Dodaj do ulubionych

haloperidol

IP: *.acn.waw.pl 13.02.03, 09:53
Czy moglibyście powiedzieć mi coś bliższego o tym leku?
Edytor zaawansowany
  • Gość: Dhark IP: *.premex.pl 13.02.03, 11:35
    Jest to silny neuroleptyk, o bardzo silnym działaniu uspokajającym i
    przeciwpsychotycznym. Zmniejsza niepokój, pobudzenie a zwłaszcza objawy
    wytwórcze w przebiegu schozofrenii i psychoz starczych, tzn. objawy które
    chorzy sobie wytwarzają, imaginuja - np. że sąsiad chce zabić, wpuszcza gaz
    przez drzwi, ktoś stoi za oknem itp. Zwykle w postaci kropli, krople są prawie
    bez smaku więc można je podawać z napojami nie informując o tym delikwenta.
    Przy długim stosowaniu może powodować drżenia typu parkinsonowskiego bo hamuje
    wydzielanie dopaminy. W krótkich seriach stosowany przy nudnościach i
    wymiotach.
    Pozdrawiam
  • Gość: bea IP: *.acn.waw.pl 13.02.03, 17:03
    Ogromnie dziękuję za informacje. Mam jeszcze pytanie: co sądzisz o podawaniu
    tego dzieciom przy poważnej nadpobudliwości? Jak długo lek może być podawany i
    może być niebezpieczny po dłuższym stosowaniu?
    Pozdrawiam serdecznie :)
    bea
  • Gość: Dhark IP: *.premex.pl 13.02.03, 17:47
    Podawanie haloperydolu w przypadku nadpobudliwości u dzieci to taki
    ostatnia "moda", ja raczej jestem przeciwnikiem w ogóle rozpoznawania zespołu
    nadpobudliwości, no ale do końca się na tym nie znam. Zależy ile lat ma
    dziecko i jakiej jest płci. Dłuzsze podawanie haloperydolu oprócz hamowania
    wydzielania dopaminy, nasila wydzielanie prolaktyny, a to w przypadku chłopców
    nie jest zbyt pożądane w okresie wzrostu i dojrzewania. Jak już wspominałem
    przy dużych dawkach możliwe jest wywołanie zespołu parkinsonowskiego który
    powstaje w wyniku niedoboru dopaminy. Reasumując, jest dużo innych leków które
    można zastosować u nadpobudliwych dzieci, począwszy od preparatów naturalnych,
    chydroksyzyny aż po szeroką gamę benzodwuazepin. Podawanie leku
    antypsychotycznego, wskazanego w schozofreniach dziecku jest wg mnie
    przynajmniej bardzo dyskusyjne. Swojemu dziecku nigdy bym nie dał.
    Pozdrawiam
  • Gość: nana IP: *.czeladz.msk.pl 13.02.03, 21:13
    Radze z dobrego serca-nie bierz tego świństwa!Ja po tygodniu zażywamia
    wylądowała w szpitalu z okroponą dyskinezą. To neuroleptyk starej generacji,
    który powoduje okropne skutki uboczne!Jest wiele nowszych i skuteczniejszych
    leków.
    Pozdrawiam
  • dr_margot 13.02.03, 22:19
    Jesli chodzi o podawanie leku dziecia , to ja bym tego nie robila. Jest
    dzis "modnym" srodkiem uspokajajacym, bo dziala słabiej od chlorpromazyny,
    wchłania sie szybciutko. Dzieki gromadzeniu sie w watrobie i czesciowo w zolci
    zoladka ma dlugotrwale dzialanie, a z wydalaniem tez nie ma klopotu...Z tego co
    wiem stosuje sie do przy silnym pobudzeniu motorycznym wynikajacymnp ze
    schizofrenii,glownie paranoidalnej, w stanach maniakalnych...Co prawda
    stosowany jest w pediatrii do leczenia plasawicy Huntingtona i Sydenhama,
    czasem podwawany jest jako srodek wymiotny. Nie powinno sie do stosowac u ludzi
    z niewydolnoscia watroby i nerek (z uwagi na mozliwosc przedawkowania),w
    chorobach sercowo naczyniowych , oraz uludzi z padaczka.
    Poza tym zanim podasz ten lek dziecuk skonsultuj sie z lekarzem.
    pozdrawiam.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka