Dodaj do ulubionych

cholesterol

IP: *.chello.pl 16.03.03, 20:19
czy wynik 226 jest niepokojący? wiem że norma jest do 200, co zrobić żeby go
zbić trochę?
Edytor zaawansowany
  • 16.03.03, 20:40
    Sprobuj OMEGA 3 (zawiera EPA i DHA obnizajace cholesterol),zapytaj w
    aptece.Pozdrowienia.
    --
    Nie wierz swym oczom,szepnal wiatr...
  • Gość: ja IP: *.chello.pl 16.03.03, 20:44
    dziękuję Ci :)
  • Gość: Artur IP: *.ss.shawcable.net 16.03.03, 21:04
    aka10 napisała:

    > Sprobuj OMEGA 3 (zawiera EPA i DHA obnizajace cholesterol),zapytaj w
    > aptece.Pozdrowienia.

    Te badania sugerujace ze olej rybny obniza cholesterol sa naciagane. Olej rybny
    pewnie obniza poziom trojglicerydow (tez czynnik ryzyka chorob serca) ale nie
    sam cholesterol.
    Nalezy zredukowac nasycone kwasy tluszczowe w diecie (albo zastapic je olejem
    rybnym). To moze troche pomoc. Gimnastyka zwiekszy HDL, ktory przeciwdziala
    LDL -czyli warto sie gimnastykowac. A jak wyniki beda ciagle nie za dobre mozna
    rozwazyc malutka dawke statyny (leczenie farmakologiczne)
    Ale, tak jak zostalo powiedziane wyzej twoj poziom cholesterolu, choc nie
    najlepszy jest charakterystyczny dla bardzo wielu ludzi i leczenie tego jest
    troche problematyczne. Bo jak zwykle lekarze sie zastanawiaja czy jak zaczna
    ciebie leczyc to czy nie powinni leczyc 60% wszystkich ludzi. Wiec raczej
    patrza na inne czynniki chorob serca i wtedy podejmuja decyzje: leczyc czy nie
    leczyc.
  • Gość: ja IP: *.chello.pl 17.03.03, 12:59
    dziękuję Ci Arturze za profesjonalną i uspokajającą odpowiedź, chyba przestanę
    się martwić bo serduszko mam ok, EKG w porządku
  • Gość: PIOTR IP: *.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl 17.03.03, 15:29
    Znam ludzi co mają 400 i więcej cholesterolu. Rekord to 440 .Ktoś jest lepszy ?
  • 17.03.03, 16:47
    Gość portalu: Artur napisał(a):

    > aka10 napisała:
    > > Sprobuj OMEGA 3 (zawiera EPA i DHA obnizajace cholesterol),zapytaj w
    > > aptece.Pozdrowienia.

    > Te badania sugerujace ze olej rybny obniza cholesterol sa naciagane. Olej
    rybny

    Badania te nie sa naciagane.

    > pewnie obniza poziom trojglicerydow (tez czynnik ryzyka chorob serca) ale nie
    > sam cholesterol.
    > Nalezy zredukowac nasycone kwasy tluszczowe w diecie (albo zastapic je olejem
    > rybnym). To moze troche pomoc. Gimnastyka zwiekszy HDL, ktory przeciwdziala
    > LDL -czyli warto sie gimnastykowac.

    Gimnastyka byla propagowana w latach 50tych - wowczas zalecano 15 min.
    gimnastyki.Nic dziwnego, ze osoby trzymajace sie tych zalecen czesto konczyly
    zawalem serca.


    Jaki wplyw ma omega 3 na omega6 ?
    Na ten temat jest wiele opracowan naukowych.

    Duke university (Urology 2001 Jul;58(1):47-52). What the researchers did was
    take 25 men with prostate cancer and lower the amount of fat in their diets to
    about 20 percent (or less) of total calories.

    In addition, they added 30 g of flaxseeds to the diet, not flaxseed oil! What
    the researchers found was that at the end of about 1 month, total cholesterol
    was lowered (from 200 mg/dl to about 170 mg/dl) as was total Testosterone (from
    420n g/dl to 360 ng/dl) and the free androgen index (from 36% to 29%). In
    addition, some markers of prostate biology were altered.

    Since we know that the main omega 3 fatty acids in flax (linolenic acid) can be
    converted to DHA/EPA in the body, it's reasonable to suggest using flax oil to
    ensure some EPA/DHA production. The only problem is that the conversion rate of
    linolenic acid to DHA/EPA is pretty low. Theoretical estimates have been made
    at about a 25% to 35% conversion.

    In a perfect world, you'd get about a 30% conversion, so each tablespoon of
    flax oil would provide about 2.5g of EPA/DHA: The only problem is that this
    conversion rate is dependent on a number of enzymes that vary from person to
    person and even from day to day. So it's really hard to estimate exactly how
    much DHA/EPA you'll get from using flax oil. Still,flax oil is a great source
    of omega 3 fatty acids when used in conjunction with salmon, or some other fish
    oil and/or concentrated DHA/EPA supplementation.

    Once you factor in your flax oil and salmon consumption and you still need more
    EPA/DHA, you can purchase a concentrated EPA/DHA supplement. Some of the best
    and most convenient contain 0.5 - 1 g of DHA/EPA per capsule. With all of these
    options, it should be easy to get your DHA/EPA each day.

    Sugestia Aka10 ma sens.
    Radze postudiowac temat.Wnioski wowczas beda inne.

    Pozdrowienia




  • Gość: Artur IP: *.usask.ca 17.03.03, 23:36
    spector1 napisał:

    > Gość portalu: Artur napisał(a):
    >
    > > aka10 napisała:
    > > > Sprobuj OMEGA 3 (zawiera EPA i DHA obnizajace cholesterol),zapytaj w
    >
    > > > aptece.Pozdrowienia.
    >
    > > Te badania sugerujace ze olej rybny obniza cholesterol sa naciagane. Olej
    > rybny
    >
    > Badania te nie sa naciagane.

    Na kilkadziesiat obserwacji opublikowanych w prasie swiatowej tylko kilka
    sugeruje spadek cholesterolu po oleju rybnym. Sugeruje to mocno, ze
    cholesterolu olejem rybnym nie da sie obnizyc.

    >
    > > pewnie obniza poziom trojglicerydow (tez czynnik ryzyka chorob serca) ale
    > nie
    > > sam cholesterol.
    > > Nalezy zredukowac nasycone kwasy tluszczowe w diecie (albo zastapic je ole
    > jem
    > > rybnym). To moze troche pomoc. Gimnastyka zwiekszy HDL, ktory przeciwdzial
    > a
    > > LDL -czyli warto sie gimnastykowac.
    >
    > Gimnastyka byla propagowana w latach 50tych - wowczas zalecano 15 min.
    > gimnastyki.Nic dziwnego, ze osoby trzymajace sie tych zalecen czesto konczyly
    > zawalem serca.

    Znowu zle, zle i jeszcze raz zle. Gimnastyka podnosi poziom HDL, ktorego
    dzialanie jest korzystne i ochronne. Te rzeczy sa opisane nie tylko w prasie
    naukowej ale i w ksiazkach medycznych. Sa to niepodwazalne fakty.

    >
    > Jaki wplyw ma omega 3 na omega6 ?
    > Na ten temat jest wiele opracowan naukowych.
    >
    > Duke university (Urology 2001 Jul;58(1):47-52). What the researchers did was
    > take 25 men with prostate cancer and lower the amount of fat in their diets
    to
    > about 20 percent (or less) of total calories.
    >
    > In addition, they added 30 g of flaxseeds to the diet, not flaxseed oil! What
    > the researchers found was that at the end of about 1 month, total cholesterol
    > was lowered (from 200 mg/dl to about 170 mg/dl) as was total Testosterone
    (from
    >
    > 420n g/dl to 360 ng/dl) and the free androgen index (from 36% to 29%). In
    > addition, some markers of prostate biology were altered.
    >
    > Since we know that the main omega 3 fatty acids in flax (linolenic acid) can
    be
    >
    > converted to DHA/EPA in the body, it's reasonable to suggest using flax oil
    to
    > ensure some EPA/DHA production.


    The only problem is that the conversion rate of
    >
    > linolenic acid to DHA/EPA is pretty low. Theoretical estimates have been made
    > at about a 25% to 35% conversion.
    Autorzy nie maja racji. Linolenic acid prawie nie ulega zamianie w EPA/DHA
    poniewaz wiekszosc ludzi ma powazne klopoty z potrzebnym do tego enzymami.
    Predzej bedzie 2% niz 35%. Nadto chcialbym dodac ze siemie lniane, podobnie jak
    olej rybny, jest bardzo watpliwym srodkiem zmniejszania cholesterolu. Ale mozna
    obnizyc cholesterol zmniejszajac tluszcze nasycone w diecie (autorzy po prostu
    zastapili tluszcz nasycony olejem lnianym- i stad maly sukces)
    >
    > In a perfect world, you'd get about a 30% conversion, so each tablespoon of
    > flax oil would provide about 2.5g of EPA/DHA: The only problem is that this
    > conversion rate is dependent on a number of enzymes that vary from person to
    > person and even from day to day. So it's really hard to estimate exactly how
    > much DHA/EPA you'll get from using flax oil. Still,flax oil is a great source
    > of omega 3 fatty acids when used in conjunction with salmon, or some other
    fish
    >
    > oil and/or concentrated DHA/EPA supplementation.
    >
    > Once you factor in your flax oil and salmon consumption and you still need
    more
    >
    > EPA/DHA, you can purchase a concentrated EPA/DHA supplement. Some of the best
    > and most convenient contain 0.5 - 1 g of DHA/EPA per capsule. With all of
    these
    >
    > options, it should be easy to get your DHA/EPA each day.
    >
    > Sugestia Aka10 ma sens.
    > Radze postudiowac temat.Wnioski wowczas beda inne.
    >
    > Pozdrowienia

    Moge tylko doradzic koledze opieranie sie na rzetelnej wiedzy a nie na jakis
    reklamowych artykulikach z internetu majacych za zadanie sprzedanie produktu.
    Wiele z tych artykulow sam pisalem kiedy pracowalem dla Amerykanskiej firmy
    produkujacej rozne suplementy a w tym olej lniany i rybny wiec wiem.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.