Dodaj do ulubionych

Owoce, ktore odchudzaja

IP: *.dip.t-dialin.net 21.08.03, 16:07
Owoce, które odchudzają

Staraj się je jadać jak najczęściej.
Mogą być podstawą twojej diety albo smacznym i zdrowym dodatkiem do niej.


Mają niewiele kalorii, za to bardzo dużo włókien roślinnych, które są
sycące, a jednocześnie wspaniale regulują trawienie. Zawierają też witaminy
i inne cenne substancje, dzięki którym łatwiej pozbędziesz się zbędnych
kilogramów.

* Jabłka (100 g = 54 kcal) Dostarczają aż 300 cennych dla zdrowia
substancji. Dla odchudzających się szczególnie ważne są pektyny. Oczyszczają
one jelita, wiążą i usuwają z organiz-mu trujące substancje. Poza tym
regulują pracę układu trawiennego i pobudzają wydalanie.

* Ananas (100 g = 55 kcal) Jest źródłem bromeliny, czyli enzymu
przyspieszającego trawienie białek. Należy pamiętać, że enzym ten występuje
tylko w świeżych owocach - ananasy z puszki nie mają takich właściwości
odchudzających i w dodatku są znacznie bardziej kaloryczne.

* Grejpfrut (100 g = 45 kcal) Sprawia, że komórki znacznie wolniej
przyswajają produkty odżywcze, a tym samym wolniej wzrasta poziom cukru we
krwi i dłużej utrzymuje się uczucie sytości. Duża ilość pektyn ułatwia
trawienie pokarmów.

* Arbuz (100 g = 37 kcal) Świetnie gasi pragnienie, jednocześnie przyspiesza
pracę nerek i usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Dzięki dużej ilości
błonnika skutecznie tłumi uczucie głodu i ułatwia trawienie. Zawiera mangan,
który pobudza wytwarzanie enzymów przyspieszających spalanie tłuszczów.

* Porzeczki (100 g = 33 kcal) Mają znaczne ilości potasu, który usuwa z
organizmu nad- miar wody, a wraz z nią uboczne produkty przemiany materii.
Owoce te są także bardzo bogate w pektyny, regulujące trawienie i
pobudzające perystaltykę jelit.

* Truskawki (100 g = 32 kcal) Są wprost idealne dla odchudzających się. Mają
mnóstwo błonnika, który zapewnia uczucie sytości, reguluje trawienie i
wypróżnienia. Dzięki potasowi i witaminom z grupy B przyspieszają usuwanie
nadmiaru wody z tkanek oraz usprawniają przemianę materii. Zawierają również
wyjątkowo dużo witaminy C, która właśnie w większych dawkach - ok. 3 g
dziennie - skutecznie wspomaga walkę z nadwagą.

* Winogrona (100 g = 68 kcal) Swe właściwości moczopędne i oczyszczające
organizm z toksyn zawdzięczają solom działającym dobroczynnie na wątrobę i
nerki. Mają też dużo fruktozy, dostarczającej łatwego "paliwa" mięśniom, a
także błonnika regulującego trawienie.

* Awokado (100 g = 221 kcal) Zawiera lipazę - enzym, który jest wytwarzany
przez wątrobę i konieczny do spalania tłuszczu. U osób mających nadwagę
niedobór tego enzymu w organizmie jest dość powszechny. Nie należy jednak
przesadzać z ilością zjadanych awokado, bo jest to owoc bardzo kaloryczny.

Edytor zaawansowany
  • Gość: Artur IP: *.saskatoonhealthregion.ca 21.08.03, 20:28
    Gość portalu: a napisał(a):

    > Owoce, które odchudzają
    >
    > Staraj się je jadać jak najczęściej.
    > Mogą być podstawą twojej diety albo smacznym i zdrowym dodatkiem do niej.
    >
    >
    > Mają niewiele kalorii, za to bardzo dużo włókien roślinnych, które są
    > sycące, a jednocześnie wspaniale regulują trawienie. Zawierają też witaminy
    > i inne cenne substancje, dzięki którym łatwiej pozbędziesz się zbędnych
    > kilogramów.
    >
    > * Jabłka (100 g = 54 kcal) Dostarczają aż 300 cennych dla zdrowia
    > substancji. Dla odchudzających się szczególnie ważne są pektyny. Oczyszczają
    > one jelita, wiążą i usuwają z organiz-mu trujące substancje. Poza tym
    > regulują pracę układu trawiennego i pobudzają wydalanie.
    >
    > * Ananas (100 g = 55 kcal) Jest źródłem bromeliny, czyli enzymu
    > przyspieszającego trawienie białek. Należy pamiętać, że enzym ten występuje
    > tylko w świeżych owocach - ananasy z puszki nie mają takich właściwości
    > odchudzających i w dodatku są znacznie bardziej kaloryczne.
    >
    > * Grejpfrut (100 g = 45 kcal) Sprawia, że komórki znacznie wolniej
    > przyswajają produkty odżywcze, a tym samym wolniej wzrasta poziom cukru we
    > krwi i dłużej utrzymuje się uczucie sytości. Duża ilość pektyn ułatwia
    > trawienie pokarmów.
    >
    > * Arbuz (100 g = 37 kcal) Świetnie gasi pragnienie, jednocześnie przyspiesza
    > pracę nerek i usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Dzięki dużej ilości
    > błonnika skutecznie tłumi uczucie głodu i ułatwia trawienie. Zawiera mangan,
    > który pobudza wytwarzanie enzymów przyspieszających spalanie tłuszczów.
    >
    > * Porzeczki (100 g = 33 kcal) Mają znaczne ilości potasu, który usuwa z
    > organizmu nad- miar wody, a wraz z nią uboczne produkty przemiany materii.
    > Owoce te są także bardzo bogate w pektyny, regulujące trawienie i
    > pobudzające perystaltykę jelit.
    >
    > * Truskawki (100 g = 32 kcal) Są wprost idealne dla odchudzających się. Mają
    > mnóstwo błonnika, który zapewnia uczucie sytości, reguluje trawienie i
    > wypróżnienia. Dzięki potasowi i witaminom z grupy B przyspieszają usuwanie
    > nadmiaru wody z tkanek oraz usprawniają przemianę materii. Zawierają również
    > wyjątkowo dużo witaminy C, która właśnie w większych dawkach - ok. 3 g
    > dziennie - skutecznie wspomaga walkę z nadwagą.
    >
    > * Winogrona (100 g = 68 kcal) Swe właściwości moczopędne i oczyszczające
    > organizm z toksyn zawdzięczają solom działającym dobroczynnie na wątrobę i
    > nerki. Mają też dużo fruktozy, dostarczającej łatwego "paliwa" mięśniom, a
    > także błonnika regulującego trawienie.
    >
    > * Awokado (100 g = 221 kcal) Zawiera lipazę - enzym, który jest wytwarzany
    > przez wątrobę i konieczny do spalania tłuszczu. U osób mających nadwagę
    > niedobór tego enzymu w organizmie jest dość powszechny. Nie należy jednak
    > przesadzać z ilością zjadanych awokado, bo jest to owoc bardzo kaloryczny.
    >
    Przypomina to reklame z supermarketu. Kupuj u nas to zaoszczedzisz. Ale tak
    naprawde to przeciez nie zaoszczedzisz tylko wydasz pieniadze. Podobnie z wyzej
    wymienionymi owocami. Jezeli bedziesz je jesc to nie tylko nie schudniesz ale i
    przytyjesz. Co innego jezeli ograniczysz ilosc kalorii w diecie.
  • Gość: brumbak IP: *.crowley.pl 21.08.03, 21:47
    > gość co nap[isał tak drętwo - ma racje
    >> owoce działaja odchudzająco i nie da się od nich utyć
    > choćbys zjadł dziennie kilo jabłek kilo ananasów kilo truskawek to nie utyjesz
    >. jedzenie owoców mateż tę zaletę zą zaspkajają łaknienie a dostarczja mało
    kalorii a duzo witamin i innych cennych składników- sdziałaja odchudzjąco w ten
    sposób że sa "zamiast" zamiast zjeść paczke słonych plauszków zjedz kilo jabłek
    na pewno nie utyjesz
    pzdrv
  • 21.08.03, 22:54
    Gość portalu: brumbak napisał(a):

    > > gość co nap[isał tak drętwo - ma racje
    > >> owoce działaja odchudzająco i nie da się od nich utyć


    Niestety, kompletna bzdura.
    Owoce, jako zrodlo cukru, jedzone w nadmiarze prowadza do otylosci.

    Zasugerowana dieta Diamondow i takimi wlasnie bzdurami jak wyzej, moja
    przyjaciolka jadla niemal wylacznie owoce. Nie byla otyla ale chciala jeszcze
    zeszczuplec no i "zyc zdrowiej".

    Do poludnia jadla tylko rozmaite odmiany melonow(jakoby najzdrowsze), pozniej
    inne owoce i soki. Odstawila wszystkie carbo. No i co?

    Utyla jakies 5-7 funtow! Na owocach!!!
    Nie ma cudow.



  • Gość: a000000 IP: *.teldom.pl / 192.168.44.* 22.08.03, 00:22

    Jadłam winogrona i grejpfruty i co? PRZYTYŁAM. Jedyny sposób to MŻ (mało żryj).


  • 22.08.03, 09:32
    Owoce zawieraja stosunkowo duzo fruktozy, wiec to nieprawda, ze nie da sie od
    nich utyc - kazdy cukier tuczy, z owocow czy nie.
    Jezeli zjesz 2 kg winogron = 1600 kcal, a wiec wiecej niz kobieta drobnej
    budowy o siedzacym trybie zycia potrzebuje na caly dzien!
    Wiec lepiej nie przesadzac z owocami i jesc warzywa, bo maja mniej cukrow a
    wiecej wloknika.
    --
    Pa
  • Gość: Linka IP: *.avamex.krakow.pl 22.08.03, 10:15
    O tym,że w owocach jest baaardzo dużo cukru -świetnie wiedzą osoby chore na
    cukrzyce.Juz po zjedzeniu np. kilku (3-5 sztuk) owoców winogron -
    cukier "skacze " niesamowicie.Pozdr.
  • Gość: Asia IP: *.a2000.nl 22.08.03, 10:33
    Ja bym tutaj dodala, ze podczas odchudzania , nalezy jesc duzo warzyw i
    owocow, owocow mniej bo maja duzo cukru, a owoce wymienione wspomagaja
    spalanie tluszczu. Przy czym wcale nie trzeba sie nimi obiadac, ale wlaczyc je
    do diety. Faktycznie, jezeli ktos zje calego arbuza naraz, to nie sadze zeby
    schudl, a na dodatek bedzie czul sie jak balon.Albo winogrona. Wystarczy
    spojrzec ile maja kalorii i wiadomo ze sa baaardzo slodkie, wiec zawieraja
    duzo cukru.
  • Gość: hydrogen IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.08.03, 16:13
    Jak owoce mogą ułatwiać spalanie tłuszczu skoro zawierają głównie
    węglowodany??? Najłatwiej "zmusić" organizm do spalania tłuszczu poprzez
    jedzenie tegoż w większych ilościach (przy jednoczesnym ograniczeniu węgli).

    Totalną bzdurą jest mit o tym jakoby owoce były bogatsze w witaminy i
    mikroelementy od produktów zwierzęcych. Wystarczy zerknąć na tabele

    www.dieta-optymalna.info/tabele.php
    aby przekonać się, że produkty zwierzęce nie zawierają jedynie witaminy C.
    Wszystko inne znajduje się w nich na ogół w większych ilościach niż w ważywkach
    i owocach. Szczególnie cennym źródłem witamin i mikroelementów jest żółtko
    jajka.

    Pozdrawiam
  • Gość: rudzina IP: *.root.pl 23.08.03, 15:32
    Sluchaj, dieta optymalna to dietetyczna demagogia.

    Bzdura jest stwierdzenie ze WSZYSTKIE mikro i
    makroelementy oraz witaminy znajdziesz w produktach
    zwierzecych.

    A ze Kwasniewski takie pierdoly opowiada? Mowi tez ze na
    optymalnej mozna wyjsc z AIDS i ze optymalni nie
    zasypiaja za kierownicami.

    Poczytaj madrzejsze ksiazki.
  • Gość: hydrogen IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.08.03, 16:01
    Ja raczej nie dałbym sobie obciąć głowy, że WSZYSTKIE. Zdaje się, że np
    najlepszym źródłem krzemu są wywary ze skrzypu polnego ;). Już prędzej
    wszystkie podstawowe. Ja się na tym za bardzo nie znam ale możemy to sprawdzić,
    podaj jakąś witaminę/mikroelement, którego może na diecie opty brakować i
    zastanowimy się wspólnie czy jest to istotnie prawda.

    I jeszcze jedna sprawa. Pamiętajmy, że żywność obecnie sprzedawana w sklepach
    jest na ogół niepełnowartościowa. Pędzone roślinki czy mięsko z
    wielkoprzemysłowej fermy chyba nie zawierają wszystkiego tego co powinny
    zawierać.

    O ile się orientuję przejście na dietę opty zużywa trochę mikroelementów
    (przebudowy organizmu i budowy nowych enzymów). Tak więc jeśli mamy niedobór
    czegoś (a jest to dość powszechne) to może się on pogłębić. Ale to nie
    dyskwalifikuje diety. Trzeba po prostu, o ile to możliwe, zaopatrywać się w
    produkty ekologiczne (przynajmniej na początku) lub brać suplementy.


    Pozdrowienia


  • Gość: brumbak IP: *.crowley.pl 23.08.03, 12:59
    > Owoce oczywiście odchudzaja > tylko ktos bardzo niezorientowany albo naiwny
    może twierdzic ,że boczek i słonina odchudzaja bardziej niz jabłka i m orele.
    >> Co więcej odchudzac się ni tylko można ale i nalezy na diecie
    niskotłuszcowej obfitującej w węglowodany
    Jest masa takich stylów odżywiania, np, dieta Schnitzera, vegańska- surówkowa
    MOrrisa Kroka, amerykańska typu livin food itp
    >> weglowodany to podstawa diety Hunzów - jakże szczupłych-
    >> odchudzająco działają w zasadzie wszystkie pokarmy roślinne surowe. a więc
    owoce, warzywa, ziarna zbóż namoczone- kiełkowane, po prostu gdy jemy potrawy
    surowe to organizm sam reguluje potrzebna ilośc a potrawy surowe zawieraja
    najlepsze proporcje składników oraz aktywne enzymy
    to żywnośc gotowana może byc przez człowieka spozywana w dowolnych ilościach I
    do napęcznienia brzucha) ponieważ możemy pobudzać apetyty przez przyprawy,
    smażenie(ciała wyciągowe) a organizm nie za bardzo umie powioedzieć wtedy dość,
    tym bardziej że otrzymuje pokarmy w których czegośc brakuje - nie wysyła wiec
    sygnału stop
    zdrv
  • Gość: hydrogen IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.08.03, 15:12
    >Co więcej odchudzac się ni tylko można ale i nalezy na diecie
    >niskotłuszcowej obfitującej w węglowodany

    Jasne, dobrym przykładem są amerykanie. Ostatnio taka dieta staje się coraz
    bardziej modna i u nas. Efekty stają się coraz bardziej widoczne :(
    pzdr
  • Gość: brumbak IP: *.crowley.pl 23.08.03, 21:39
    Gość portalu: hydrogen napisał(a):

    > >Co więcej odchudzac się ni tylko można ale i nalezy na diecie
    > >niskotłuszcowej obfitującej w węglowodany
    >
    > Jasne, dobrym przykładem są amerykanie. Ostatnio taka dieta staje się coraz
    > bardziej modna i u nas. Efekty stają się coraz bardziej widoczne :(
    > pzdr
    >> TłustoKwąsny po prostu popisujesz się tu swą ignorancja albo próbujesz
    manipulowac jak Twoj Idol Znachor Kwasniewski

    >> Ameryka to wielki kraj nie wiem czy wiesz
    >> Ci ludzie otyli są po prostu ofiarami junk-food i stylu zycia
    >> Jedzą hamburgery, pizze, słodycze, steki. jedza wszystko w dużych ilosciach

    >> W tym Wielkim Kraju sa tez miliony ludzi którzy utrzymuja ideaLNA wagę a gdy
    chca reguluja ja, odchudzaja sie na diecie wysokowęglowodanowej-
    niskotłuszczowej. Jest to dieta najzdrowsza i zalecana przez amerykańskich
    dietetyków (American Dietetic Association) oraz Rząd Stanów Zjednoczonych (
    Dietary Guideliness of USA Government)


Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.