Dodaj do ulubionych

gorzki smak w ustach

13.03.07, 12:50
W ostatnich kilku dniach pojawily sie u mnie takie objawy: gorzkawy smak w
ustach - nie caly czas chyba pojawia sie po jedzeniu ale nie zawsze. Duza
suchosc w ustach i ciagle pragnienie, dykomfort w postaci sluzu w przlyku,
nadpobudliwosc, sennosc spowodowana - przerwanym snem. Czy macie jakis pomysl?
Oczywiscie wybieram sie do lekarza ale dopiero w poniedzialek.
Edytor zaawansowany
  • 13.03.07, 15:33
    Wydaje mi się, że cierpisz na dolegliwości żołądkowe, być może stan zapalny
    błony śluzowej żołądka.
  • 13.03.07, 22:42
    Do tej pory nie mialam zadnych problemow z zoladkiem.
  • 13.03.07, 21:17
    Proponuję zrobić poziom cukru.
  • 13.03.07, 22:43
    Ale dlaczego cukier? Rzeczywiscie miewam cukier w okilcach 100.
  • 13.03.07, 22:48
    Dlatego cukier, że takie objawy, jak senność, ciągłe pragnienie, suchość w
    ustach, niesmak są charakterystyczne dla cukrzycy. Wynik ok. 100 jeszcze nie
    oznacza cukrzycy, ale jeśli ostatnio badanie miałaś robione dość dawno, warto
    je powtórzyć.
    Natomiast moja wcześniejsza sugestia - problemy z żołądkiem, bierze się stąd,
    że że kwas żołądkowy "cofa się" z żoładka do przełyku i gardła, co też może
    powodowac suchość w ustach, pragnienie i nieprzyjemny smak w ustach.
  • 13.03.07, 22:54
    Aha, i wykonaj też badanie moczu, bo czasem takie są objawy niewydolności nerek.
    Ale mi się zdaje, że to naprawdę dolegliwości trawienne - może refluks
    przełykowo - żołądkowy?
  • 13.03.07, 23:40
    Nie mam nadkwasoty ani reluksu. Nie ma tez nieprzyjemnego smaku on jest wyraznie
    gorzki. A czy takie objawy jak napisalam na pocztku nie maja zwiazku z watroba?
  • 13.03.07, 23:56
    Z wątrobą - niewykluczone, ale wątpię. Czasem niesmak pojawia się w chorobach
    ogólnoustrojowych, ale u Ciebie - nie wydaje mi się...
    Skąd wiesz, że nie masz choroby żołądka? Aby to stwierdzić, trzeba zrobić
    dokładne badania. Być może też po prostu przeszłaś jakieś zatrucie pokarmowe i
    stąd takie dolegliwości...Po prostu idź z tym do lekarza.
    Aha, jedna ważna uwaga - w diagnostyce nie uwzględnia się rodzaju smaku, jaki
    pacjent odczuwa. Może on być gorzki, słodki, słony, kwaśny... Wszystko to
    określane jest mianem "niesmak w ustach". Rodzaj odczuwanego smaku nie ma
    wartości diagnostycznych, nie wiąże się z żadną konkretną chorobą. Może pewnym
    wyjątkiem jest "metaliczny" smak w mocznicy, ale to też nie jest zbyt
    miarodajne.
  • 14.03.07, 09:42
    Skad mysl o watrobie - mam rozchwiane rozne hormony - ale sytuacje jest
    opanowana, jednak lekarz kiedys powiedzial mi ze podejrzewa o to moja watrobe,
    choc usg i inne badania nic nie wykazuja. A ostatnio przeczytalam ze jestem w
    grupie ryzyka poniewaz mialam robiona transfuzje przed 90 rokiem (chodzi chyba o
    WZW) :( Oczywiscie ja te badania zrobie w przyszlym tygodniu ale tak zastanawiam
    sie zeby sie przygotowac do wizyty u lekarza, lubie wiedziec co mi jest i lecze
    sie u lekarza ktory leczy holistycznie czyli ma pojecie o internie (doktorat)
    ale tez pracuje na oddziale endykrynologicznym - dlatego czekam do poniedzialku
    na wizyte na ktora jestem zapisana od 2 tygodni, a nie chce byc kilka razy
    kluta, bo gdybym poszla do innego lekarza to pewnie bym dostala jakies badania,
    a ja chce zrobic wszystkie potrzebne za jednym razem. Nie czuje sie
    dramatycznie, czuje ze cos jest nie tak ale nie jest to b. uciazliwe.
  • 14.03.07, 07:11
    Bo objawy,o których piszesz mogą świadczyć o zaburzeniach gospodarki
    węglanowej.Nie masz czasem zlewnych,zimnych potów?
  • 14.03.07, 09:33
    Nie mam zlewnych zimnych potow. Czy te zaburzenia gospodarki moga wygladac tak
    (opisze to w prosty sposob) w ub roku odchudzilam sie 12 kg:) (przez 1/2 roku
    odpowiednie diety pod kontrola lekarza)teraz miewam wilcze apetyty, z ktorymi
    probuje walczyc wiec jak przybedzie mi 2 kg to probuje sie opanowac i zrzucam te
    2 kg - taka hustawka. Ale co wazne te apetyty mam na weglowodany a wiec slodycze
    i pieczywo i tego jest z pewnoscia za duzo.
  • 14.03.07, 09:49
    Miałam napisać węglowodanowe,a wyszło jakieś głupstwo.Sorry.Zapytam jeszcze o
    kilka rzeczy:
    - nie jesteś senna,nie masz uczucia ciągłego zmęczenia, nie masz skurczy w
    nogach, albo zaburzeń widzenia?
    Proponuję zrobić morfologię,poziom glukozy we krwi i analizę moczu(a
    przynajmniej na obecność cukru i ciał ketonowych).Sorry za szczerość,ale
    wygląda mi to na hiperglikemię,która niekoniecznie oznacza,że masz cukrzycę.To
    może być okresowe,ale też trzeba to skontrolować.
  • 14.03.07, 09:49
    Aha i jeszcze jedno pytanie: czy częściej oddajesz mocz niż zazwyczaj?
  • 14.03.07, 12:19
    Od jakiegoś czasu też mam gorzko w ustach,szczególnie kiedy rano wstaję.W
    chwili obecnej jest okey.
    Zaczęłam brać rano Raphacholin.Składnik z czarnej rzepy.
    Pomogło.Biorę tylko wtedy kiedy mam gorzko.To chyba coś z wątrobą.
  • 14.03.07, 21:53
    Do Jagi
    Biore duzo lekow i nie chce wiecej nawet raphacholinu, musze wiedziec napewno co
    mi dolega, ale dzieki za podpowiedz. W sumie te moje doleglowosci nie sa tak
    uciazliwe i cos mi sie wydaje ze do poniedzialku przezyje, a wponiedzialek mam
    wizyte u mojej ulubionej pani dr ktora mi da mnostwo skierowan na badan i
    napewno rozwikla ten problem. Napisze jak juz bede zdiagnozowana.
  • 14.03.07, 21:49
    Nie mam zaburzen widzenia ani skurczy, bywam senna bo malo spie, oddaje czesciej
    mocz ale i duzo wiecej pije. W poniedzialek napewno dostane skierowanie na
    cukier to bedzie jedno z podstatwowych badan. Mam tylko nadzieje ze to nie
    cukrzyca, mysle dalej o watrobie, ale chyba cierpliwie poczekam do poniedzialku.
  • 20.03.07, 22:34
    No i co Ci jest?
  • 25.03.07, 13:37
    Objawy minely, Pani dr. dala skierowania na rozne badania - podejrzewa jednak
    tylko jakas niestrawnosc - badania zrobie w przyszlym tygodniu bo we wtorek ide
    do gin i pewnie tez dostane skierowania na badnia, wiec wole raz byc kluta.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.