Dodaj do ulubionych

Tłuszczak wątroby

06.07.06, 13:14
Kilka m-cy temu podczas badania USG lekarz radiolog wykrył u mnie ok. 5cm
guza w wątrobie o nieregularnych kształtach.Lekarz stwierdził,że to naczyniak
sugerując w opisie kontrolę poprzez tomografię komputerową.W wyniku TK
watroby hepatolożka stwierdziła tłuszczaka wątroby.Przeprowadziła ze mną
wywiad,po którym stwierdziła,że nie powinnam przyjmować antykoncepcji
hormonalnej w postaci tabletek.Natomiast jeżeli chodzi o Evrę(plastry)nie
wyraziła sprzeciwu.Zasugerowała tylko,że rzcej nie powinnam nic hormonalnego
zażywać,no ale jeżeli już muszę to ewentualnie Evrę mogę.Dodam tylko,że
zaznzcyła sobie w karcie bardzo wyraźnie ,że od 8 lat zażywam tabl.anty(mam
baaaardzo bolesne miesiączki,bardzo obfite,co kończyło się wiecznie trwającą
anemią,a że choruję jeszce na epilepsję i biorę leki,które zakłócają proces
wchłaniania żelaza i kwasu foliowego-stąd bardzo długo wychodziłam z takich
anemii).Ogólne zalecenia:kontrola usg raz na 3m-ce,jeżeli guzek się powiększy
wtedy czeka mnie biopsja,ponieważ wg niej coś tam jeszce jest na zdj
TK,najprawdopodobniej to blizna,ale myślę,że zasugerowła się stos. przez tyle
lat hormonów i obserwacją pod kątem gruczolaka.Tylko mam mały problem z tym
pomiarem tłusczaka,co lekarz to inne wymiary(on ma nieregularne kształty i
ciężko go uchwycić w takiej samej pozycji na każdym badaniu usg-wynika z
tego,że każdy lekarz mierzy w innym jego miejscu).Dodam tylko,że próby
wątrobowe są ok,OB też,morfologia również.Właściwie to nie wiem,co ma robić
dalej.Skonsultować to z innym hepatologiem(tę rzekomą bliznę-nie daje mi to
spokoju,poza tym czy Evra naprawdę nie obciąża wątroby tak bardzo jak
tabletki-ginekolog tweirdzi,że nie,hepatolog też,a w wątku niżej jakaś
koleżanka twierdzi zupełanie coś innego).Na termin z NFZ czeka się ok.4 m-
cy.Jestem gotowa na prywatną konsultację,ale ponoć lekarze z tego szpitala
nie przyjmują prywatnie(pytałam panie w rejstracji i hepatolożkę).Byłam w
Soecjalistycznym Szpitalu Zakaźnym w Gdańsku na ul.Smoluchowskiego.Moę ktoś z
Was mógłby polecić mi hepatologa z trójmiasta lub odpowiedzieć na moje
pytania?Nie wiem,co dalej może lepiej naciskać na tę biopsję,co z hormonami?
Czy rzeczywiście mogę stosować tabletki lub plastry,a jeśli nie bo obciążają
wątrobę,to w atkim bądź razie ,co z lakami na epilepsję?!Hepatlog (i nie
tylko )stwierdziła,że tłuszczak nie powoduje żadnych zmian w funkcjonowaniu
wątroby,ani żadnych dolegliwosći bólowych,więc skąd taka ostrożność?!
Pomożecie?
Edytor zaawansowany

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.