Dodaj do ulubionych

swędzące plamy na nogach

12.12.05, 10:35
witam!
Od kilku dni budzi mnie straszne uczucie sedzenia nog (do kostek)Sa to
czerwone plamki roznej wielkosci,wydaje mi sie ze z dnia na dzien jest ich
coraz wiecej,dzisiaj zauwazylam pare na rekach.Dodam ,ze w ciagu dnia
dolegliwosci te znikaja.Odczulam sie na pylki traw od kilku lat,nigdy
wczesniej nie mialam podobnych dolegliwosci.Jest to strasznie
meczace,szczegolnie rano,kiedy swedzenie nie daje spac.Czy ktos mial cos
podobnego??Do alergologa ide dopiero za tydzien.
Edytor zaawansowany
  • 12.12.05, 10:46
    Wydaje sie to byc alergia na jakies preparaty chemiczne, moze mydlo, szampon, u
    nas tak bylo po nowym Silanie, zdaje sie, ze o zapachu migdalowym. Dermatolog
    dal masc i krem, potem inna masc i inny krem, to trwalo 3-4 tyg. nim nie
    wpadlismy na przyczyne i ja zlikwidowalismy. Mysle, ze tygodnia bez lekarza nie
    wytrzymasz. No i trop alergen, powodzenia.
  • 12.12.05, 10:54
    Może to być tzw. uczulenie na zimno. Jak chcesz sprawdzić czy to jest to możesz
    zrobić następujący test: Bierzesz kostkę lodu i kładziesz ją na przedramię ( ja
    kiedyś sprawdzałem też na nogach) na 4 minuty. Potem zdejmujesz kostkę i przez
    10 minut obserwujesz swoją skórę. Jak pojawi się plama i będzie swędzieć ( u
    uczulonych po ok. 2 minutach) tzn. że najprawdopodobniej to jest przyczyną. Jak
    chcesz więcej szczegółów i (lub) zdjęć możesz poszukać na angielskich stronach
    pod hasłami np: "urticaria", "hives", "nettle", "itchy legs".
  • 12.12.05, 11:43
    wlasnie nie jestem pewna czy to alergia na cos hemicznego.Od dawna nie
    zmieniala ani szamponu,ani plynu do plukania czy mydla.A poza tym to alergia na
    szampon wystepowalaby na nogach??Kroliku moglbys napisacv jak wygladalo twoje
    uczulenia i jakiej masci urzywales?czy moge sobie kupic cos bez rezepty zanim
    podiwedze lekarza??
  • 12.12.05, 13:40
    Fakt,że dolegliwość dopada Cię w łóżku i zanika w ciągu dnia wskazuje,że
    prawdopodobie alergen znajduje się w pościeli,o ile to efekt alergii.
    Mogą to być roztocza,proszek do prania lub płyn do płukania,pierze.To że nie zmieniałaś od dawna mydła,płynu,szamponu nie musi oznaczać,że nie zaczęłaś być uczulona na coś z tej listy.
  • 12.12.05, 15:54
    Poki co moze nakladaj na te miejsca make ziemniaczana. ona chlodzi, lagodzi
    swedzenie, nieco odkaza, bardzo np pomaga niemowlakom przy wszelkich problemach
    skornych. Mnie tez swedzialo glownie w nocy i wieczorem, bo to pora , kiedy
    nasilaja sie u czlowieka dolegliwosci, ale tez mialam czesciej kontakt z
    wyplukanymi w Silanie rzeczami. Silan uzywam od lat, a uczulilismy sie na jeden
    jedyny, ten migdalowy, teraz mam Silan o innym zapachu i jest ok. Szkaj
    wytrwale tego, co Cie tak urzadza!! Jesli znajde masc, napisze nazwe.
  • 12.12.05, 18:55
    Krem nazywa sie ELOSONE, a masc podobnie, bo to rodzina preparatow stosowanych
    przy zapaleniach skory, alergii skornej , zapaleniu atopowym skory,
    neurodermitozach. Dziala miejscowo przeciwzapalnie, przeciwswiadowo i zweza
    naczynia krwionosne. Napisane, ze wydaje sie z przepisu lekarza.
  • 15.12.05, 11:35
    no i odwiedziłam dermatologo,stwierdziła ze to pewnie reakcja alergiczna na
    jakies jedzenie bądz proszek czy mydlo.Przepisała mi virlix do łykania i elocom
    do smarowania.Niestety zanim wzielam leki zmuszona bylam wzywac pogotowie gdyz
    puchlam jak balon i nie moglam oddychac,przyjechali dostalam dwa zastrzyki i
    przeszlo (dodam,ze mam alergie z ktorej sie odczulam i astme,ale takie
    przypadki dusznosci mialam kiedys jedynie po aspirynie).Wczoraj ponownie
    odwiedzilam lekarza,tym razem interniste.Po dlugim wywiadzie stwierdzila,ze to
    alergia na diete cambridge,ktora stosowalam przez 5 dni w zeszlym tygodnie,ale
    jak pojawila sie wysypka odstawilam ja.Lekarka ostrzegala mnie przez
    stosowaniem tej diety,podobno zna przypadki zapalenia stawow po jej stosowaniu
    oraz inne ciezkie przypadki.Przepisala mi METYPRED,mam przyjmowac po 8mg dwa
    razy dziennie.Mam troche obawy przed stosowaniem tego leku.Stosowalam kiedys
    encorton,ktory bardzo zle znosilam (puchniecie ciala,tycie,potem po zakonczeniu
    kuracji dopadl mnie polpasiec).Moze ktos z was przechodzil podobna historie i
    jest w stanie polecic mi jakiegos konkretnego lekarza?Wysypka w dalszym ciagu
    nie zeszla,a nawet powiekszyla obszar,jest pare plamek po wewnetrznej stronie
    dloni oraz w okolicach kolan.
  • 15.12.05, 12:47
    Bardzo Ci wspolczuje!! Ale przeciez prosilismy Cie na samym poczatku, zebys
    przemyslala na co mozesz byc w danym momencie uczulona. Sugerowalam
    przypomnienie sobie, co nowego pojawilo sie w domu, a Ty napisalas, ze szampon,
    mydlo ect masz wciaz to samo. Zapomnialas o diecie? Rozumiem, ze w trakcie jej
    stosowania je sie jakis preparat? Czyli chemia, chemia, chemia?
  • 16.12.05, 12:44
    do glowy mi nie pszyszlo,ze moze to byc spowodowane dieta.Fakt ,ze to sama
    chemia ale polecana przez lekarzy i specjalistow...
    Dziwi mnie tylko to ,ze diete odstawilam tydzien temu a wysypka wciaz jest,sama
    juz nie wiem co mam robic,zadna masc nie pomaga:(
    dostalam metypred,ale boje sie go stosowac po przykrych doswiadczeniach z
    encortonem.
  • 16.12.05, 14:08
    Duzo pij, m.in. herbatke z pokrzywy, musicz oczyscic organizm, wyplukac te
    chemie, wowczas zacznie mijac, jesli to to. Jeli cos innego, musisz szukac w
    otoczeniu przyczyn uczulenia. Nie ma rady, nikt za Ciebie tego nie zrobi. Poki
    nie pozbedziesz sie alergeny, poty obiawy beda. Pozdrawiam.
  • 23.12.05, 22:20
    Witam.
    Czy ktos z was moze polecic mi dobrego dermatologa lub alergologa?
    Niestety plamu nie zniknely chociaz odwiedzilam juz kilku lekarzy,wszyscy
    rozkladaja rece i przepisuja kolejne sterydy:(
    plamy jak byly tak sa,a nawet jest ich wiecej.
    Najwiecej wylazi ich wieczorem,sa wszedzie ,na nogach,cale stopy,lydki i
    kolana,dlonie:(sa to gladkie czerwone plamy roznej wielkosciod maleznkich
    plamek do duzych plam:(najbardziej swedzace sa te na nagach
    moze ktos mi pomoze?

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.