Przepuklina pępkowa, a ból kręgosłupa Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Kilka lat temu po porodzie zrobiła mi sie przpuklina pępkowa.
    Lekarz rodzinny powiedział,że to nic groźnego.
    Ostatnio musiałam zmiencić lekarza pierwszego kontaktu i ten nowy
    powiedział,że moja przepuklina nadaje się d9o operacji ( mam się zgłosić do
    chirurga).
    W międzyczasie trafiłam na rehabilitację, bo od pół roku znowu mam bardzo
    silne bóle kręgosłupa, właściwie budze się z bólu w nocy.
    Rehablitantka, jak usłyszał,że mam przepuklinę pępkową powiedziała,że nie
    mogę wykonywac w takim razie większości ćwiczeń. Powiedziała,że ból kręgosłupa
    może być spowodowany tym,że mięsnie, które podtrzymują kręgoslup, przez wile
    lat "przyczepiły" sie do przepukliny,żeby ją podtrzymać, i osłabiły kręgosłup,
    i stąd te bóle m.in. ( piszę tak jak zrozumiałam).
    Nie znam się na antomii, ale czy taka sytuacja jest możliwa?
    Chciałam isc na operację przepukliny dopiero w wakacje, bo teraz mam trudny
    moment rodzinno zawodowy, ale w takim razie, jesli z tymi mięsniami to prawda,
    to zaczynam się zastanawiać, czy nie przyspieszyć operacji.
    Może kotoś z Was miał podobny problem?
    Dodam,że przez to,że mniej ćwiczę, lekko przytyłam, a jak tyję, to bardziej
    mnie kręgosłup boli. A brzuch bardzo mi "wywaliło" w okolicy pępka.
    Kammma
    Prawdę mówiąc pogubiłam
    • Nigdy takiej historii nie slyszałem...

Po pierwsze mięsnie podtrzymujące kregosłup (pewnie chodzilo o mm. grzbietu i może m. biodrowolędżwiowy i m. czworoboczny lędźwi) od pępka (umbo) są oddalone o spory kawalek. Jesli jednak pani rehabilitantka mówila tutaj o mięsniach brzucha to faktycznie stabilizują one kregosłup ale nie słyszałem o przypadkach jakoby do przepukliny przyczepiały się mięśnie.