wysypka po antybiotyku :( Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Brałam doksycylkinę przez 8 dni - ósmego dnia pojawiła się wysypka
    na tłowiu.
    PijE wapno, kupiłam w aptece Loratadynę i biorę od wczoraj .
    Niestety martwi mnie to, że mimo, iż nie biorę antybiotyku od
    tygodnia to z każdym dniem mam więcej wysypki. Co jest?? Dlaczego
    reakcja trwa przecież nie powinno być juz dawno tego antybiotyku w
    moim organiżmmie?
    proszę o sugestie
    pozdrawiam
    asia
    • Najwidoczniej to nie antybiotyk cie uczula .Moze bierzesz jeszcze
      jakis lek? a moze poprostu cos nowego z kosmrtykow ,proszek do
      prania,lub cos z tych rzeczy.
      Zalecalabym wizyte u dermatologa,skoro te objawy sie nasilaja.
    • Jezeli masz latwy dostep do dermatologa to idz jak najszybciej poki nie zniknie
      i spytaj czy to nie wyglada na naciek limfocytarny. Przy braku pewnosci mozna
      potwierdzic biopsja.

      Jezeli masz ukryta infekcje odkleszczowa to niekiedy uzycie antybiotykow z grupy
      tetracyklin ujawnia jego pojawienie sie. Pojawia sie rzeczywiscie dopiero po
      ilus tam dniach leczenia i nie jest to uczulenie. Teraz ten naciek zniknie za
      kilka tygodni bo zakonczeniu doxy, ale sama infekcja moze ci sie kiedys dac
      bardzo we znaki bo leczenie na pewno przezyla.

      Naciek limfocytarny jest bardzo slabo znany wsrod lekarzy choc dermatolodzy
      powinni o nim wiedziec.
      • Artur, jAk wygląda taki naciek limfocytarny?? Moja wysypka wygladała
        na początku na podinfekowane potówki (były zmiany ropne) Teraz cały
        dekolt i plecy mam usiane juz tylko czerwonymi plamkami.
        10 lat temu mialam podobną reakcję na tetracyklinę - zapisaną
        podobno w końskiej dawce.
        Do dermatologa mam dostęp w tej chwili baaaardzo utrudniony, dlatego
        pytam na forum. Nie wiąrzę tych zmian z innym lekiem bo brałam tylko
        antybiotyk, proszki bez zmian, kosmetyki też bez zmian.
        Pozdrawiam
        • Tak sie nie da przez internet.

          Male zmiany ropne moga towarzyszyc.
          Rzeczywiscie tez czesciej wystepuje na dekolcie i plecach. Plamki, ale niektore
          takze wystajace i troche twardawe.

          Szkoda, ze nie mozesz zobaczyc tego dermatologa.


          Moze wiec nastepnym razem po nastepnej porcji tetracykliny.
      • Artur - Moja siostra brala przez 21 dni doxy na borelioze (badanie
        krwi potwierdzilo borelioze)po ok 15 dniach brania doxy pojawila sie
        wysypka i jest do dzis, choc antybiotyk skonczyla brac tydzien temu.
        Czy oznacza to, ze nie jest wyleczona? Lekarz gwarantowal jej
        stuprocentowe wyleczenie po 21 dniach doxy. Co o tym myslisz?
        • Nalezy sie obawiac. Nie ma badan jezeli chodzi o borelioze, wiec pozostaja tylko
          roznego rodzaju obserwacje poczynione przez bardziej dociekliwych lekarzy.
          Skutecznosc leczenia, tego standardowego czyli 10-21 dni doxy po 100-200 mg
          dziennie jest niska i nawroty beda gdzies az u 40% chorych.
          U 5-10% dosc szybko lub od razu, u innych po wielu miesiacach, latach lub nawet
          po dziesiatkach lat. Bardzo czesto lekarze i pacjenci blednie nie wiaza
          powstajacych objawow z przebyta kiedys infekcja odkleszczowa.

          Zeby temu problemowi zapobiegac zostaly stworzone alternatywne sposoby leczenia
          (tzw ILADS).
          Wczesna borelioze wg nich leczy sie przez 6-8 tygodni dawka przynajmniej dwa
          razy wieksza czyli 400 mg lub wiecej jezeli objawy uboczne nie ograniczaja. Ale
          nawet one nie gwarantuja wyleczenia u 100% pacjentow i pewnie 1-2% tez zachoruje
          przewlekle.
          Zapewnienia lekarza, ze jeszcze krotsza i slabsza terapia leczy w 100% powinna
          byc miedzy bajkami.

          Rzecz takze w tym,ze wcale nie jestem pewien czy te zmiany skorne po leczeniu
          tetracyklinami to rezultat boreliozy. Moze to byc zupelnie inna infekcja
          bakteryjna, bo owady i kleszcze wstrzykuja caly arsenal mikrobow a nie tylko
          borelioze. Czesc z nich jest bardzo slabo poznana lub zupelnie nieznana nauce.
          Moga to byc Bartonelle, Ehrlichie, Babesje, mykoplazmy, chlamydie lub jeszcze
          cos innego. Podaje nazwy w liczbie mnogiej bo w kazdej grupie istnieje wiele
          podgatunkow. Testy na te choroby sa dopiero w zalążkach i absolutnie nie
          pokrywaja calego wachlarza infekcji. Np samych mykoplazm jest ze sto gatunkow a
          gdzieniegdzie dostepne testy wykrywaja pewnie tylko kilka. Trzeba miec nieliche
          szczescie by znalesc potwierdzenie infekcji testem.
          Tyle wiemy, ze dany mikrob odpowiedzialny za naciek limfocytarny troche
          odpowiada na tetracykliny czyli grono podejrzanych nieco sie zaweza (ale nie tak
          bardzo) do borrelii, bartonelli, Ehrlichii, mykoplazm i chlamydii. Ale w moim
          mniemaniu najbardziej podejrzane sa bartonelle, borrelie i mykoplazmy.
          Testy na Bartonelle ostatnio zaczal robic Zaklad Medycyny Wsi w Lublinie. (Robi
          tez PZH, ale podejrzewam, ze ich test jest niedobry.) Mykoplazmy robia tu i
          owdzie. Zapewne za kilka lat te badania bedzie robil CBDNA w Poznaniu, ale na
          razie jeszcze nie robi.

          Mocno podejrzewam, ze wiele tzw chorob degeneracyjnych ukladu nerwowego ma swoje
          zrodlo w wieloletnich ukrytych infekcjach wyzej wymienionymi mikrobami.
          • Wiesz, troche mnie to przeraza. Napisze jak to sie zaczelo-siostra
            zauwazyla rumien na ciele, ktory ja zaniepokoil i udala sie do
            lekarza. Lekarz rozpoznal rumien i zlecil badanie krwi na jakies
            dwie kategorie boreliozy. igm oraz igg(nie wiem czy nie pomylilam)
            ten pierwszy igm wyszedl pozytywnie 46. Lekarz zapisal 2 razy
            dziennie doxy100. Innych objawow nie ma, nie wiem co o tym myslec.
            Ona ma nadzieje, ze to juz po wszystkim, wysypka jednak jest, rumien
            takze, choc jest bledszy. Co najlepiej w tej sytuacji zrobic, czekac
            co bedzie dalej czy moze zrobic jeszcze jakies badania? Moja siostra
            jest bardzo wrazliwa osoba, nic jej nie mowilam o tym co tu czytam,
            ale wydaja mi sie, ze powinna byc czujna. Co robic?
            • Wiesz, to jest indywidualna decyzja, ale gdyby to dotyczylo mnie bym poszedl na
              antybiotyki na 2 lub 3 miesiace we wlasciwych dawkach. Az do czasu gdy wszystko
              by zeszlo plus margines bezpieczenstwa.
              Na forum Borelioza byc moze ktos ci doradzi lekarza w miare w poblizu, ktory sie
              interesuje leczeniami ILADS.
    • s21.bitefight.onet.pl/c.php?uid=29527 <--- tu pisze jak pozbyć się wysypki :)
    • ja jak dostałam wysypki po antybiotyku, to okazało się, że mam mononukleozę :/

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.