Dodaj do ulubionych

wysypka po antybiotyku :(

30.08.07, 21:23
Brałam doksycylkinę przez 8 dni - ósmego dnia pojawiła się wysypka
na tłowiu.
PijE wapno, kupiłam w aptece Loratadynę i biorę od wczoraj .
Niestety martwi mnie to, że mimo, iż nie biorę antybiotyku od
tygodnia to z każdym dniem mam więcej wysypki. Co jest?? Dlaczego
reakcja trwa przecież nie powinno być juz dawno tego antybiotyku w
moim organiżmmie?
proszę o sugestie
pozdrawiam
asia
Edytor zaawansowany
  • 30.08.07, 22:39
    Najwidoczniej to nie antybiotyk cie uczula .Moze bierzesz jeszcze
    jakis lek? a moze poprostu cos nowego z kosmrtykow ,proszek do
    prania,lub cos z tych rzeczy.
    Zalecalabym wizyte u dermatologa,skoro te objawy sie nasilaja.
  • 30.08.07, 23:40
    Jezeli masz latwy dostep do dermatologa to idz jak najszybciej poki nie zniknie
    i spytaj czy to nie wyglada na naciek limfocytarny. Przy braku pewnosci mozna
    potwierdzic biopsja.

    Jezeli masz ukryta infekcje odkleszczowa to niekiedy uzycie antybiotykow z grupy
    tetracyklin ujawnia jego pojawienie sie. Pojawia sie rzeczywiscie dopiero po
    ilus tam dniach leczenia i nie jest to uczulenie. Teraz ten naciek zniknie za
    kilka tygodni bo zakonczeniu doxy, ale sama infekcja moze ci sie kiedys dac
    bardzo we znaki bo leczenie na pewno przezyla.

    Naciek limfocytarny jest bardzo slabo znany wsrod lekarzy choc dermatolodzy
    powinni o nim wiedziec.
  • 31.08.07, 07:39
    Artur, jAk wygląda taki naciek limfocytarny?? Moja wysypka wygladała
    na początku na podinfekowane potówki (były zmiany ropne) Teraz cały
    dekolt i plecy mam usiane juz tylko czerwonymi plamkami.
    10 lat temu mialam podobną reakcję na tetracyklinę - zapisaną
    podobno w końskiej dawce.
    Do dermatologa mam dostęp w tej chwili baaaardzo utrudniony, dlatego
    pytam na forum. Nie wiąrzę tych zmian z innym lekiem bo brałam tylko
    antybiotyk, proszki bez zmian, kosmetyki też bez zmian.
    Pozdrawiam
  • 31.08.07, 08:31
    Tak sie nie da przez internet.

    Male zmiany ropne moga towarzyszyc.
    Rzeczywiscie tez czesciej wystepuje na dekolcie i plecach. Plamki, ale niektore
    takze wystajace i troche twardawe.

    Szkoda, ze nie mozesz zobaczyc tego dermatologa.


    Moze wiec nastepnym razem po nastepnej porcji tetracykliny.
  • 31.08.07, 11:24
    Artur - Moja siostra brala przez 21 dni doxy na borelioze (badanie
    krwi potwierdzilo borelioze)po ok 15 dniach brania doxy pojawila sie
    wysypka i jest do dzis, choc antybiotyk skonczyla brac tydzien temu.
    Czy oznacza to, ze nie jest wyleczona? Lekarz gwarantowal jej
    stuprocentowe wyleczenie po 21 dniach doxy. Co o tym myslisz?
  • 31.08.07, 16:25
    Nalezy sie obawiac. Nie ma badan jezeli chodzi o borelioze, wiec pozostaja tylko
    roznego rodzaju obserwacje poczynione przez bardziej dociekliwych lekarzy.
    Skutecznosc leczenia, tego standardowego czyli 10-21 dni doxy po 100-200 mg
    dziennie jest niska i nawroty beda gdzies az u 40% chorych.
    U 5-10% dosc szybko lub od razu, u innych po wielu miesiacach, latach lub nawet
    po dziesiatkach lat. Bardzo czesto lekarze i pacjenci blednie nie wiaza
    powstajacych objawow z przebyta kiedys infekcja odkleszczowa.

    Zeby temu problemowi zapobiegac zostaly stworzone alternatywne sposoby leczenia
    (tzw ILADS).
    Wczesna borelioze wg nich leczy sie przez 6-8 tygodni dawka przynajmniej dwa
    razy wieksza czyli 400 mg lub wiecej jezeli objawy uboczne nie ograniczaja. Ale
    nawet one nie gwarantuja wyleczenia u 100% pacjentow i pewnie 1-2% tez zachoruje
    przewlekle.
    Zapewnienia lekarza, ze jeszcze krotsza i slabsza terapia leczy w 100% powinna
    byc miedzy bajkami.

    Rzecz takze w tym,ze wcale nie jestem pewien czy te zmiany skorne po leczeniu
    tetracyklinami to rezultat boreliozy. Moze to byc zupelnie inna infekcja
    bakteryjna, bo owady i kleszcze wstrzykuja caly arsenal mikrobow a nie tylko
    borelioze. Czesc z nich jest bardzo slabo poznana lub zupelnie nieznana nauce.
    Moga to byc Bartonelle, Ehrlichie, Babesje, mykoplazmy, chlamydie lub jeszcze
    cos innego. Podaje nazwy w liczbie mnogiej bo w kazdej grupie istnieje wiele
    podgatunkow. Testy na te choroby sa dopiero w zalążkach i absolutnie nie
    pokrywaja calego wachlarza infekcji. Np samych mykoplazm jest ze sto gatunkow a
    gdzieniegdzie dostepne testy wykrywaja pewnie tylko kilka. Trzeba miec nieliche
    szczescie by znalesc potwierdzenie infekcji testem.
    Tyle wiemy, ze dany mikrob odpowiedzialny za naciek limfocytarny troche
    odpowiada na tetracykliny czyli grono podejrzanych nieco sie zaweza (ale nie tak
    bardzo) do borrelii, bartonelli, Ehrlichii, mykoplazm i chlamydii. Ale w moim
    mniemaniu najbardziej podejrzane sa bartonelle, borrelie i mykoplazmy.
    Testy na Bartonelle ostatnio zaczal robic Zaklad Medycyny Wsi w Lublinie. (Robi
    tez PZH, ale podejrzewam, ze ich test jest niedobry.) Mykoplazmy robia tu i
    owdzie. Zapewne za kilka lat te badania bedzie robil CBDNA w Poznaniu, ale na
    razie jeszcze nie robi.

    Mocno podejrzewam, ze wiele tzw chorob degeneracyjnych ukladu nerwowego ma swoje
    zrodlo w wieloletnich ukrytych infekcjach wyzej wymienionymi mikrobami.
  • 31.08.07, 20:09
    Wiesz, troche mnie to przeraza. Napisze jak to sie zaczelo-siostra
    zauwazyla rumien na ciele, ktory ja zaniepokoil i udala sie do
    lekarza. Lekarz rozpoznal rumien i zlecil badanie krwi na jakies
    dwie kategorie boreliozy. igm oraz igg(nie wiem czy nie pomylilam)
    ten pierwszy igm wyszedl pozytywnie 46. Lekarz zapisal 2 razy
    dziennie doxy100. Innych objawow nie ma, nie wiem co o tym myslec.
    Ona ma nadzieje, ze to juz po wszystkim, wysypka jednak jest, rumien
    takze, choc jest bledszy. Co najlepiej w tej sytuacji zrobic, czekac
    co bedzie dalej czy moze zrobic jeszcze jakies badania? Moja siostra
    jest bardzo wrazliwa osoba, nic jej nie mowilam o tym co tu czytam,
    ale wydaja mi sie, ze powinna byc czujna. Co robic?
  • 31.08.07, 20:40
    Wiesz, to jest indywidualna decyzja, ale gdyby to dotyczylo mnie bym poszedl na
    antybiotyki na 2 lub 3 miesiace we wlasciwych dawkach. Az do czasu gdy wszystko
    by zeszlo plus margines bezpieczenstwa.
    Na forum Borelioza byc moze ktos ci doradzi lekarza w miare w poblizu, ktory sie
    interesuje leczeniami ILADS.
  • 03.09.07, 11:33
    ja jak dostałam wysypki po antybiotyku, to okazało się, że mam mononukleozę :/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.