Dodaj do ulubionych

Tomografia głowy,czy można bez kontrastu ?

06.10.08, 15:31
Witam,
Mam skierowanie na TK głowy,opis zawroty głowy.Czy można ją wykonać
bez kontrastu?Słyszałem że podanie kontrastu bywa niebezpieczne dla
zdrowia.
Może ktoś wie,ile trwa i czy dawka promieniowania jaką otrzymujemy
jest niebezpieczna?
Nie przepadam za badaniami ,pozdrawiam.
Edytor zaawansowany
  • 06.10.08, 16:52
    Witam,można ale po co?z kontrastem lepiej widac,poczytaj o
    tk,to nic strasznego:-)kontrast podaje sie dozylnie,zrobi Ci
    sie tak jakby gorąco i w buzi taki troszkę nieprzyjemny posmak
    i to wszystko,samo badanie jest króciutkie a promieniowaniem
    sie nie martw są grozniejsze rzeczy:-)pozdrawiam
  • 06.10.08, 18:11
    Raz na jakiś czas Ci nie zaszkodzi a wiadomo że zdrowie jest
    najważniejsze. A gdyby kontrast szkodził to by go nie podawali,
    także nie przejmuj sie i po prostu idź na badanie. W razie
    wątpliwości o wszystko możesz zapytać lekarza wykonującego badanie.
    Może on Cię przekona:)
  • 06.10.08, 23:44
    Właśnie zdania są podzielone,w związku z podawaniem kontrastu na TK.
    Czy któraś z was miała już takie badanie,a może jakiś mężczyzna?
    Chętnie poznam opinie w tej sprawie.
  • 06.10.08, 23:43
    witam,ale widziałem w internecie,niezbyt dobre recenzje dotyczace
    kontrastów.Podobno alergizują,czasem mogą wystąpić objawy
    uboczne,niby 1 przypadek na 100.000 ale zawsze.
    Dlaczego każe się 6 godzin nie pić,nie palić i nie jeść?Tomografia
    głowy to nie tomografia żołądka?Jak myślisz?
  • 09.10.08, 22:59
    słuchaj histeryku po pierwsze jeżeli ci zalecili TK z kontrastem to
    znaczy że podejrzewają ze masz w łepetynie jakieś gó..., którego bez
    kontrastu nie będzie widac, np. dobrze unaczynionego guza...
    widziałem w internecie,niezbyt dobre recenzje dotyczace
    > kontrastów.Podobno alergizują,czasem mogą wystąpić objawy
    > uboczne,niby 1 przypadek na 100.000 ale zawsze.
    mniej korzystaj z internetu, a powikłania po kontrascie to raczej
    1:100 hihihii, ale przeżyjesz, jeśli oczywiście nie nażresz się
    przed badaniem, bo wtedy w przypadku powikłań w glorii i chwale
    udusisz się własnymi wymiocinami drogi histeryku
  • 07.10.08, 08:02
    witam,ja miałam dwa razy i nic mi sie nie działo,ale jeżeli
    masz wątpliwości to poromawiaj z lekarzem,pozdrawiam
  • 07.10.08, 08:19
    a ja sie wypowiem negatywnie.
    Moj tato mial,będąc w szpitalu diagnozowane zawroty głowy za pomocą TK z kontrastem. Owszem miał zawroty, ale były raczej napadowe, bywały dni kiedy całkiem dobrze sobie radził. W szpitalu wykonano mu 2 razy w odstępie tygodnia TK z kontrastem.....niestey ze szpitala wyjechał na wózku. Nie był w stanie utrzymac sie na nogach. Teraz chodzi dosłownie "o ścianie", z domu nie wychodzi wcale. Mimo brania lekow nic sie nie polepsza.
    Gdybym mogla cofnąć czas nie zdecydowałabym sie na to badanie.
    Moze role odgrywa tez wiek (tato ma ponad 70 lat).
  • 07.10.08, 14:49
    Z kontrastem jest bardziej dokladne .Przed badaniem to
    prawda ,nie mozna jesc ,ale mozna pic tylko wode
    niegazowana.
    Po jedzeniu i robiac te badanie mozna wymiotowac i to dlugo.
    Zawroty glowy -temat morze ,nie sadze aby po badaniu sie
    nasilily ,jak tu pisala leli1 .Jakie tatus bierze leki i
    co mu wyszlo w badaniu?
    Oczywiscie ,ze mozna byc "uczulonym" ,ale pracownie sa
    przygotowane do tego.
  • 07.10.08, 23:56
    chcialabym byc pewna ze to nie przez TK te zawroty sie wzmogly (moglam sie nie zgodzic na badanie, ale niestety nie zrobilam tego i jestem na siebie wsciekła), ale wszystko sie akurat zbiegło w czasie z tym badaniem. Dodatkowo bardzo mocno podskoczyl poziom kreatyniny-do szpitala przyjmowany byl z wartoscia 1.4 (czyli gorna granica), po badaniu bylo 3.1 (dostal na wypłukanie toksyn z organizmu az 13 kroplówek.
    Leki to betaserc, vinpocetin, krotko byl memotropil, ale po nim bylo jeszcze gorzej.
  • 07.10.08, 23:58
    zapomnialam napisac o wynikach-z niepokojacych informacji "zmiany niedokrwienne o charakterze "ostatecznej (czy ostataniej?) łączki" " - reszta opisu w normie.
  • 09.10.08, 11:36
    leli1 napisała:

    > zapomnialam napisac o wynikach-z niepokojacych informacji "zmiany
    niedokrwienne
    > o charakterze "ostatecznej (czy ostataniej?) łączki" " - reszta
    opisu w normie
    > .


    Nie znam sie na tym ,wiec nie moge odp
    Samo niedokrwienie swiadczy ,ze moga byc przy tym zawroty
    glowy itp
    Piszesz tylko o zawrotach ,a czy sa jeszcze inne objawy?
    Nie sadze ,aby CT mialo na to wplyw.
    W wypisie ze szpitala ,musisz miec napisana diagnoze
    Jezeli chodzi o te leki z mojej strony nie moglam brac
    vinpotonu(moga tez przepisywac cavinton forte-podwojna dawka
    vinpotonu) ,takze betaserc nic mi nie pomagal.Raczej stosuje
    sie go w chorobach blednika .Memotropil biore przez caly
    czas ,zaczynajac od miejszej dawki ,a teraz mam 1200.Do
    tego pomaga mi Nicerin.Kazdy inaczej reaguje na leki.Trzeba
    obserwowac ,ale naprawde to jest ciezkie.
    Ja mam to wszystko od szyjnego .Kiedys mialam takie
    niedotlenienia ,ze nie potrafilam rozmawiac itp ,zawroty
    glowy mroczki w oczach itp
    Zapytaj dr ,co tak naprawde jest i wtedy bedziesz wiedziala
    cos wiecej.
  • 08.10.08, 23:57
    Nie rozumiem jednej rzeczy,przecież prześwietlenie głowy,nie ma nic
    wspólnego z układem trawiennym,wymioty może tak,ale przy TK
    żołądka.Może się pomyliłaś?
  • 09.10.08, 19:48
    Wymioty są związane nie tyle z samym badaniem co właśnie z podaniem
    kontrastu także która część ciała jest poddawana badaniu, to raczej
    sprawa drugorzędna. Ja miałam robioną tomografię zatok. Dostałam
    kontrast. Jedyne dolegliwości jakie czułam po, to delikatne
    osłabienie i dolegliwości ze strony żołądka. Ale naprawdę było to w
    bardzo niewielkim nasileniu i szybko ustało. Trochę dziwnie czułam
    się w czasie badania bo podanie kontrastu powoduje takie uczucie
    rozlewającego się ciepła po całym ciele i było to coś dla mnie
    niespodziewanego.
  • 08.10.08, 23:58
    Chyba wiek twojego taty nie ma nic do rzeczy.Pogorszenie stanu
    zdrowia po TK ,może coś w tym jest,może za duża dawka
    promieniowania...
  • 09.10.08, 23:01
    ło jezu juz współczuję medykowi, który będzie cię leczył..
  • 08.10.08, 23:56
    Miałaś dwukrotnie,ale czy otrzymałaś zalecenia o tym,żeby nie
    palić,nie jeść i nie pić 6 godzin przed badaniem?
  • 09.10.08, 11:09
    tato mial robione TK podczas pobytu w szpitalu wiec po prostu nie dostał śniadania :) (nie pali).
  • 09.10.08, 11:27
    Ct mialam robione kilka razy .Za kazdym raem na czczo.
    Ostatnio czekalam z dziewczyna w kojece ,ktora miala
    robione juz 11 raz.Opowiadala mi ,ze 1-szym razem robila
    po jedzeniu ,to caly dzien wymiotowala.
    Zapytalam sie sie pielegniarki ,dlaczego przy CT nie mozna
    jesz ,a przy MR tak ,oczywiscie z kontastem-
    powiedziala ,ze sa to dwa rozne badania i tyle tylko.
  • 09.10.08, 13:00
    Ja miałam rezonans z kontrastem ,tez z powodu zawrotów głowy i też
    chyba od szyjnego. kontrast jest podawany raczej nie standardowo,
    ale jeśli zachodzi koniecznośc, przynajmniej tak jest przy
    rezonansie. A jeść to chyba dlatego nie można, bo gdyby nastąpiła
    jakaś nieprzewidziamna reakcja na kontrast to pacjent się nie
    zakrztusi , tak mi się wydaje. CCCykoria, czy masz pewnośc, że
    zawroty masz od szyjnego? Napisz cos wiecej bo ja strasznie sie
    męczę ze swoją głową, jestem ciągle zamroczona.
  • 09.10.08, 14:32
  • 10.10.08, 09:08
    O.k. Możesz na pocztę gazetową jak masz ochotę,chciałabym po prostu
    pogadać z osobą,która ma podobny problem jak ja.
  • 10.10.08, 09:16
    Co mam Tobie doradzic. Ostatnio mialam CT glowy co
    wykluczylo inne schorzenia(oprocz torbiela).Na bank mam od
    szyjnego.Nawet neurochirurg napisal-vertigo na tle dyskopatii
    szyjnej
    Decyzje o operacji ,odwlekam ,chociaz od czerwca mialam
    takie zawroty glwy jak nigdy w zyciu, to
    neurochirurg ,powiedzial ,ze mam stare MR
    Napisze jak u mnie to wyglada.Przy naglych zmianach pozycji
    glowy lece ,gdy nachylam sie to ciemno mam w oczach ,mam
    takie uczucie jakbym miala zemdlec.Tak samo jak odchylam
    glwe.Kolnierz miekii ,nie wiele pomogl ,nasilil
    jeszcze.Oprocz tego mam bol barkow ,calej reki z przewaga
    lewej-parestezje.
    Gdy mialam robione emg ,mam uszkodzone "nerwy"(zapomnialam
    jak to sie nazywa) lokciowe i pachowe
    Przy szyjnym moze wystapic polowiczny bol glowy(ucha oka
    szczeki ,dretwienie jezyka itd)
    Mam chorobe zwyrodnieniowa i dyskopatie na wszystich
    poziomach.
    Dyskopatia szyjna idzie w parze z ledzwiowa,tez mam takie
    zmiany ,a nawet gorsze
    Pytaj ,jak chcesz wiedziec wiecej i napisz jak u Ciebie?
    I jeszcze jdno dziewczyny ktore mialy operacje szyjnego(jak
    opowiadaly mi jak bylam u neurochirurga) ,mialy spokoj po
    operacji -jedna 1,5 roku ,druga 4 lata trecia 3-m-ce.Co
    zauwazylam u wszystkich i same mowily ,maja probem ,ze
    skretem szyi i bole sie nasilily itd
  • 10.10.08, 09:35
    Jak bedziesz chciala jeszcze pogadac to na emailla ,tak jak
    pisalas. Pozdro

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.