska na nerwy od spodu
        nadgarstka .Mialem operowana lewa dlon , zniklo dretwienie ,chociaz reka wydaje