Osłona przy antybiotykach Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,
    mam pytanie odnośnie kuracji antybiotykowej. Przy zażywaniu doustnym
    następuje wybicie flory jelitowej. Dla jej odbudowy zaleca się picie jogurtów
    lub preparaty osłonowe np. Trilac. Lekarz mówił, że mam zażywać Trilac razem
    z antybiotykiem. Tak na logikę wydaje mi się, że skoro antybiotyk działa
    niszcząco na bakterie jelitowe to tak samo zadziała na bakterie zawarte w
    Trilacu czy jogurtach. W efekcie nastąpi zniweczenie efektu osłonowego i przy
    okazji zmniejszenie skuteczności antybiotyku, którego część zamiast się
    wchłonąć do organizmu zostanie zużyta na "dezynfekcję" Trilacu. Wydaje mi
    się, że preparat osłonowy powinien być zażywany 2-3 godziny po antybiotyku
    ale na ulotkach informacyjnych leków nie ma na ten temat żadnych informacji.
    W internecie też nic nie znalazłem.
    Może ktoś wie coś na ten temat?
    • I dobrze Ci sie wydaje, po jednoczesnym podaniu oslony i antybiotyku ,
      probiotyk nie zdazy dotrzec do jelit czyli tam gdzie powinien. Ja zawsze robie
      tak,dodam,ze zawsze mam problem z biegunkami podczas antybiotykoterapii ale
      wtedy gdy zle stosuje probiotyk. Ja polecam Lacidofil,jest bardzo dobry. Na
      czczo 2 kapsulki i za 2-3 godz. dopiero antybiotyk. Probiotyk biore 3 razy
      dziennie po 2 kapsulki podczas brania antybiotyku a po nim jeszcze biore okolo
      3 tygodni ,tylko np. 2 na czczo i na tym koniec.
      • ups, ja sie na tym nie znam i zawsze lykalam razem z antybiotykiem ;) no coz, od
        teraz bede pamietac ze ma byc wczesniej;]
      • > Na czczo 2 kapsulki i za 2-3 godz. dopiero antybiotyk.

        Hmm, posługując się tym samym rozumowaniem wydaje mi się, że powinno się
        zażywać probiotyk 2-3 godziny _PO_ antybiotyku. Jeśli na czczo zasiejesz w
        sobie bakterie, a potem potraktujesz je antybiotykiem to traci to sens bo się
        znowu zdezynfekujesz. Tak mi się wydaje.
        Trochę to denerwujące, że w końcu tak istotna rzecz nie jest w ogóle wyjaśniona
        na ulotce dołączonej do leku (probiotyku). Lekarze też na to nie zwracają
        uwagi, a jeśli moje rozumowanie jest prawidłowe to niewłaściwe zażycie (łączne)
        osłabia skuteczność obu leków.
    • Moje dziecko zachorowało w święta.Byłam z nim na pogotowiu itam lekarz przepisał
      antybiotyk i Lakcit jako osłonę, wyraźnie zaznaczył ,żeby nie zażywac razem
      tylko jakiś czas po antybiotyku.Lekarz rodzinny nigdy mi o czymś takim nie
      mówił. Całe życie człowiek się czegoś uczy.
      • Jak leżałam w szpitalu to podawali mi razem z antybiotykiem ...hmmm...pewnie z
        lenistwa , bo sie pielęgniarka chodzic tyle nie chciało.

        --
        Dysortografik:)

        Fredzia - Fredzia - Fredzia - Fredzia - Fredzia - Fredzia

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.